Scudo Sports

Zincir temizleme sıvısı

@Mehmet Nejat Karahan wd 40 yağlı olduğu için tozu kiri çeker. Wd 40 ile temizlemişsiniz, bir de sabunlu su ile yıkayın, o yağlı kalıntı gitsin. Son olarak zinciri, ön ve arka aktarıcıyı yağladınız mı bitti demektir. Çok fazla teferruata girmeye lüzum yok. Yağlamada da çok aşırıya kaçmayın, damla damla yağlayın. Yoksa tozu kiri çekip çamur olur sistem.
 
Scudo
@Mehmet Nejat Karahan wd 40 yağlı olduğu için tozu kiri çeker. Wd 40 ile temizlemişsiniz, bir de sabunlu su ile yıkayın, o yağlı kalıntı gitsin. Son olarak zinciri, ön ve arka aktarıcıyı yağladınız mı bitti demektir. Çok fazla teferruata girmeye lüzum yok. Yağlamada da çok aşırıya kaçmayın, damla damla yağlayın. Yoksa tozu kiri çekip çamur olur sistem.
Ya sorma vıcık vıcık yağ oldu bisiklet. Yağı bol buldum, her yere sürdüm. Şimdi kafam güzel, demlenip maç izliyorum. Sabunlu suyla bisiklet silecek durumum yok. Yarın silerim artık.
 
sökmeden karşılıklı iki fırça arasına zinciri sıkıştırıp cifle pedalı ters yöne çevirerek temizliyorum
 
Würth Genel Balata spreyi kullanıyorum. Zincir ve dişliler üzerindeki yağı anında indiriyor ve kodroya ve mekanik aksamlara zararı yok. 500ML 15-20 TL ye alınabiliyor. Zincire ve rubleye sık bırak yaparak heryerine sıkıyorum ve silmeden fırça yapmadan bekliyorum. İlk yaptığımda zincirimin aslında açık renkli olduğunu öğrenmiştim, o kadar etkilidir. Anında temizleyip uçuyor zaten yine de açık alanda yapın. Temizlenince de temiz bir bezle zincir üzerinde yabancı madde varsa temizleyip sonra yağlıyorum. Tazyikli su kullanmayın, göbekler içerisindeki yağı da alır. Bu malzemeyi kullanmayacaksanız mazot ile de yapabilirsiniz. Zinciri sökebiliyorsanız bu yöntem de iyidir ama sökemiyorsanız bisiklet üstünde mazot ile temizlemek verimli olmuyor. Würth'ü kesinlikle tavsiye ediyorum. Sorunuz varsa sorabilirsiniz.
Merhabalar 404 ve Müller marka benzer ürünler de var. Würth ile aralarında çok fark var mı?
 
Başlığı baştan sona okudum. Yine içim darlandı. Zira çok fazla yöntem var ve hangisi doğru bilemiyorum.

Öncelikle şunu söyleyeyim, ben titiz birisiyim. Bisikletime temiz bakarım. Öyle olması gerektiğini düşünüyorum çünkü 60, 70 ve hatta 80 km/h hızlara kadar çıktığım bisikletin o anda problem çıkarması ciddi sıkıntılara sebep olabilir. Ha bir de şu var, ülkemizin ekonomik şartlarında malımıza iyi bakmamız şart malesef.

Ben bisikletimde zincir yağını xpc ile yapıyorum. İnce, temiz bir yağ.. Memnunum zira kuru havada sürüyorum. Fakat asıl konu olan zincir temizleme sıvısına gelirsek işler karışıyor. Xpc nin temizleme sıvısını kullandım ama sürdükten sonra su ile durulama gerektiği için hoşuma gitmedi. Su değdirmeye karşıyım. Hızlı temizliklerde wurth balata temizleme kullandım. Daha ayrıntılı temizlikte zinciri söküp gaz yağına yatırdım pırıl pırıl oldu. Bununla beraber bir bezi gaz yağına bulayıp ruble, aynakol temizliği de yapıyordum.

Bunları 105 set üzerinde yaptim. Şimdi ultegraya geçeceğim. Ve zinciri neyle temizleyeyim sorusundan sıkıldığım gibi esasen kullandığım sete de zarar vermek istemiyorum. Bu yüzden squirt wax denilen ürünü aldım. Böylece ilk kullanım sonrası, diğer temizliklerde zincir yağını temizlemek zorunda kalmayacağım.

Bunun dışında genel temizlik yaparken fren içlerine, ön ve arka aktarıcının hareketli kısımlarına wd40 sıkıyordum. Sonra vazgeçtim. Aynı yerlere wurth sıkıp bir damla yağ damlatmaya devam ettim.
 
@Ceasar Bravo bisikleti yıkadıktan sonra elle kurulanamayan ara bölgeler için wd 40 veya formula x in buna muadil bir ürünü işe yarıyor. Yağ benzeri bir ürün ama asıl amacı değdiği yerdeki suyla yer değiştirmesi. Böylece oksidasyonu engelliyor.
 
