Scudo Sports

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

@ihtiyar

İhtiyar abi inişin yapılmaya başladığı yer yüksekliği 1640 metre hava sıcaklığı yaz mevsimi idi en az 30 derecedir diye tahmin ediyorum oturuşu dediğin gibi boardman böyle hesaplama yapınca bile 101 km/h çıkıyor. Ya hızı yapan arkadaş kilosunu az söylüyor ya da başka bir sorun var. Yüklü bir tur bisikletinin yol bisikletini geçeceğine benim bir itirazım yok geçer de ama 132 km/h çok yüksek bir hız ben buna ihtimal vermiyorum, verdiğiniz link için ayrıca teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo
@Hamza HakkıEvet yüklü tur bisikleti ile yaptım. Lastikler 28", max vites oranı 48/14 (3.43)

Hesaplayayım:
Lastik çevresi 28*pi*2.54 = 2.2343 m
80 km/s = 1333.3 m/dk
80 ile giderken tekerin devir hızı = 1333.3 / 2.2343 = 596.7 devir/dk
Kadans = 596.7 / 3.43 = 174 d/dk.

@Hasan Çabukİnanmanız için yazmadım ki zaten. :) Ben durumu raporladım, inanıp inanmamanız beni ilgilendirmiyor.

Not: Öte yandan, dağ bisikletiyle gerçekten bu hızların yarısını bile görmek zor.
 
@ihtiyarBir de rüzgar faktörü var ki bu çok mühim. Arkadan 30 km/s ile esen rüzgar, tüm bu değerleri 30 km/s yukarı taşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@meseduzuAkıllı telefonum yok, ayrıca gps sonuçlarının güvenilmez olduğu hakkında yazılar okuyorum. Teker çapını yanlış ayarlasam veya km saatinde problem olsa, o zaman mesafeleri de aynı oranda hatalı göstermesi gerekmez mi?

Bir de, ben kendimi alelade bisiklete binen biri sanırdım. Meğer iyiymişim. :) Sevindim. :)

Şaka bir yana bence marifet bisiklette. O bisikletin bir huyu var, yokuş aşağı alabildiğine hızlanıyor. Neden bilmiyorum ama grup ile giderken yokuş aşağı bisikleti saldığım zaman, yol dahil tüm bisikletleri zorluyor veya geçiyor. Keramet bisiklette. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Allah nazardan korusun abi ozaman. Pedaliniza saglik

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Abdullah.R

178 kadansa bir örnek video aşağıda. Dediğiniz hıza ben 7 kiloluk bir yol bisikleti ile rüzgar arkamda esmesine rağmen ulaşamadım, kusura bakmayın fakat dediklerinize ben inanmıyorum. Telefonunuz destekliyor ise gps ile ölçüm yapan bir program yükleyerek beni inandırabilirsiniz.

 
  • Beğen
Tepkiler: Jingim
@meseduzuAmin, teşekkür ederim. :)

Bir de aklıma bir şey takıldı, etkisi olabilir mi bilmiyorum.

Ben bisikleti genellikle ayakta kullanırım. Yokuş yukarı, yokuş aşağı, düz, her yerde. Yokuş aşağı hızlanırken de başımı aero pozisyona alırım ama bacaklarım yarı kırık, popom seleden hafifçe havadadır. Bacaklarımı süspansiyon olarak kullanırım. Bisiklet altımda yolun kavislerini takip ederken ve titrerken vücudum nispeten sabittir. Titreşimin hızı engelleyici etkisi var, bense titreşimi sadece bisikletle sınırlı tutarım yani. Net olarak baktığımızda, selede oturan bir sürücüye nazaran iki, belki üç kat daha pürüzsüz bir yüzeyde gidiyormuş etkisi yapar. Bunun hıza olumlu etkisi olması gerek ama ne kadardır bilmiyorum.
 
