Yol bisikletinde lastik seçimi

Scudo

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
@BayCicik SKS Longboard 35 mm olanını alırsanız sorun olmaz, 45 mm olanı uymuyor. Deltabisiklet de ikisi de var ona dikkat edin. Ben Triban 520 bisikletim de SKS Longboard 35mm ve 28mm lastik ile kullanmıştım sorunsuz.
 

BayCicik

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2017
Mesaj
233
Tepki
465
Şehir
Antalya
İsim
Özer Cicik
Bisiklet
b'Twin
@BayCicik SKS Longboard 35 mm olanını alırsanız sorun olmaz, 45 mm olanı uymuyor. Deltabisiklet de ikisi de var ona dikkat edin. Ben Triban 520 bisikletim de SKS Longboard 35mm ve 28mm lastik ile kullanmıştım sorunsuz.
Çok teşekkür ederim. Yarın lastiklerin siparişini vereceğim.
Durano Plus Folding 25c alacak olan birileri var mı? Birlikte almak adına.
 

:DDD

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2018
Mesaj
644
Tepki
449
Şehir
İstanbul
İsim
Muhammed Hüten
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok teşekkür ederim. Yarın lastiklerin siparişini vereceğim.
Durano Plus Folding 25c alacak olan birileri var mı? Birlikte almak adına.
Ağır olmasaydı bugün alırdım fakat Conti 5000 siparişi veriyorum :(
 
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok teşekkür ederim. Yarın lastiklerin siparişini vereceğim.
Durano Plus Folding 25c alacak olan birileri var mı? Birlikte almak adına.
Ben almayı düşünüyorum da birlikde alınca ucuza mı geliyor ? Nasıl olacak. Yabancı alısveris sitelerine taksit yapma imkanı yok dimi ? olsa süper olurdu
 
Kayıt
11 Temmuz 2016
Mesaj
60
Tepki
43
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ersan
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti

orijin

Aktif Üye
Kayıt
10 Mayıs 2019
Mesaj
187
Tepki
571
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
usta
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
schwalbe one kulandım 8000 km gayet iyiydi. Şimdi bridgestone aldım akışı çok iyi bakalım ne kadar gidecek
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Michail Power Endurance ile Durano rage Guard arasında çifte 100TL kadar fark oluyor. Sizce bu farka değer mi?Hangisini önerirsiniz?
111.jpg2222.jpg
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Lastik seçmek eş seçmek gibidir:
-Güzelini, akıllını bulursun iyi kalplisini bulamazsın.
-Güzelini,iyisini bulursun bu sefer de biraz saf çıkar
-Akıllısını iyi kalplisini bulursun,ama accık çirkin olur.

Lastik için de
-Akıcı,ucuz bulursun dayanıklı çıkmaz
-Dayanıklı,ucuz bulursun akıcı olmaz
-Akıcı ve dayanıklı olur ama kesinlikle ucuz olmaz.

Neyden ne kadar taviz vereceğinize karar vermek ,öncelikleri belirlemek ,kullanım amacınızı iyi bulmak ve bunların optimum noktasını bulmak çok önemlidir.
O optimum noktayı bulmanın gökyüzündeki gezegenlerin aynı hızaya gelmesi ile eşdeğer olduğunu düşünüyorsanız çok beklersiniz.Sayfalarca soru sorar, karar veremez ,yine sorar ve yine bulamazsınız.
news-48afd151be6b483f00a6.jpg
 
Son düzenleme:

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006 Bu laf bana geldi anlaşılan.
:komik: Hiçbiri ben en hızlıyım ama en dayanıksızım ; ben en dayanıklıyım ama en yavaşım, ben en pahallıyım ama en en iyisiyim, ; ben en ortasıyım başkasına bakmanıza gerek yok demiyor.

