Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

(link)

Şu tarz katı lastiklerden kullanmış olan var mı acaba yol bisikletinde?
Muhtemelen yağışlı havada kullanılmaz ve çok yavaşlatır ama keyif turlarında lastiğin patlamasından iyidir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
Scudo
@Arkockutay
Ürünün orjinali şurada;

(link)

Yağışta da, yarıştada kullanıyorlar. Uzun süredir takip ediyorum bu markayı. Kullanım ömrü ve fiyat olarak uygun bulmadığım için denemedim.
 
michelin pro3 race 700x23
(link)
 
dün akşam duranoları taktım. bir sorun görünmüyor. ikinciyi takarken baya zorlandım ama. takamadım, tamamen geri söktüm. baştan tekrar takınca oldu :D bu akşam bir aksilik olmazsa ufak bir deneme yapacağım. bakalım nasıl olacak. heyecanlıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
@Murat B. Üstad,
Tavsiyenle Pirelli P Zero Velo ve Schwalbe One V Guard lastik aldım.Her şey tam da dediğin gibi çıktı.İki lastik de çok akıcı ,iyi yol tutan ,ıslakta iyi ,hafif lastikler.
Pirelli biraz daha kolay deforme oluyor.Belki patlamalarda şans ile ilgisi vardır Pirelli 2800 km de bir kere patlarken ;Schwalbe 2100 kmde 5 kere patladı.Bir de Schwalbe One'da balans tuturmak baya bir zor oldu.
Şimdi sizden bir tavsiye vermeniz konusunda ricada bulunuyorum.Bu lastikler ayarında(yuvarlanma direnci düşük,iyi yol tutan)bu lastiklerden farklı olarak patlak direnci daha iyi bir lastik önerin var mı?Bu kadar özellik üstüne bir de patlak direnci istediğimden fiyatı ikinci plana koyabiliriz.
 
@hamlet2006 Durano plus bakabilirsin (link)

Şimdiye kadar üretilmiş delinmeye en dirençli lastiktir.Özel kauçuktan yapılmış,yüksek elastik Smart Guard tabakası patlamaya karşı çok güçlü bir yapıya sahiptir.Cam parçaları veya yabancı cisimlere karşı kalıcı direnç sağlar.Smart Guard bisiklet lastikleri için mevcut en etkili koruma kuşagıdır. Esnek yapıdaki bu jel kuşak 5 mm kalınlığında bir tabakadır ve dayanıklı koruma sağlar. Hatta raptiye bile koruyucu tabakaya nüfuz edemez.
Delinmeye karşı üstün direç göstermesi sebebiyle Schwalbenin en çok satan modelidir.Üstün delinme korumasına ek olarak başka özellikleride mevcuttur.
"Bu özelliklerden yuvarlanma direnci" ; tüm diğer ürünlerle karşılaştırıldığında patentli, 5 mm kalınlığındaki SmartGuard tabaka yuvarlanma direncinde önemli bir avantaj sağlar.
"Anti-aging" yan duvar; artık çok düşük hava basıncı ile kullanmaya maruz kaldığında oluşabilecek tipik çatlamalara karşı da dayanıklılığı garanti eder.Schawalbe lastiklerde patlak önleme derecesinin en üst baremi 7 dır.

Bir de michelin pro4 endurance
 
Son düzenleme:
vittoria corsa , hutchinson fusion 5 sport . michelini bende kullandım 2kdan sonra baya deforme olmuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@hamlet2006
Bildiğim kadarıyla böyle bir lastik yok. (link) sitesinde de görebileceğiniz gibi Schwalbe One, P Zero Velo ve mualidi lastiklerin yuvarlanma dirençleri 12W civarında, bir tık daha sağlam lastikler ise 15W'tan başlıyor ve çok daha sağlam değiller. Ben bunlardan 2 gömlek daha sağlam kabul edilen continental gatorskin'i 2000km'de 2 defa patlattım mesela (o zamandan beri conti'den mümkün olduğunca uzak duruyorum).

