Scudo Sports

Zincir temizliği

2000 km olmuş tam. Ağır bir biniciyim. 125 kiloyum. Gittiğim rotalarda genellikle tırmanma oluyor. Bursa'nın her yeri yokuş. Zincir zorlanıyor olabilir. Köy yolu ve asfalt karışık kullanıyorum. Kışın yağmurda da sürüyorum. 2-3 ayda bir temizleyip yağlıyorum. Zincir Shimano Deore HG53 9 speed. 2x9 vites. Zinciri çapraz kullanmamaya dikkat ediyorum. Bisiklet sürerken müzik dinlemiyorum. Kasksız bisiklet sürmüyorum. Akşam serinliğinde bisiklet sürmeyi severim. Birkaç defa oğlumu da çocuk koltuğu ile gezdirdim. Toplam ağırlık 140 kiloyu geçmiştir. Daha fazla detay gerekli mi? 😄
Zincir istifa etse hakkıdır😨. Her türlü zorluğa dayanmış
 
Scudo
2000 km olmuş tam. Ağır bir biniciyim. 125 kiloyum. Gittiğim rotalarda genellikle tırmanma oluyor. Bursa'nın her yeri yokuş. Zincir zorlanıyor olabilir. Köy yolu ve asfalt karışık kullanıyorum. Kışın yağmurda da sürüyorum. 2-3 ayda bir temizleyip yağlıyorum. Zincir Shimano Deore HG53 9 speed. 2x9 vites. Zinciri çapraz kullanmamaya dikkat ediyorum. Bisiklet sürerken müzik dinlemiyorum. Kasksız bisiklet sürmüyorum. Akşam serinliğinde bisiklet sürmeyi severim. Birkaç defa oğlumu da çocuk koltuğu ile gezdirdim. Toplam ağırlık 140 kiloyu geçmiştir. Daha fazla detay gerekli mi? 😄
Formanın rengini belirtmemişsin 😀
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: brk34 ve mcanerg
Şöyle bir fiyat listesine denk geldim.
Mesela niye 500 değil de 520? İşçiliğin böyle düz fiyatlanmaması hep enteresan gelmiştir. Açıkçası ekipmanı olmadığı için yapamadığım veya anlamadığım için elimden gelemeyecek işler haricinde artık bisiklet tamircisine uğramıyorum. Neredeyse, alet ve malzemeniz varsa, YouTube'tan bakarak yapamayacağınız çok az iş var. Şu listeye bakarak, aşağı yukarı cebimde kalan para 2370₺ olmuş.

Fren ayarı (ön - arka) - 520
Vites ayarı (ön arka) - 520
Dış lastik değişimi x2 - 560
Bagaj takma - 520
Zincir yağlama - 250
 
Mesela niye 500 değil de 520? İşçiliğin böyle düz fiyatlanmaması hep enteresan gelmiştir. Açıkçası ekipmanı olmadığı için yapamadığım veya anlamadığım için elimden gelemeyecek işler haricinde artık bisiklet tamircisine uğramıyorum. Neredeyse, alet ve malzemeniz varsa, YouTube'tan bakarak yapamayacağınız çok az iş var. Şu listeye bakarak, aşağı yukarı cebimde kalan para 2370₺ olmuş.

Fren ayarı (ön - arka) - 520
Vites ayarı (ön arka) - 520
Dış lastik değişimi x2 - 560
Bagaj takma - 520
Zincir yağlama - 250
Ticaret, enteresanlıktır. %4’lük ‘uzmanlık vergisi’ var her işlemde :ssrtcbya: O yüzden 500 değil de 520 çıkıyor hep :suspus:
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz-
Vites ayarı için götürdüğüm son yerde tarife şu şekildeydi :
"At bir şeyler..."
 