Duranoyu ele alalım, aşağı yukarı söylenen şey: Dayanıklı bir lastik olduğu. Yalnız, yol tutuşu ve akışkanlığına yönelik elimizde reel sonuçlar yok. Kimisi bu özellikleri de iyi diyor, kimisi yol bisikletinde pek mantıklı değil,ağır ve yavaş kalıyor; yol bisikletinin amacı atiklik ve hızdır bunları es geçersek ne anlamı kalır diyor.Peki bunlar duyusal analizler,dolayısıyla kişi,çevre şartlaruna göre değişen şeyler diyelim. Peki bunun bilimsel ama tarafsız araştırma sonuçları nedir? Genel olarak öne sürülen malüm siteye göre bilimsel sonuçlarına baktığımızda onada doğruyu yansıtmadığına yönelik söylemlerle karşı karşıya geliyoruz. Peki biz bunu hangi sınıfa hangi ölçeğe göre değerlendireceğiz? Ürünlerde öyle doyurucu, tarafsız, anlaşılır bir tablo varda biz mi kaçırıyoruz?
Ürünlerde İSO şartlarında en hızlısı, en yavaşı, en dayanıklısı,en orta sekmenti lastik diye bir sınılandır ma mı var? P Zeroya en hızlısı diyelim ama en dayanısızada aynı zamanda diyelim, Duranoya en dayanıklısı ve en yavaşası diyelim. Peki hızlı olanı seçmekle ne kadar birimlik dayanıksızlığı kabul edeceğiz? Yani ortada aynı şartlarda durano 2defa patlarken zero 4 defa patlar diye bir veri var mı? Diğer şekilde zero sana aynı şartlarda hızda ve yolda duranoya göre 4-5 birin önde olur diyebilir miyiz? Kısacası hangisi ne kadarlık a özelliği kazandırıyırken ne kadarlık b özelliği kaybettirir? Bunları tartışmaya çalışıyoruz.

Site, aa ben bu sefer bu kadar yol kattettim, ben bu yarışta bu sıraya girdim,bakın bende bu bisiklet bu ekipman var, ben bu hızlarda bisiklet sürebikiyorumu sunarken, böyle verileri ilgilileriyle neden tartıştırmasın veya neden net bir sonuca ulaşmak doğrultusunda tekrar tekrar sormayalım?
İşin birde ekonomik boyutu var tabi,öyle 30-40 tllik ürünler değilki kardeşim bunun nesini tartışalım desek. Tek lastikte 200-250tllik ürünler veya totalde 300-500tl lik ürünler bunlar. Elbet topu potaya sokmaya çalışacağız. :)Gerekirse 10 defa tekrarlayarak. :)
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-
Duranoyu ele alalım, aşağı yukarı söylenen şey: Dayanıklı bir lastik olduğu. Yalnız, yol tutuşu ve akışkanlığına yönelik elimizde reel sonuçlar yok. Kimisi bu özellikleri de iyi diyor, kimisi yol bisikletinde pek mantıklı değil,ağır ve yavaş kalıyor; yol bisikletinin amacı atiklik ve hızdır bunları es geçersek ne anlamı kalır diyor.Peki bunlar duyusal analizler,dolayısıyla kişi,çevre şartlaruna göre değişen şeyler diyelim. Peki bunun bilimsel ama tarafsız araştırma sonuçları nedir? Genel olarak öne sürülen malüm siteye göre bilimsel sonuçlarına baktığımızda onada doğruyu yansıtmadığına yönelik söylemlerle karşı karşıya geliyoruz. Peki biz bunu hangi sınıfa hangi ölçeğe göre değerlendireceğiz? Ürünlerde öyle doyurucu, tarafsız, anlaşılır bir tablo varda biz mi kaçırıyoruz?

Kaçırdığın çok önemli bir nokta var.
Bilim; aynı şartlar altında olmak koşuluyla objektif,tarafsız,kişiden kişiye göre değişmeyen inkar edilemez bilgilerden oluşur.Örneğin hava bugün 15 santigrat derece dendiğinde bu herkese göre 15 santigrat derecedir.Ancak bunun yorumlanması kişiden kişiye göre değişebilir.Bir Sibiryalı için 15 derece çok yüksek iken benim gibi bir İzmirli için soğuk bile denebilir.Hatta başka bir İzmirli için de sıcak bir hava olabilir.Bu yorumlamada nitel gözlemler dolayısıyla subjektif düşünceler ortaya çıkar.Ama değişmeyen tartışılamayan tek şey havanın 15 santigrat derece olduğudur.
Başka bir örnek verecek olursak konuşma ortamında sesin şiddeti yaklaşık 60 desibel iken uçağın kalkışı 120 desibeldir.Ama bunu bir insan yorumlarken uçağın kalkışındaki ses şiddeti konuşma şiddetinden iki katmış gibi değil de çok çok fazlaymış gibi yorumlar.
Sizin istediğiniz bilimsel nicel veriler araştırmanızın genel noktalarını kanıtlamak için gerekli sayıları elde etmenizi sağlar iken nitel yani subjektif olan bizim yorumlarımız ise etkileri değerlendirmemizi sağlar.