Daha az patlak ve daha uzun ömür için yuvarlanma direncinin biraz artmasını kabul ediyorsanız Michelin Power Endurance veya Vittoria Corsa Control önerebilirim. Power Endurance kullanmadım ama Power Competition kullandım, Corsa Control'ü yaz başından beri kullanıyorum, 1000 kilometreyi biraz geçti. Yol tutuşu ve patlak koruması bakımından daha iyiler ama buna karşılık biraz daha yavaşlar, iki lastikte toplam 5-7W fark oluyor.

Lastikler ile asıl sorununuz cam kırığı, kamyon lastiğinden çıkan metal tel gibi küçük şeylerin patlatması ise ve çok kilometre yapıyorsanız, patlak önleyici sıvı kullanabilirsiniz. Olabilecek en kötü durumu daha beter hale getirse de (yarılmış lastik ve her tarafa bulaşmış tutkal gibi bir sıvı), küçük şeylerden dolayı daha az sorun yaşarsınız.

2100 kilometrede 5 patlak çok fazla bu arada, ya berbat yollara girdiniz, ya da çok çok şanssızdınız; geçmiş olsun.
 
Katlanır ve telli olan arasında çok bir fark var mıdır ? Örneğin katlanır olanda kat izlerinin olduğu yerden bir sıkıntı çıkar mı ? Wiggle üzerinden Schwalbe Durano plus almayı düşünüyorum. Yol bisikletinde çok bir performans kaybı yada artışını olacağını anlayabilecek bir seviyede değilim. (link)

Ekleme yapayım. Yıllık iznimde 1000 km kadar bir tur yapmayı düşünüyorum. Tam ekim sonuna geliyor, illa ki yağmur yağacaktır onu da göz önünde bulundurarak tercihim bu yönde oldu başka önerileri de açığım.
 
Arkadaşlar, şu lastik işinden anlayanlar piyasada alınabilecek dış lastiklerden bir anket açsada oylamaya göre bizde bir fikir sahibi olsak? :) 609 mesaj var, oku oku bitmiyor valla. :D
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç. ve MakRo
Anketi lastik işinden anlayan açsa da
Birkaç kişi dışında %90 cevabı konudan anlamayan da vereceği için çok sağlıklı olmayacaktır :)

Nacizane önerim testleri ve incelemeleri takip edin,
online olarak adetli satılan lokomotif modellerdeki kullanıcı yorumları da fikir verecektir,
az yorumlu ürünlerde çok dikkate almayın çoğunlukla önce kötü yorumlar yazılır, memnun olanların düşük bir kısmı zahmet edip yorum yapar çünkü.

Diğer bir nokta da başlık çok geniş ele alınmış;
Tur için diyen yol yarış bisikleti kullanan da var,
aldığı cx bisikletin lastiklerini yola yaklaştırıp tura çıkan da,
parke velodromda sürermiş gibi alabildiği en ince lastiği alıp pompasının bastığı en yüksek basıncı dolduran da.
Ayda 50km sürmeyen de şu model en iyisi diye iddaa edebilir veya bilmediği birşeyi kötüleyebilir, ciddiye alırsınız boşa yorulursunuz :)

@-Skynet-
 
(link)
Sitesinde değerlendirme kısmında ''puncture resistance'' adlı bölümde pay ve payda olarak mı desem bazı sayılar var.Bu sayıları nasıl okuyoruz(nasıl değerlendiriliyor)Orantı mı kuruyoruz ya da başka bir şekilde mi değerlendiriyoruz?
Örneğin 12/4 ve 11/3 gibi değeri olan iki lastikten hangisinin patlama direnci daha iyi?
 
@hamlet2006

İlk sayı lastiği sırtından (yol ile temas eden kısmından) delmek için, ikincisi de lastiği yanaktan delmek için ne kadar kuvvet gerektiğini gösteriyor. Yüksek değerler lastiği delmenin zor olduğunu gösterdiği için daha iyi; yani 12/4, 11/3'e göre hem sırt hem yanak bölgesinden 1 kademe daha zor deliniyor.

