Scudo Sports

Zincir temizliği

Dostlar kısa bi sorum var.

Dis fırçası ile mazot yediriyorum. Yetmeyince zinciri su ile ıslatıyorum.

Sonra fırçaya sabun döküp biraz biraz yediriyorum zincire. Baya yağ dökülüyor. Su ile duruluyorum.

Bunun zararı var mı? Su ile olduğu için sabun kalıntısı kalmaz. Sabun sıvı sabun zaten. Su ile akıp gidiyor.
Güzelce su ile duruladıktan sonra bir sıkıntı olmaz. Direk temizlikten sonra yağlama yapma zinciri. Mümkünse birkaç saat kurumaya bırak, her ne kadar kuruda görünse yıkama sonunda, baklalar arasında nem oluyor.
 
Scudo
Güzelce su ile duruladıktan sonra bir sıkıntı olmaz. Direk temizlikten sonra yağlama yapma zinciri. Mümkünse birkaç saat kurumaya bırak, her ne kadar kuruda görünse yıkama sonunda, baklalar arasında nem oluyor.
Evet evet öyle yapıyorum sabun sorun olur mu o aklıma takıldı sadece.

Elime yağ gelmeyesiye kadar temizliyorum 400-500 km de bir. İnce temizlik 😁👍🏻
 
Dostlar kısa bi sorum var.

Dis fırçası ile mazot yediriyorum. Yetmeyince zinciri su ile ıslatıyorum.

Sonra fırçaya sabun döküp biraz biraz yediriyorum zincire. Baya yağ dökülüyor. Su ile duruluyorum.

Bunun zararı var mı? Su ile olduğu için sabun kalıntısı kalmaz. Sabun sıvı sabun zaten. Su ile akıp gidiyor.
Zincir bakımında veya bisikleti her yıkadığınızda, gözle görülmeyen bölgelerde su damlaları kalabilir. Bunun önüne geçmek için bir hava üfleyici edinmenizi öneririm.
Her yıkamadan sonra, orta göbek ve ön-arka göbekler gibi kritik noktalara dikkat ederek hava üfleyici kullanmanız, hem zaman kaybını önler hem de etkili bir kurutma sağlar.
Bu sayede zincir daha geç kirleneceğinden bakım aralığınız da uzar. Aynı zamanda hem zamandan hem de kullandığınız zincir yağından tasarruf edersiniz.
Kurutma işleminin ardından, zinciri gönül rahatlığıyla yağlayıp yolunuza devam edebilirsiniz.
 
Zincir bakımında veya bisikleti her yıkadığınızda, gözle görülmeyen bölgelerde su damlaları kalabilir. Bunun önüne geçmek için bir hava üfleyici edinmenizi öneririm.
Her yıkamadan sonra, orta göbek ve ön-arka göbekler gibi kritik noktalara dikkat ederek hava üfleyici kullanmanız, hem zaman kaybını önler hem de etkili bir kurutma sağlar.
Bu sayede zincir daha geç kirleneceğinden bakım aralığınız da uzar. Aynı zamanda hem zamandan hem de kullandığınız zincir yağından tasarruf edersiniz.
Kurutma işleminin ardından, zinciri gönül rahatlığıyla yağlayıp yolunuza devam edebilirsiniz.
Hocam zinciri suyla durularken sadece janta su değiyor. Zincirin alt tarafından yıkıyorum göbeğe falan değmesin diye. Kaldı ki zaten sonrası güneşe koyuyorum. Bu sıcakta bırak kurmayı erimesi falan lazım 😂😂

Zaten kadroma su tutmam temizlemek için nemli bez kullanırım
 
IMG20250819193329.jpg

Zinciri şu kıvama getirmek ruble temizliği ile beraber 1 saatten fazla süremi aldı. Ama kesinlikle değiyor. İşin içinde yağlama süresi yok ha kuruyunca yağlayacam daha. Zinciri sökecek aletim yok, bisikletin üzerinde uğraşıyorum zincir ile
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve Özcan
329775 dosyayı görüntüle

Zinciri şu kıvama getirmek ruble temizliği ile beraber 1 saatten fazla süremi aldı. Ama kesinlikle değiyor. İşin içinde yağlama süresi yok ha kuruyunca yağlayacam daha. Zinciri sökecek aletim yok, bisikletin üzerinde uğraşıyorum zincir ile
Yağsız kalmaması iyi olur. Ağır deterjan yağ sökücü kullandıysan ve iyice kurulamazsan paslanır. Yani kendi haline kurumaya pek bırakma. Çapaklanmayan havlu vs ile kurula iyice. Ben saç kurutma makinesi kullanıyorum arada kalan sular için. Hava üfleyecek başka bir şeyim yok :D

