Fiksiye bisletleri ile sadelik yakalandığı için olsa gerek bi deliğanlılar kask neyim de takınmamışlar. Valla büyük rahatlık. Kadrolarda cevşen gömülü üretiliyor ellaaam.Şu video her şeyiyle en sevdiğim bisiklet videolarından biri ...
Fiksiye bisletleri ile sadelik yakalandığı için olsa gerek bi deliğanlılar kask neyim de takınmamışlar. Valla büyük rahatlık. Kadrolarda cevşen gömülü üretiliyor ellaaam.Şu video her şeyiyle en sevdiğim bisiklet videolarından biri ...
Haklısın hocam, ama kask takmama hususunda verirse kendine zarar verir umrumda değil, videoyu soluksuz izledim sırf bisiklet ile yaptıkları değil, çekim teknikleri ve çekim yaptıkları mekanlar çok güzel ..Fiksiye bisletleri ile sadelik yakalandığı için olsa gerek bi deliğanlılar kask neyim de takınmamışlar. Valla büyük rahatlık. Kadrolarda cevşen gömülü üretiliyor ellaaam.
Şu video her şeyiyle en sevdiğim bisiklet videolarından biri ...
Eskiden bir bisiklete ulaşmak mesele idi. Her mesele olmaktan çıkan meta gibi, suyunu çıkarmak için insanlara gün doğdu. Bir pinokyo için 1 yıl bekledim. Katlanabilen fiksi bahsettiğim.@Anonim
İçimde öyle bir his uyandı ki sanki biz yol bisikletçileri jant setleri, aktarıcılar şunlar bunlar ,oyuncaklar, janjanlar derken işin özünü kaçırıyormuşuz ,fixieciler ise bisikletin felsefesini daha iyi kavramış gibi hissettim.
Tek fitess, kumpas fren, 12 inç nah-kuyik release jant. Kontra değil.@Mehmet Metin Levent
Pinokyolar fixie sınıfında mı; kontra frenli single speed mi tam olarak hangi kategoride?(Daha doğrusu hangi gruba daha çok benziyor)
İlk kullandığımda aynı hisleri yaşamıştım. Ama onlar da biraz abartıyorlar olayı sanki. Ne bileyim skid falan iyi de ön freni sökmem ben@Anonim
İçimde öyle bir his uyandı ki sanki biz yol bisikletçileri jant setleri, aktarıcılar, şunlar bunlar ,oyuncaklar, janjanlar derken işin özünü kaçırıyormuşuz ,fixieciler ise bisikletin felsefesini daha iyi kavramış gibi hissettim.
Tatlı reklamına sıfır beden hatun çıkarıp 50 saniyede yarim tepsi baklava yediriyorlar ya kıza, bu reklam da onun gibi. Gerçek hayatta sıfır beden 25 gramdan fazla baklava yemez o da 5 ayda bir. Ön freni çıkarmam ben de. Film çekmeyeceğiz sonuçta.İlk kullandığımda aynı hisleri yaşamıştım. Ama onlar da biraz abartıyorlar olayı sanki. Ne bileyim skid falan iyi de ön freni sökmem ben![]()
Tek fitess, kumpas fren, 12 inç nah-kuyik release jant. Kontra değil.
Maalesef ben o seriye yetişemedim.Ağabey,
Benim pinokyoda kontra fren vardı.Ama fixielerdeki gibi pedal kendi kendine dönmüyordu.
Tek vites ve arka QR mıydı? Duruyor mu? Fotoğrafı var mı? Gerçekten nasıl oluyor merak ettim. Arka tekerlek QR fixie olsa süper bir olay olur. 15li anahtar taşımaya gerek kalmaz.Tek fitess, kumpas fren, 12 inç nah-kuyik release jant. Kontra değil.
Nah qr demek istediydim. Nerdee o zaman qr. Sene 1983. Daha tv de renkli yayın başlamamış ne qr iTek vites ve arka QR mıydı? Duruyor mu? Fotoğrafı var mı? Gerçekten nasıl oluyor merak ettim. Arka tekerlek QR fixie olsa süper bir olay olur. 15li anahtar taşımaya gerek kalmaz.
@kudretozbay
Kudret bey, Dediğiniz şeylere büyük oranda katılıyorum, detayı aşağıya yazdım, ancak benim merak ettiğim sizin olaya nasıl baktığınız? Seviyor musunuz fixie kullanmayı ve eğer seviyorsanız en çok hangi nedenden ötürü?
