Scudo Sports

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

Scudo
@serdar my

valla ben frenlerime güveniyorum :D tabi şaka bir yana dikkatli olmak lazım sonuçta 4 cm üzerinde gidiyoruz yerle teması kesildiğinde olacakları düşünmek bile korkunç Allah kazasız belasız sürüşler versin herkese :) :in:
 
Tırmanışların inişlerini seviyorum. Hemen bitiyo ama olsun.http://img.tapatalk.com/d/14/06/04/3yvaba9e.jpg

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Runtastic adındaki telefon uygulaması bir seferinde 125 km. maksimum hız yaptığımı göstermişti. Tabi bu gerçeği yansıtmayan bir değer olduğu için, bu tarz uygulamaları çok sağlıklı bulmuyorum.
 
Ah bee şehirlerarası özel bisiklet yolları olacak sonuna kadar zorlayacaksın bisikleti....şöyle kaymak gibi yol önüne hiçbir şey çıkmayacak..... [emoji468]

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Arda_7Aslında 132-135 arası. O yüzden 132"+"

Benim km saatinde (Sigma Sport BC-300) max hız özelliği olmadığından son gözüme çarpan rakamı yazabiliyorum. O hızlarda saate nadiren bakabildiğimden, son 132 gördüm ama 135'e kadar da çıkmış olabilir.

BC-300 eski, klasik mıknatıslı/kablolu bir km saati olsa da, mesafeleri hassas ölçüyor. Dolayısıyla hızı da hassas ölçtüğüne eminim.
 
@Abdullah.R

(link)

abdullah bey sizi uzun zamandır takip ederim bi yanlışlık yok değil mi? fotodaki hız 136.4 km/s
bu süratin ne şartlarda yapıldığı ortada, aynakola ve hava koridoruna dikkat.
biraz detay verirseniz daha açıklayıcı olur
 
@Yusuf'san

Şuan aynı seviyedeyiz.
Bazen sürekli 36-37 yle gidiyorum sürekli dediğim 10-15 dk sonra ortalama hesaplıyorum düşük çıkıyor hevesim kaçıyor ama sabırla devam ediyorum :)
 
@ihsangencerİhsan bey doğrusu ben de anlamıyorum bu durumu. Benim kaydettiğim hızlar ile buradaki hızlar arasında ciddi fark var. Km saatim mesafeleri hassas ölçtüğü için hızı da hassas ölçtüğüne eminim. Bu hız farkını, performan yol bisikletçilerinin bu başlığa uğramadığı şeklinde yorumluyordum ama verdiğiniz fotodan sonra tekrar düşünmeye başladım.

Benim geçen seneye kadar rekorum, Akyarma Geçidi'nden aşağı 111+ km/s idi.
Bu sene Gökova Bisiklet Turunda Sakar Geçidinden Akyaka'ya inerken 122+ yaptım. Gurubun en önündeydik ve benimle birlikte birkaç tane daha yol bisikletçisi vardı (bende tur bisikleti vardı).
GBT-2014 sonrasında Anamur'a batıdan yaklaşırken, Ören rampasında 132+ ölçtüm (bir de polis otosu solladım bu arada) :) Bu rampanın başlangıç-bitiş koordinatları : 36.036503,32.788696 - 36.04615,32.791271

Mesela bizim burada Beylikdüzü-Büyükçekmece rampasından (deve bağırtan rampası) neredeyse her geçişimde 90 km/s üstüne çıkıyorum. Trafik yoksa ve rüzgar hafif arkadan esiyorsa 100'ü geçiyorum. Ve bu rampa benim iş güzergahım üstünde. Neredeyse her hafta birkaç defa 90-100 arası yapıyorum. Tek yapmam gereken aero pozisyon almak ve freni sıkmamak.

Oysa bu başlıkta bakıyorum, 90'ı geçen nadir kişi var. Ben neredeyse her hafta birkaç defa geçiyorum. Bu ne iş? Ben de bilmiyorum.