Herkes için konuşmuyorum fakat genel olarak kim ne sallayabilirse durumu olmuş. Sivas'ta ''Muhsin Yazıcıoğlu Uluslararası Yarışı'' nda çok sert ve uzun bir inişte 118 km görmüştüm fakat gözlerim ağlamıştı. Profesyonel bisikletle bile bu hızlar zor iken kimler neler neler yapmış :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Hamza HakkıSizin inanmanız gerekmiyor ama, mesafeyi doğru ölçen km saati hızı yanlış ölçebilir mi, bunu ben de merak etmeye başladım. Ben teklifimi yaptım. Halep oradaysa arşın burada. Bizim burada rampa da var, yol bisikletli forumdaşlar da var. Bir gün buluşup km saati karşılaştırması yapabiliriz. Teklifim süresiz açıktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Konuyu dağıtayım biraz. Dün izledim, Stan Lee nin süper insanları belgeselinde bir genç, kendi yaptığı bisikletiyle Nevada çölünde düzde, 120 km hıza çıkıyordu.
 
@Abdullah.R
Abdullah bey, Beylikdüzü inişi çok virajlı ve tehlikeli bence, orada denemeyin. Mimar Sinandan Büyükçekmeceye daha düz olurdu veya tepeden Kumburgaza iniş.
 
@Raşit SEğer Albatros'a inen yoldan bahsediyorsanız, o yol bence daha tehlikeli çünkü giriş-çıkışları olan şehir içi yol. Her an bir köşeden bir araba yola fırlayabilir. Deve bağırtan yokuşu ise virajlı olsa da otoyol gibi. Hem pürüzsüz satıh, hem de sağlı sollu bariyerli ve giriş-çıkışsız yol. Virajlara frenleyerek emniyetli giriyorum tabi ki. Sadece iki viraj arasının uzun ve eğimin dik olduğu bir iki bölge var, oralarda freni bırakıyorum. Bir de ana yola paralel inen yan yol var, hani mezarlık yanından geçen (iyi ironi oldu :)). Ana yol kadar olmasa da, orada da hızlanmak mümkün. Ana yolda trafik yoğunsa yan yoldan iniyorum. Ama ana yol boş ve rüzgar da arkadan esiyorsa, o zaman 100 km/s yaklaşıyor, bazen geçiyorum.

Bir de, bu benim için bir deneme değil ki. Haftanın yarısı işe bisikletle gidiyorum ve dönüşte bu yoldan iniyorum. Çoğunlukla da 90 km/s geçiyorum bu yolda. Yani her daim yaptığım bir şey bu zaten.
 
Ali bey ayna supermis nereden bulabilirim. :)

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Büyüklerimin arasında benim gibi birinin lafı düşmez ama...Özür dileyerek söylüyorum ben de inanmıyorum Abdullah abinin söylediklerine. Tur bisikletiyle 60km düz yolda gitmek? Bayır aşağı kendimi yırtıyorum 42/11 oranlarıyla ne biçim kadans yapıyorum 59km yi geçmiyor geçmiyor.O 59km deki rüzgarı yaşadım biliyorum 1 Ayrıca o 178 kadansta denge kurulamaz gibime geliyor.Milimetrelik bir yanlışlıkta kendinizi yerde bulursunuz.
 
aklımızda bulunsun otomobiller euro ncap testlerinde puanlanırken 64 kms ile çarpıyorlar duvara. eğer bir yarış içinde değilsek o kadar hızlı gitmenin lüzumu yok, hele bunu sürekli yapmanın hiç yok. ben genelde rüzgara ve bisikletin durumuna göre 65-70 arasında frenlere dokunuyorum yavaştan. deve bağırtan da indim 70 i geçmedim. ama şöyle de bir şey de var, 2013 de kaçkar dan iniş yaptım 18 km ortalama %-6 eğim. bence bisikletin tadı bu uzun inişler ve teknik virajlar. 75-80 leri bulmuştum orda ama tamamen odaklanmış bir halde indim ve çamlıhemşin de kollarım tutmuyordu :)
 
130 km hizla inmek her baba yigidin harci degil. o hizla inerken, olusan ruzgardan dolayi bisiklet kontrolu zorlasir. 80 km hizla inerken korkuyorum ben acikcasi.


o yuzden insanlar yazilan bu rakamlara temkinli yaklasmakta hakli, cunku prof bisikletciler bile o rakamlara pek yaklasamiyorlar. helal olsun.
 