Bu testte şiş gibi bir aletin lastiği ne kadar zor deldiği ölçülüyor, bence çok kusurlu bir test ve pek kaale almıyorum.
 
maxxis re-fuse ye orta yerden zımba teli batabildiğine göre her lastik patlar bence. bundan sonra zırhlı lastik aramam
 
Lastik seçimi demek, dilemma yaşamak demekmiş.Bir yerden kazanıp bir yerden kaybetmeyi göze almak demekmiş.Örneğin yuvarlanma direncini düşürüp akıcı bir lastik aradıkça patlama direncinden kaybediyoruz gibi.
Trans Turkiye Ultra Bike Race'de kaldığım 1850 km boyunca stratejik zamanlarda 5 defa lastik patlatınca gözüm korktu açıkçası.Bu kabusu yaşadıktan sonra patlama direnci yüksek ,uzun ömürlü bir lastik olan Schwalbe Durano Plus alıp noktalamak istiyorum ancak Pirelli ve Schwalbe One gibi lastiklerin akıcılığını ve yol tutuş keyfini yaşadıktan sonra da Durano Plus seçesim gelmiyor.İşte bu da benim dilemmam.
@BerkEvren Sanki bir ara Michelin Pro 4 Endurance V2 kullanıyordun ve de başlarda memnun gibiydin sonra bir ara soğur gibi olmuştun diye hatırlıyorum.Bu lastik hakkında son olarak ne düşünüyorsun?Bir de Ultra Bike Race'de yarışıyor olsaydın hangi lastiği seçerdin?
 
@hamlet2006 Pro 4 endurance 4-5bin km boyunca her hava şartında memnun kaldığım bir lastik oldu. Ama 5bin sonrası ardı arkasına patlaklar başladı. Resmen yüzey bozulmuştu. Hergün bisiklet üstünde olduğum için benim için 4-5000km ömrü olan bir lastik pahalı bir seçenek demek.

Ultra mesafe veya uzun yolda tercihim Durano Plus olurdu kesinlikle. Hem yol tutuşu hem uzun ömrü, hemde zırhlı oluşu bence tek seçenek yapıyor duranoyu. Yol kenarında kaybedeceğim vakit yerine biraz watt kaybı olsun ne olacak :)

Bu arada bahsettiğin balans sorunu lastiği düzgün takmakla ilgili daha çok. Ben lastik takarken TyreKey adlı ürünü kullanıyorum. En sert ve inatçı lastiği bile bir seferde ve hıxla yerleştirmeni sağlıyor tavsiye ederim?
 
@Murat B.
Ya bide yol bisikletinde kamyon türü tur bisikletlerinde kullanilan o eşek ölüsü agirliginda zirhli lastigi taktiktan sonra ben ne anladim yol bisikletinden, onuda anlamis değilim. Birakin ozgurce patlasin o lastikler yav :(
Birakin elleriniz kirlensin , az bisey levye kullanmanin tadina varalim :D
 
@BerkEvren

Ben bunun tam tersini düşünüyorum. Durano Plus gibi bir lastiğin 10-15W fazla yuvarlanma direncinden dolayı kaybettireceği hız en az saatte 1 km. 2000 km'yi 25 ortalama yerine 24 ortalama ile giderseniz sürüş zamanınız 3 saatten fazla artıyor. Hızlı lastik 5 kere patlasa ve her birinde 15'er dakika kaybetseniz gene de 2 saat öndesiniz.

Öte yanda ulaşım amaçlı ve kısa mesafe sürüşler içinse Durano plus gibi lastikler daha avantajlı. 3-5 km'lik yolun 30 saniye daha uzun sürmesi önemli değil ama o yolda lastik patlarsa çok can sıkabilir; özellikle de yedek lastik, pompa vs taşımıyorsanız.
 
Geri