Scudo Sports

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

Scudo
@ihtiyarDoğru diyorsunuz. Uzun yolda genel ortalamam 15 km/s civarıdır. Dik rampalarda 8-9 km/s hıza düşerim. Düz yolda normal gidişim 25 km/s civarıdır. Ama kimi zaman tempoya girip 40, 50, 60 yaptığım olur.

Yokuştan ziyade rüzgar hakkında yanılsama olabilir sanıyorum. Km saatinin doğruluğundan ben de şüphelenmeye başladım artık. Onu ayrıca ölçeceğim. Bunu şimdilik bir kenara koyuyorum. Şimdilik "60 yaptım" ifademi "ekran 60 gösterdi" olarak okuyun lütfen.

Arka rüzgar ile düz yolda çok kısa süre ekran 80 gösterdi (bu bir kere oldu), rüzgarsız düz yolda da dk.larca 60 gösterebiliyor (bu çok oluyor). Gerçi bu biraz da benim uzun soluklu bir tempoya girmeme bağlı. Hele 50 temposuna çok daha kolay ve uzun soluklu girebiliyorum. Bu yazdıklarım ekranın gösterdiği değerler, doğru-yanlış onu ayrıca teyid edeceğim. Şimdi rüzgarsız diyorum ama hızlı giderken arkadan esen rüzgarı hissetmek yanıltıcı olabiliyor. Eğim konusunda, rüzgar kadar olmasa da, orada da yanılsama olabilir. Hafif aşağı eğim ve arka rüzgarı hissetmeyerek, "düz yolda sıfır rüzgar ile" gidiyor hissetmiş olabilirim. Bilmiyorum. Test amaçlı veya profesyonel çalışma yapmadığımdan, eğim, rüzgar, hız vb. ölçümleri hassas olmayabilir. Sübjektif hissetiğim eğim ve rüzgar durumunu yansıtıyorum.

Küçük bir açıklama yapayım. Ben yarışçı değilim, yol bisikletiyle boy ölçüşemem. Ben maraton tarzı sürüyorum. Sprint atmıyorum, tempo tutturuyorum. Ani güç değil, dayanıklılık sürüşü yapıyorum. Doğal tempoma genellikle 10-20 km sonra giriyorum, bazen de hiç giremiyorum. Tempoma giremezsem düz yolda 20-40 arası gidip geliyorum. Tempoya girersem 50-60 tutturup dk.larca gidebiliyorum (yüklü veya yüksüz). Kim bilir, belki de arka rüzgar ve hafif aşağı eğim yakalayıp, bunu anlamayıp, tempoya girdim sanıyorumdur. :)

Hem düzde 60 km/s, hem yokuşta 132 km/s imkansız olduğunda çoğunluk görüşü var. Km saatimin doğru hız ölçtüğünden emindim ama şimdi cidden ben de meraklanmaya başladım. Kim bilir belki de mesafeyi doğru ölçse de, hızı yüksek ölçüyordur.

@ihsangencer
@ihsangencerİhsan bey, doğru diyorsunuz ama velodromda rüzgar faktörü yok. Normalde 50 yapabilen biri, arkadan 50 km/s rüzgar aldığında (kadansa yetişebiliyorsa) 90 da yapabilir. Hele bir de hissedilmeyen hafif bir aşağı eğim varsa, gayet makul bence.

Velodromda hız başka, kuvvetli arka rüzgar başka.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Abdullah Bey, sonucta tur bisikleti ile turlarda yaptiginiz hizlardan bahsediyorsunuz. Ihtiyar'in dedigi gibi, bisikletin yuklu agirligi, egim ve ruzgar faktoru gibi kosullar uygun ve uzun sureli oldugunda fizik kanunu geregi ivmeniz artacak ve hizlanacaksiniz. duz yol istatistikleriniz olasi gorunmuyor. Yanilmiyorsam aynakol 46 + ruble 12 max. hiz dislileriniz ve 700 - 28 c lastiginiz. Kadansinizi bu oranda 150 - 160'lara cikarip sabit tutsaniz bir ihtimal.Yariscilar dahi bu kadansi oyle yuksek vites oranlarinda kolayca yakalayamiyor. Gerci onlar gibi 53 - 11 oranda olsaniz ve ivme kazansaniz hadi 100 - 110 kadansta tutunup yaptiginiz dusunulsun.
On catala bagaj baglantiniz gorunuyor. Acaba o cantaya koydugunuz, surekli turlarda yaniniza aldiginiz, KM sensorunu cok yakin kalan ve sensoru daimi olarak etkileyecek metal / manyetik bir malzemeniz neden olmasin bu olcumlerinize?
 
Düz yolda maksimum Hız:
Açık havada ve normal yol üzerinde yapılan hızlarda, düz, yokuşsuz diye bir tabir kullanılamaz. Hangi ölçüye göre düz ve ne kadar mesafe düz?