  • Hahaha
Tepkiler: Özcan
Az versen olmuyor çok versen olmuyor iğrenç bir laf bu
Aslına bakarsan uyanıkça bir cümle kurmuş. Zira hak ettiği ücret'ten fazlasını vereceğini bildiği için o cümle kullanılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U. ve brk34
2000 km olmuş tam. Ağır bir biniciyim. 125 kiloyum. Gittiğim rotalarda genellikle tırmanma oluyor. Bursa'nın her yeri yokuş. Zincir zorlanıyor olabilir. Köy yolu ve asfalt karışık kullanıyorum. Kışın yağmurda da sürüyorum. 2-3 ayda bir temizleyip yağlıyorum. Zincir Shimano Deore HG53 9 speed. 2x9 vites. Zinciri çapraz kullanmamaya dikkat ediyorum. Bisiklet sürerken müzik dinlemiyorum. Kasksız bisiklet sürmüyorum. Akşam serinliğinde bisiklet sürmeyi severim. Birkaç defa oğlumu da çocuk koltuğu ile gezdirdim. Toplam ağırlık 140 kiloyu geçmiştir. Daha fazla detay gerekli mi? 😄
Ağır kullanıcılar için ürünlerin olması gerektiğinden çabuk eskimesi ve bozulması normal o zaman Deniz bey. Hele bir de yokuş çıkıyorsanız. Ben de aynı durumdan muzdaribim :D Siz çapraza düşmemeye özen gösteriyorsanız düzenli bir şekilde yağlamasını yapıyorsanız başka yapacak bir şey yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Ağır kullanıcılar için ürünlerin olması gerektiğinden çabuk eskimesi ve bozulması normal o zaman Deniz bey. Hele bir de yokuş çıkıyorsanız. Ben de aynı durumdan muzdaribim :D Siz çapraza düşmemeye özen gösteriyorsanız düzenli bir şekilde yağlamasını yapıyorsanız başka yapacak bir şey yoktur.
Nispeten normal kilolu sayılırım. Dümdüz şehirde yaşıyorum. Deniz ile benzer km’de yine 9’lu sistem zinciri değiştirdim.
Yol bisikletinde de daha 3500km yi geçebilen zincirim olmadı. Ya uzadı ya da kırıldı. Nispeten yağlamaya dikkat ediyorum ama sanırım temizliği pek özenli yapmıyorum sebebi bu olabilir.
Birazda zincirin fiyatı düşünüldüğünde bana o kmlerde değiştirmek makul geliyor. Çok titiz temizliğe harcayacağım zaman, emek ve sarf malzemesi fiyatları düşünüldüğünde ben böyle düşünüyorum. Yol bisikletinde artık mumlamaya geçtim belki daha uzun zincir ömrü görürüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Nispeten normal kilolu sayılırım. Dümdüz şehirde yaşıyorum. Deniz ile benzer km’de yine 9’lu sistem zinciri değiştirdim.
Yol bisikletinde de daha 3500km yi geçebilen zincirim olmadı. Ya uzadı ya da kırıldı. Nispeten yağlamaya dikkat ediyorum ama sanırım temizliği pek özenli yapmıyorum sebebi bu olabilir.
Birazda zincirin fiyatı düşünüldüğünde bana o kmlerde değiştirmek makul geliyor. Çok titiz temizliğe harcayacağım zaman, emek ve sarf malzemesi fiyatları düşünüldüğünde ben böyle düşünüyorum. Yol bisikletinde artık mumlamaya geçtim belki daha uzun zincir ömrü görürüm.
Sanırım 2000 km'yi normal sayacağım o zaman. Chatgpt ile sorguladığımda da başlangıç km'si olarak uzama için 2000 km diyor.
 
Disli degistirdim ama zincir tir tir ses yapiyor acaba zinciri de degistmeli miyim? vites ayari ile baya ugrastim. bisikler ikinci el 2300 km yapmis.
(link)
(link)
 
Disli degistirdim ama zincir tir tir ses yapiyor acaba zinciri de degistmeli miyim? vites ayari ile baya ugrastim. bisikler ikinci el 2300 km yapmis.
(link)
(link)
Ruble aynı ölçülerde mi aldın? Daha büyük yada daha küçük dişli aldıysan zincir boyunun değişmesi gerekir.

Zincirde uzama var mı yok mu aleti olan bi bisikletçide test ettir. Uzama varsa değiştir, yoksa değiştirme. Uzama yoksa ve hala ses çıkartıyorsa vites ayarlarını doğru yapamamışsındır.

Wax kullanıyorsan 5-10 km sürünce geçebilir.

Zinciri çapraza düşürüyorsan biraz sürtme normaldir.
 
Daha büyük bir dişli taktım (RX400 aktarıcı, 11-42T Deore kaset). Resmî limit 36T ama internette 42T ile sorunsuz çalışan örnekler var. Çapraz kullanım yok (ön küçük, arka en büyük). Zincir aktarıcıdan çıkınca dişliye biraz geç oturuyor gibi geliyor, geçen ay bisikletçi zincirin uzamadığını söylemişti.
 
Daha büyük bir dişli taktım (RX400 aktarıcı, 11-42T Deore kaset). Resmî limit 36T ama internette 42T ile sorunsuz çalışan örnekler var. Çapraz kullanım yok (ön küçük, arka en büyük). Zincir aktarıcıdan çıkınca dişliye biraz geç oturuyor gibi geliyor, geçen ay bisikletçi zincirin uzamadığını söylemişti.
Önceki dişli kaçtı 36 mı? 36dan 42dişe geçince zincir kısa kalmış olabilir. Önü ve arkayı en büyük dişliye alınca arka aktarıcının durumu nasıl oluyor bir fotoğraf at bakalım.
 
Önceki dişli kaçtı 36 mı? 36dan 42dişe geçince zincir kısa kalmış olabilir. Önü ve arkayı en büyük dişliye alınca arka aktarıcının durumu nasıl oluyor bir fotoğraf at.
kaseti ilk taktigimda vites gecisleri hafif zorlasti, sonra roadlink taktim sanki roadlink zinciri iyice kisaltti ve bu tir tir sesi (pedalda dahi hissediliyor) basladi. bu fotolar roadlink ile yarin cikaracagim o parcayi.
 