@emre özbay

Bizlerin inanmasına gerek yokmuş öyle diyor Abdullah abi öyle olsun. Bahsi geçen süratlere pro yarışçılar sprintlerinde zor ulaşıyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yokuş inişi
https://i.hizliresim.com/BXdddj.jpg
Düz yol sprint
https://i.hizliresim.com/ZNqqq0.jpg
 
@emre özbayEmre bey, 26" dağ bisikletiyle 50 yaptığım zaman uçacakmış gibi hissediyorum. 28" tur bisikletiyle 100'den 80'e indiğimde, sanki yere atlasam bisikletle beraber koşacakmış gibi hissediyorum.

Kadansa gelelim. Öncelikle 80 ile giderken kadans 174, ayrıca bunu düz yolda kaymak asfaltta ve arkadan esen rüzgarla yaptım. Geçen sene Kırşehir-Kayseri arası bir yerlerdi. Evet bisiklet yüküyle beraber 50 kg idi. Ayrıca kısa süreli 174 kadans öyle çok zor bir şey değil. Öte yandan düz yol, sıfır rüzgar ile 60 km/s normal günlük işe giderken de yaptığım bir şey. Yüklü olunca da düzde pek bir şey farketmiyor zaten. Ben de bunu nasıl garipseyebildiğinizi anlamıyorum. Yola yatkın bir bisikletle pedal gücüyle 60, 80 gibi hızları nasıl böyle ulaşılmaz görüyorsunuz, ben de buna inanamıyorum.

Boş bisiklete alışmışken yüklediğimde, bisiklet anormal hantal geliyor, gidonu çeviriyorum ama maşa borusu lastik gibi esniyor ama bisiklet yine bildiği gibi düz gidiyor. Buna alışıncaya kadar sanki kauçuktan yapılmış bisiklet kullanıyor hissi veriyor. Bir müddet sonra yüklü bisiklete alışıp, bu sefer yükleri boşalttığınızda bisiklet çıldırıyor. Her pedal bastığımda bisiklet çöp gibi sağa sola çalkalanıyor ve bisikleti düz tutmakta zorlanıyorum.

Her şey alışmaya bağlı.

Nihayet, bu bir inanma meselesi değil. Max hızların rapor edildiği bir başlık gördüm ve kendi rakamımı rapor ettim. İnanılıp inanılmaması beni ilgilendirmiyor. Yarışçı değilim, yarışmayı sevmem. Bir şey ispatlama veya inandırma merakım da yok. Bunun bir polemiğe dönüşeceğini bilsem baştan yazmazdım.

Aslında başka bir sebeple max hızımı kendime saklamayı düşünmüştüm. Çünkü bu bir marifet değil, hatta kötü örnek. Bir arkadaş 55 ile giderken lastiği patlamış, 15 takla atmış köprücük kemiği kırılmış. İki cıvata üzerinde gidiyorsunuz ve bir kıymığın insafındasınız. 100 civarı hızlarda giderken lastiğe bir kıymık batması veya ufak bir teknik arıza hayatınıza mal olabilir.

Aslında ben de her seferinde kendi kendimi uyarıyorum yokuş aşağı bisikleti salmamak için. Ama her nedense elim frene gidemiyor bir türlü. Yaptığım kötü, bunu ilan etmek daha da kötü. Max hızımı kendime saklamalıydım, farkındayım. İşte bir an gafletime geldi yazmış bulundum. Siz görmezden gelin iyisi mi. Hatta inanmayın daha iyi. :)

@Hamza HakkıPro yarışçılar sprintlerinde 60, 80 gibi hızlara mı zor ulaşıyor? Veya pro yarışçılar yüklü bisikletle arka rüzgarla dağdan aşağı mı sprint yapıyorlar? Pek anlamadım. :)
 
Geri