Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

@Murat B.
Uzun yolda bir tempo tutturmuş giderken araya giren lastik tamirini 15 dk'da yapsam bile o tempoyu tekrar yakalamak var birde. Tercih meselesi bence. Ben 15 dk'da el pompasıyla cebelleşmeye tercih ediyorum o kaybı :)
2000 km'lik bir yarışta 1 saatlik farkın beni ileri taşıyacağı bir performanstaysam biraz yatırımla patlak sıvısı, co2 tüpü falan taşırım zaten yanımda o da ayrı bir nokta :)
 
Scudo
Yuvarlanma direncinin hıza etkisi ile ilgili yabancı menşeili bir makalede; yuvarlanma dirençleri farklı çok tercih edilen lastiklerin Transcontinental tarzı ultra mesafe dayanıklılık yarışında toplam sürüş süresine ne kadar etki ettiği, ortalama ve yüksek performanslı ultra mesafe yarışçı kullanılarak değerlendirmeye alınmış.

Kabaca söylemek gerekirse:
-Ortalama performanslı yarışçı
yuvarlanma direnci düşük olan lastikle (Continental Gp 4000 s2) 180 saatte
yuvarlanma direnci orta olan lastikle (Continental Gp 4 -Season) 186 saatte
yuvarlanma direnci yüksek olan lastikle(Continental Gatorskin) 189 saatte yarışı tamamlamış.

Yine aynı şekilde
-Yüksek performanslı yarışçı
sırasıyla 159 sa, 162 sa ve 163 sa gibi yaklaşık sürelerde yarışı bu lastik kombinasyonları ile tamamlayabilmiş.
Bir de Schwalbe Pro One Tubeless kullanarak ort.sürücü ve yüksek performanslı sürücü Gp 4000 S2 lere göre yaklaşık 1-2 saat daha kazanıyormuş.
Buradan görüleceği üzere yuvarlanma direnci düşük lastikler en fazla ortalama performanslı sürücüler üzerinde daha fazla avantaj sağlamış.Birçoğumuzun düşündüğünün aksine yuvarlanma direnci farkını anlayabilecek kadar düşük performansım var dememek gerekiyormuş.Hızlı lastikler yavaş sürücüye daha fazla katkı sağlıyormuş.

Tabii ki bu değerlendirmede de sürücüleri düşündüren şey bizi de düşündüren ikilemmiş.Yani yuvarlanma direnci düşük akıcı bir lastik mi kullanalım yoksa patlama direnci yüksek bir lastikle lastik onarım derdinden mi kurtulalım?
 
Specialized S-Works lastiklerini tavsiye ederim.
Biraz pahalı oldukları gercek fakat kaliteli lastikler. Conti GP 4000 SII ile hemen hemen aynı fiyatta :)

Specialized Turbo Cotton / Specialized Turbo
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
:) yanlış anlaşılmaya mahal vermeyelim.

Specialized S-Works Turbo Pro / Turbo lastiklerinin satış rakamı hemen hemen Conti GP4000 SII ile aynı.

Tabiki S-Works Turbo Cotton aynı fiyatta değil.

Selamlar,saygılar,
 
@fahrettin akansu
Hocam zaten sağduyulu, özverili bilgi sahibi bir kişi anketli konuyu açarken, klasmanlarına(Misal,700x25c/ DÜŞÜK:ORTA:YÜKSEK bütçeye göre öneri veya patlama direnci/akışkanlık/ yoltutuşuna göre öneri) göre fiyat performans ürünlerini yazar. Anket, kullanıcı tecrübelerini yansıtacak bir aynadır. :)Tek tek soruları cevaplayıp yardımcı olmaya çalışmaktansa, böyle bir bilgilendirme sayfası oluşturup belli aralıklarda bir güncellense daha çok fayda sağlayacaktır. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Herkes Schwalbe Durano Plus'tan bahsetmis kimse Schwalbe Durano'dan bahsetmemis.
Ise gidip geldigim yol bisikletinin lastikleri omrunu doldurunca ben de lastik baktim uzun uzun. Normal durano ile plus arasinda yuvarlanma direnci farki cok fazla degil rolling resistance'a gore.