Konumuza dönecek olursak sabit koşullar altında Continental Gp 5000 lastikleri yuvarlanma direnci 10 watt iken Schalbe Durano Plusınki 19.7 watttır.Bu demek değildir ki Gp 5000 ler Durano pluslardan 2 kat hızlı ve akıcı.Burada anlatılmak istenen aynı koşullar altında Gp 5000 lerin Duranodan daha akıcı olduğudur.Gp 5000 in Durano pluslardan daha akıcı olduğunu kimse tartışamazken (çünkü nicel deneyler ve bilim bunun tartışmasını kapamıştır); bilim bu konuda Gp 5000 in Duranodan yüzde kaç gibi sayısal vererek ne kadar akıcı olabileceğini söyleyemez.Yani ben durano plus aldım daha dayanıklı olduğunu biliyorum ama Gp 5000 den sayısal bir veri olan x birim akıcılık tavizi veriyorum diyemezler.
Bilimsel veriler tartışılamaz değerleri sunar ancak bunların etkilerini yorumlarken kişinin subjektif görüşleri ortaya çıkar.
Patlama direncini düşünürsek lastiklerin aynı koşular altında kullanmakta değişken olan çok fazla parametre olduğundan karşılaştıramayız.Bilimin ve objektifliğn temeli aynı koşulların sağlanmasıdır.Lastik patlama direncinin günlük kullanımdaki sabit koşullarının oluşturulması çok zor olacağından sizin istediğiniz objektif tablolar hiçbir zaman oluşturulamayacaktır.
 
Son düzenleme:

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006 ...
Ürünlerde İSO şartlarında en hızlısı, en yavaşı, en dayanıklısı,en orta sekmenti lastik diye bir sınılandır ma mı var? P Zeroya en hızlısı diyelim ama en dayanısızada aynı zamanda diyelim, Duranoya en dayanıklısı ve en yavaşası diyelim. Peki hızlı olanı seçmekle ne kadar birimlik dayanıksızlığı kabul edeceğiz? Yani ortada aynı şartlarda durano 2defa patlarken zero 4 defa patlar diye bir veri var mı? Diğer şekilde zero sana aynı şartlarda hızda ve yolda duranoya göre 4-5 birin önde olur diyebilir miyiz? Kısacası hangisi ne kadarlık a özelliği kazandırıyırken ne kadarlık b özelliği kaybettirir? Bunları tartışmaya çalışıyoruz...
Ürünler arasındaki akışkanlık, patlama direncini illa sayısal verilerle kıyaslamak gerekmiyor ki, üründe kullanılan malzelerin kalitesi,delinme dirençlerine bakarak bazı çıkarımlara ulaşabiliriz. Misal birinde kelvar daha kalın elastikten yapılmışken birinde sık ince örgülerden oluşurken birinde kumaştan oluşturulmuş diyelim. Hangisi mantıken daha dayanıklı olacaktır? Tamam şartlar her zaman aynı olmaz, bunları zaten sabitleyemeyiz. Ama bunların kıyaslanmasını alanında hakim kişilerce teorik olarak ayrılabilir.Nasıl ki kelver koruma yapısında göre birinci, ikinci , üçüncü seviye koruma vs ayrılıyorsa ve bize bir fikir veriyorsa bunlarda bu ayrıma gidilebilir. 5 seviye koruma olan bir lastiğin 2 seviye koruma olan bir lastiğe oranla daha sağlam olduğunu savunabiliriz. Tabi ki bu 5 seviye koruma olana hiçbir şey olmayacak anlamına gelmez. 2 seviyeyi 3 kanca patlatırken, 5 seviyeyi 1 şişe çivisi girince patlatır diyelim.Bu durumda 1 yabancı cisim tarafından patlayan 5 seviyeli koruma işe yaramadı mı diyeceğiz? Benim kasıtettiğim 5. seviye 2. seviyeden daha sağlamdır. Eğer patlama direncine göre bakıyorsan 5li almalısın olur. Burada yanlış anlaşılmayım, bizler metalurji mühendisi değiliz, bilimsel tartışmada yapmıyoruz. Hobi düzeyinde ürünleri kıyaslıyoruz.Verilerimiz mevcut bilgiye göre değerlendirmeden oluşuyor ve oluşuyor olacak.
 
Son düzenleme:

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-

Sizin istediğiniz tarzdaki tablolar kimse tarafından asla objektif olarak oluşturulamayacak.Çünkü çok fazla değişken olduğundan bunların kontröllü bir deney gibi sabit koşulları da asla sağlanamayacaktır.Sadece temel bilgi olacak şekilde laboratuar ortamında yapılabilen temel öngörülerden öteye gidilemeyecektir

hangisi ne kadarlık a özelliği kazandırıyırken ne kadarlık b özelliği kaybettirir?
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-

