@hamlet2006
Corsa, Vittoria'nın ürettiği en üst seviye yol lastiklerin tümüne verdiği isim. Conti'nin "Gran Prix"si veya Pirelli'nin "P-Zero"su gibi yani. Vittoria'nın Corsa serisinde şu anda 3 farklı lastik var: Corsa, Corsa Control, Corsa Speed. Corsa Speed, hızdan hiç ödün vermek istemeyenler için üretilen yarış lastiği; Corsa, genel kullanım amaçlı yol lastiği, Corsa Control de yol tutuşu ve sağlamlığın biraz daha öne çıktığı, bahar klasiklerine veya bozuk yollara yönelik yarış lastiği. Vittoria'nın sitesinde lastikleri karşılaştırma aracı mevcut, şunu veriyor:

Vittoria'nın dediğine göre Corsa control, Corsa'ya göre koruma, yumuşaklık ve yol tutuşu bakımından 1 seviye daha iyi, hız bakımından 1 seviye daha kötü.
Vittoria, grafen içeren lastikleri ilk çıkarttığında model isimlerinde G+ kullanmaya başladı, Isotech de bu lastiklerde kullandığı hamura verdiği marka. Bu sene lastiklerin G2.0 isimli yenileri çıktı.
Benim kullandığım lastik tam olarak şu:
(link)
1. nesil Corsa Control Tubular, 25mm, siyah yanaklı.
Yanlız dikkat edin; bu tubular lastik, tubular janta yapıştırılarak tutturuluyor, normal (clincher) janta takamazsınız.
Daha önce Corsa G+'ın clincher (iç lastikli) olanını da kullanmıştım, Corsa Control'ün biraz daha yavaş ama yol tutuşunun daha iyi olduğunu onaylayabilirim. 1300 küsur kilometredir kullandığım Corsa Control hiç patlamadı; Corsa yaklaşık 4500 kilometrede 2 kere patlamıştı, biri rögar kapağının etrafındaki çukuru görmeyip girdiğim için yılan ısırığı denen cinstendi, diğeri yağmurlu bir günde küçük bir cam kırığının lastiğe girmesi ile olmuştu (Yumuşak lastikler, ıslak yoldaki her şeyi toplama eğilimde oldukları için yağışlı havalarda patlama riskleri artıyor)