Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

@trainspotting35
Tek olarak alacağım, ön lastik için. Lakin bunun teki bile 384tl diyor, verigisi kargosu ile baya yüksek gelir. Birkaç model altı olarak ne olabilir?
 
Scudo
Her ne kadar lastik patlamasının biraz da şans ile ilgisi olsa da bir noktadan sonra insan pes demiyor da değil.
1850 km mücadele ettiğim Trans Türkiye Ultra Bike Race'de tam beş defa patladı:krktm:Bu yarışta en fazla patlatan galiba 2 defa patlattı.
Bu Alman Mühendislik harikası(!) lastikle çıktığım yaklaşık 750 km lik turda ise yine 5 defa patladı.Turda yanımda olan @Bahri Kaplan ve @Cemal Ç. nin lastikleri ise sadece birer kez patladı.
Birbirimizin hava koridorunu kullandığımızdan neredeyse aynı çizgide bisiklete bindik.Lastik basınçlarım ise çok doğru ve sonuç 2600 km de tam tamına dile kolay 10 patlak.
Bu lastiği ifşa ediyorum:
(link) Bu lastikten uzak durmanızı tavsiye ederim.Hakkını yemek de istemem.Bu lastiğin yol tutuşu,yuvarlanma direnci iyi,hafif kolay yıpranmıyor.Zırt pırt patlaması ile tüm bu iyi özelliklerini perdeliyor.

Yine bu lastiğin ayarında olan ve yumuşak bir lastik olan Pirelli P Zero Velo ise gerçekten müthiş bir lastik.2800 km de sadece 1 kez patladı.Yol tutuşu ve yuvarlanma direnci çok iyi.Bu lastiğin sorunu da çabuk yıpranması. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8 ve Cemal Ç.
@-Skynet-
Lugano Endurance olur mu?Tanesi 115 lira..Nette birkaç sitede satışta var..
Lastiğin özellikleri de gayet iyi gözüküyor..Patlak koruması ve ömrü çok iyi olarak gözüküyor..Bakınız;
(link)
Şehir dışı yapmıyacaksanız ve yarışmayacaksanız işinizi görür gibi..
 
@Triban
Yuvarlanma direncini ve toprak yol tutuşunu biraz daha iyileştirmek istesek fiyatı200-300 arasına alsak seçeneklerimiz ne olur?
 
@-Skynet-
(link)
(link)
Şu siteden de lastiğin özelliklerine bakabilirsiniz;
(link)
 
wiggle sarı yanak vittoria uzun zamandır getirmiyor.. elinde sıfır veya ikinci el vittoria corsa satan var mı?
 
@M.Bulat
(link)
Bu da yeni çıkan 2.0'ı:
(link)
(renk olarak para-black'i seçmeniz gerek)

Ayrıca Bike24'te, Merlin'de falan da mevcut.
 
@Murat B.

Üstad, yine sizi rahatsız ediyorum.
Vittoria Corsa Control dediğiniz lastiklerin Merlin,Wiggle ve Bike 24' te türlü türlü versiyonları var gibi.Büyük bir ihtimal ile bazıları birbirinin aynısı olduğu halde bu sitelerde biraz tasnif ve isimlendirmede düzensizlik de var gibi.
Sizin kullandığınız lastiğin ticari ismi model bazında tam olarak ne idi?Size zahmet olmazsa Wiggle, Merlin veya Bike 24 te sizin lastik hangisi(kısaca link ricası) ? ''G+'' , ''G 2.0'', ''İsotech'' gibi teknolojileri de isme yerleştirince biraz karışıklık oluyor.

Bir de Corsa ile Corsa Control arasındaki fark tam olarak ne?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006
Corsa, Vittoria'nın ürettiği en üst seviye yol lastiklerin tümüne verdiği isim. Conti'nin "Gran Prix"si veya Pirelli'nin "P-Zero"su gibi yani. Vittoria'nın Corsa serisinde şu anda 3 farklı lastik var: Corsa, Corsa Control, Corsa Speed. Corsa Speed, hızdan hiç ödün vermek istemeyenler için üretilen yarış lastiği; Corsa, genel kullanım amaçlı yol lastiği, Corsa Control de yol tutuşu ve sağlamlığın biraz daha öne çıktığı, bahar klasiklerine veya bozuk yollara yönelik yarış lastiği. Vittoria'nın sitesinde lastikleri karşılaştırma aracı mevcut, şunu veriyor:
1565210070049.png
Vittoria'nın dediğine göre Corsa control, Corsa'ya göre koruma, yumuşaklık ve yol tutuşu bakımından 1 seviye daha iyi, hız bakımından 1 seviye daha kötü.