Sizin istediğiniz tarzdaki tablolar kimse tarafından asla objektif olarak oluşturulamayacak.Çünkü çok fazla değişken olduğundan bunların kontröllü bir deney gibi sabit koşulları da asla sağlanamayacaktır.Sadece temel bilgi olacak şekilde laboratuar ortamında yapılabilen temel öngörülerden öteye gidilemeyecektir
Yani tartışmaya, sorup soruşturmaya gerek yok.Hızlı arıyorsan P zero, dayanıklı arıyorsan Durano Plus al, gerisini karıştırma diyorsun? Yani bunların ortası yok. :)
vv.jpgb.jpgc.jpg
Bu tarzda veri sunan bir bu siteyi bulabildim. Buna göre de teoride yorumlarsak, orta akışkanlıkta orta korumada bize Michael Endurance serisi öneriliyor. Prosu ile Power arasında ufak bir çelişki var. Kendi sitesinde power bir tık üste gösterirken burada Proyu bir tık üzerinde gösteriyor. Yorumlar bu 3 lastik hakkında da iyi.
Çift alsam, 65 dolar(kargo içinde) Oda 375TL. Gümrüğüde üzerinde vurursak, 450TL lik bir masraf...
Olmadı şuan için lazım olan 1 lastiğini 225 TL den alıp, daha sonra 1 tane daha sipariş geçerim artık

Power ile düz Duranoyı kıyaslarsak:
2.jpg3.jpg4.jpg
3,2 Watt daha fazla direnç göstermesi, 1-2 birim daha dayanıklılık göstermesi var. Ama Tpıların karşılaştırılmasını anlamadım. Power 3x110, durano 67. Yani: powerda tpı 330, durano da 67 ise karşılaştırmaya hiç değmez, duradan daha sağlam olması gerekir.
Duranoda çifti 47 dolardan 272TL. 55tl gümrükle 327 TL. Arada 120 TL fark var çiftinde. Ya 1 adet power alıp diğerini sonraya bırakacağım ya da 2 adet Durano race guard alıp olayı bitireceğim... Manidar...
 

Dosyalar

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yani tartışmaya, sorup soruşturmaya gerek yok.Hızlı arıyorsan P zero, dayanıklı arıyorsan Durano Plus al, gerisini karıştırma diyorsun? Yani bunların ortası yok.
''Optimum'' dan bahsettim:ckskc:Optimum dengeyi yakalmaya çalışmaktan bahsettim ya.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
''Optimum'' dan bahsettim:ckskc:Optimum dengeyi yakalmaya çalışmaktan bahsettim ya.
Güzel diyorsun da abi ,kişi bir konuda yoğunlaşmış ve işin içinden çıkamamışsa zaten kriterine göre optimum noktayı bulamamış ve bulmakta zorlanıyor demektir. Burada birkaç defadır sormam, özelde sormamda amaç zaten optimum noktayı yakalamak. Hızlı(diğerlerine göre) ama düşük dayanıklı, sağlam ama yavaş(diğerlerine göre) bunlar zaten iki ana kritere göre kendini, gözüne far tuttan tavşan gibi belli ediyor. Sorun bunların ortasını bulabilmekte ve ürünleri belli kriterlere göre sıralayıp eleyebilmekte. Bunu aya, gezegene bağlamakla bu işi nasıl çözülecek sayın abim? :komik: Yanlış anlama seni kırmak için demiyorum, samimiyetimiz lastikten daha önemli.:harika:
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-
Okuduğum yorumlara göre optimum noktadaki lastiklerden biri bu (link)

Yol tutuşu iyi,
Islak zeminde iyi,
Akıcılığı P zero seviyesinde iyi
Patlama direnci iyi deyola
Çok hafif
Fiyatı abartı değil
Kolay kolay deforme olmuyor.En azından P zerodan çok daha dayanıklı.

Bunların hepsine katılıyorum.Gerçekten müthiş lastik.
Ben 3000 km kadar Schwalbe One kullandım.Lastik basıncına dikkat ediyor olmama rağmen 11 tane patlak yaşadım.Ancak bu lastikle hiç lastik patlağı yaşamayan çok kişi var.Büyük ihtimalle tamamen benim şansızlığımdan.Schwalbe durano race guard 4. seviye, durano plus 6. seviye patlak koruması sağlarken bu Schwalbe One 5.seviye.(yani yüksek patlak korumalı)
Hatta Pirelli P zero için patlak koruması daha kötü dedikleri halde 3500 km de Pzero ile bir lastik patlağı yaşadım.
Ben senin yerinde olsam bu lastiği alır gözü kapalı denerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet- ve Özcan

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.635
Tepki
20.346
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Abi siz ne diyorsunuz yav? Alın birer tane Haçinson (Hutchinson) Ekinoks (Equinox) bakın keyfinize. Ama Fransa'da sürmeyin. Türkiye'de 1000 km.'de iki defa, burada her çıktığımda patlıyor ???.
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot