Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

veloflex master 25 almayı düşünüyorum performansı, yol tutuşu ömrü nasıldır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Scudo
@Murat B.

Murat bey schwalbe durano almaya karar verdim.
Yurtdışı sitesinden alacağım fakat hangisinden alsam daha ekonomik olur bilemedim ?
Merlin? Wiggle? Bunları duydum
Birde durano modelimin birkaç farklı türü var örneğin duble defance ,Durano plus performance Vs. Bunlardan hangisini önerirsiniz patlak performansı ve yuvarlanma direnci açısından.
Yazım hatalarımdan kaynaklı kusuruma bakmayın telefondan yazıyorum.
İyi akşamlar
 
veloflex master 25 almayı düşünüyorum performansı, yol tutuşu ömrü nasıldır?

(link)

Dün akşam bir çift sipariş verdim, o lastiklerden. 50 euro üstü ücretsiz kargo kampanyası var, fren pabucu ihtiyacım da vardı üstüne onu tamamlayıp aldım. Lastik konusunda çok fazla tecrübem ve bilgim yok o yüzden bir şey diyemeyeceğim ama ben çok beğeniyorum bunların sürüş hissini. Fiyat da iyi, çok bulunan lastikler değil, eğer istiyorsanız kampanyayı kaçırmayın çünkü normalde 20 euro kargo parası istiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
veloflex master 25 almayı düşünüyorum performansı, yol tutuşu ömrü nasıldır?
Yuvarlanma direnci, benzer lastiklerden (Vittoria Corsa, Pirelli P-Zero, Michelin Power Comp, vs.) biraz daha yüksektir. Yol tutuşu; kuru zeminde çok iyidir, ıslakta da kötü değildir ama çok iyi de değildir. Ömrü, kullanıma göre değişir, tipik bir kullanıcı için 5000 kilometrenin üzerindedir. En büyük avantajı, çok yumuşak olmasıdır.

@Murat B.

Murat bey schwalbe durano almaya karar verdim.
Yurtdışı sitesinden alacağım fakat hangisinden alsam daha ekonomik olur bilemedim ?
Merlin? Wiggle? Bunları duydum
Birde durano modelimin birkaç farklı türü var örneğin duble defance ,Durano plus performance Vs. Bunlardan hangisini önerirsiniz patlak performansı ve yuvarlanma direnci açısından.
Yazım hatalarımdan kaynaklı kusuruma bakmayın telefondan yazıyorum.
İyi akşamlar
Hangisinin daha ucuz olduğunu görmek için sepete ekleyip bakmak lazım. Genelde en düşük fiyatlar Merlin'de oluyor, ancak Wiggle'ın gönderi ücretinin daha düşük olması çoğu zaman farkı kapatıyor.
Durano Plus, daha çok tur bisikleti lastiklerinde kullanılan, kalın bir patlak önleyici katmana sahip. Patlamaya çok daha dayanıklı ama bence bu tip lastiklerin yeri tur bisikletleri ve ulaşım amaçlı kullanılan bisikletler.
 
Yuvarlanma direnci, benzer lastiklerden (Vittoria Corsa, Pirelli P-Zero, Michelin Power Comp, vs.) biraz daha yüksektir. Yol tutuşu; kuru zeminde çok iyidir, ıslakta da kötü değildir ama çok iyi de değildir. Ömrü, kullanıma göre değişir, tipik bir kullanıcı için 5000 kilometrenin üzerindedir. En büyük avantajı, çok yumuşak olmasıdır.


Hangisinin daha ucuz olduğunu görmek için sepete ekleyip bakmak lazım. Genelde en düşük fiyatlar Merlin'de oluyor, ancak Wiggle'ın gönderi ücretinin daha düşük olması çoğu zaman farkı kapatıyor.
Durano Plus, daha çok tur bisikleti lastiklerinde kullanılan, kalın bir patlak önleyici katmana sahip. Patlamaya çok daha dayanıklı ama bence bu tip lastiklerin yeri tur bisikletleri ve ulaşım amaçlı kullanılan bisikletler.
schwalbenin duble defance modeli sanki daha ince bir katmana sahip.Görsellerden anladığım.
sizin schwalbe de maraton plus veya durano plus haricinde önerebileceğiniz lastik var mı?
soğuk asfalt da bile lastiğim patladı gecen gün 2 kere. bıktım artık : )
 
@Ersanozturk37 Kiloları ortalamanın üstünde olan ve çok lastik patlatma şikayeti olan yol bisikleti kullanan arkadaşlarım durano plus kullanıyor bu lastik patlama sorunlarına çözüm oldu. Bir tık daha hafif durano race guart ı da tavsiye edebilirim. Yarış koşan, kilo olarak hafif ve kısa mesafeyi hızlı bir şekilde almak isteyen dostlara pek bu lastikler uymaz. Patlamalara karşı zırhlı olduğu için yuvarlanma direnci nispeten diğer bahsedilen lastiklere göre daha düşük ve gram olarak 100-150 gram daha ağır lastikler.