Bir rotada gidiş yönünde maksimum hız 70 km/s ulaşan bir sporcu, aynı rota geri geliş hızı da 70 km/s olmalıdır. (Belirlenen süre içinde) Yoksa tek yönlü hızlar esas kabul edilmez. Karada yapılan resmi hız rekorları iki yönlüdür.

Örneğin:
Kennedy uzay merkezi pistinde, Hennessey Venom GT model spor araç saatde 435 km rekor hıza ulaştı. Fakat Guinness rekor olarak kabul edilmedi. Resmi rekor olması için pistin her iki yönünde de (yani zıt istikametde) yapılması gerektiğidir.

Yokuş aşağıya yapılan 132+ km/s hız:
Çoook uzun, sert eğimli iniş mesafesi ve çoook uzun durma mesafesi var ise mümkün olabilir. Fransa turunda uygun koşullarda 110+ km/s üzerinde hız yapan sporcular var.

Lakin bir noktadan sonra yüksek hızlarda, aero yapıyla birlikte, zemine yapılan basınç azalır ve havalanma etkisi oluşur. Eğer yüksek hızlarda karada gitmek istiyorsanız zemine baskı yapacak, sizi yerde tutacak donanım gerekir. Yolcu uçakları uygun aero yapıyla havalanması için (ve hatta tonlarca ağır yüke rağmen) 300+ km hız yeterlidir.
 
@suat akmanLastikler 700x35c, aynakol 28/38/48, ruble 14-28, top vites oranı 48/14 = 3.43
Top viteste 80 km/s için gereken kadans 174 d/dk. (60 km/s için 130 d/dk.)
130 kadansı(*) birkaç dk korumak bana çok zor gelmiyor. Öte yandan 80 yaparken, kısa sürmesine rağmen kendimi paralamıştım doğrusu.

(*) Kadans saatim olmadığı için, km saatinden hesaplanmış değeri yazdım. Yani mesela km saatim %10 fazla ölçüyorsa, o zaman bu ifadedeki "130" kadansı da "117" olarak değiştirmek lazım.

Ön çantalardaki metal parçaların sensörü etkileyebileceği fikriniz çok mantıklı. Ayrıca, bu teoriyi destekleyici nitelikte, ön çantaların birinde tamir kutusu (yaklaşık 1 kg metal), diğerinde de şarj cihazları, traş mak., çakı, makas vb. gibi metal bileşenler içeren bir kutu vardı. Ancak yine de buna ihtimal vermiyorum, çünkü...

Analitik olarak: Sensör manyetik alan değişimlerinden (hareketli mıknatıstan) etkilenir. Oysa çantalardaki metaller hem sensöre çok uzak, hem hareketsiz, hem de mıknatıssız (manyetik anlamda pasif). Nitekim sensörün bağlı olduğu çatal çelikten ve sensöre çok daha yakın olmasına rağmen ölçüme bir etkisi yok, çünkü hem hareketsiz hem mıknatıssız.

Gözlemsel olarak: Km saati çok istikrarlı davranıyor. Parazitik etkiler beklenmeyen, geçici ve rastgele hatalara sebep olur. Km saati yanlış ölçüyor olsa bile (şu an bir şey diyemiyorum), bu hatayı istikrarlı yapıyor.

Dolayısıyla bir hata varsa bile, saatin kendisinden kaynaklanan bir hata olmalı. Dış etkilerden dolayı değil bence.

Aklıma bir şey geldi. Dağ bisikletinin km saatini de tur bisikletine takacağım. Çift km saati olacak yani. :) Diğer km. saatinde max hız fonksiyonu da var. Bu şekilde bir müddet deneyeyim bakalım ne çıkacak.

Bu arada olumlu-olumsuz eleştiride bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Belki de bu başlık senelerce süren bir rüyadan uyanmama vesile olacak, kim bilir. :) Durum netleştikçe başlığı güncellerim.
 
132 çok coooooook iddiali.
Azıcık ispatlanmali.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Yokus asagi 78 km/h gittigimi biliyorum. Belki daha da zorlayarak 80 veya 81"e de cikardi fakat hem yol duzlesmeye basladi hem de trafik artti.
Hiz verisini Strava`dan aldim. Egim - %5

ilginc bir deneyim olmakla birlikte cok anlamli gelmedi. 50 km`lik bir binisi 3 dakika kisaltabilsem daha cok heyecanlanirim.
 
Rüzgarın hemen hemen olmadığı, düz yolda 40kmh - 45kmh (net rakam veremiyorum) ile 5dakika falan sürebiliyorum. Tabi sonra nefes nefese...
Araba / kamyon arkası da 65kmh ya kadar çıktım, fazlasında gözüm yok ve yoruculuğu falan da yok gibi, özellikle taşıt kamyonsa hiç yormuyor diyebilirim.
 
@Oguz_

İlk defa araç arkasında yol alayım dedim onda da 45 km hıza çıktıktan sonra adam birden gaza asıldı bastı gitti:) Ben de öyle kaldım.
Çok eğlenceli oluyormuş ama ışığa felan yaklaştıklarında çok tehlikeli olur.
 
@Abdullah.RCuma günü dağ bisikletimi tamirden aldım. Bisikletçide km saatini sökerken, kablo sensörün içinden koptu. Tamir etmeye çalışacağım ama pek ümidim yok. Zaten 15 TL'lik Çin malı bir km saati idi. Ben de hazır bisikletçideyken, yeni bir Assize 880 saat aldım. Dün de tur bisikletime bunu ikinci saat olarak taktım.

Taktıktan sonra ön tekeri havaya kaldırıp şöyle bir çevirip, teker serbest dönüşteyken saatlere baktım, eski Sigma saat yeni Assize'ın neredeyse 1.5 misli fazla hız gösteriyordu. Bugün de Kumburgaz'a bir gidip geldim. Bir ara hızımı sabitleyip saatleri karşılaştırdım, Assize 25 km/s gösterirken Sigma 40 km/s civarı gösteriyordu. Sanki biri mil, diğeri km ayarlı gibi. Eve döndükten sonra mesafe ölçümlerine baktım. Assize 8.47 km, Sigma 8.5 km yazmış. Artık bundan ne anlamak gerekiyorsa...

Bir de evden Büyükçekmece mesafe ölçümlerine bakacağım. Her ikisinin de tam 15 km ölçmesi lazım. Ve Beylikdüzü-Büyükçekmece yokuşundan inerken de bakacağım. Bakalım her zamanki gibi Sigma 90-100 km/s aralığında gösterirken Assize ne gösterecek.

Sigma'nın pilini yenileyip bir de öyle karşılaştıracağım. Pil eskidi de ondan mı saçmalıyor acaba?
 
Evden işe gidiş dönüş eski saat ile (Sigma Sport BC-300) 90.2 km, yeni saat ile (Assize AS-880) 90.27 km yazdı. Mesafe ölçüm farkı %0.08 aynı sayılır. Öte yandan eski saat, yeni saatin tam 1.6 misli fazla hız gösteriyor. Sanki gereksiz yere mph -> km/s dönüşümü yapıyormuş gibi. Dolayısıyla benim 132+ km/s ölçümüm aslında 83 km/s imiş. Geriye bir de eski saati taze pille denemek kalıyor. Bakalım yeni pille de aynı hatayı yapacak mı.

90 altına düşmeseydik bari... :(
 
@Abdullah.R
Belliydi zaten yanlışlık olduğu, en azından öğrenmiş oldunuz.
Ayrıca zaten yol bisikletinizle diyordu şehir değil:)
 
Yeni yol bisikletimle (9.5 kg) ;50 km/s (düz) , 1 senedir kullandığım Merida crossway 40v (yüklü halde) ile ;63km/s ( rampa)
 
burada ki yazıları okuduktan sonra merak ettim, trafikte bir beyfendi den rica ettim. düz yol, 45 km/h dedi. gece izmir inciraltı sahil yolunda, şu ara bol düğün var ve arabalar sıkışık gidiyor. tatlı dilin çözmeyeceği iş yok.
 
düz yolda bostancı pendik yolunda 62 çıktığımı biliyorum yokuş aşşagıda 81 yaptım ama korktuğumdan hız kestim daha hızlı olanlarda vardır kesinlikle istanbulda bostancı pendik tuzla yolu uzun süre 40 km hızla ortalama sürülecek güzel bir yol bunun dışında böyle bir yol yok bence istanbulda
 
benimki yol bisikleti değil ama rüzgar olmadığı zaman mtb ile rahat 35 neredeyse 40. "ön vites 2 - arka vites 9" şeklinde yüksek kadans ile yapıyorum.
 
@Yunus Emree

En sevmediğim olay da o zaten, ani ivme yapıyorlar, ya birden hızlanıyor kaçıp gidiyor, yada birden yavaşlıyor kaza tehlikesi oluşuyor...
Ama bir örnek vereyim, kırmızı ışıktasın, önüne bir kaç araba al, gir bir tanesinin arkasına bekle. Eğer yolda çok hafif bir trafik varsa, araç boş yol bulmuş gibi gaza asılıp gidemeyecek, sen de yakalayacaksın artık onu, sonra da tadını çıkart artık, rüzgar yok... Ama yol boş yolsa, boşa ümitlenme, muhtemelen asılır gaza gider, yada trafik çok fazlaysa arkasına girsen ne fayda 20 ile gidersin.
 
Geri