Dönen parçaların enerjilerini hesapladığımızda, düşünülenin tersine disk frenler daha avantajlı.
Dönen bir cismin açısal momentumu, cismin yarı çapının karesi ile doğru orantılı iken, ağırlığı ile doğru orantılı(1/2 * m * r^2).
Basitçe söylemek gerekirse. Ağırlığını 2 kat arttırdığınızda, dönmesi için 2 kat fazla enerji harcamanız gerekir. Çapını 2 kat arttırdığınızda ise 4 kat fazla enerji harcamanız gerekir.
160mmlik bir rotor ile 622mmlik jant çemberinin dönme enerjilerinin eşit olabilmesi için rotorun, çemberden ~15.11 kat daha ağır olması lazım(çaplarının oranının karesi = (622/160)^2 => 15.11).
Basitçe rotordaki 100 gramın dönme enerjisi, çemberdeki 6.6 gramın dönme enerjisine denk geliyor!
Aynı kalitede disk fren uyumlu jant çemberleri daha hafif oluyor. Örnek
(link)
Disk fren modeli: 490g, Vfren modeli: 530g
Arada 40g fark var.
Deore XT Rotorun ağırlığı 141g(oranladığımızda çemberdeki 9.33 grama denk geliyor!).
(link)
Kısaca disk fren çemberi + rotor, v fren çemberinden daha az dönme enerjisi gerektiriyor.