Murat Cömez
En yeni üye - Kayıt: Az önce
- Kayıt
- 21 Nisan 2013
- Mesaj
- 7.779
- Tepki
- 19.389
- Yaş
- 51
- Şehir
- Giresun
- İsim
- Murat Cömez
- Bisiklet
- Colnago
Selam arkadaslar,
bildiginiz üzere bundan 8-9 ay önce bu proje hakkinda degermi degmezmi diye konu acmistim ve degecegine inandigim icin restorasyonu baslatmistim.
Sizlere bu projeyi tam olarak fotograflar ile beraber anlatmak isterim.
Bence neden değdiğine gelecek olursak 70 li yıllarda efsaneleşmiş, bisiklet dünyasında ikon olmuş bır marka ve model kendisi, zerafeti tamamen İtalyanların eşsiz sanat ve tekniğini bir bisiklet e ne kadar yansımalarını apaçık görebilirsiniz. O yıllarda el işçiliği ile adeta sevgi ile ortaya çıkarılan bu bisikletlerin in yerini artık ruhsuz ve satın alıp mutlu olmaya odakli uzak Doğu ülkesi üretimi bisikletler yer aldı. Ben bu durumu en azından kendi dünyamda aşmak istedigimden böyle nadir bir modeli restore etmeye değer buldum. Bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz?
Gelelim donanım listemize...
Marka: Colnago
Model: Super
Borular: Columbus Acciaio Speciale (Tubi Rinforzati Garantiti)
Üretim senesi 1977
Aynakol: Campagnolo Super Record
Arka Aktarici: Campagnolo Super Record
Ön Aktarici: Campagnolo Super Record
Vites Kollari: Campagnolo Super Record
Pedallar: Campagnolo Super Record
Orta Göbek: Campagnolo Super Record
Frensistemi:
Bacaklar. Campagnolo Delta
Kollar: Campagnolo Delta
Furj takimi: Campagnolo Record
Seleborusu: Campagnolo Chorus
Sele: SDG Brave Classics
Gidon ve bogazi: Cinelli
Jantseti: Campagnolo Record
Gelelim restorasyonumuza.
Ilk hali fotografdaki gibiydi ve degermi diye düsünüyordum.
Kararimi verdikten sonra kadroyu hollandaya boayaya yolladim. Bir zaman sonra boyanmis halinden ilk fotografi geldi ama daha verniklenmemisdi.
Zaman sonra Boya islemi bitmis ve fotograflarini yollamisti Restorasyon firmasi.
Boyaya gönderdigimden 3-4 ay sonra yine kadroma kavusmustum ve güzel görüntüsünden gözlerimi alamiyordum. Bu arada is saatim gelmisti ve gece ona kadar yoktum.
Paydos saati gelmisti ve elimdeki olan furj takimini, orta göbegi ve vitteskollarini hemen takmistim. Artik kendi garajimda/atölyemde toplama isleri baslamisti.
Bir süre beklemeden sonra seleborus, selesi, gidonu ve gidon baogazi gelmisti.
Aramalar sonucu uygun jant setini ve ön aktariciyida buldum ve montajini yaptim.
Artik buldukca parcalari tamamliyordum. Bu arada Aynakoluda kendi orjinal göbegi ile bulmustum, önceki viteskollari hosuma gitmedigi icin yeni orjinal paketinde super recordlari almistim.
Önceki taktigim göbek biraz zorlaniyordu takarken ve sökerken, bende disleri temiz olsun diye yeniden disleri temizleme amaci ile dis actim. Göbegi artik yag gibi montaj oluyordu ve kollari taktim ama aynakolu polisaj yapmadan takmamistim.
Artik aynakolun polisaj zamani gelmisti.
Sonra restorasyonun zor kismina gelmistik. Arka aktariciyi bulamiyordum yaklasik 2-3 ay arayistan sonra onuda bulmustum.
Sira frenlere gelmisti ki sansima aktariciyi buldugumdan bir gün sonra frenleride bulmustum, hemen almaya gittim ve proje tamamlanacak diye cok mutluydum. Frenleri satan kiside sans eseri orjinal pedallar da vardiki sevincten dört köseydim.
Sonuc olarak ilk fotografdaki kadrodan böyle bir eser cikti ortaya.