Eğer şu anki lastikler ile sadece patlama sorunu yaşıyorsanız memnunsanız içlerine patlak önleyici şerit takıp bir de o şekilde denemenizi öneririm.
 
@Ersanozturk37 Kiloları ortalamanın üstünde olan ve çok lastik patlatma şikayeti olan yol bisikleti kullanan arkadaşlarım durano plus kullanıyor bu lastik patlama sorunlarına çözüm oldu. Bir tık daha hafif durano race guart ı da tavsiye edebilirim. Yarış koşan, kilo olarak hafif ve kısa mesafeyi hızlı bir şekilde almak isteyen dostlara pek bu lastikler uymaz. Patlamalara karşı zırhlı olduğu için yuvarlanma direnci nispeten diğer bahsedilen lastiklere göre daha düşük ve gram olarak 100-150 gram daha ağır lastikler.

Eğer şu anki lastikler ile sadece patlama sorunu yaşıyorsanız memnunsanız içlerine patlak önleyici şerit takıp bir de o şekilde denemenizi öneririm.

kavram karmaşası olmuş. aksine yuvarlama direnci daha fazla. muhtemelen siz de biliyorsunuz da başka arkadaşlar yanlış anlayabilir :)
 
@srdrmrs doğrudur aynen dediğiniz gibi yuvarlanma direnci daha fazla
 
@Ersanozturk37
Marathon plus ve Durano plus modellerinde kalın bir patlak önleyici katman var. Bu katman, lastik benzeri bir malzemeden ve sportif amaçlı kullanıma uygun değil. Normal Durano'da ise kevlar benzeri kumaş gibi bir maddeden patlak önleyici şerit var. Bu tip şerit hemen hemen her lastikte oluyor ve hem performansa hem de sürüş karakteristiğine etkisi çok daha az.

"tekerin neyin üzerinden geçtiğine dikkat etmeyeyim, sürüş sonrası lastiğe saplanmış cam kırığı gibi nesne var mı diye kontrol etmeyeyim, lastiği doğru basınca ayda bir şişireyim ve gene de patlamasın" diyorsanız; aşırı korumalı "plus" lastiklere yönelmenizde fayda var. Ama bisiklete sportif amaçla biniyor ve çok patlak yaşıyorsanız, önce lastik nasıl ve niye patlıyor onu araştırıp çözümünü bulmanızı tavsiye ederim. Aşırı korumalı tur lastikleri yol bisikletinde son çare olmalı.
 
Bana kalırsa patlağın en büyük sebebi doğru basınçta kullanmamak. Her yol bisikletçisi mutlaka ve mutlaka göstergeli bir ayak pompası edinip her turdan önce lastiklerini uygun basınca getirmeli. 2 gün ara bile verilse her sürüş öncesi lastiklerin basıncı kontrol edilmeli. İkinci önemli sebep hangi yollarda kullanacağımıza bakmadan lastik seçimi yapmak yumuşak hamurlu lastikle E-5 emniyet şeritlerinde sürüş yapmak bence kumar oynamaktan başka birşey değil. Üçüncü sebep her özelliği tek lastikte aramak ve uygun fiyatlı olması. Neticede patlak koruması fazla olsun, yuvarlanma direnci az olsun, hafif olsun bir de ucuz olsun böyle birşey ne yazık ki yok taviz vereceğimiz kıstası iyi belirlememiz lazım.
 
Durano Plus'ların janta takılması da özellikle zor. Henüz olmadı ama eğer yol kenarında patlarsa çok uğraştıracağı kesin.
 
@alicangul29 kaç km patlamadı lastikler bir de turcumusunuz :)
 
@alicangul29 kaç km patlamadı lastikler bir de turcumusunuz :) ortalama hızınız nedir.

Turcu değilim ama aşırı temkinliyim sanırım. ? Murat Abi'nin tarifi ettiği her sürüşten önce basınç ölçerle kontrol yapan, sürüşten sonra lastiği inceleyen tip benim ? Patlak koruma benim için yuvarlanma direncinden ve ağırlıktan önemli çünkü yarış değil antrenman yapıyorum sonuçta ? Yarış döneminde farklı lastikler kullanılabilir.
Durano'larla pek fazla mesafe almadım, 500 km olmamıştır. Daha fazla kullananların yorumlarına bakmak gerek :)

Ortalama hız rotaya, trafiğe ve antrenman türüne göre değişiyor o yüzden pek ilgili bir veri değil sanki???
 
