Scudo Sports

Zwift

Eski hesapta aboneliğim bitmişti sonra İphone Zwift indirdim eski hesapla girdim hoppp dedi tabi para ödememiş olduğum için bende tekrar abonelik başlattım ödeme yöntemini Apple Store üzerinden sanal kartımı tanımlayarak yaptım. Her ay ödeme zamanı yaklaşınca sanal karta 50 TL tanımlayıp devam ediyorum.

Ben olur da yakalarlar başıma iş gelir diye tüm hesabımı sildirdim önce, sonra yeni heaapla yaptım. Bilseydim.bu kadar kolay olduğunu, o kadar level'ı yakmazdım 😅
 
Scudo
@TrEddieMercury Yasadışı bir durum yok ki.

yasa dışı değil de, kullanıcı sözleşmesine uygun değildir kesin durum. iOS platformu için verilmiş bir fiyatla windows işletim sisteminde kullanmak kesin ihlal ediyordur bir şeyleri. ama sıkı sıkıya da takip etmiyorlardır tabii.

yöntem için teşekkürler ayrıca, 15 dolar yerine 50 TL vermek daha kabul edilebilir. gene de aşırı yüksek fiyat :(
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@roudeur Şimdi şöyle düşünün şirket bana telefon verdi android ve ben onunla zwift üyeliği yaptım aylık sonra telefonu değiştirdiler iphone verdiler diğer telefonu aldılar benden bende bu arada 25. seviye falan olmuşum (misal) zwift te bu durumda nasıl bir yöntem izlenecek ki. Eski sürüşlerim çöp olacak ki çoğu kullanıcı isyan çıkartır yada bu tip şeylere müsaade edilecek. 2. seçeneği seçtiklerini düşünüyorum. Valla 15 dolardan sonra 50 tl ilaç gibi geldi. Sigarayı bırakan adam kıyaslamasıyla 3 paket sigara parası.
 
El yapımı rollerım vardı. Onun için değişim sürecini başlatıyorum ve trainer olarak kullanmak istiyorum. Roller olarak kullandığım sıralarda çok güç uygulasam da 15 kmh dan fazlasını göremezdim. Ön tekerin altındaki ruloyu iptal edip sadece arka tekerin dönmesini sağlayabilirsem bu işi çözüp 35 40 kmh lara çıkabileceğim.

Hız/kadans sensörü alıp zwift olayına girsem mi acaba diye düşünmüyor değilim aslında. Kafayı çalıştırıp arka rulolara seviye seviye direnç uygulayabilirsem çok aşırı yokuşlu sürüşlere değil de hafif yokuşlu sürüşlerde gerçekçi veriler elde edebileceğimi düşünüyorum. En azından denerim Zwift'i. Eğer olmazsa video veya yarış izleyerek trainer şeklinde kullanırım. 50 tl yi duyunca karar verdim buna da :D
 
El yapımı rollerım vardı. Onun için değişim sürecini başlatıyorum ve trainer olarak kullanmak istiyorum. Roller olarak kullandığım sıralarda çok güç uygulasam da 15 kmh dan fazlasını göremezdim. Ön tekerin altındaki ruloyu iptal edip sadece arka tekerin dönmesini sağlayabilirsem bu işi çözüp 35 40 kmh lara çıkabileceğim.

Hız/kadans sensörü alıp zwift olayına girsem mi acaba diye düşünmüyor değilim aslında. Kafayı çalıştırıp arka rulolara seviye seviye direnç uygulayabilirsem çok aşırı yokuşlu sürüşlere değil de hafif yokuşlu sürüşlerde gerçekçi veriler elde edebileceğimi düşünüyorum. En azından denerim Zwift'i. Eğer olmazsa video veya yarış izleyerek trainer şeklinde kullanırım. 50 tl yi duyunca karar verdim buna da :D
Yalnız, şöyle ufak bir sıkıntın var... Zwift'e girerkek trainerınızın marka-modelini de giriyorsunuz... Oraya rasgele bir şey girmeniz gerekecek ve değerleri de eşleştirmesi sıkıntı yaratabilir...
 
