Scudo Sports

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

Scudo
bende yol da v frenciyim. yol da diskte kullandım. bi kere kesinlikle daha ağır ve hız kaybı yaşatıyor. kuru zemindeysen çok farketmiyor ama ıslak zeminde deneyimledim gerçekten daha iyi performansı var fakat kaymamazlık yapmıyor ki sadece daha hızlı duruyor ama kilitleme varmı var. önüme bi keresinde aniden araç çıktı bende abanınca frene arka teker havalandı tabii. ayrıca rotor kalitesi bendekilerde shimano rotorluydu ama dediğim gibi ağırdı şimdi tdf'de kullanılan rotorları 105 sete koymaları en az 2-3 yıl alır zaten maliyetli de. o zaman düşünebilirim tekrar disk e geçmeyi. şu anki maliyetlerle bence gereksiz. ayrıca kaza yaparsan tek kelime ile sıçtın. jant mı rotor mu karbon kadro mu vs... artık 2. el bi araç parası verip yenisini alırız:)))
 
Öncelikle yol kullanıcısı değilim ama 1-2 ay içinde ilanlarıma da eklediğim sedona 330 satılırsa v-frenli ktm strada 1000 düşünüyorum. Konuya gelecek olursak, V-Fren (U-fren) eski zamanlardaki gibi değil artık, oldukça iyi performans veriyor ayrıca tamiri kolay ve gayet de hafif. Hd frenler bisikleti ağırlaştırıyor, parçaları pahalı, tamiri zor (özellikle tura çıkacağınız zaman v-fren kullanın). Özetle, baştan bisikleti hd olarak alıyorsanız; çok uzun tura çıkmayacaksanız, ağırlığı pek dert etmiyorsanız hd’yi tavsiye ederim. Ama yok eğer upgrade yapacaksanız, (yanlışsam düzeltin) jant da almanız gerekiyor. Ha birde eğer yağmurda kullanacaksanız hd tavsiyemdir. Tamamen bütçe meselesi. Başta da dediğim gibi yeni nesil u-frenler sizi tatmin eder.
 
Son düzenleme:
@Roadlover
Ne kadar hız kaybı yaşatıyor? Ölçtünüz mü? benzer kalitede vfrenli bisikletle hızınız neydi? disk fren kullanınca hızınız ne oldu?
 
V (kaliper) frenciyim. Disk fren sektörü canlandirilmaya calisiliyor ve tüm herkes disk frene geçiyorsa bu durum bende bir tepki oluşturur ve v frenden vazgeçip disk frene asla geçmem.
Sponsor bisiklet markalari bisikletcilerinin altina hidrolik disk frenli bisikletler veriyorsa ve bunu gören para harcamayi seven kişiler de disk frene hücum ediyorsa buyursun etsinler, sonuçta sistem bu ve sisteme para gerek.
Hafifse, amaca hizmet ediyorsa, memnunsam V frene devam, neden baskasina geçeyim ki!
 
İki yol bisikletim de v frenli, hiç disk frenli yol bisikleti de kullanmadım. dolayısıyla kullanım açısından bir karşılaştırma yapamayacağım ancak ben estetik açıdan disk frenli yol bisikletlerine ısınamadım oldum olası. Bisiklete önden yada arkadan baktığımda, gözlerim hep fren kaliperlerinin olması gereken yere gidiyo ve orada hiçbirşeyin olmaması sanki çıplakmış hissi yaratıyor bende. Bunu böyle bulan tek ben miyim bilmiyorum ama şuan için disk frene geçmem için (yani kendimce o çirkinliğe katlanmam için) ikisi arasında gerçekten hissedilir fark olması ve bunun ispatlanması gerekir diye düşünüyorum
 
@wraith
Ohh şükür, anormal olduğumu düşünmeye başlamıştım insanların disk frene geçmeye başladığını gördükçe ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
@onur caliskan kaliteli diyebileceğim bir md disk frenlere sahip bisikletim oldu 1 ay sonra sattım sonra hd disklere bulaşdım oda iyi bir sisteme sahipdi onuda 3-4 ay kullandım onu da sattım niteliğe karşı nicelik diyorum ben.
 
