Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

Folding (Katlanır) olanı almanızı öneririm. (Biraz fiyat farkı vardır ama daha hafiftir)

Ona baktım ama 700x28 yoktu.
28 almak istemiştim ben. Ama madem öneriniz bu yönde, folding alıyorum. Teşekkür ederim cevaplarınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Scudo
Ona baktım ama 700x28 yoktu.
28 almak istemiştim ben. Ama madem öneriniz bu yönde, folding alıyorum. Teşekkür ederim cevaplarınız için.

2020 modellerinde 28c katlanır var yakında internete düşer. Mesela:

(link)

Maalesef sakatlandığım için şu an sezonu kapadım orta vadede ama sonrasında tam kışın ayazında iyileşmiş olacağım ve ya Cinturato ya da 28c'lik durano p alacağım. O zamana kadar düşer zaten wiggle'a falan da
tubeless'a hala güvenemiyorum işin doğrusu :)
 
Bi süre daha beklerim öyleyse, Ekim ortasına kadar gelmezse, 25c alırım artık.

yancı toplayıp kargoyu bölüşün buradan alın. "price alert" seçeneği ile başka sitelerdeki fiyatlara düşürtebiliyorsunuz herşeyi. Çeşit de çoktur, ben hep kullanıyorum denk gelirse wiggle'dan ucuza çıkıyor.

hatta bence sırf lastik alacak olsanız bile bu başlıktan çıkar 3-5 babayiğit.
 
@-Skynet- test laboratuvarı maalesef gerçekleri pek yansıtmaz o yüzden o değerlere aldanmak lazım dışarıda sürdüğümüz yollar çok farklı bir ortam , yuvarlanma direncine de fazla kapılma aralarında dağlar kadar fark yok , yol tutuşu ve dayanıklılık ilk tercih edeceğin şey olsun.
Dayanıklık zaten patlama direncine giriyor, Pro'da üst yüzede 2 birim, yan yüzeyde 3 birim daha sağlam gözüküyor. Ama aşağı yukarı yakın bir değerlere sahipler, yani pratikte farkı hissetmek zor olacaktır diye düşünüyorum. Ama yol tutuşta neye göre seçim yapacağız anlayamadım:okyrm: Bu veriler tabiki hatalı olabilir ama aşağı yukarı bize lastikleri kıyaslamada fikir veriyor, diğer türlü duyusal analizler kalıyor ki kime göre hareket edeceğiz...Micheal serisinde powerı al diyorsunuz sanırım genel olarak?
Power ile Durono plusa baktığımızda:
11.jpg
12.jpg
Durono,5 watt kayıp tekerin üst ve yan kısmından 2 puanlık daha iyi koruma sağlıyor. :hihi::koptum:
 
Dayanıklık zaten patlama direncine giriyor, Pro'da üst yüzede 2 birim, yan yüzeyde 3 birim daha sağlam gözüküyor. Ama aşağı yukarı yakın bir değerlere sahipler, yani pratikte farkı hissetmek zor olacaktır diye düşünüyorum. Ama yol tutuşta neye göre seçim yapacağız anlayamadım:okyrm: Bu veriler tabiki hatalı olabilir ama aşağı yukarı bize lastikleri kıyaslamada fikir veriyor, diğer türlü duyusal analizler kalıyor ki kime göre hareket edeceğiz...Micheal serisinde powerı al diyorsunuz sanırım genel olarak?
Power ile Durono plusa baktığımızda:
209875 dosyayı görüntüle
209876 dosyayı görüntüle
Durono,5 watt kayıp tekerin üst ve yan kısmından 2 puanlık daha iyi koruma sağlıyor. :hihi::koptum:

hiç güvenmeyin o sitedeki patlak direnci puanlarına. hakikaten hiç güvenmeyin, aşağı yukarı değer falan da değil baya külliyen yalan.
bana inanmıyorsanız size sitedeki yorumlardan veriyorum bir doz:

"Ignore the puncture resistance ratings from this site, and just focus on their relative rolling resistance. I can tell you from years of experience that in real world conditions, the Durano plus is light years more puncture resistant than any other tire in their table. Everyone who has real experience will tell you the same thing. But you do pay a price in rolling resistance."
 
Patlak işi biraz şans, aynı lastiği ile hiç patlatmadan 5000 bin km binen de var, aynı gün üç kere patlatan da. Bu lastik hiç patlamıyor veya çok patlıyor tavsiyesi kişisel yorumun ötesine geçemez.

Çok dikkate almayın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Conti 5000s kullanan varmı memnun musunuz ?
 
Kaç km yaptı ilk set ?

