Yüksek süratle viraj almak (aslında alamamak)

Koray Gürel

caylakpedal
Kayıt
28 Ekim 2009
Mesaj
169
Tepki
237
Yaş
42
Şehir
İstanbul-Anadolu
İsim
Koray Gürel
Bisiklet
Canyon
Viraj almak bir yetenek ve teknik isteyen bir konu. Bazılarında doğuştan var olabilir, bazıları denedikçe ve tecrübe ettikçe geliştirebilir.
Her fani amatör bisikletçi bu video'daki benzeri durumu yaşamıştır veya yaşama ihtimali var.
Ben ucuz atlattım. Viraj çizgisini tutturamadım ve dümdüz yoldan çıkarken şanslı bir şekilde durma noktasına gelebildim.

İnsan başına gelmeden fark edemiyor ve o yüksek süratlerde yarışçıların nasıl viraj aldıklarına hayret etmeye başlıyor.

Yetenek ve teknik isteyen bir konuda yetersiz olduğunu bilmemek sanırım en tehlikeli durum. (fazla süratli girmiş de olabilirim ama keskin bir viraj değildi aslında... :) )
Bu video'daki tehlikeli durum, başına gelmeyenler ve farkında olmayanlar için bir uyarı olur umarım.
Kazasız belasız pedallamalar dilerim...

 
Scudo

akgulcemal

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Mayıs 2008
Mesaj
628
Tepki
914
Şehir
Ardeşen / RİZE
Bisiklet
Focus
Virajlarda düzgün çizgiyi tutturabilmek kesinlikle kolay bir iş değil, biraz tecrübe ve biraz da cesaret istiyor bana kalırsa.Görüntülere bakarak yorum yapmak yanıltıcı olabilir fakat ciddi bir dönüş göremedim ben daha yüksek hızlarda bile sorunsuz devam edilebilir gibi duruyor bana göre , tam olarak sola yönelememenize sebep olan nedir? Kendinizi geliştirecek olan bu sorunun cevabı bence.
 

clk

Aktif Üye
Kayıt
2 Ocak 2017
Mesaj
100
Tepki
362
Yaş
45
Şehir
istanbul
Bisiklet
Mosso
Ayni zamanda bir motosiklet kullancisi olarak sunu soyleyebilirim ki, bakış cok onemli. Goz ile bakis degil ayni zamanda basinizla döneneceginiz istikamete dogru basinizi cevirmelisiniz. Unutmayin nereye bakarsaniz oraya gidersiniz.
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
ben viraj sıkıntısı çekmiyorum.bence bisikletle bir bütün olunursa,o bisiklete uyum sağlanırsa iyi bir şekilde viraj alınacağını düşnüyorum.kendim napıyorum viraja girmeden fren yaparak viraja giriyorum yani viraja girmişken hafif frenler halde oldugum için çizgimi şaşırmıyorum virajı döneceğimi hissettiğim zaman freni bırakıyorum.

virajdan önce fren yapmayıp viraja girdiğin zaman fren yapmak daha tehlikeli bunu söyleyeyim.
bu teknikle iyi bir şekilde viraj alırsın

indir.jpg
 

Koray Gürel

caylakpedal
Kayıt
28 Ekim 2009
Mesaj
169
Tepki
237
Yaş
42
Şehir
İstanbul-Anadolu
İsim
Koray Gürel
Bisiklet
Canyon
@akgulcemal

Çok net hatırlamıyorum ancak şunu söyleyebilirim bisiklet kendini sağa atmaya başladı. Bunu hissedince refleks olarak dönmeye çalışmayı kesmeye ve hız azaltmaya çalıştım sanırım. Belki iyi yatamadım belki viraja yanlış alandan girdim belki hız belki de hepsi
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve caesar