(link)

Linke bakmaya usenenler icin 100 psi'da 1.9 watt daha iyi normal durano, cok fazla fark yaratabilecegini dusunmuyorum. Yine ayni linke gore patlama direncleri de ayni. Plus'in yanaklardan patlama direnci biraz daha yuksek. Durana 4, Plus ise 7 ama bu rakamlarin tam olarak ne ifade ettigini bilmiyorum.

Her neyse, asil fark agirlik. Durano 251, Plus ise 400 gram bence bu ciddi bir fark. Fiyat olarak da plus yaklasik 5€ daha pahali. Bu sebeplerden plus yerine duz duranoyu tercih ettim. Simdilik 200 km kadar kullanabildim yeni lastikler ile, herhangi bir sorun yok cok sukur.
 
durano plus commute yapanlar için en iyi lastik. en az 2-3k kadar kullanıp yorumlamak mantıklı lastikler için.
 
Son düzenleme:
@umutcelik Birindi zırh şeridi var birinde race guard denen tabaka. Yani arada patlak direnci konusunda dağlar var esasen. (ağırlık farkı da bu sebeple) Rolling resistance sitesinde patlak testi çok yanıltıcı malesef. En kolay patlayan lastik bile iyi puanlar alabiliyor. (Misal continental 4 season'ın patlak koruması iyi görünüyor ama kaç cam kırığı çıkardım ben bilirim :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
@BerkEvren

Adamlarin olayi yuvarlanma direnci, patlak korumasini da bulunsun diye koymuslar sanirim. Aradaki agirlik farki cok fazla, kendini daglara taslara vurmayacak suruculer icin bu farka deger mi ondan emin olamadim ben.

Bu arada continental 4 seasoni suruse ciktigim yol bisikletinde kullandim 600 km kadar. Olmaz olsun oyle lastik, kisin iyi guzel yagmurlu havalarda gayet guvenli ama cok yavas lastik. Sanirim 2 kez de patlattim 600 km'de. Cikardim koydum kenarda duruyor, verdigim paraya yazik.
 
dün bisikletime bakım yaparken yeni aldığım durano lastiklerin üzerinde yön işareti olduğunu fark ettim. takarken de özellikle böyle bir şey var mı, varsa ona göre takayım diye bakmıştım ama görememiştim. dün de bu işaretleri gördüğümde iki lastiği de ters taktığımı fark ettim. yani dönüş yönlerinin tersine. henüz 2 kez kullanabildim ama akıcılık farkı hissediliyor eski lastiğe göre. daha iyi.

ters takmış olmamın bir sakıncası var mı? düzeltsem akıcılık, yok tutuşu vs. artar mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bence düz takın hiç erinmeden değiştirin yönleri. Üzerinde oluklar varsa Slick lastik değilse çok daha fazla fark olacaktır diye düşünüyorum.
 
kendisi şudur

196870_00_c.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
ön teker kolay da arka teker aşırı büyüyor gözümde :D ön tekeri sökmeden çevirip geri taksam da olur ama geçen hafta lastikleri takarken arka teker çok zorlamıştı :(
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@makaram

Ayni lastikten ben de kullaniyorum, on tarafi ters taktigimi farkettigimde safti cikartip lastigi cevirdim ( disk fren degil dogal olarak ) isi hallettim.

Ne farkeder derseniz, lastigin desenine gore yol tutus kabiliyeti degisebilir. Lastigin uzerindeki yariklar da su tahliyesi icin bildigim kadariyla, ters yonde onlarin da etkili sekilde calisabilecegini zannetmiyorum.

Tabi bu aradaki fark ne kadar etkilidir/hissedilebilir o baska bir konu.
 
700x25c, 100-300TL arası dış lastik önerebilir misiniz? 4 mevsim kullanılacak, bu fiyat aralığına göre en iyi fiyat performans ürünü hangisidir?
 
Geri