Ise gidip geldigim bisiklette 105 rim brake var. 12 ay kullaniyorum, senede yaklasik 1200 km yapiyorum bununla.
Tura ciktigim bisiklet ultegra hidrolik disk. Onunla da yaz kis senede 3000'den fazla yapiyorumdur.

Ikisini karsilastirisak eger, kuru hava frenleme performansinda fark yoktur cok fazla. Zaten isin icine lastik kalitesi vs. de giriyor. Tek fark hidrolik fren cok daha hisli, hassas.
Fakat yagmur basladigi an dunyalar degisiyor. Sagnak yagmur altinda ozellikle rim brake fren mesafesi belki de 2 kat artiyor, disk fren ise kuru havadaki kadar guven veriyor.
 
@onur caliskan

Hocam ön yargınız beni şaşırttı. Ben 1990 yılı gibi colnago yarış bisikletimle bisiklet sporunu bırakmıştım. Onunda sebebi araçların sıkıştırdığı zaman içine girdiğim mazgallardı. Tabi akort bozulunca fenleri açmak gerekiyor tek fren gezmekte zor. 2018 de artan kilomla sürüş denemesi için MTB aldım 2019 da ise sadece sadece disk frenlerin varlığından haberdar oldum ve gravel tarzı bi bisiklet topladım. Gerçi bisikletforum sağolsun akort yapmayı hatta akort tezgahı yapmayıda öğrendim ama. Yolda kalmak kötü bi durum.

Ama şu var yeni double jantlar akort bozmuyorsa belki o zaman gerek kalmayabilir benim için ama jantlarımda double. İşimi sağlama aldım. )
 
Çamura gömülme ihtimali yoksa disk frene gerek yok bence. Killi toprak haricinde çamurun freni etkilemesi de düşük ihtimal zaten. Bisiklet hayatım boyunca 2 kez avuç avuç çamur temizledim fren ve jantlardan, bundan sonra da gerekirse sırtımda taşırım öyle bir araziye düşersem.

Ayrıca, çamur freni tıkamasa bile jant ve maşa arasını tıkıyor, ot çöp dal ne varsa sıkıştırıyor tekeri.

Disk frenin bana göre tek avantajı, güzelim jantı yememesi. Ama dezavantajları bu avantajı solladığı için kullanmayı düşünmüyorum.
 
@gezgin gezer hız kaybını profesyonel ölçüm aletleri ile ölçmedim tabii ki. ama hissiyatını aldığımı söylebilirim. fakat bisiklet ağırlığını tabiiki ölçtüm. yolda hd fren en azından 300 -400 gr ek ağırlık yapar tekerleklere. dönen aksamlarda 300 gr ek demek çok ciddi bi fark. biz bisiklet 300 gr hafif olsun diye jantlara binlerce lira veriyoruz. aslında hd farkını aynı markanın rim ve disc jantlarını kullanarak daha net anlayabiliriz bence. yani şu an benim kullandığım campy nin disclisini de denemeliyim ki farkı net anlayabilelim. ama daha discli campy ler bile çok yaygın değilki ayrıca da çok pahalılar. fakat discli campylerde önde tel sayısı genelde 18 değil, daha fazla. bu bile ağırlık için bir neden. zaten bizim amacımız hafif ve hızlı jant ve lastik sistemi. kaldı ki dura ace rotoru da alamayacağına göre, diğer rotorlardaki ağırlıkta başlı başına sevimsiz bi durum. anca teknoloji ilerler bikaç yıla titanyum veya daha iyi bi alaşımdan hafif ve sağlam ayrıca da ucuz (en az 2-3 yıl geçmeli yoksa çok zor) olacakki alayım kullanayım. buna göre jant teknolojiside gelişmeli tabii. rimde ki campy jant ile disc modeli ağırlıda aynı olsun, o zaman tabii ki alırım neden almayım:))) bence olur teknoloji ilerliyor ama en az 2-3 yıl sonra.
 
