Scudo Sports

''17 temmuz sağanak yağmur nedeni ile ertelenen garipçe ''

@Kudret Kurtcebe
An itibariyle 24 yüksek çözünürlüklü fotoğraf: (link)

%50'si yüklendi ve aralarında en sevdiklerim...

En güzel açı (arkada köprü):
(link)

En güzel topluluk (bir köprüyü devirdik diğerine yoldayız):
(link)

En güzel an (asıl yokuşu devirdikten sonra):
(link)
(Tabi öncesi benim gibi arkada kalanlar için çetindi...)

En güzel enstantane (arkadaşlarımın sağında koca bir vapur geçiyor):
(link)

En güzel sapak (olay bitti, tepilen tepildi, ver elini Garipçe):
(link)
(Garip olan Garipçe'nin bayırının çıkışı! Fark 263 metre, rakım fazla ama eğim Koç Üniv. öncesi çetin olan değildi...)

Bir de kale, deniz ve inek (çöp) mevzuları var da onlar halen yükleniyor...:)

Sevgiler, saygılar...
 
Scudo
Rotanın detaylarını gönderiyorum. Kameradan ise videoya ulaşamadım, sorunu araştırıyorum.

http://img855.imageshack.us/img855/2219/44622693.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/8391/81865780.jpg
 
@Bahadır Gürel
Anladığım kadarıyla yeşil renkli çizgiler hız, mavileri ise rakım öyle mi? Eğer öyleyse bizim 50'nin üzerine çıkmış olmamız lazım. Ben bir ara baktığım da 47 gibi bir şey hatırlıyorum. Son inişte (dönüşü kastediyorum) benim GPS kapalıydı. Herhalde orada da rahat 60 yaptığımız tahmin etmekteyim.

Peki hız bilgisi nasıl hesaplanıyor? Doğrudan cihazdan mı? Aslında bir de kalp ritmi ve kadans verisi olsa var ya o cihaz ile antrenman yapmayı çok isterdim...

Şunu da çok merak ediyorum: bu turun bir kısmı sahildeydi ve rakımın çok değişmediği bir parkurdaydı; sıcaklık mevzusunu da bir şekilde bir bahar mevsimiyle elesek, kesintisiz (tabi teknik bir arıza olmadığı müddetçe) mola vermeden, sahilde gidip gelerek ve otomobil trafiğinin olmadığı şekilde ne kadar yol alabiliriz.

Yüzme kulvarında 500 km.'i aşan rekorlar varmış ya şaşırdım kaldım: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@Kudret Kurtcebe

Kudret Abi. Ben de gittim 10 Temmuz'da Fenerbahçe'ye Kızıltoprak'ın içine girmeden soldaki benzinciden saparak. Oraya sapan ana caddenin sonundan önce sola yukarı, sonra da sağa aşağı saparak girdim sahilyoluna. O gün hava öyle sıcaktı ki normalde en fazla 1,5 saatte gidebileceğim Fenerbahçe-Kartal arasını 2,5 saatte gidebilmiş ve o gün Eylül'ün ortalarına kadar akşamüstü bisiklet sürmeye karar vermiştim. Zaten açık tenliyim, kendimi zorlamanın ve ölüme davetiye çıkarmanın (bu bağlamda kendisini şahsen tanımadığım Tayfun Abi'ye Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı dilerim) anlamı yok. 14 Temmuz'da uğradığım saldırı nedeniyle oluşan sağ diz kapağımdaki yaranın geçmesini bekliyorum yeniden bisiklete binmek için. Tabii ki bisikletimi bakımdan geçirdikten sonra.
 
  • Beğen
Tepkiler: m.cihan
@Cem Şentin

cem kilo fazla var bir ikincisi 45 derece tehlike demek ,,,,tayfun arkadaş tempoyu yüksek yapınca durum ağır oldu dikkat edeceğiz zamanlama önemlidir performans yapacak arkadaşlar zati bu forumda yok ...olsada az,,,
evet saat 05.20 ve 08.30 arası iş bitmeli aytek bu saatte yapıyor ve 144 km yi 3 saatte mola vermeden tamamlıyor ,,,,,,,,,,,,,,,bu duruma gelebilmek için önce kendisini tanıdı metabolizmasını tanıdı yemek olayına dikkat etti yolda hız yaparken .......enerji barları kullanır hep,,,,,,,,,,,,,,,,,, burda tecrübeli arkadaşların bilgilerini bizle paylaşması lazım ,,,,,
evet geçen pazar garipçede durumu kontrol altında tuttum arka takım kaptanı olarak önde hasan tempo verdi bu tempo çok düşük idi ....dönüşte yorulan arkadaş için bekledik ve bekleyecektik zati onun gruba yetişmesi için basmaması gerekirdi ve ben tur esnası boyunca telsizden haber ettim hasanı hasan tempo düşür diye ...yalnız telsizi hasan yere düşürünce dönüşte telsizimiz olmadı..ve ben arkadan gene olayı kontrol ettim ve grup rampada kopunca arkadan fırlayarak tabi arkadaşlara sözlü uyarı yaparak grubu yavaşlatacağım dedim bunu yaparken arkadan aracın gelip ,gelmemesine dikkat ettim ..böylelikle kopma olmadı arka takım kaptanının görevi rampalarda kopmaları engellemektir önü uyarararak bunun için ya telsiz lazım yada düdük ...
 