@Noldor Hız ve kadans sensörü alıp verileri sensörlerden gönderdikten sonra başka hangi değerleri eşleştirecek ki? Yani ben en alt trainerlardan birini işaretlesem ve kullansam ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim? Ufaktan hız kadans sensörlerine göz attım ve biraz yeşil ışık yandı bende açıkçası. Trainerı deneyeyim sistemi oturtayım daha sonra eğer uygunsa hız kadans sensörünü siparişe geçeyim diyordum.
 
Aslında zwift çoğu akılsız tranier güç eğrisini desteklemiyor. Akılsız parametresindeki tranierlar arasında efsane farklar çıkacağını sanmıyorum. @Noldor
El yapımı rollerım vardı. Onun için değişim sürecini başlatıyorum ve trainer olarak kullanmak istiyorum. Roller olarak kullandığım sıralarda çok güç uygulasam da 15 kmh dan fazlasını göremezdim. Ön tekerin altındaki ruloyu iptal edip sadece arka tekerin dönmesini sağlayabilirsem bu işi çözüp 35 40 kmh lara çıkabileceğim.

Hız/kadans sensörü alıp zwift olayına girsem mi acaba diye düşünmüyor değilim aslında. Kafayı çalıştırıp arka rulolara seviye seviye direnç uygulayabilirsem çok aşırı yokuşlu sürüşlere değil de hafif yokuşlu sürüşlerde gerçekçi veriler elde edebileceğimi düşünüyorum. En azından denerim Zwift'i. Eğer olmazsa video veya yarış izleyerek trainer şeklinde kullanırım. 50 tl yi duyunca karar verdim buna da :D
Zaten yokuşları hissiyat olarak değil ama hız değeri olarak simule ediyor zwift.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
Zwift iphone üzerinden 50 tl mi kesiyor her ay. Emin misiniz
 
@trainspotting35 Anladım. Mesela örnek verirsek 200 watt ile düz yolda 30 kmh ile gidiyoruz. Yokuşa geldiğimizde yine 200 watt ile 15 km/s ile gidiyoruz.

El yapımı trainerıma bir kaç direnç kademesi ekleyebilirsem daha da gerçekçi olur gibi. Veya bu dirence hiç gerek yoktur belki. Bunu deneyeceğim.

Sadece kadans veya sadece hız sensörü olsa kurtarmıyor değil mi? Aliexpress'ten sipariş edeyim bari speed ve cadence sensör. Magene marka alacağım galiba. Önerilere açığım sensör konusunda.
 
Zwift kullanan arkadaşlar için faydalı olacağını düşündüğüm bir kaç siteden bahsedeyim.

(link)
2020-12-16_114413.jpg

Zwift yarışçılarının ve yarış organizatörlerinin sonuçları izlemelerini ve katıldıkları yarışların tüm ayrıntılarını kontrol etmelerini, ayrıca verilerini izlemelerini ve analiz etmelerini sağlayan bir site. Kendi içinde forumu da mevcut. Etkin kullanım için siteye üye olduktan sonra profil ayarlarından zwift hesabınızla bağlantı kurmanız gerekiyor. Zwift hesabınızla bağlantı kısmı azcık uğraştırabilir. Detay için: (link)

(link)
2020-12-16_114630.jpg

Zwift'ten bağımsız çalışan bir topluluk sitesi. Haberler, güncellemeler, duyurular, ipuçları, rota detayları vb. bir çok kategoride güncel bilgiler içeriyor. Takip etmenizi tavsiye ederim.

(link)
2020-12-16_115300.jpg

Bu da zwift'ten bağımsız çalışan bir topluluk sitesi. Harita profillerini, alabileceğiniz exp.ları hızlıca derli toplu gösteren bir arabirimi var.