Km saatinin yanlış ölçtüğüne ihtimal vermiyorum, çünkü mesafeleri doğru ölçüyor. Yine de bir gün Beylikdüzü'nden bir arkadaşla deve bağırtan rampasında km saati kalibrasyonu yapsak iyi olacak sanırım.

Belki de tur bisikleti dengeli/oturaklı olduğundan yüksek hızda stabilite problemi olmuyordur, belki yol bisikletlerinde böyle bir problem vardır - bilmiyorum. Hiç yol bisikleti kullanmadım.
 
@Abdullah.R

80 kg bisikletci, 18 kg bisiklet, % 26 egimde 132 km/h sürate erisebilir.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
@ihtiyarLink için teşekkürler. :)

Satıh düzgünlüğü ve rüzgar da max hızı etkiliyor. Bir de benim bisiklet turda tam yüklüyken 50 kg civarı oluyor (çıplak ağırlığı 13.6 kg). Gerçi bir keresinde hafif yükle işten dönerken Beylikdüzü-Büyükçekmece rampasında 108 yapmıştım. Rüzgar faktörü herhalde. Bu rampanın max eğimi %10 civarı. (3.5 km.de 200 m irtifa kazanıyor -> ortalama eğim %5.7 -> max eğim %10 civarı olsa gerek.)

Söylemeye hacet yok, bu hızların hiç birini pedallayarak yapmadım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hamla79 ve ihtiyar
Yanlış anlamayın ama hayatınızda hiç %26 ortalama eğime sahip bir yokuşu çıktınız mı? Mesela aşağıda verdiğim ilk linkte 1 km boyunca ortalama %-11 eğim var, maksimum eğim %27.5 ulaştığım maksimum hız 82 Km/h. İkinci linkte bu inişin çıkış linki var. Sayfanın aşağı tarafında 7 kiloluk bir bisiklet ve 63 Kg lık bir sürücü ile (bu ben oluyorum) verilen WAT ortalamasına ve VAM değerlerine bakarsanız %26 eğimi çıkmak için nasıl bir güç gerektiğini sanırım hesaplayabilirsiniz 50 kilo bir bisikletle burayı yavaş çıkmak da aynı VAM değerlerini hatta daha fazlasını gerektir :) Bu zamana kadar çevremde gördüğüm maksimum hız 114 km ve bu hızı yapan kişi 105 kilo, bisikleti Scott Addict Rc sanırım 7 kilo civarı, hızı yaptığı yer %8 ortalama eğime sahip 700 metrelik düz bir iniş.

Bu yazdıklarımı yanlış anlamazsanız sevinirim, bana göre 132 km/h bisikletle inişte yapılması imkansız.

(link)

(link)
 
@Hamza HakkıEstağfurullah niye yanlış anlayayım? Ama ben zaten performans bisikletçisi değilim ki. Eğlencesine bisiklete binen biriyim. Yorgunluk seviyeme göre %10 rampalarınn çoğunu yürüyerek çıktığım olur. Hatta Gazipaşa-Anamur arasının dörtte birini yürüdüm diyebilirim. Yokuşlardan inerken de pedal gücüyle hız yapmıyorum. Sadece aero pozisyon alıp frenden elimi çekiyorum, hepsi bu. Ve km saatinin yazdığını aktarıyorum. Tabi şu da var. Yolda bir çok rampalardan iniyorum ama hepsinde yüksek hız olmuyor. Rüzgar durumuna göre kimi zaman şu rampada, kimi zaman bu rampada hız yapıyorum.

Öte yandan performans açısından bakarsak, tükenmemiş isem, rüzgarsız havada ve pürüzsüz asfaltta pedal çevirerek yüklü bisikletle uzun süre 60 tutturabiliyorum (yük sanıldığı gibi hızı etkilemiyor düz yolda), arkadan eserken düz yolda pedal ile 80 yapmışlığım da vardır ama bunlar max hızı ilgilendirmiyor tabi.