Turcu değilim ama aşırı temkinliyim sanırım. ? Murat Abi'nin tarifi ettiği her sürüşten önce basınç ölçerle kontrol yapan, sürüşten sonra lastiği inceleyen tip benim ? Patlak koruma benim için yuvarlanma direncinden ve ağırlıktan önemli çünkü yarış değil antrenman yapıyorum sonuçta ? Yarış döneminde farklı lastikler kullanılabilir.
Durano'larla pek fazla mesafe almadım, 500 km olmamıştır. Daha fazla kullananların yorumlarına bakmak gerek :)

Ortalama hız rotaya, trafiğe ve antrenman türüne göre değişiyor o yüzden pek ilgili bir veri değil sanki???
Durano ile diğer lastikler arasında çok fark hissettinizmi ağırlık , yuvarlanma direnci açısından. çok fark oluyormu sizce?
 
Durano ile diğer lastikler arasında çok fark hissettinizmi ağırlık , yuvarlanma direnci açısından. çok fark oluyormu sizce?

Durano Plus'ları yeni aldığım daha hafif jantlarla birlikte taktığım için ağırlık karşılaştırması yapamadım. Yuvarlanma direncini his olarak almak biraz zor ama yol tutuşu iyi, şu anki tecrübemle lastik hakkında tek yapabileceğim yorum bu.
 
Durano Plus'ları sıfır patlakla 8000 km'dir kullanıyorum. (Hala takılılar bisikletime, 10-15 bin görürler diye düşünüyorum)
Bu arada her sabah lastiklerimi doğru basınca getiririm, lastik yüzeyini sıklıkla kontrol eder temizlerim. Ama cam kırıkları yüzünden o kadar çok patlak sorunu yaşadım ki mecburen böyle bir yola gidip durano seçtim.
(Önceki lastiklerim Pro4 Endurance ve Conti 4 season / ufak camlar dışında bir sebeple patlamadı hiç lastiğim)
- Patlak rekorum 4 season'da. Ufak bir cam sebebiyle patlamadan 100 km aralıksız süremedim hiç.
Hemen her gün bisiklet üzerindeyim. Yaz - kış, yağmur çamur sürüşlerimi aksatmıyorum. Bu sebeple patlak koruması kadar kullanım ömrü de benim için kritik. Mesela pro4 kullanırsam yılda 2 çift almam gerekecek. Bu sebeple benim açımdan oldukça pahalı bir seçenek oluyor. Hem ulaşım hem antrenman amaçlı kullanıyorum bisikletimi.
Durano kullandığım için geri kaldığım falan olmadı hiç. Daha öncede yazmıştım. Yol kenarında kaybedeceğim vakit benim için lastikten kazanacağım 5-10 sn'den değerli. (antrenman ve ulaşımda)
 
Bana kalırsa patlağın en büyük sebebi doğru basınçta kullanmamak. Her yol bisikletçisi mutlaka ve mutlaka göstergeli bir ayak pompası edinip her turdan önce lastiklerini uygun basınca getirmeli. 2 gün ara bile verilse her sürüş öncesi lastiklerin basıncı kontrol edilmeli. İkinci önemli sebep hangi yollarda kullanacağımıza bakmadan lastik seçimi yapmak yumuşak hamurlu lastikle E-5 emniyet şeritlerinde sürüş yapmak bence kumar oynamaktan başka birşey değil. Üçüncü sebep her özelliği tek lastikte aramak ve uygun fiyatlı olması. Neticede patlak koruması fazla olsun, yuvarlanma direnci az olsun, hafif olsun bir de ucuz olsun böyle birşey ne yazık ki yok taviz vereceğimiz kıstası iyi belirlememiz lazım.

Bu yazdıkların doğru.Ben de bunları uygulamama ve biliyor olmama rağmen Schwalbe Oneların tüm bunlardan haberi yokmuş gibi davranıyor olmasından mütevellit 2800 km'de 11 defa patlama cüretini gösterince ben de çareyi sirkeli su ve her sürüş öncesi tazelenmiş gusül abdestinde buldum.3500 kmdeki Pirelli P Zero Velolar ile sadece bir patlak.:harika:Almanlar, İtalyanları kıskanmalı.
 
Murat B.
Hocam bu lastiklerden hangisini önerirsiniz, kuru ve ıslak zeminde sürülecek; patlak önleyici şeritle kullanılacak; yarış gayesi yok, çok uzun tur arayışı yok, genelde gezmelerde ve antremanlarda kullanılacak; önem sırasına göre yol tutuşu/ performans/ dayanıklılık( en az 3bin km gitmeli, şeritle kullanıcağından kelverın çok kalın olmasına gerek yok ama kolay şekilde dış yüzeyi de zedelenen bir şey olmamalı, sonuçta Türkiye'de sürülecek. :) )
-schwalbe durano
-P-Zero Velo
-Michelin Pro4 Endurance V2
-Vittoria Rubino Pro G+
Edit: Test sonuçlarına baktım, performans için P zero; dayanıklılık için Schwalbe durano geldi. Michelin Pro4 Endurance V2 ise bunların tam ortası. Benim düşümcem en ideali Michelin. :harika:Yİne de sizin görüşünüzü almak isterim.
 
Son düzenleme:
Geri