Son olarak site değil ancak kullanılmasında fayda olan Zwift Companion uygulaması.
ZMLGameHUD.png

Telefona yüklediğiniz bu uygulamayı cihazın bağlandığı aynı ağda olmanız şartıyla zwift uzaktan kumandası gibi kullanabiliyorsunuz. İlerlediğiniz rotayı harita olarak gösterip manevra yapabilir, diğer kullanıcılarla sohbet edebilir, like kasabilirsiniz. Misal rotada ilerlerken haritada nerede olduğunuzu gösteren turuncu oka çift tıklarsanız etrafınızdaki sürücülere toplu like atar ve okun etrafındaki beyaz daire bir kaç saniyeliğine döner. Eski halini alınca tekrar çift tıklayıp grup like atabilirsiniz. Programın detaylı kullanım bilgisi: (link)

Başka kaynak bilen arkadaşlar yazarsa buraya ekleyeyim.
 
@M.İhsan 2 magene sensör aldım, yurtiçi gezisini sonlandırır eve gelirse inceleme paylaşırım ama şimdilik anladığım kadarıyla turizm bakanlığının girişimi ve pttnin desteğiyle çinli kargolara ücretsiz ülke gezisi bonusu var. Yoksa yaşadıklarım çok anlamsız.
 
@Linwelin Gülmek istemedim ama kusura bakmayın yaşadığınız trajikomik bir olay. İncelemelerinizi bekliyorum. Neden Magene markayı tercih ettiniz kısaca söz edebilir misiniz?
 
Yurtdışı yorumlar çok iyi, fiyat da çok uygundu. kandans ve hız sensörü aynı, sadece kandans kırmızı, hızdayken yeşil yanıyor. 2 bisiklette hız sensörü olarak da kullanabilmek için sadece pili söküp tekrar takıosunuz, kırmızı olan sensör yeşil oluyor. Hanıma da bisiklet aldım, dışardaki sürüşlerde beraber çıkarsak o da heveslensin hızına falan bakabilsin diye. Hastasıyım böyle modüler işlerin.

bu arada tabiki gülün ya, ben hayatımdaki herşeyle dalga geçebilirim, yoksa çekilmiyor hayat zulum oluyor. Kahkaha atın hatta, ben de gülüyorum zaten :harika:
 
Selamlar, zwift uygulaması, trainer interaktif değilse sonradan sensörler ile pek keyifli gelmedi açıkçası bana. Hızım mesela hiçbir zaman gerçek değil. Yokuşlar keza aynı. Geriye tek bir amaç kalıyor, o da kayıtlar. Onu da Garmin'den alıp , Strava'ya atıyorum ama pc'den. Bu kısım biraz uğraştırıcı. Aylık 50tl, kayıt için biraz fazla benim için. Ücretsiz birkaç program baktım ama sürüş kayıtlarını Strava'ya atan bir program bulamadım. YouTube izlemek daha keyifli oluyor.

Sizler zwift'i nasıl ve ne amaçla kullaniyorsunuz?
Teşekkürler

@Abdülkadir Ergin , @trainspotting35 ,@TrEddieMercury
 
Aslında zwift çoğu akılsız tranier güç eğrisini desteklemiyor. Akılsız parametresindeki tranierlar arasında efsane farklar çıkacağını sanmıyorum. @Noldor

Zaten yokuşları hissiyat olarak değil ama hız değeri olarak simule ediyor zwift.
Desteklemedikleri arasında değerler çok saçmalayabiliyor. Yani kendiniz bir anda 600w basarken görebiliyorsunuz. Eğlence amaçlı olabiliyor ama çkan veriler hiç gerçekçi olmuyor.
Kendimden biliyorum, 1 ay daha aynı tempo ile devam etsem pro-peletona girecektik gelen verilerle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Selamlar, zwift uygulaması, trainer interaktif değilse sonradan sensörler ile pek keyifli gelmedi açıkçası bana. Hızım mesela hiçbir zaman gerçek değil. Yokuşlar keza aynı. Geriye tek bir amaç kalıyor, o da kayıtlar. Onu da Garmin'den alıp , Strava'ya atıyorum ama pc'den. Bu kısım biraz uğraştırıcı. Aylık 50tl, kayıt için biraz fazla benim için. Ücretsiz birkaç program baktım ama sürüş kayıtlarını Strava'ya atan bir program bulamadım. YouTube izlemek daha keyifli oluyor.