Aslında 4000 civarı ama şöyle ki ön lastik 1000 km de yanaktan yarıldı. Onun yerine yeni bir tane almıştım, toplamda ön 3000 arka 4000 civarı. Arka lastik normal olarak ön taraftan daha fazla aşındığı için lastik ömür çentikleri tamamen kaybolmuş durumdaydı. Burada kilo da etmen ben 85 kg dayım. daha zayıf bir sürücü bence 5000 temiz kullanır. Bu arada bu lastikler ile iki tane grandfondo bitirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Aslında 4000 civarı ama şöyle ki ön lastik 1000 km de yanaktan yarıldı. Onun yerine yeni bir tane almıştım, toplamda ön 3000 arka 4000 civarı. Arka lastik normal olarak ön taraftan daha fazla aşındığı için lastik ömür çentikleri tamamen kaybolmuş durumdaydı. Burada kilo da etmen ben 85 kg dayım. daha zayıf bir sürücü bence 5000 temiz kullanır. Bu arada bu lastikler ile iki tane grandfondo bitirdim.
Km işini lastiği radarına alacaklara fikir olması için sordum. Genelde fiyat - akıcılık - yağmur performansı konuşuluyor ama ömür kısmı es geçiliyor. Tüm seneyi tek lastikle geçirmeyi düşünenler için kötü bir sürpriz oluyor bu haliyle.
Bu yanaktan yarılma işine o kadar şahit oldum ki artık duyunca conti 4000 mi 5000 mi diye kendim soruyorum. Tabi umarım tekrarlamaz.
 
@undefined hocam her işi yapacak bir lastik maalesef henüz yok.

Örneğin otomobil lastiği almaya gidersin şöyle bir terim var lastikçi de ''dört mevsim lastik'' düşünürsün, yani gavur öyle bir yapmış ki bir lastik ile yazında kışında tam performans ile süreceğim. Gerçeğin böyle olmadığını ise çoğumuz çok iyi biliyoruz.

Conti'de yapmış her şeyi ama bir yeri iyileştirirken bir yerlerden taviz verme gerçeğini atlayamamış. Bu lastiğin eksisi de yanak mukavemeti mi ve kısa ömür.
 
şuana kadar kullandığım lastikler içinde patlama yol tutuşu ve ömür konusunda vittoria corsa g+ lastiklerim baya önde diyebilirim. hatta vittoria markası benim için önde diyebilirim. ilk kullandığım vittoria open corsa slick lastiklerim üzerindeki cam kesiklerine rağmen hala patlamadan kullanılabiliyordu. yüzeyindeki cam kesiklerine rağmen lastik formunu hala koruyordu.
şuan vittoria corsa g+ 23 kullanıyorum iki bisikletim var birini işe gidip gelmeye diğerini turlarımda kullanıyorum. yılbaşından bu yana 9350km oldu. çok rahat 6000 ini yol bisikleti ile yapmışımdır. bu süreç içerisinde sıcak asfalt, soğuk asfalt, parke taşlı yol, toprak ve taşlı yol gibi her türlü yola girip çıktım. 2 kez patladılar.
 
bende de vittoria corsa g+ var. 2500Km cıvarında 6 patlak yaşadım. lastikten yol tutuşundan memnunum.
 
bende de vittoria corsa g+ var. 2500Km cıvarında 6 patlak yaşadım. lastikten yol tutuşundan memnunum.
buralarda yolların emniyet şeritleri nispeten geniş diğer bölgelere göre. yolun iyice sağından gidip de yol kenarındaki çer-çöpten çok etkilenmiyoruz onunda etkisi var.
lastik konusunda bildiğim tek şey şu. hayatta bir daha bisikletime veloflex master gibi çöp bir lastiği takmam. çok hafif ama ömrü ve patlak konusunda sınıfta kalıyor. berbat ötesi
 
Conti 5000s kullanan varmı memnun musunuz ?

tubeless versiyonunu kullaniyorum, asagi yukari 1300 km olmus gayet memnunum. Patlak yok simdiye kadar ya da ben farketmedim.
Yagmurda bekledigimden cok cok daha iyi, kislik kullanmak icin aldigim grand prix 4 seasonlari takmayi dusunmuyorum. Havalar iyice sogudugunda kis performansi belli olacaktir.
 
Durono Plus olarak önerdiğiniz lastik bu mu?
(link)
Genelde çok sağlam bir lastik olduğuna değinilmiş, hızlı bir lastikle (P-Zero Velo) kıyaslanırsa, aynı şartlar altında ne kadar bir hız düşüşü olur?
 
Geri