Scudo Sports

Yüksek süratle viraj almak (aslında alamamak)

@Carcass06 üstadım öncelikle belirteyim maksadım tartıştırma çıkartmak değil :) , çevirmek denince benim aklıma bütün bir olay geliyor, yani düşük hızda ani manevra yaparken gidonu çevirip dönüyoruz ya. bunun gibi. itmek ise belli belirsiz, bisiklet yönünü bulana kadar yapılan bir işlem. Ben bu tekniği motosiklette öğrendim. doğrusunu bulana kadar insanı zor durumda bırakabiliyor. Bu yüzden eylemlerin birbirine karıştırılmaması adına yazmıştım :)
 
Scudo
@Motorola Bu konuda insanlar çok inatçı ben de bilerek kafa karıştırmak açısından öyle yazıyorum çünkü insanlara ben bunu bir kere anlatmayı denedim olmadı. Şimdi ben uğraşmak istemiyorum virajda bir yerlere girince öğrenirler :D
 
@Carcass06
aslında aynı şey değil, normalde sağa gitmek için sağa çevirdiğinizde vücudunuza yakın olan kolunuz baskın oluyor, yani sağ kolunuzla kendinize doğru çekiyorsunuz evet bu esnada gidon yapısı gereği sol kolda öne gidiyor ama ters taraftan itmekle aynı şey olmuyor, baskın olan kolunuzu seçiyorsunuz, kulağınızı ters taraftan ellemek gibi bi bakıma, ama bunlar o kadar ufak nüanslar ki dışarıdan bakınca anlamak çok zor, ancak yaparken ivmeyle birlikte hissediyorsunuz. dönmek istediğiniz yöne doğru gidonu çevirerekde dönebilirsiniz ama öncesinde vücudunuzu ağırlık noktası içeride olacak şekilde konumlandırmanız gerekiyor, daha çok yavaş dönüşlerde yaptığımız şey, bildiğim kadarıyla 3-4 farklı viraj tekniği var, mesela gidonu sağa veya sola değilde, gitmek istediğiniz yönde aşağıya bastırarakda viraj alabilirsiniz. gidonu döndürmek yerine gitmek istediğiniz yönden ittirdiğinizde ise bisikletin ağırlık merkezini ayarlamış oluyorsunuz, sonrasında gidon döndürme hareketi doğal olarak geliyor, yani sola dönmek için sola doğru sürekli iterek viraj alınmaz, bisikletin dengesini bozduktan sonra gidon çevirme hareketi geliyor gelmek zorunda, yoksa patates.
 
@Fake Guru bisikletler ve ya iki tekerlekli her şey kontra ile döner yani sola it sola dön sağa it sağa dön. Yavaş hızlarda bu işlem geç olur. Başka dönme yöntemi yok. Yavaş hızlarda gidonu sağa itip bekletirseniz önce sola gider sonra sağa yatmaya başlar görüceksiniz başka dönme yöntemi yok 2 tekerlekli aletlerde.
 
4 ayrı viraj yöntemi var (kesin bilgi) belki fazlası da vardır ya da daha ilerde bulunacaktır o yüzden kesin konuşmuyorum, ama şimdilik bunlar, yanlış anlamazsan senin yaşın kadar iki teker tecrübem olduğunu belirtmek istiyorum, tek tarafa iterek sadece motosikletde viraj alabilirsin, o da çok ufak bi dödürme hareketi oluyor, bisikletde kullanılamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Fake Guru Peki yaşınızla devam edin siz bu yaşa kadar öğrenemediyseniz (dönme olayini) ben zaten bir şey öğretemem.
 
@Carcass06
sağa itip bekletirsen sağa gitmesi ancak yavaşsan olur, eğer hızlıysan sadece bisikletin ağırlık merkezi değişir ve o arada belki milimetrelik bi sağa gidiş olabilir ama gidonu aynı yönde tutmaya devam edersen düşeceğin çok açık, denemesi bedava.
viraj tekniği diye bi konu var onu aratırsanız bulabilirsiniz, oradada Tasogare kullanıcı adıyla bu tekniklerden bahsetmiştim, moderatörler sağolsun önce kapadılar sonra yavaşlattılar o hesabımı, konu yaş değil tecrübe, önemli noktayı kaçırıyorsun(yaşım 37 bu arada), daha fazla tecrübe ettikçe dediklerime mutlaka rastlayacaksın, bu kadar kesin iddia etmene gerek yok, bende bilmediklerim ve henüz bulunmamış olanlar için açık uç bıraktım burada, düşündüğün gibi öğrenememiş olsaydım çok kaza yapardım :) mesela gymkhana tekniğini biliyormusun, gerçi onu sadece motosiklette kullanabilirsin ama, araştırırsan bildiklerinin ne kadar sınırlı olduğunu görürsün, eğer sen yeni bişey öğreteceksen memnuniyetle duymak isterim ama öğrenmeye ya da sorgulamaya bu kadar katı yaklaşırsan kaybeden ben değil sen olursun, müsadenle konudan çekilmek istiyorum, 4 ayrı viraj tekniğinide görseller ve belgelerle paylaşıcak enerjim yok şu an ama dediğim konuda en az iki tanesi olmalı, diğerlerini araştırırsan çıkar karşına.

ahanda bahsettiğim konu Yol bisikleti viraj teknikleri ben kaçar
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Fake Guru Farkındamısınız bilmiyorum ama biz viraj tekniği konuşmuyoruz. 2 tekerlekli araçlar nasıl döner onu konuşuyoruz. Ayrıca ben sizin gibi yaş ve tecrübe den atip tutmuyorum ben kanıtlayabilceğim doğruları söylüyorum. Ancak siz 1 sayfa dolusu BOŞ laf ediyorsunuz. İyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MELİKŞAH
@Carcass06
burada 3 teknikten bahsediliyor, 3üde geçerli, 4. için hazırda bi medya bulamadım, gidonu aşağı bastırarak dönme olan daha çok mtb de kullanılır ingilizce terimi "cuttie" ama bunlarla da sınırlı değildir bahsettiğim gibi motosiklette gymkhana var, ayrıca yine ikitekerde arka tekerden yönlendirme var bi kaç sıradışı tasarımda ve eski bisikletlerde mevcut, daha bilmediğimiz kim bilir nicesi...
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Fake Guru HAHAHAHA. Cidden komiksiniz :D. Arkadaşım bunların hepsi zaten benim dediğim olaya geliyor sen sağa yatarken ister istemez gidonu oynatıyorsun. Senin dediğine göre kilitli gidonla dönebilirsin. Ben de diyorum ki dönemezsin. Hala videolar atip at gözlüğüyle bakıyorsunuz olaya. Yok motor kullanmış yaşına hürmetmiş. Yaşına hürmet edilcek kişilere ediyoruz zaten. (Bkz kudret kocatepe) Ama siz insanlari küçük görüp onu bilmezsin bunu bilmezsin 2 motorsport izleyip öğrendiği bir kaç tekniği yazip havalı olduğunu düşünen bir tipsiniz sadece. Gece gece ne diye uzatıp duruyorsun onca sene boşa mı bindiniz 2 tekere. Hayir insan kendini geliştirmeli bir şey öğrenmeli bence. 1 kere bile motor sürme kursu düzgün sürüş teknikleri dersini almadan a2 ehliyetleri alan adamlar böyle oluyor işte.
Bu video da sizin bahsettiğiniz mitleri yıkıyor tabi bakarsaniz.
 
@Carcass06
hangi bahsettiğim miti yıkıyor acaba ? ayrıca bu örnek gösterdiğin videoda motosikletin hafifçe döndüğünü görebilirsin, tek ayaklığa basmak yerine vücudunu motosikletin ağırlık merkezinden dışarıya taşırsa motosiklet daha fazla dönecektir, sonuçta yaklaşık 200 kg lik bi makineden bahsediyoruz. ayrıca anlamamakta ısrar ediyorsun ama ben counter steering yoktur demiyorum, bu da dönmenin bi şekli ama bununla sınırlı değildir diyorum, sen haklı çıkmak için konuyu çekmek istediğin tarafa çekiyorsun, bisikletten çıkıp motosiklete girersek o zaman konu daha da değişir aynı bu şekilde 2.ci bi gidonla dönmeyi öğrenerek gymkhana öğreten kurslar var, o videoyu aradım ama bulamadım, bulup eklersem mutlu olacak mısın ?
Kaldı ki senin dışında herkes bisikletle ağırlığını dışarı taşıyarak dönebileceğini biliyor olmalı, senin gönderdiğin videoda adam tam olarak motorun ağırlık merkezi üzerinde zıplıyor ama buna rağmen motor hareket ediyor, motor 200 kg.! ama sen bu küçük detayı ya farketmiyosun ya da başka şekilde dönülmez iddianda haklı çıkmak için diretiyorsun, konu saçma sapan yerlere geldi, bence okuyanların değerlendirmesi için yeteri kadar veri mevcut, birde kendi deneyimlerindende faydalanırlarsa başka söze gerek duymuyorum. Sana tek bi soru daha, madem haklılığından bu kadar eminsin, neden bu kadar sinirlisin ? :) sadece dile bakmak bile yeter neyin ne olduğunu anlamak için.

Dediğim gibi şimdi bulamadım ama ikinci bi gidonla motosikletde dönüş yapmak mümkün, eğer onu bulursam rahat edecek misin ? özetle vücudunu tek tarafa yatırırsan motosiklet yada bisiklet açıkça o tarafa döner, ama sorun olan kısım o şekilde geri kaldıramazsın ve düşersin, artık buna da itiraz edeceksen sana laf anlatacağıma duvara konuşmayı tercih ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Fake Guru bana attığınız video ingilizce olduğu için ingilizce bildiğinizi tahmin etmiştim. Ingilizce bilseydiniz belgeselde tam da sizin dediklerinizin yanlış olduğunuzu soyleğini görürdünüz. Isterseniz cevireyim size?
 
@Carcass06
Dostum kusura bakma ama senin anlama yeteneğin benim anlatma yeteneğinden bağımsız, yani olmayınca olmuyor bunu zorlamanın bi alemi yok, tartışmayı haklı çıkabilmek adına sürekli konu dışına çekme eğilimindesin, şimdide ingilizce üzerinden saldırmayı seçmişsin ama ne yazık ki bu da seni haklı çıkaramaz, merakını gidermek için söylüyorum ingilizcem gayet akıcıdır, sorun şu ki sen idddianı türkçe olarak bile savunamıyorsun anlatamıyorsun, hal böyle iken senden başka bi dili tercüme etmeni istemezdim. Sana çok basit bi soru sordum "nedir benim iddia ettiğim mit ?" diye, ve cevaplamak yerine beni anlamamakla itham ediyorsun, eğer bi konuya hakim ne dediğinden eminsen iddianı açıkça söylersin bu bu kadar basit, git ingilizce öğren ya da google da araştır demezsin. Madem ingilizcene güveniyorsun şu sayfadan dersini çalış öyle gel. (link)
aslında mesaj yazmayı gerekli görmüyordum ama bu kadar laf kalabalığı ettikten sonra tartışmaya bi son nokta koymak ve konu sahibininde sorununa bir cevap yazmak gerektiğini uygun gördüm. Burada ellerini kullanmadan ya da bakış olmadan nasıl dönüş yapıldığını gösteren bi video var, dikkat et video diyorum, senin gibi her izlediğim videoya "belgesel" demiyor ya da mutlak doğru gözüyle bakmıyorum. Bu dönüş stili japonların literatüre geçirdiği bi yöntemdir, countersteering ile bu dönüşleri yapamazsın ve düşersin. Biliyorum bunlarda anlamana yetmeyecek ama ben yine elimden geleni yapayım, çünkü senin aksine benim niyetim sidik yarışı değil anlaşmak ve uzlaşmak. Gerçi daha önce de belirttiğim gibi zaten ellerini bırakarak ve yatarak dönen her bisikletçi bu gerçeğin farkında, bu video belki seni de ikna edebilir.
Biraz zor bi tekniktir, her isteyen vücut ağırlığını kullanarak yatırabilir ve dönüşü gerçekleştirebilir, maharet isteyen kısmı ise düşmeden tekrar kaldırıp toparlayabilmektir, tabii ki bu bisiklette daha kolay.

@Koray Gürel

Viraj almak kimsenin doğuştan sahip olduğu bi yetenek değil her kullanıcı bunu tecrübe ettikçe geliştiriyor, bazende talihsiz tecrübelerle. Sizin pozisyonunuzdan anlaşıldığı kadarıyla dönmenize etki eden biraz korkmanız ve dolayısıyla kasılmış bi halde viraj almaya çalışmışsınız ve sonuç böyle olmuş. Bunu önlemek için yapabileceğiniz şeyler var öncelikle ellerinizi bırakarak viraj almayı öğrenmek yüksek hızlarda elleriniz gidondayken viraj alma yeteneğinizi geliştirecektir, böyle bir sorun yaşadığınız için aklınızda baskın olarak kalan şey bu şekilde viraj alamayacağınız olmuş olmalı, bu veriyi güncellemeniz ve nasıl viraj alacağınızı hafızanıza yerleştirirseniz işler daha kolay olacaktır, atlatılan her tehlikeden sonra başarılı olmak zihninizdeki bu hafıza nedeniyle daha zor olacaktır o yüzden kontrol edebileceğiniz hızlarda ve ellerinizi kullanmadan dönmeye alışın.
Videoda gördüğüm kadarıyla vücudunuz bisikletin tam üzerinde sabit ve kasılmış halde, bu haldeyken gidonu çevirdiğinizde bisiklet yatmamak için direnmiş ve sizi virajın dışına doğru yönlendirmiş, bir daha ki sefere bu hızlarda dönmek istediğinizde viraj girişinde ilk hareket olarak gidonu virajın tersi yönüne kırarsanız burada sizi viraj dışına iten etki tam tersi şekilde çalışarak ağırlık merkezinizi viraj içine konumlandırır ve güvenli bi şekilde viraj alırsınız. Viraj çok keskin olmadığı için diğer bi yöntem olan vücudunuzu viraj içine kaydırarak da virajı alabilirdiniz, önce viraj içine vücut ağırlığınızı kaydırıp sonra yumuşak bi hareketle gidonla dönüşü destekleyebilirsiniz, burada da dikkat etmeniz gereken şey bisikleti vücudunuzdan daha fazla yatırdığınızdan emin olmasılısınız, dış taraftaki pedalın en aşağıda ve ağırlığınızı o pedala aktardığınızdan emin olmalısınız, eğer siz bisikletten daha fazla yatarsanız yine aynı etkiyle ters tarafa sürüklenebilir ve düşersiniz, yağışlı ortamda bisikleti dik tutarak dönmek istiyorsanız o zaman ağırlık merkezinizi öne kaydırıp üst vücudunuz mümkün olduğu kadar gidonun üstünde ve belinizden aşağısı daha sabit olarak dönebilirsiniz, ağırlık merkezinizin önde veya arkada olması tamamen farklı tepkilere neden olur, daha fazlasını ancak deneyimleyerek öğrenebilirsiniz ve en önemlisi korkmadan kasılmadan viraj almak, aksi takdirde vücudunuz virajın içinde bile olsa yeteri kadar olmadığı için viraj dışına itilebilirsiniz, en kolay olanı viraj girişinde gidonu ters tarafa çevirmek ve bisikletin geri kalanını halletmesini sağlamaktır, kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: FurkanKamacı
Kontra ile ilgili çok ilginç videolar izledim. Teorik olarak gördüğüm sağa dönüşte hafif sağ taraf gidon itildiğinde yani sola döndürüyormuş gibi bir etki yaratıldığında bisikletin hafif sola açıldıktan sonra sağa yatarak sağa dönüş imkanı verdiği görülüyor. Bunun gidilen hız ile bir bağlantısı var mı bilmiyorum ama kontrollü bir şekilde deneyip tecrübe edeceğim. Belki bir video çekip sonuçları paylaşırım :)
Benim yaşadığım durumda da acaba gidonu sola virajda hafif sola döndürmem neticesinde bisiklet sağa yatmaya mı çalıştı da ben de yol dışına atma durumunu hissettim? Olabilir gibi geldi
 
@Fake Guru sizin iddiaa larınız. Yatarak iki teker bir araci dondurebilirim. Evet döner ancak sonuç olarak siz yatınca gidon otamatik olarak döner. Sabit gidonla sağ sola yatıp dönmeye çalışın 1 lik virajı sabit gidon ile dönün yatarak sizi o savunduğunuz metodlarla ben size bisikletimi vericem. Üstüne r6 vericem ok?
Ayrıca sizin savunduğunuz yöntem deveye hendek atlatmak. Ufak gidon hareketleriyle hızlı bir şekilde eğim vererek dönebilirsiniz. Ama siz yok ben sağa yatarak dönücem iyi dönün kardeşim. Benim hayatım tehlikede değil sonuçta karşı şeritten gelen arabaya sinek gibi yapışacak olan sizsiniz. Bol şans )

Incline the motorcycle makes the handlebars turn itself. Bu cümleden ne anlıyorsunuz. Siz eliniz gidondayken yatarsanız gidon sabit kalır yine dönemezsiniz yatıp döndüm dediginiz tecrübelerinizin alayında ellerinizle ister istemez gidonu çevirirsiniz ama farkında olmadan. Ama siz cidden laf anlamayan tiplerdensiniz bu yüzden beni de kendinizi de yormayin hayatınızla yatarak dönmeye devam edin :)
 
Dün yüksek hızda ve orta hızda kontra ile dönüşleri denedim.
Sağa dönüşte sağ gidonu ittirme konusu bu zamana kadarki alışkanlıklarımın tam tersine olduğu için çok şüpheli yaklaşıyordum ama sonuçlar çok tatmin edici oldu. Gerçekten de otomatik olarak bisikletin viraj içine yatmasına yardımcı oluyor ve akıcı bir dönüşe imkan veriyor.
Artı olarak eğlenceli de buldum. Tabi benim için yeni bir keşif olmasından ötürü de olabilir ama virajlar daha akıcı ve olması gerektiği gibi hissi vermeye başladı. Tabi biraz daha alışmak ve pratik gerektiriyor. Tecrübe etmeden bunu anlamak gerçekten zormuş.
Buradan kendi adıma böyle bir kazanım sağladım. Bilgi paylaşanlara tekrar teşekkürler. Kazasız pedallamalar
 
  • Beğen
Tepkiler: Carcass06
Benim bildiğim taktik virajda bisikleti yatırmıyacaksın kendin yatacaksın.
 
@Aragon
İşte kontra tekniği tam tersini söylüyor. Bisikleti yatır kendin daha dik dur. Denedim, gerçekten daha başarılı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Geri