En nihayetinde hayal görmediğime eminim. :) Geriye km saatinin doğru ölçüp ölçmediği kalıyor ki, bu konuda şüphem olmasa da, yine de çoğunluğun "olmaz" demesi sebebiyle merak ettim. Mesafeyi doğru ölçen klasik bir Sigma km saatinin hızı yanlış ölçme ihtimali var mıdır? Sanmıyorum ama yine de merak ettim. Eh, Halep oradaysa arşın burada. Beylikdüzü'nde yol bisikleti kullanan forumdaşlar var. Bir gün buluşup rüzgar ve trafiğin müsait olduğu bir zamanda birkaç defa Beylikdüzü-Büyükçekmece rampasını birlikte inerek hız karşılaştırması yapabiliriz. İyi fikir bence, hem de bu vesileyle tanışmış oluruz. :)
 
@Hamza Hakkı

(link)

Benim verdigim linkteki hesaplar cok gercekci degerlerdir. Simdi sizin bahsettiginiz kisiyi veriyorum. Konya civari oldugu icin yüksekligi 1500 meter ve hava sicakligini 20 derecede birakiyorum. Bisiklet üzerinde oturusunu da Boardman seklinde vermeme ragmen 100 km/ h gecmiyor.
Ben yillar önce % 14 egimli bir yerde 72 kilo ile ve 9 kilo bisikletle 1200 m yükseklikte 96,4 km/ h i görmüstüm. Benim verdigim degerleri koyarsaniz, ne kadar gercekci oldugunu görürsünüz.
Kisaca söylemek istedigim, tam degerleri iyice bilmeden sunu veya bunu iddia etmek yanlis bir tutum.
Bu gibi bir sürat denemesinde belirleyici olan üc ana nokta var; egim, agirlik ki bu ikisi yercekiminin ne kadar etkiledigini, yani hizi veren kuvvete isaret eder. Ücüncü belirleyici nokta oturus seklidir ki bu da hava direncinin ne kadar frenledigini gösterir, Diger faktörler, bulunan ypkseklik, yani havanin yogunlugu, sicaklik keza havanin yogunlugu, yol evsafi, lastikler, yataklar..... Fakat bu son saydiklarim normal bir yol bisikleti icin belirleyici nitelik tasimazlar, yaratacagi farklari cok cüzidir.
Cok yüklü bir tur bisikleti, cok iyi yol bisikletlerini gecebilir. Hatta hatirlarsaniz Gürkan genc bir anlatiminda yarsicilarla beraber daglardan nasil indigini anlatiyordu.
Bunlari polemik olsun diye yazmiyorum, sadece kosullari dogru belirlemeden dogru sonuclara varmanin güclügünü vurgulamaya calsisiyorum.
 
@Abdullah.R

Forumda artık düşüncelere saygı kalmadığı için insanlar yazılanları bir saldırı gibi görüp kavga ortamı yaratabiliyor, siz bu kişilerden olmadığınız için teşekkür ederim. Hiç yüklü bir tur bisikleti kullanmadım belki ağırlık sebebi ile inişlerde yol bisikletinden daha hızlı olabilir. Düz bir yolda 80 km/h hızı yüklü tur bisikleti ile mi yaptınız yaptıysanız hangi dişli oranlarını kullanıyorsunuz? Zira tur bisikleti dişili oranları ile bu hıza ulaşabilmeniz için tahminim 220 üzeri bir pedal çevirmeniz gerekir.
 
@Abdullah.R
Yanlış anlamayın ama, profil resminizdeki bisikletle bu dediğiniz hızların ancak yarısı inandırıcı gelir bana.
 
akıllı telefonunuz varsa ona pragram yükleyin gps ile km satinizi karşılaştırın. bana göre sizin saatinizde sorun var sanırım yada teker çapını felan doğru ayarlamadınız düz yolda tur bisikletiyle pedal çevirerek 60 km hızla stabil gidiyorsanız eğer daha yaşınız genç :) yarışlara katılın derim. eğer bütün herşey doğruysa yanlışlık yoksa sizi tebrik ederim. ellerinizden öpüyorum. benim yaşım 33 olmasına rağmen düz yolda pedal çevirerek 40 - 50 km lerde 3 dk gidebiliyorum. üstelik yol bisikletiyle.
 
Geri