Scudo Sports

Zincir Yardım

Slm arkadaslar birşey söleyeceğim sizlere benim bisiklet 21 vites bisikletin vitesini 7e alınca Zincir Sıkışıyor Ve tak taka diye sesler gelior zinciri yağlamam mı gerekir??Diğer viteslere normal ama ??
 
Scudo
rubleden düşüyor ise yani ruble-kadro arasına sıkışıyor ise vitesin üzerinden ince ayar yapmak gerekli, çalışabileceği en alt noktayı ayarlayan vida ile biraz daha yukarı almalısın.yok eğer böyle bir durum yok ise zincirin uzunluğunu kontrol etmek de bir başka yol, bir yada iki bakla eksiltmek bazen sorunu çözebiliyor.. tabii ki yağsızlık yada belirgin yıpranma var ise bunlar da soruna yolaçar.
 
@Furkan Emre Tutumlu

ben geçen yıl yağladım ama bisikleti kullanmadım..
ideal yağlama aralığı için süreden çok kullanım miktarı ve koşullar önemlidir.
 
Arkadaşlar street ile ilgileniyorum ; single speed'de zincir gergin mi olmalı yoksa 2 diş bol mı bırakayım ?
 
Taş gibi de sert olmamsı lazım yoksa zor dönecek ve sizi yoracaktır.yalnız single speed kullanırken arkada muhakkak tensioner(arka zincir gergi) kullanmanızı öneririm.qr sistemlerde en sağlıklı zincir gerginliği o şekilde sağlanmaktadır.
 
mtb deki zincirin bol yada kısa geldiğini nasıl anlayabilirim. tümseklerden, çukurlardan geçerken zincir çok fazla kadroya vuruyor ama tam ollarak kaç bakla çıkartılması gerektiğini anlamış değilim.
 
evet, tensioner bulamazsanızda en azından arka aktarıcı takın zinciri olabiliğince gerin, bişey kullanmadan takarsanız ya çok gevşek durur ya da taş gibi sert olur ikiside sorun çıkarır, tabi droplarınız yatay değilse. eğer droplar yataysa zinciri normal takın jantı geriye çekerek gerginliği ayarlayın ;)
 
Ön ve arka dişliler en küçük dişlilerdeyken arka vitesin alt bacağı yere paralel olmalı. Ama aynı zamanda diğer makaraya da sürtmemeli. Sürtüyorsa uzun, bacak aşağı doğru bakıyorsa kısa demektir.

Tam boyunda da olsa yine de bazen kadroya çarpabilir tümseklerden yada çukurlardan geçerken. Kadroya zarar gelmemesi için kadro koruma kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
@Serden Us

bunu hemen kontrol edicem. başka bir yöntem var mıdır?
 
Tur bisikletlerinden emin değilim ama geçerli olsa gerek. Çünkü ne de olsa aynı sistem, aynı çalışma mantığı...
 
ifadeyi en küçük viteste iken "arka vites alt bacağı yere paralel" olmalı şeklinde anlayınca itiraz için bir şeyler yazmıştım ama yanlış anlamışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
arka aktarıcısı bahsedildiği gibi yere paralel olarak duruyor.. sanırım kadro korumalığı alıp kullanmak lazım. zincir üst kısımdan kadroya çok yakın gözüküyor.
 
eğer uzun olduğundan eminsen,
zinciri söküyorsun, aktarıcıları devre dışı bırakıp, ön ve arkada en büyük dişlilere doluyosun (bu konumda zincir aktarıcılardan geçmiyor tekrar belirteyim)
bu pozisyon zincirin hiç almaması gereken ve en uzun halde bulunduğu pozisyon. zincirin bu haldeki uzunluğunu tespit ettikten sonra fazladan 2 bakla daha ekleyip 3. fazla bakladan itibaren söküp atıyosun
zinciri aktarıcılardan geçirip birleştirdiğinde artık ideal uzunluğunda
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
sen yinede bisklete kadro koruma al zamanla zincir kadroya vura vura aşınma yaratıyor.
 
kadro korumalık aldım ses gelmesi kesildi. sanırım böyle daha iyi oldu.
 
arkadaşların dediği gibi gerdirici veya mekanızma kullanmalıısn dengelı olması ıcın takmazsan ya cok bol yada cok gergın olacaktır.başarılar..
 
Geri