Ben parafin waxlama işine geçtim o yüzden artık yağ kir kalmadı. Ruble zincir her zaman sıfır gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Yağsız kalmaması iyi olur. Ağır deterjan yağ sökücü kullandıysan ve iyice kurulamazsan paslanır. Yani kendi haline kurumaya pek bırakma. Çapaklanmayan havlu vs ile kurula iyice. Ben saç kurutma makinesi kullanıyorum arada kalan sular için. Hava üfleyecek başka bir şeyim yok :D

Ben parafin waxlama işine geçtim o yüzden artık yağ kir kalmadı. Ruble zincir her zaman sıfır gibi.
Mazot ve sabun kullandım, sabun sonrası elim ile iyice su yedirdim. Hiçbir kalıntı kalmadı. Havlu peçete ile elim girdiği kadar kuruttum valla. Gıcır gıcır. Birazdan yağlamaya geçeceğim
 
Mazot ve sabun kullandım, sabun sonrası elim ile iyice su yedirdim. Hiçbir kalıntı kalmadı. Havlu peçete ile elim girdiği kadar kuruttum valla. Gıcır gıcır. Birazdan yağlamaya geçeceğim
Dışındaki kalan su kolay. Baklaların içinde sıkışıp kalan su sıkıntı. Gitmiyor pek hava üflemeyince :D Büyük dişlilere alıp yani zinciri gerdirip geri geri biraz çevir su sıçratıyor mu diye. Sıçratmasa bile birazı daha çıkar.
 
Dışındaki kalan su kolay. Baklaların içinde sıkışıp kalan su sıkıntı. Gitmiyor pek hava üflemeyince :D Büyük dişlilere alıp yani zinciri gerdirip geri geri biraz çevir su sıçratıyor mu diye. Sıçratmasa bile birazı daha çıkar.
Anladim peceteyi araya da sokuyorum elimle. Bi deneyecem dediğinizi sağolun
 
Geçen 2 günlük gravel suruslerinden sonra bisiklet baştan aşagiya toz toprak çamur oldu. Temizlemesi tam olarak 4.5dk surdu. Ne mazot ne yağ sadece sonax araba şampuani, köpük ve su. Ama bilin bakalim ne kullaniyorum. Tabiki wax.. Enerjinizi vaktinizi yağ ile heba etmeyin arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geçen 2 günlük gravel suruslerinden sonra bisiklet baştan aşagiya toz toprak çamur oldu. Temizlemesi tam olarak 4.5dk surdu. Ne mazot ne yağ sadece sonax araba şampuani, köpük ve su. Ama bilin bakalim ne kullaniyorum. Tabiki wax.. Enerjinizi vaktinizi yağ ile heba etmeyin arkadaşlar.
Vax işi nedir ben hic bilmiyorum maliyeti falan nedir
 
Vax işi nedir ben hic bilmiyorum maliyeti falan nedir
Wax denilen bildiğimiz mum. Parafin diye geçiyor piyasada. Zinciri söküp erimiş muma batırıyor ve bu şekilde kullanıyorsunuz. Böylece zincir, ruble ve aynakol dişlileri toz kir tutmuyor. Temizliği de sıcak suya batırarak yapılıyor, gayet pratik. Benim kullandığım parafin şu: (link)

Erime sıcaklığı 60 derece. Benmari usulü eriterek kullanıyorum. Parafini kaynatmamak ve yavaşça eritmek gerektiği için kap doğrudan ateşe konmuyor. Bunun için yavaş pişirici denen cihazlardan kullananlar da var. Ama en basit ve beleş işe yarar yöntem benmari usulü eritme. Şurada konusu var: Parafin PTFE zincir wax
 
Wax denilen bildiğimiz mum. Parafin diye geçiyor piyasada. Zinciri söküp erimiş muma batırıyor ve bu şekilde kullanıyorsunuz. Böylece zincir, ruble ve aynakol dişlileri toz kir tutmuyor. Temizliği de sıcak suya batırarak yapılıyor, gayet pratik. Benim kullandığım parafin şu: (link)

Erime sıcaklığı 60 derece. Benmari usulü eriterek kullanıyorum. Parafini kaynatmamak ve yavaşça eritmek gerektiği için kap doğrudan ateşe konmuyor. Bunun için yavaş pişirici denen cihazlardan kullananlar da var. Ama en basit ve beleş işe yarar yöntem benmari usulü eritme. Şurada konusu var: Parafin PTFE zincir wax
Zinciri sökecek aparatım olsa direk mazota yatıracağım zaten. Aparat olmaması sorun. Bu işlemler daha çok uğraştırır beni.