Sizler zwift'i nasıl ve ne amaçla kullaniyorsunuz?
Teşekkürler

@Abdülkadir Ergin , @trainspotting35 ,@TrEddieMercury

Hocam trainerım interaktif ve antrenman için kullanıyorum. Normal trainer ile sürüş yapmadım hiç o hissi bilmiyorum. Ama interaktif neredeyse gerçek sürüş hissiyatı yaşatıyor. Bildiğin alet frenliyor kendini. Rampaya geldiğim an zıngadak yavaşlatıyor, vites düşürmek zorunda kalıyorum yoksa basamıyorum. eğim çok yüksekse ayağa kalkmak zorunda kaldığım yerler oluyor. Bacaklarım fena yanıyor. Bazı planlı egzersizlerde o kadar çok yoruyor ki midem bulanıyor bazen efor sarf etmekten. Aşırı terletiyor ki ben açık balkonda sürüyorum, hava da malum kış. Yine de sırılsıklam oluyorum sürüş esnasında. Bir sürüş sonrası yerin halini fotoğraf çekeyim sanki yıkamışım gibi ter birikiyor yerde. Hatta şöyle de bir artısı var benim için. Normalde dışarıda sürerken istemsizce hep ekonomik sürüşe odaklanıyordum. Kısa uzun rota fark etmez, tempo sürerken bile hep eve dönüşümü de hesap eder biraz gaz keserim. Trainerda ise pedal kesip ayağımı yere basınca evde olduğumu bildiğim için tabiri caizse dibini sıyırabiliyorum. Sonuna kadar efor sarf edebiliyorum ve bunun bana çok şey kattığını fark ettim. Interval antrenmanlarından sonra dışarıda yaptığım 30+ sürüşlerim çoğaldı. İster istemez hızlanıyorsunuz, rahatlıyorsunuz. Dışarıda yeterince zorlamıyormuşum kendimi bunu gördüm. Ftp sürüşlerinde, aerobik egzersizlerde çok bunaltıyor alet. O kadar yükleniyor ki bayılacağımı düşündüğüm çok oldu ama hiç bir şey olmadı. Üstelik bunu bir çalışmada defalarca yapıyor ve dediğim gibi psikolojik abanma rahatlığı olduğu için tekrar tekrar aynı duruma girebildiğimi ve üstesinden gelebildiğimi görüyorum. Öldürmeyen şey güçlendirir hesabı bunlar zamanla artı olarak dönüyor.

Güç değeri olarakta gerçek değerlerimi gösterdiğini düşünüyorum. Misal ftp testim 250. Ve ben gerçekten sürekli 300 basamıyorum, daha gelişmem lazım. Adamlar yanımda 300+ ile kesilmeden devam ederken ben rüzgarına girmek zorunda kalıyorum. Kazara önüne geçersem rüzgar beni hemen yavaşlatıyor, sürüş direncim artıyor vs. kısa bir süre devam ettirsem de dirençten nabzım patlıyor, daha yavaş çevirmeye ve gruptan geri kalmaya başlıyorum. Velhasıl bunlar interaktifin nimetleri sanırım, yol durumu ile sürüş hissiyatı senkronize bende. Zevkli de geliyor açıkçası. Geçen gün Alplere 5.tırmanışımı yaptım @Özcan güler hocamla. Bacaklar yandı kavruldu :) Bu akşamda 1500 metre Fransa - Mont Ventoux tırmanışı açmış. Kendimi iyi hissedersem tırmanacağız inşallah. İnteraktif bir trainer edinirseniz seversiniz gibime geliyor.
 
Ben elite turno kullanıyorum. +4 derece eğime kadar destekliyor. ancak bahsettiğiniz oranda yokuşu çok hissetmiyorum. VO2 max programlarını daha çok tercih ediyorum. Yaş 51 oldu. Kalp atımına dikkat etmek gerekiyor haliyle :) Watt yüklemelerinde yarım saatten sonra ter içinde kalıyorum. sonrasında bisikleti ve yerleri silmem gerekiyor.
 
Geri