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Mesaj
315
Tepki
446
Yaş
28
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
@Koray Gürel pek viraj degilmis ama siz sanirim lastige guvenemediginizden tam yatirmadiniz bisikleti.
İyi viraj almak icin ben de birkac sey yazayim madem:(Viraj saga keskin olsun)
1-Viraja girmeden kalcanizi geri itin
2-Viraja girmeden fren yapip viraja frensiz yapamiyorsaniz az frenle girin
3-Sag dirseginizi ve diz kapaginizi disa dogru cekin
4-Viraji alirken daima virajin ilerisine bakin(guvenliginiz icin)
5-Viraja girmeden kendi cizginizi olusturun.Saga dogru virajda once sola meyledip ardindan saga dondurup viraji kisadan alip sonra da virajin sonuna dogru sol tarafa meyilli bir cizgi olusturun.
Simdilik benim hatirlayabildiklerim bu kadar
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Viraj ustası değilim ama yaptıklarım şunlar:

Fren işini Virajdan önce hallederim.

Döneceğim yere doğru bakar, bacağımı da moto gp pilotu misali o tarafa açarım.

Pedalları yere paralel tutarım. Hangi tarafa dönüyorsam o taraftaki pedal geride olur.

Bisikleti yatırdığım yönün tersindeki bacağıma daha sağlam basarım ve ağırlığımı o yöne kaydırırım. Bu şekilde bisikleti daha fazla yatırma şansım da olur.

@Koray Gürel geçmiş olsun.
 

Fırat Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2017
Mesaj
812
Tepki
851
Yaş
25
Şehir
Mersin
İsim
Fırat
Yukardada arkadaş bahsetmiş av mevsimi filmindede cem yılmaz diyordu bakış açını değiştir kısaca nereye gideceksen oraya bak tekerin dibine değilde önüne diyelim.Gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir.
 

joker669

Üye
Kayıt
26 Eylül 2017
Mesaj
61
Tepki
45
Yaş
30
Şehir
samsun
İsim
özden özaydın
Bisiklet
Claud Butler
@Abdülkadir Ergin
ev den işe giderken keskin virajlı dik yokuş yoldan 60 70 km ile aniden iniyom viraja girmeden hemen önce bu taktiği uyguluyorum işten dolayı haftanın 6 günü yapmak zorunda oldugumdan artık ustası oldum...:krnz:

not: bu taktiği öğrenmek için 3 kez feci kaza eçirdim...:acpsnr:
 

Doğanay07

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2016
Mesaj
125
Tepki
94
Yaş
25
Şehir
Antalya
İsim
Doğanay Ç.
Bisiklet
Mosso
İki teker sevdalı arkadaşlarıma verebileceğim tek tavsiye RİSK ALMAYIN gerisi hikaye. Videoda bir anlık dikkatsizlik yaşanmış ve bence zor toplamış, Canyon'a güvenmekle olmuyor sürücü biziz sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: HikmetYılmaz
Kayıt
21 Eylül 2016
Mesaj
96
Tepki
89
Şehir
İstanbul
İsim
Galip
Bisiklet
Mosso
***Çıkmak istediğiniz noktaya bakın.
Apex konusunu bilmiyorsanız yada bilmeyenler bi ufak okursa yararını görürler.
Son olarak virajların temel kuralı sanırım ***kontra***
Videoda belki çizgiye basarsam kayarım, yerler ıslak dışarı çıkmamalıyım, şeride girersem araç gelebilir gibi korkular olmuş olabilir ki bence çook normal. Benim de kaza atlatmışlığım var bundan biraz daha sert bir virajda. O gün bugündür şükür diyelim :)
Ha bir de, viraj içerisindeki pedal yukarda dışındaki aşağıda olsun. Bisiklet kontra tekniği ile döndüğünüz tarafa biraz yatacaktır.
Düzenleme: ufak bir ek yapayım unutmuşum. Viraj içinde frenleme gerekibilir. %75arka fren, %25 ön fren yapılmalı. Arkadan kaymak toplanabilirken kafadan kaymalarda bu biraz şansa kalıyor bence
 

hasanalparslang

Daimi Üye
Kayıt
16 Eylül 2015
Mesaj
353
Tepki
241
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Hasan Alparslan
Bisiklet
Trek
Hater olmak istemem ama dümdüz yol usta.Rüzgar tamamen soldan sağınıza doğru esiyorsa tamam ama neden kendinizi dışarıya itercesine gittiğinizi anlamadım, arkadan araba gelse bile bi miktar sol tarafa kayabilirsiniz.Neyse geçmiş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Triban

