Scudo Sports

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

@furkan.zaman
Eğer öyleyse 2.50 lik lastikle 700*23 lastiğe aynı basınç hava bastığımızda ikisinin de sürtünmesi aynı olmalı aynı hamurdan yapıldıklarını farzedersek? Bu mu yani?
 
Scudo
Ya da aynı Bir lastiğe zincir taktığımızda basıncı değişmediyse eğer zincirli ve zincirsiz halinin sürtünmesi aynıdır? Sizin mantığınız buna çıkıyor
 
@ihsnn_zyvl kardesim sen bunu bir fizik hocana danis bence . anlatiyorum ama anlamiyorsun . yuvarlanma direnci tabiki var sen yuvarlanma direncinden bahsediyorsun fakat bisikleti onunla durdurmuyoruz .
 
@furkan.zaman
O zaman lastik koymayalım? Neden fren performansını etkiliyo lastik açıklar mısınız hiç bi etkisi yoksa? Neden ince lastik fren mesafesi uzunken kalın lastikde daha kısadır??? Eğer lastik önemli değilse frenlemede bunlar nasıl oluyor???
 
(link) yine ingilizce oldu ama burada da iki sistemi karşılaştırmış ve sonunda da bir yorum yapmış
tüm sorulara rağmen ister sevin ister nefret edin önümüzdeki 5 yıl içinde yol bisikletlerinin pek çoğunda disk fen sistemi donatılmış olacak deniyor.
 
@ihsnn_zyvl aciklarim tabiki . diyelim ki a lastiginin surtunme katsayisi 10 olsun b lastiginin ise 5 olsun . bu demektirki bu lastikleri ayni yuk altinda yere surtsek biri 10 birim biri 5 birim surtunme kuvvetine sebep olacak . simdi biz bisiklette freni iki sekilde yapabiliyoruz birincisi tekeri tamamen kitleyip yani durdurup yere surtmesini saglayarak bu durumda birisi 10 birim birisi 5 birim surtunme kuvveti uyguluyordu . ikinci durum ise tekerler donerken yani tekerleri durdurmadan , kilitlemeden , donmesine izin verirken yavasladigimiz sekil . ikinci sekilde surtunme kuvveti yer ile teker arasinda degil , teker cemberi ile fren pabucu arasinda olur . fakat bu teker cemberi ile fren pabucu arasindaki surtunme kuvvetinin bir limiti vardir . bunuda lastik belirler . yani teker cemberi ile fren pabucu arasinda 9.9 birim surtunme kuvveti oldugunda a lastigi donmeye devam edecektir ve bisikleti durduran surtunme kuvveti 9.9 olacaktir . b lastiginde ise teker cemberi ile fren pabucu arasindaki surtunme kuvveti 5 oldugu an teker kilitlenir ve b lastiginin uretebilecegi en buyuk surtunme kuvveti 5 birimdir. İste iyi lastik ile kotu lastigin neden farkli fren yaptigi bu sekilde aciklanir .
 
Hidrolik disk'in v frenden daha ağır olmasından dolayı asla hidrolik diski kötüleyen arkadaşlar var. Herhalde bu yorumu yapan arkadaşların vücutlarındaki yağ oranı %5 diye tahmin ediyorum. Fazladan 300gr'dan dolayı kıyamet koptuğuna göre...

Benim görüşüm, kesinlikle hidrolik frenler yol bisikletlerinde daha yaygın olmalı. HD'nin fren gücü yarışlarda oluşacak birçok kazayı önleyecektir. Dolayısıyla kaza olursa diskler tehlikeli olur endişesini sığ buluyorum. Bu konuda lami cimi yapmanın anlamı yok, hidrolik disk çok daha üstün bir sistem. Ayrıca öyle burada yapılan yorumlarda abartıldığı gibi sorunlu, ayar tutmayan bir sistem değil, kesinlikle daha uzun süre ayarlarını koruyan güven veren bir sistem. Akort problemiyle uğraşılmaması da çabası...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
@furkan.zaman
Yalnız bisikleti durduran şey lastiğin yerle olan sürtünmesi laatiğin enerjisi ısıya dönüşüyor tüm bisikletin enerjisini sürtünmeyle yok edemezsiniz frenler sayesinde yalnızca tekerlerin enerjisi azaltılır ardından tekere ileri doğru bir kuvvet etki etmediğinden geriye doğru etkiyen sürtünme bisikleti yavaşlatır
 
@uguryilmaz144
Dönen aksamdaki ağırlıkla taşınan yükün ağırlığı çok farklı etkilerde bulunur bisikletin akıcılığına. Dümdüz kilo olayı değil, kilonun nerede olduğu konuşuluyor.
 