Dosyalar

  • IMG_4043.jpeg
    IMG_4043.jpeg
    214,6 KB · Okunma: 15
  • IMG_4045.jpeg
    IMG_4045.jpeg
    161,9 KB · Okunma: 15
  • IMG_4044.jpeg
    IMG_4044.jpeg
    106,8 KB · Okunma: 15
Bisiklet tersken değil de 2. fotoğraftaki gibi ama ön dişli de büyükteyken net bir fotoğraf iyi olur.

Bunun gibi.

1757627877271.jpeg

Eğer zincirde kısalık varsa ki mantıken kısa olması gerekir önceki daha küçük dişliye göre ayarlandığı için, yeni zincir alıp uzunluğu doğru ayarlamak gerekir.

Yeni zinciri sadece büyük-büyük dişliye göre ayarlarsan bu sefer küçük küçük dişlilerde çok sarkık olur. Roadlink bunun için sanırım biraz daha gerdirmeye yarıyor zinciri.

Roadlink yeni zincirin uzunluğunu ayarlamadan önce mi takılması gerekiyor yoksa sonra mı bilmiyorum.

42T arka dişli destekleyen bi arka aktarıcıya yükseltmek daha uğraşsız ve garanti olabilir.


Bu arada "zincir bakımı" konusu yerine daha teknik bi konuya yazsanız daha doğru olur yada gravel sayfasına bir yazın belki aynı süreçten geçen vardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ercan koç
Bisiklet tersken değil de 2. fotoğraftaki gibi ama ön dişli de büyükteyken net bir fotoğraf iyi olur.

Bunun gibi.

330235 dosyayı görüntüle

Eğer zincirde kısalık varsa ki mantıken kısa olması gerekir önceki daha küçük dişliye göre ayarlandığı için, yeni zincir alıp uzunluğu doğru ayarlamak gerekir.

Yeni zinciri sadece büyük-büyük dişliye göre ayarlarsan bu sefer küçük küçük dişlilerde çok sarkık olur. Roadlink bunun için sanırım biraz daha gerdirmeye yarıyor zinciri.

Roadlink yeni zincirin uzunluğunu ayarlamadan önce mi takılması gerekiyor yoksa sonra mı bilmiyorum.

42T arka dişli destekleyen bi arka aktarıcıya yükseltmek daha uğraşsız ve garanti olabilir.


Bu arada "zincir bakımı" konusu yerine daha teknik bi konuya yazsanız daha doğru olur yada gravel sayfasına bir yazın belki aynı süreçten geçen vardır.
Bu arada roadlink çıkardım ve aktarıcının dişlilerini çıkarıp temizleyip yağladım biraz kumluydu. Sonra bir saat boyunca vites ayarı ile uğraştım çok daha iyi oldu ama zincir kısa mı bilmiyorum.
 

Dosyalar

  • IMG_4074.jpeg
    IMG_4074.jpeg
    314,1 KB · Okunma: 30
Son düzenleme:
Bu arada roadlink çıkardım ve aktarıcının dişlilerini çıkarıp temizleyip yağladım biraz kumluydu. Sonra bir saat boyunca vites ayarı ile uğraştım çok daha iyi oldu ama zincir kısa mı bilmiyorum.
Küçük küçük dişlilere alınca nasıl durum? Yani fazla düz duruyor bu haliyle ama bu şekilde çapraza düşürmezsen ön büyük dişlideyken arkadaki en büyük 3 dişliyi kullanmazsan sorun olmaz herhalde. Aynı şekilde ön küçükteyken arkadaki en küçük 3 dişliyi de kullanmamaya çalış. Kafan rahat olsun dersen resmi shimano rehberine göre bi kontrol et zincir uzunluğunu yada yeni zincir al ve rehbere göre ayarla.

2x grx sistem için 11-36dan fazlasını önermiyorlar. Doğrudan grx için zincir uzunluğu belirleme rehberi de bulamadım.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ercan koç
Küçük küçük dişlilere alınca nasıl durum? Yani fazla düz duruyor bu haliyle ama bu şekilde çapraza düşürmezsen ön büyük dişlideyken arkadaki en büyük 3 dişliyi kullanmazsan sorun olmaz herhalde. Aynı şekilde ön küçükteyken arkadaki en küçük 3 dişliyi de kullanmamaya çalış. Kafan rahat olsun dersen resmi shimano rehberine göre bi kontrol et zincir uzunluğunu yada yeni zincir al ve rehbere göre ayarla.

2x grx sistem için 11-36dan fazlasını önermiyorlar. Doğrudan grx için zincir uzunluğu belirleme rehberi de bulamadım.
(link)
capraz kullanmiyorum genelde, en kucukte ise boyle gorunuyor:
 

Dosyalar

  • IMG_4077.jpeg
    IMG_4077.jpeg
    313,2 KB · Okunma: 15
Geri