Fotoğraf yükleyen arkadaşlara teşekkür ederim. Şimdi belki bunları bir kenara atıp çok önemsemeyeceğiz ama aradan zaman geçince ekranda baktığımızda bu hatıraların aklımıza gelişi hoş olacak...:)

Sıvı ve besin dengesi olarak küçük değerlendirme yapmak istiyorum:
Giderken: 1,5 LT (bagajda) + 3 x 0,5 LT (yolda) olmak üzere 3 LT su içtim...
Vardığımda: 2 x 1 LT. suyu da rahat bir şekilde götürdüm...:)

Ettim mi 5 LT su! Buna dönüşteki 2 x 200 ml'lik soda ve 2 bardak ayran ve 2 adet domates ile rahat 6 LT eder ki toplam gidiş/dönüş ortalaması 3 LT sıvı...

Besin olayı ise yine ikişer adetten ortalaması şöyle:
- 20 mgr. fıstık ezme
- 30 mgr. Tadımca
- 100 mgr. Koska helva
- Siyah zeytin ezmeli ekmek
- Muz (sadece dönüşte 1 adet!)

Yaklaşık 100 kilometre ve 12 saatlik süreçte olayım buydu. Ancak Kadıköy'de eve dönüşe hazır olmadığımı hissederek ayıptır söylemesi ama söylemeliyim etli ekmek ve bir de büyük ayran götürdüğümü belirtmeliyim...:eek:

Demek ki sıvı neyse de aldığım besinler benim bünye için yeterli değilmiş! Sıvı olarak ise günde 6-7 LT fazla mı ne?

Kilom yaklaşık 80 kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çagatay Çimşit
Hiç önemli değil kardeşim benim. Önemli olan bize eşlik etmendi. Oradan nereye binmiştin, öğrenebilir miyim?

salih kardeşim ben beykoz-anadolukavağında oturuyorum,sarıyerin tam karşısında,18:00 vapuru tam oradaydı yetişmek istedim,beşiktaşta ilerleyen saatlerde vapur yok,birbaşka turda görüşmek üzere....:))
 
Teşekkürler, bir ara Sarıyer taraflarında gezmedeysem bu hisarlar arası vapur yolculuğunu deneyeceğim...:)

Sanırım seferler çok sık değil ama o sıkışık tatilci yolundan gitmektense Beykoz sırtlarından bizim oralara çıkmak daha hoş olacak...
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
@Salih Dinçer
Küçük bir bilgi edindim de bir maçda, bir sporcu, 90 dakika boyunca tam da 3 LT sıvı harcıyormuş. Sanırım bu değerler normal ve belki aşağısında olması durumunda ya hava çok sıcak değildir ya da çok fazla efor kaydetmiyor olmalısınız. Bunlar da değilse anormal bir durum olabilir...:)

Gerçi izotonik içeceklerin bir amacı da vücudda suyu tutmakmış. Belki bir gün aynı derece ve saatlerde, sadece izotonik ile denemeli. O zaman da 3 LT giderse 3 x 2 x 2,15 yaklaşık 13 TL para boşa gidecek!
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
Maşallah Salih :) 6 litre su büyük rakam. Demek ki ihtiyacın varmış.

Fakat bana sorarsan yediğin malzemeler insanda hararet yapıcı cinsten. Onları bir gözden geçir.

İzotonik hazır içeceklere bu hararetle para yetmez :) Tavsiyem soda kullan, içme suyu ile yarı yarıya karıştır aynı işi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
@Çagatay Çimşit

Cagatay Bey

Yorumlarinizi takip ediyorum ve anladigim kadariyla tip ile ilgilisiniz.Eger yanilmiyorsam, bisikletci beslenmesi ile ilgili bir iki konuda sizden tavsiye almam mumkun mu?

Tesekkurler
 
Çağatay doktorum akşam gece yarısı uyandığımda kalbimin altında,karın boşlupumda sanki karın kaslarımın sol tarafıydı, Ağrı yapıyordu sabah işe bisikletle gelcektim öle plan yapmıştım bu sorunum çıktığı için yine kararımdan dönmedim işe bisikletle geldim ve bu ağrı geçti. Önce korktum ama nedendir bilmiyorum bu ağrı neden olabilir ?
 
@Mehmet Ser

Online muayene zor tabi :) ama tarif ettiğinden anladığım mide bölgesinde bir ağrı tarif ediyorsun. Muhtemelen kas spazmı gibi olay olmalı. Ciddi bir şey olduğunu sanmıyorum.

Göğüs ağrısı olsa her durumda cidiye almak gerekir. Bir de karın bölgesinde alt kesimlerde olabilecek ağrılar önemli olabilir (Apandisit mesela)
 
aynı yolu rampaları gece alayım dedim birde antrenman olsun diye, rumeli kavağından koç üniversitesinin yoluna doğru olan rampada hiç ışıklandırma falan yoktu köpekler havlıyodu tırstım döndüm :D
 
@Çagatay Çimşit
Doğrudur, aslında ben çok terleyen ve tükürük salgılayan biriyim. Koşmak sanki bana göre değil. Ama nedense koşarak meydana gelen tükürük bezlerinin yoğun mesaisi bisiklete binerken olmuyor. O yüzden bisiklete binmeye bayılıyorum...:)

Sanırım hormonlarla da alakalıymış bu terleme. N'apalım vücut su istiyorsa içeceğiz artık. İşin ilginci insan vücudunda kaç litre su var ki? Yani bir kaç saat içinde tüm suyu yeniliyor olabilir miyiz?

Sevgiler, saygılar...
 
Geri