1.Fixed gear kilitli pedal olmadan kullanılmaz. Kullanılırsa sonu hastanede bitebilir.
Katılıyorum, pedal kaydıktan sonra tekrar gelip ayağa çarparsa fena olur.
2.Bisikleti yavaşlatmak için skid (arka jantı kitleme), pedala ters yönde yavaş yavaş yük uygulama ve son olarak bmx ci arkadaşlarımızın da çokça yaptığı arka tekere ayak koyma gibi yöntemler uygulanilir.
Ben bazen ön fren de kullanıyorum
3.Her kadrodan fixie bisiklet olur fakat fixie gibi olmaz Virajlarda pedalın yere çarpmamasi için kadro geometrileri ona göre ayarlanır.
Aynı fikirdeyim, Pedal kolunun da normalden kısa seçilmesinde fayda var.
4.Fixed gear bisikletler en az güç kaybının yaşandığı bisikletlerdir.
Aynı fikirdeyim. Ama kişi için değil bisiklet için. Aktarmada güç kaybı yaratacak pek bir şey yok. Kişi için bakılır ise, sürekli pedal çevrilen sabit vitese göre tek veya çok vitesli bisikletlerdeki dinlenme imkanı epey fark ediyor.
5.Sprintte en atik bisiklet türüdür.
Vitesli bisiklet ile kadans yükseltip daha çabuk hızlanılabileceğini düşünüyorum, ama elimde veri ve deney yok tabi.
6.Sürekli aynı şartların olduğu etaplarda (sabit eğim) yol bisikletlerinden daha iyi ortalama elde edilir.
Eğer dişli oranı aynıysa evet, ancak genelde fixie oranları yol bisikletinden düşük oluyor. Genel oranlara bakarsak yol bisikletindeki 53-11 yada 50-12 ile genelde fixielerde kullanılan 44-16 ve 46-16 baş edemez.
7.Fixed gear sanılanın aksine çok ucuz değildir.Dandik malzemeler kullanıldığında arka jant göbeği, aynakol göbeği ve lockring aşınır.
İki üç ay önce 830 liraya sıfır fixie aldım. İki sene hergün kullanıp sonra çöpe atsam günlüğü bir liradan biraz fazlaya gelir. Ama kastettiğiniz track bike denilen pist bisikletleriyse haklısınız.
8.Fixed kullanmak dizlerin canını okur. Lakin yol bisikletinizin yanında güç antremanlarınız için kullanmanız yarar sağlıcaktır.
Dişli oranı da önemli bence. Yol bisikletinin yanına düşük oranlı bir fixie kadansı da iyileştirebilir. Benim pedal çevirişim daha yumuşak hale geldi örneğin.
9.Fixie öyle takım elbiseyle veya çok şık bir şekilde kullanılacak bisiklet değildir 5-10 km sonunda kan ter içinde kalırsınız.
Katılıyorum. Bu efsane nereden doğmuş bilemiyorum, takım elbiseyle kullanım için çok kısa mesafe ve eğimsiz yerlerde sürülmüyorsa elektrikli dışında hiçbir bisikletin uygun olmadığını düşünüyorum.
10.Sürekli kullanmak saçmalıktır.
Bunu anlamadım. Sürekli derken dağda bayırda da fixie kullanmayı kastediyorsanız haklı olabilirsiniz. Fixie asfalt ve görece eğimsiz yerler için tercih edilebilecek bir bisiklet.
5.Velodrome da yapılan kierin ve sprint türevleri yarışlarda hep pist bisikleti yani fixie kullanılmaktadır.Bu done sizin için yeterli olucaktır sanırım.
Merckx açık havada colnago amcamızın yaptığı 5.7 kg küsür ağırlıklı bir çelik pista ile rekoru kırmıştı.Lakin ben bir saat rekorlarından bahsetmemistim, benim bahsettiğim şey sprint odaklı yarışlar. Bir saat rekorlarının da büyükçe bölümü pista yani fixedgear ile kırılmıştır.1 saat ve üstü time triallerde freewheel kullanan da oluyor. bacakları arada bi dinlendirmek için. Merckx'in uzun süre kırılamayan 1 saat rekoruna çalıştığı görüntülerde pistin iç tarafına plastik hız kesiciler konduğunu görmüştüm.