Bilgilendirme için teşekkürler
 
image.jpg
Zincir sökmek istemeyenler için öneririm tabikide TR topraklarında yok
 
  • Üzgün
Tepkiler: Victor Osimhen
Zinciri sökecek aparatım olsa direk mazota yatıracağım zaten. Aparat olmaması sorun. Bu işlemler daha çok uğraştırır beni.

Bilgilendirme için teşekkürler
Direkt mazota yatırınca pırıl pırıl olacak da sonra yine yağdan dolayı her tarafı kir toplayacak, temizlemesi daha çok uğraştıracak, sadece zincir değil ön-arka aktarıcı, ruble ve aynakol da yağ içinde kalacak. Elini kolunu yada bacağını değdirince kararacak.

Wax uzun vadede daha fazla zaman ve para kazandırıyor aslında. Kir tutmuyor ve her zaman sıfır gibi görünüyor. Sadece İlk tüm bisikleti yağdan arındırma evresi uğraştırıyor. Ondan sonra her 300 kmde bir yeniden waxlama işlemini düzene oturtunca çok kısa sürüyor.

Zincir ve ruble ömrünü de uzattığı iddia ediliyor.

2-3 zincir birden kullanıp tek seferde hepsini birden waxlayınca zamandan baya tasarruf ediyorsun. 2 zincirin varsa 500-600 km 3 zincirin varsa 1000 km'ye kadar bu işlemleri yapmak zorunda kalmıyorsun. Sadece temiz zincire geçiyorsun.

Bende 2 zincir var para olunca 3.yü de alacağım inş.

Yağ kullanmaya geri dönmeyi hiç düşünmüyorum.
 
Direkt mazota yatırınca pırıl pırıl olacak da sonra yine yağdan dolayı her tarafı kir toplayacak, temizlemesi daha çok uğraştıracak, sadece zincir değil ön-arka aktarıcı, ruble ve aynakol da yağ içinde kalacak. Elini kolunu yada bacağını değdirince kararacak.

Wax uzun vadede daha fazla zaman ve para kazandırıyor aslında. Kir tutmuyor ve her zaman sıfır gibi görünüyor. Sadece İlk tüm bisikleti yağdan arındırma evresi uğraştırıyor. Ondan sonra her 300 kmde bir yeniden waxlama işlemini düzene oturtunca çok kısa sürüyor.

Zincir ve ruble ömrünü de uzattığı iddia ediliyor.

2-3 zincir birden kullanıp tek seferde hepsini birden waxlayınca zamandan baya tasarruf ediyorsun. 2 zincirin varsa 500-600 km 3 zincirin varsa 1000 km'ye kadar bu işlemleri yapmak zorunda kalmıyorsun. Sadece temiz zincire geçiyorsun.

Bende 2 zincir var para olunca 3.yü de alacağım inş.

Yağ kullanmaya geri dönmeyi hiç düşünmüyorum.
Anladım kafama yattı ama mevcut durumda biraz bekleyeceğim. 2000 km ye geldi bisikletim 1 yazda. Zincir değişimi yaklaşıyor. Hele bi zinciri değiştireyim, sonra bu sisteme geçmeye çalışacağım.

Toz kir tutma olayı da çok olmuyor bende. Temizlemeden hemen öncesi fotoğrafta. 400 km dolmuştu da geçmiştiIMG-20250819-WA0006.jpg
 
Zinciri sökecek aparatım olsa direk mazota yatıracağım zaten. Aparat olmaması sorun. Bu işlemler daha çok uğraştırır beni.

Bilgilendirme için teşekkürler
Zinciri sökmek için , zincir linkinin her iki tarafindan , zincir arasına girecek kadar ince ancak yamulmayan, alyan, tornavida vb aletleri de kanirtarak çıkarabilir, aynı işlemi takarken de yapabilirsiniz. Uğraşana kolay ama zorlamak istemiyorsanız , tabi zincir sökme anahtarıyla daha pratik olur.
 
Zinciri sökmek için , zincir linkinin her iki tarafindan , zincir arasına girecek kadar ince ancak yamulmayan, alyan, tornavida vb aletleri de kanirtarak çıkarabilir, aynı işlemi takarken de yapabilirsiniz. Uğraşana kolay ama zorlamak istemiyorsanız , tabi zincir sökme anahtarıyla daha pratik olur.
Mantikli bunu mutlaka deneyeceğim. Zincir arasına giren şeyi bulmak mesele. Sonra takabilir miyim ondan da emin değilim doğrusu.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
mazot veya gazyağı; zincir temizliği için kullanıldığında zincire veya baklalar arasındaki malzemelere falan zararı yok mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Mantikli bunu mutlaka deneyeceğim. Zincir arasına giren şeyi bulmak mesele. Sonra takabilir miyim ondan da emin değilim doğrusu.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim
Ayakkabı bağcığı 😅
 
Geri