Son düzenleme:
Dönen parçaların enerjilerini hesapladığımızda, düşünülenin tersine disk frenler daha avantajlı.
Dönen bir cismin açısal momentumu, cismin yarı çapının karesi ile doğru orantılı iken, ağırlığı ile doğru orantılı(1/2 * m * r^2).
Basitçe söylemek gerekirse. Ağırlığını 2 kat arttırdığınızda, dönmesi için 2 kat fazla enerji harcamanız gerekir. Çapını 2 kat arttırdığınızda ise 4 kat fazla enerji harcamanız gerekir.
160mmlik bir rotor ile 622mmlik jant çemberinin dönme enerjilerinin eşit olabilmesi için rotorun, çemberden ~15.11 kat daha ağır olması lazım(çaplarının oranının karesi = (622/160)^2 => 15.11).
Basitçe rotordaki 100 gramın dönme enerjisi, çemberdeki 6.6 gramın dönme enerjisine denk geliyor!

Aynı kalitede disk fren uyumlu jant çemberleri daha hafif oluyor. Örnek
(link)
Disk fren modeli: 490g, Vfren modeli: 530g
Arada 40g fark var.

Deore XT Rotorun ağırlığı 141g(oranladığımızda çemberdeki 9.33 grama denk geliyor!).
(link)

Kısaca disk fren çemberi + rotor, v fren çemberinden daha az dönme enerjisi gerektiriyor.
 
Burada disk frene düşman olanların çoğunun korkusu ellerindeki kompedantların ve kadroların ileride değer kaybına uğrama korkusu. Mesela ben yol bisikleti almadan önce ikinci el düşünüyordum ama disk fren bulmak çok zor, sıfır aldım. İlerde v frenlerden eski sistem diye uzak durunacak. Bu v fren fanatikleri disk frene geçtikleri an disk fren fanatiği olacak.

Kimisi ağır demiş. Evet ağır, benim setimde 216 gr daha ağır. Ama hem aero olsun hemde viraj fren mesafesi olsun daha avantajlı.

Kimisi tamiri zor uzun turlarda kullanılmaz demiş. Kimi patlak bile tamir edemiyor, hd frenin herhangi bir problemini kolaylıkla tamir edebiliyorum. Türkiye'nin yarısını hd fren ile gezdim. Bir avuç yer kaplayan servis aletleri yeterli tamiri ve bakımı için.

Binlerce lira verdiğim jant setimin fren yüzeyi eskiyecek diye bir derdim yok.

Olur yolda jant akortu bozulursa fren sıkıntısı yok.

Yağmur yağdı, kar yağdı fren performans derdim yok.

8 aydır 6500 km yol yapmışım frenlere frenleme yapmak dışında elimi değmedim.

İşte tek derdim o 216 gr.
 
@Pisiklet Süren Adam
Ben estetik açıdan beğenmediğimden bahsettim, ön yargıyla ne alakası var onu çözemedim?
 
@onur caliskan
Isınamadım derken ağırlık olayını direk anlamışım :) Yanlış anlama olmuş biraz. Dün sanayide önü kurtardım arka teker mazgala girdi iki yerden lastik patlamış. Evde baktım akord bozulmuş darbe aldığı yerden. Ama yolda hiç farketmedim. Bu çok güzel bi olay bence.
 
Estetik açıdan beğenmeyenler kervanına ben de geliyorum. Buna ek olarak lastik patladığında sökme takma kısmı hala problem gibi. Gibi diyorum kullanmadım ve kullandığını gördüğüm arkadaşların lastik patlamalarına denk gelmedim ama yarışlarda izlerken matkapla sökülüp takılanları görünce değer mi diye soruyorum. Daha kolayları da var mıdır bilmiyorum ama yağmurlu hava dışında bir artısını yok gibiyken bence mevcut sistemler hala geçer akçe.
 
@Pisiklet Süren Adam
Konu nerden mazgala, lastik patlamasına yada akord ayarına geldi anlamış değilim ama bence de çok güzel bi olay tabi, saygı duyarım :harika:
 
@onur caliskan
Sanırım kasıt akord bozulduğunda jatın frenlere sürtmesinin disk frende olmaması.
 
  • Beğen
Tepkiler: meren12
Geri