Arkadaşlar, binlerce saat çalışan makinaların bakımını yapıyoruz ve bir çoğunda hem zincir hemde konveyör kullanılıyor. Basit bir bisiklet zinciri için bu kadar uğraşmaya gerek yok. Ne kadar çamur da olsa, yağmur da olsa yapılması gereken tazyiksiz ılık suyla yada kirin zorluğuna göre sıcak suyla yıkamak. Belki biraz fırça ve mazot/gaz yağı/ WD40 ile yağından arındırmak gerekir ama gündelik kullanımda düzgün yağlanan zincirlerde buna bile gerek yok. Bildiğimiz Arap sabunu yada bulaşık deterjanı ile köpürtmek ve tamamen deterjandan arındırmak. Zamanımız varsa kendisi kurusun yoksa hava ile kalan su kalıntılarını uzaklaştırıp. Bilinen markaların yağları ile ama sıvı ama jel yağlar ile güzelce yağlamalıyız. Fazla yağ sürmemeye özen göstermeliyiz. Kullanmadan önce yağların her yerine işlemesi için boşta tüm yağı yedirmeliyiz. Değiştirme mekanizmaları için ise WD 40 ile tozu suyu uzaklaştırmalıyız. Belki sprey silikon spreylerden sürmemiz yeterlidir. O parçaların yağlanmasına gerek yok. Daha pahalı çözümlere gerek olmadığını para ve zaman kaybı olduğunu düşünüyorum, ayrıca çevreye vereceğimiz kirlilikte çabası. Ayrıca zinciri komple yağından çözmek tekrar yağlanana kadar geçen süre de aşındırmaktan başka işe yaramaz.
sevgiler
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
@Ceasar Bravo bisikleti yıkadıktan sonra elle kurulanamayan ara bölgeler için wd 40 veya formula x in buna muadil bir ürünü işe yarıyor. Yağ benzeri bir ürün ama asıl amacı değdiği yerdeki suyla yer değiştirmesi. Böylece oksidasyonu engelliyor.
Evet dediğiniz doğru. Su ile yer değiştirdiği için mantıklı. Ama ben su ile temizlik yapmıyorum zaten. Bisikleti hafif nemli bezle siliyorum o kadar. Sonra kurulayıp muc off cila wax bazlı cila sürüyorum. Onun dışında diğer yerleri yukarda anlattığım gibi. Ama zincirde hangi degreaser konusundan yıldım. Onun yerine wax sürerim, bir fırça ile temizlerim yine sürerim ve uzunca bir süre idare eder beni diye düşünüyorum.
Arkadaşlar, binlerce saat çalışan makinaların bakımını yapıyoruz ve bir çoğunda hem zincir hemde konveyör kullanılıyor. Basit bir bisiklet zinciri için bu kadar uğraşmaya gerek yok. Ne kadar çamur da olsa, yağmur da olsa yapılması gereken tazyiksiz ılık suyla yada kirin zorluğuna göre sıcak suyla yıkamak. Belki biraz fırça ve mazot/gaz yağı/ WD40 ile yağından arındırmak gerekir ama gündelik kullanımda düzgün yağlanan zincirlerde buna bile gerek yok. Bildiğimiz Arap sabunu yada bulaşık deterjanı ile köpürtmek ve tamamen deterjandan arındırmak. Zamanımız varsa kendisi kurusun yoksa hava ile kalan su kalıntılarını uzaklaştırıp. Bilinen markaların yağları ile ama sıvı ama jel yağlar ile güzelce yağlamalıyız. Fazla yağ sürmemeye özen göstermeliyiz. Kullanmadan önce yağların her yerine işlemesi için boşta tüm yağı yedirmeliyiz. Değiştirme mekanizmaları için ise WD 40 ile tozu suyu uzaklaştırmalıyız. Belki sprey silikon spreylerden sürmemiz yeterlidir. O parçaların yağlanmasına gerek yok. Daha pahalı çözümlere gerek olmadığını para ve zaman kaybı olduğunu düşünüyorum, ayrıca çevreye vereceğimiz kirlilikte çabası. Ayrıca zinciri komple yağından çözmek tekrar yağlanana kadar geçen süre de aşındırmakta başka işe yaramaz.
sevgiler
Hocam bu durumda hareketli kısımlara -hem su itici özelliği hem de hafif yağlama özelliğini de dikkate alırsak- wd40 sıkmak makul.

Aslında zincir önemli değil de, zincirdeki sıkıntının sete zarar vermemesi açısından bakımı önemli zannımca.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
@Ceasar Bravo Hocam ''squirt wax'' tam olarak nedir nasıl kullanılıyor ?
 
@Ceasar Bravo Hocam ''squirt wax'' tam olarak nedir nasıl kullanılıyor ?
Bahsettiğim ürün şudur

(link)

Wax bazlı olduğundan hızlı temizlik zamanı bir fırça ile sökebiliyorsunuz ve yağ gibi toz toplamıyor deniliyor.
Forumda @Mustaac hocam kullanmıştı. O da memnun kalınca aldım ama henüz uygulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ophellia
Geri