Umarim begenirsiniz, zamaninizi aldiysam afola.
bildiginiz üzere bundan 8-9 ay önce bu proje hakkinda degermi degmezmi diye konu acmistim ve degecegine inandigim icin restorasyonu baslatmistim.
Sizlere bu projeyi tam olarak fotograflar ile beraber anlatmak isterim.
Bence neden değdiğine gelecek olursak 70 li yıllarda efsaneleşmiş, bisiklet dünyasında ikon olmuş bır marka ve model kendisi, zerafeti tamamen İtalyanların eşsiz sanat ve tekniğini bir bisiklet e ne kadar yansımalarını apaçık görebilirsiniz. O yıllarda el işçiliği ile adeta sevgi ile ortaya çıkarılan bu bisikletlerin in yerini artık ruhsuz ve satın alıp mutlu olmaya odakli uzak Doğu ülkesi üretimi bisikletler yer aldı. Ben bu durumu en azından kendi dünyamda aşmak istedigimden böyle nadir bir modeli restore etmeye değer buldum. Bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz?
Gelelim donanım listemize...
Marka: Colnago
Model: Super
Borular: Columbus Acciaio Speciale (Tubi Rinforzati Garantiti)
Üretim senesi 1977
Aynakol: Campagnolo Super Record
Arka Aktarici: Campagnolo Super Record
Ön Aktarici: Campagnolo Super Record
Vites Kollari: Campagnolo Super Record
Pedallar: Campagnolo Super Record
Orta Göbek: Campagnolo Super Record
Frensistemi:
Bacaklar. Campagnolo Delta
Kollar: Campagnolo Delta
Furj takimi: Campagnolo Record
Seleborusu: Campagnolo Chorus
Sele: SDG Brave Classics
Gidon ve bogazi: Cinelli
Jantseti: Campagnolo Record
Gelelim restorasyonumuza.
Ilk hali fotografdaki gibiydi ve degermi diye düsünüyordum.
Kararimi verdikten sonra kadroyu hollandaya boayaya yolladim. Bir zaman sonra boyanmis halinden ilk fotografi geldi ama daha verniklenmemisdi.
Zaman sonra Boya islemi bitmis ve fotograflarini yollamisti Restorasyon firmasi.
Boyaya gönderdigimden 3-4 ay sonra yine kadroma kavusmustum ve güzel görüntüsünden gözlerimi alamiyordum. Bu arada is saatim gelmisti ve gece ona kadar yoktum.
Paydos saati gelmisti ve elimdeki olan furj takimini, orta göbegi ve vitteskollarini hemen takmistim. Artik kendi garajimda/atölyemde toplama isleri baslamisti.
Bir süre beklemeden sonra seleborus, selesi, gidonu ve gidon baogazi gelmisti.
Aramalar sonucu uygun jant setini ve ön aktariciyida buldum ve montajini yaptim.
Artik buldukca parcalari tamamliyordum. Bu arada Aynakoluda kendi orjinal göbegi ile bulmustum, önceki viteskollari hosuma gitmedigi icin yeni orjinal paketinde super recordlari almistim.
Önceki taktigim göbek biraz zorlaniyordu takarken ve sökerken, bende disleri temiz olsun diye yeniden disleri temizleme amaci ile dis actim. Göbegi artik yag gibi montaj oluyordu ve kollari taktim ama aynakolu polisaj yapmadan takmamistim.
Artik aynakolun polisaj zamani gelmisti.
Sonra restorasyonun zor kismina gelmistik. Arka aktariciyi bulamiyordum yaklasik 2-3 ay arayistan sonra onuda bulmustum.
Sira frenlere gelmisti ki sansima aktariciyi buldugumdan bir gün sonra frenleride bulmustum, hemen almaya gittim ve proje tamamlanacak diye cok mutluydum. Frenleri satan kiside sans eseri orjinal pedallar da vardiki sevincten dört köseydim.
Sonuc olarak ilk fotografdaki kadrodan böyle bir eser cikti ortaya.
Umarim begenirsiniz, zamaninizi aldiysam afola.
Dosyalar
-
226,8 KB Okunma: 34
-
234,5 KB Okunma: 33
-
198,2 KB Okunma: 32
-
221,4 KB Okunma: 37