Vittoria, grafen içeren lastikleri ilk çıkarttığında model isimlerinde G+ kullanmaya başladı, Isotech de bu lastiklerde kullandığı hamura verdiği marka. Bu sene lastiklerin G2.0 isimli yenileri çıktı.

Benim kullandığım lastik tam olarak şu:
(link)
1. nesil Corsa Control Tubular, 25mm, siyah yanaklı.
Yanlız dikkat edin; bu tubular lastik, tubular janta yapıştırılarak tutturuluyor, normal (clincher) janta takamazsınız.

Daha önce Corsa G+'ın clincher (iç lastikli) olanını da kullanmıştım, Corsa Control'ün biraz daha yavaş ama yol tutuşunun daha iyi olduğunu onaylayabilirim. 1300 küsur kilometredir kullandığım Corsa Control hiç patlamadı; Corsa yaklaşık 4500 kilometrede 2 kere patlamıştı, biri rögar kapağının etrafındaki çukuru görmeyip girdiğim için yılan ısırığı denen cinstendi, diğeri yağmurlu bir günde küçük bir cam kırığının lastiğe girmesi ile olmuştu (Yumuşak lastikler, ıslak yoldaki her şeyi toplama eğilimde oldukları için yağışlı havalarda patlama riskleri artıyor)
 
Merhabalar, 700x25c ebatinda korumalı tol tutuşu iyi olan genelde kuru havalarda kullanacağım ama yağmurda da sıkıntı yaratmayacak lastik tavsiyesi istiyorum, genel olarak asfalt zeminde kullanıyorum ve İstanbul içi ve nispeten İstanbul civarındaki köy yollarında kullanacağım, patlamayada dayanıklı olursa süper olur, bütçe olarak cift lastiği maximum 400 tl ayırabilirim. Şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Vittoria Zaffiro Pro Slick önerecektim ancak hiçbiryerde kalmamış. Yaklaşık 1000 km sıfır patlak.
 
@trainspotting35
Not alıyorum başka tavsiyeniz olur mu? Normalin alsak sıkıntı olur mu peki? Vittoria Zaffiro Pro olanı
 
@trainspotting35
bende 1400km deyim bir kez patladı doğru basınçlı kullanılırsa patlamıyor.. fakat performansı kötü..
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
2800 km'de 11.(yazı ile onbirinci) patlağımı da Schwalbe One ile yaşadım.:eek:Artık lastiğe kızamıyorum bile.

Sirkeli su ile yıkanmayı planlıyorum.Sirke markası tavsiyelerinizi bekliyorum.:p
 
@M.Bulat
Kötü Performanstan kastınız nedir, yuvarlanma direnci yada kötü yol tutuşu vs mi?
 
@hamlet2006

10.000 km kullandım ve sadece 3 kere patladı. Patlak işi biraz şans işi olsa gerekte sizin karşılaştığınız durum şaşırtıcı.
 
@Furkan TK

Daha da ilginci arkadaşımla tur yaptık.Birbirimizi çekerek yol aldık,yani birbirimizin teker izinden gittiğimiz halde 700 km lik turda onun bir; benim altı patlağım oldu.Lastik basınçlarımın doğru olduğundan da eminim.Pirelli P Zero Velo gibi yumuşak hamurlu benzer lastikte 2800 km de sadece bir patlak yaşamıştım.Gerçekten ilginç.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006
Hocam benim vittoria rubino pro 3 lastiklerle benzer bir kötü tecrübem olmuştu. Benim ve 2 bisikletçi tarafından bulunamayan dıştan ve içten belli olmayan çok çok küçük bir cisim yüzünden oluyormuş. En sonunda iç lastiği çıkartırken patladığı yerde dış lastiğe içten yama atarak cozmustum sorunu. 1000 km de 12-13 defa patlayan lastiklerle bir daha hiç patlak sorunu yaşamadım.
 
Geri