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.966
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Altın Elbiseli Adamın kontra tekniği ve viraj videolarına bakmakta fayda var.Her ne kadar motosiklet ile bisikletin sürüş dinamikleri farklı olsa da benzerlikler de bulunmakta.Apex,kontra,bakış açısı vb konularda güzel şeyler öğretiyordu.
Barkın Bayoğluna Allah'tan rahmet diliyorum.
 

ulsbyrm

Aktif Üye
Kayıt
1 Şubat 2018
Mesaj
123
Tepki
142
Yaş
46
Şehir
izmir
İsim
ulaş bayram
Bisiklet
Cube
Ben şunlara dikkat ediyorum
virajı farket
viraja girmezden evvel hız düşür
viraj içinde fren yapma
mümkün olduğunca vücudunu kullanarak dönmeye çalış
düşecek gibi olursan trafik akışının olmadığı tarafa düşmeye çalış
dikkatini hep açık tut
hız felakettir :)
allah kaza bela vermesin
 

joker669

Üye
Kayıt
26 Eylül 2017
Mesaj
61
Tepki
45
Yaş
30
Şehir
samsun
İsim
özden özaydın
Bisiklet
Claud Butler
@Koray Gürel
videoyu tekrar izleyince fark ettim ki gidonu aero poziyonda değil de üst tarafdan tututarak gidona yük binmesi ile bisikleti daha rahat kontrol edebilirdin,viraj keskin değil.
 

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
Eğer fren yapacaksanız virajdan önce yapın mutlaka ve dönüş sırasında o kadar kenarda kalmamaya çalışın. Biraz sağda kalmışsınız ve hızınız da yüksek olduğu için korkup fren yapmışsınız, fren yapınca dönüş hızınız iyice düşmüş ve neredeyse durmuşsunuz.
 

Kunget

Forum Demirbaşı
Kayıt
9 Kasım 2017
Mesaj
461
Tepki
389
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Emre
Bisiklet
b'Twin
Ortaokul zamanlarında 26inç mtb kullanıyodum o zamanlar çocukluktan mıdır nedir bisikleti çok güzel yatırabiliyordum ve harika dönüşler yapıyordum. Gecenin bir yarısı köpek korkusuna arnavut kaldırımı gibi zıpır zıpır yolda hız kesmeden u dönüşü yaptığımı biliyorum. Ama şimdi 27.5 kullanıyorum ve 90derecede bile yatırmaya korkar oldum sanki altımdan uçup gidecek gibi geliyor ve adam gibi alamıyorum virajı illa ki yavaşlıyorum. Benim anladığım virajlarda en önemli şey bisikleti güvenli bir şekilde yatırabilmek. Umarım zaman üzerimdeki bu tedirginliği atarda o ortaokul zamanlarıma dönebilirim :)
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Guzel ve sogukkanli toparlamissiniz bravo :harika::harika:

Tabi orada bizim videodan goremedigimiz cok farkli durumlar da var, soldan (arkanizdan) araba geliyor mu, hazir hizinizi da almissiniz, pek yavaslamak istemiyor insan. Belkide viraji daha ortadan alacaktiniz fakat araba geldigini farkedip kenara kactiniz, hizinizi da dusurmemistiniz tabi ortadan gidebileceksiniz diye. Bulundugunuz yer zaten sakat, şerit cizgisi o yolun en kaygan yeri, cizginin disi zaten islak videodan da belli oluyor.

Yagmurlu gunlerde ekstra dikkatli olmak ve kış lastigi (yumusak hamurlu bir lastik) kullanmak ve havayi her zamankinden 8-10 PSİ dusuk basmakta fayda var. Lastik yere daha fazla alanla basacak ve yol tutusu belki de 2 kat artacak o_O