Scudo Sports

Yüksek süratle viraj almak (aslında alamamak)

@Koray Gürel Dostum öncelikle şunu belirteyim "güzel toplamışsın" :)
Ben sorunun yatamamaktan kaynaklandığını tahmin ediyorum. Hafif kendini geri atıp biraz yatabilseydin sorunsuz atlatırdın. Gerçi burada asfaltın ıslaklık durumuda önemli. Bu viraj ile alakalı olarak forumda süper bir yazı vardı ve bizatihi oradan çok şey öğrendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Scudo
Bilgi paylaşan herkese teşekkürler ...
Dikkate alacağım birkaç nokta olacak, düşük hızlarda uygulayacağım.
Fazla risk almayalım, en önemlisi sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: tar-kutay
ben ilk kazamı bu şekilde viraj alamadıgım için yapmıştım, şehir içinde biraz fazla hız yapmıştım 90 derecelik bi viraja girdim bisiklet altımdan kayıp gitti ben yere kapaklandım yolun ortasında.çeneyi yırttım dışımı kırdım vs. bir hafta sonra da mtb den yol bisikletine geçtim (napim seviyorum) :D
o günden beri viraj alırken korkuyorum, bazen sert virajlarda donup kaldıgım oluyor ucuz yırtıyorum maşallah.
allah korusun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Çok hızlı değilmişsin ve virajda o kadar keskin değil buradaki sorun kendini geri atamamak ve yolun ıslak oluşu eğer yatarsam kesin lastik kayıp yere yapisicam hissi geçmiş olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Gördüğüm kadarıyla yol ıslak ve siz lastiklerinize pek güvenememişsiniz. Kışın daha iyi yol tutan lastik kullanmak, daha düşük basınç,
ve en önemlisi viraja girmeden önce güvenli dönebileceğiniz hıza kadar yavaşlamanız gerek.
O sırada dalgınlığınıza geldi veya beklenmedik bir araç yakınlaşması yaşanmış olabilir.
Geçmş olsun.
 
Tehlikeyi önceden koklayın, sürüş asla dalgınlığa gelmez. Macera aramayın ve sırf anlatmak için olmayacak hızlarda viraj dönmeye kalkışmayın. Herkese sağlıklı sürüşler dilerim.
 
Bisiklet ile geçirdiğim en büyük kaza, 12 yaşında viraja hızlı girip bisikletin aşırı yatıp sürüklenmeye başlaması sonucu çenem dahil vücudumun ön tarafında oluşan asfalt ısırıklarıydı. Eskiye göre daha iyi ama hala fazla yatıramam bisikleti. Hızlı sürmeyi de seviyorum. Bu durum viraj giriş noktası ve hızı konusunda kendimi epey geliştirmeme neden oldu. Özellikle yüksek hızda iç tarafta vücudu büyütmek, pedal yukarıda dizle üçken yapıp yelkenleme yapmak oldukça etkili. Ama bazen karşılaştığım, yolu yapanlara sövdüğüm bir durum var ki virajda ters eğim olması. Çok tehlikeli ve yavaşlamak şart böyle virajlarda, direk dışarı savuruyor.
 
Merhabalar oncelikle gecmis olsun en azindan bisey olmadan ucuz atlatmissiniz. Halihazirda bir mtb kullanicisi olarak duz yolda sizin hizlarinizda gidemesem de yokus asagi neredeyse hergun kullandigim rotada yaklasik olarak videoda gozuken hizinizin 2 katiyla pekte azimsanmayacak bi viraji aliyorum ve bisikletimin de gayet yattigini hissediyorum. Motosiklete olan asiri merakimdan kalan arastirmalarimin ekmegini yiyorum aslinda.

Videoda gordugum kadariyla bence sanki viraja ilk giris esnasinda viraji alamayacaginizi dusunerek tam olarak duzgun bir giris yapamamissiniz gibi geliyor. Cunku ilk basta dikkatli bakarsaniz ilk giriste bisiklet neredeyse hic yatmadan virajin dışına dogru aciliyorsunuz o yatis acisiyla o zeminde bisikletin kayacagini pek sanmiyorum ama tabi siz yolun durumunu daha iyi bilirsiniz. Virajin ilk girisinde yolun durunu kontrol ederek guzel bi kontra ile girerseniz gerisinde sorun cikmayacaktir diye dusunuyorum. Ayrica baktiniz hiziniz cok yuksek frenleme yapmanizi viraj icinde pek tavsiye etmem bisikleti biraz daha dik konuma getirip virajin ic kismina goru kendi vucudunuzu sarkitirsaniz viraji daha rahat alacaksinizdir. Guvenli surusler.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Viraj göremedim ama dikkat dağınıklığını hissettim..Bir anlık kontrolü kaybetmişsiniz bence..
Sürat yapacak deneyim sahibi değilseniz,yapmayın..
 
ön frene yüklenme hocam şiddetle tavsiye ediyorum :hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Yola karşı bir güvensizlik yaşamış çok net belli oluyor. Bu nedenle yol ve hava şartlarına uygun hızda ilerlemek gerekiyor.
MTB olsa güvenle viraj alabilirdi belki ancak yol bisikletinde özellikle boynuzdan tuttuğunuz vakit o kadar rahat alamayabiliyorsunuz.

Neyse ki yolun sonunun iyi bir yere çıkmadığını erken fark edip toparlayabilmişsin :D
 
@Koray Gürel
Zaten kenarlarda da su kanalları varmış :) Olası bir kaza durumunda defin işlemleri de aradan çıkmış olurdu, üstünüze toprak atar geçerlerdi.
 
@Gökhan Akkaya
İçim ürperdi :eek: Allah korusun hepimizi
 
@Desert Fox apex tekniğini trafiğe açık çift şeritli yollarda uygulayamayız. Arkadaş kontra bilgisi yok. Iki tekerlerde sağa cevirirsen sola, sola cevirirsen sağa gidersin bu kadar basit.
 
@Carcass06Aslinda cevirmek degil de itmek desek daha anlasilir olur belki. Saga donmek icin sag elcigi hafifce ileri itiyoruz bisiklet saga yatiyor. Sol icinse sol elcigi hafifce ileri itiyoruz. Bisiklet sola yatiyor. Yatiyor ifadesi tam dogru olmuyor ama ne diyecegimi bilemedim simdi :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Koray Gürel
Yolun ıslaklığı çok etki ediyor. Güvensiz hissettiriyor yolun durumu. Antalya da oturanlar bilir kepez yokuşunu, en son ki turumuzda en yüksek 75 km/h ortalama 50 60 km/h ile virajları aldım. Sizin durumunuzda yol tek şerit olduğundan yolun dibinden de dönemezdiniz. Doğal olarak ta sizi dışarı atıyor. Virajlara girerken de döneceğiniz taraftaki bacağı açmak gerekiyor.

305-PIC127657851.jpg
Chris-Froome-descent-Team-Sky-Col-de-Peyresourde-pic-Sirotti.jpg
 
Geri