Öyleyse dönen ağırlığın dönme eksenine ulan uzaklığının da çok önemli rolü olduğunu bilirsiniz. Jant çemberinin ağırlığının 300 gr artması ile jant'a bir disk eklenmesi aynı etkiyi oluşturmaz. O yüzden bu söylediğiniz burada çok geçerli değil. Yol bisikletlerinde genellikle 140mm rotor kullanılıyor. Çap küçük olduğu için dönme ataleti jant çemberine göre ihmal edilebilir seviyede olur.
 
@uguryilmaz144
Evet ama yine de dönme ataletini etkileyecektir rotorlu ve rotorsuz jant arasında mutlaka fark olacaktır
 
Tabiki. Diskli bisiklet kağıt üzerinde daha zor hızlanacaktır. Ama bu o kadar büyük bir fark değil, onu söylemeye çalışıyorum.
 
Bu arada ben de görüntü çirkin olur diyenlere katılmıyorum bence rotor çok daha güzel bi hava katıyo bisiklete tabi aerodinamik açıdan olumsuz onu gözardı etmemek lazım
 
ihsnn_zyvl ugrasmaya gerek yok fazla , sen kendi bildigini oku ben kendi bildigimi :) anlatiyorum ama yazdiklarimi anlamaya calismiyorsun pek , senin yazdiklarinda acik degil .
 
Yol bisikleti yarışlarında gramların hesabı yapılırken (bence düz rotalı parkurlarda vites bile gereksiz ) hd fren kullanılmamalı
 
@metalikfb
Uci ağırlık alt limiti olarak 6800gr olarak belirlemiş. Takımlar bu barajın üstünde kalmak için bisiklete ağırlık koyuyor. Dolayısıyla ağırlık bir problem değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
Hiç bir sıkıntısı olamaz dostlarım bu hidrolikler tam dağ bisikletlerindeki gibi bir sistemi yok mekanik disk hidrolik disk karşımı gibi bir sistem önden tel olarak geliyor arka haznede hidrolik sistemi çalıştırıyor bir kere görmüştüm garip bir sistem doğrusu tam hidrolik gibi tam tutmuyor fakat mekanik gibi uzak mesade değil resim bulamadım benim görüşüm buydu bi sistem böyle var birde
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Rim-Brakes-compare02.jpg
Sramın getirmiş olduğu resimde olduğu gibi bir sistem geldi fakat hangisinin daha iyi olduğunun kanaatine kullananlar varabilir :D benden bu kadar iyi forumlar...
 
Dakika 1 gol 1 ilk kazadan görüntü. Velonews'deki görüntü . Turkce cevirisi ise (ironi var) cardoso'nun karisini gece endiseden uyutmayacak olan sey disk frenin potansiyel tehlikesi olmayacak diyor.
image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan
Ben yol bisikletinin sadeliğini ve basitliğini seven bir adamım.Tamiri kolay bir kere.Mtb kullandığım zamanlarda yağmurlu havalarda hidrolik disk frenleri sıkmaya utanır hale gelmiştim çıkardığı iğrenç ses yüzünden.Ne yaparsanız yapın belli zamandan sonra sürtme de oluyordu.Düzeltiyorsun bir süre zarfı sonra yine oluyor.Tamam zımba gibi duruyor lakin v frenle arasında inanılmaz fark yok bana göre.Ayrıca mtb bir kez önüme kıran taksiye çarpmamak için kontrolsüz frenlere asıldığımda arka kaldırıp beni taksiye doğru atmıştı :) V fren normal kullanımda bisiklet için yeterli ve kontrollü bana sorarsanız.
 
Geri