Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

Mavic'in lastik uygulamalasını kullanıyorum. Bisikletin yüklü ağırlığı ve kendi giyinik ağırlığıma yol durumu ve sürüş amacına uygun ön ve arka lastik için basınç tavsiyesinde bulunuyor. Tavsiyede hem jant iç genişliği hem de iç lastik durumunu da göz önünde bulunduruyor. Bir göz atmanızı tavsiye ederin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
@hamlet2006

teşekkür ederim. bu şekilde aratınca çok fazla ürün çıkıyor. telli 28mm olan var 25mm kevlar olan var. 250-400 lira arası değişiyor fiyatlar. 28mm için uyum sorunu yaşarım gibime geliyor. 25 tercih etmek istiyorum. telli ve kevlar farkını biliyorsanız söyleyebilir misiniz?
 
Bu karşılaştırma sorunuza en sistematik ve doyurucu cevabı derin bilgi birikimiyle sayın @Murat B. verecektir.O' nun verdiği cevap çok daha faydalı olacaktır.

@makaram
 
@makaram

Lastiklerin, jantın içine oturdukları yerlerde tel vardır. Bazı lastiklerde bu tel metalden olur, bazılarında ise kevlar gibi malzemeler kullanılır. Kevlar vs. olanlar daha hafiftir ve katlanabilirler, telliler daha ağır ve daha ucuz olurlar.

Bu arada, lastik patlamalarına karşı aşırı koruma istemiyorsanız, Durano "plus" değil de normal Durano gibi lastiklere yönelmenizi tavsiye ederim.
 
@Murat B.

teşekkür ederim. koruma arttıkça ağırlık da artıyor sanırım. yuvarlanma direncine etkisi nasıl tam olarak? bir de jantlarım hafif, toplam 1680g. lastik ile bir denge oluşturması gerekiyor mu ağırlık açısından?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@makaram

Genel olarak koruma arttıkça, yuvarlanma direnci de ağırlık da artıyor.

Lastik ile jantın ağırlıklarının dengeli olmasına gerek yok, ama çok ağır lastik ile kullanacaksanız dünya kadar para verip hafif jant almak da bence anlamsız.

Durano Plus yerine Durano önermemin sebebi, Durano Plus'taki katlak önleyici katmanın çok farklı olması. Yol bisikleti lastiklerinde patlak koruması olarak genelde Vectran veya Aramid (Kevlar) gibi katmanlar kullanılır, bunlar kumaş benzeri fakat çok zor yırtılan malzemelerdir. Kağıt kadar ince oldukları için ilave fazla bir ağırlık getirmezler, yuvarlanma direncini veya sürüş karakteristiğini çok değiştirmezler. Durano Plus'ta ise lastik benzeri fakat çok kalın (birkaç milimetre) bir patlak koruma katmanı var. Bu tip malzeme daha çok tur veya ulaşım amaçlı bisikletlerde kullanıma uygun. Sonuç olarak, Durano Plus'ın tanesi 150 gram falan daha ağır, yuvarlanma direnci daha yüksek ve muhtemelen sürüş karakteristiği de daha kötü.
 
@Murat B.

çok teşekkür ederim. aşırı aydınlandım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar, uzun turlar ve hafif düzün olmayan yollar için 28mm, dayanıklı bir lastik istiyorum. Önerilernize açığım.
 
@:DDD
Schwalbe Marathon Greenguard 28mm veya Schwalbe Durano Plus 28mm
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@makaram

benim jant ve bisiklete 28 mm olur mu sizce?
 
@:DDD
O gelmekte olan ateş gibi canyon'a 28mm'lik lastik takacağınızı söylemeyin bana. Onun hakkı şöyle hızlı bir lastik, yazık etmeyin 28lik dayanıklı lastikle
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@onur caliskan
Niye yazık olsun ki? Yarışmayacak olduktan sonra dayanıklı lastik daha önemli bence.
 
@gezgin gezer
O zaman yarışsın bence bir engeli yoksa, aldığı bisiklet hız, tırmanış, rijidite bakımından çok üst bir alet, ona yazık olmasın diye söyledim. Valla arkasından ağlar canyon ultimate ? tabi bu benim fikrim, yoksa bisiklet kendinin zevk kendinin
 
çok ince lastik hızlıdır uzun zamandır mit olmaya doğru yaklaşıyor :)
28mm sanılanın aksine çok geniş bir ölçü değil artık,
güncel jant kaliperleri de 28mm destekliyor.

Dayanıklılıktan kastınız patlak koruması mı yoksa 8.000km + uzun km mi ona göre yorumlamak lazım,

Patlak koruması için tur gibi ağır korumalı lastikler çok mantıklı değil yol bisikletinde.
Tubeless setup 25-30ml sıvı ile akıcılığı neredeyse etkilemeden çoğu günlük patlağı örtecektir.
İyi senaryoda yıllık 5-6.000km kullanılabilir.

Kış dahil uzun km gitsin derseniz de pirelli cinturato önerebilirim, yeni bir lastik 26mm tubeless seçeneğinden başlıyor.
 
İnce lastik hızlıdır mitinge ben de inanmıyorum ama 28'lik dayanıklı bir lastik arayışında olduğundan dolayı 25'lik sürtünme direnci de daha düşük bir lastik almasını tavsiye vermeye çalıştım, özellikle alacağı bisikleti düşünerek. Ama tabii ki bisikleti süreceği ortamı bilmem söz konusu olmayacağından en doğru tercihi kendisi yapacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Aynı lastiklerin 23/25/28/32 mm kalınlıkta olanlarının yuvarlanma dirençlerinin karşılaştırması. Aralarındaki fark yarışlar dışında hissedilemeyecek kadar az(uzun bi yarış sonunda 1-2sn avantaj!) Kalın lastiğin rahatlığını da düşündüğümüze ince lastik için hiç bir neden yok(yarışları saymazsak).
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Hocam, böyle sayfalarca bir çok yorum arasında boğulmadan sonuca geçebileceğimiz, en çok tercih edilen lastiklerin listesini yukarıda kalıcı bir anketle ekleme imkanınız var mı? Anket sonucuna göre karar vermek daha kolay olacaktır.:harika:
@Anonim
 
@gezgin gezer
Size katılıyorum. Arkadaş "dayanıklı" kelimesini kullandığı için patlama dayanımı çok yüksek, ağır ve hantal bir lastik arıyor gibi düşündüm, onun için hızlı bir lastik seçmesini önerdim. 25'lik konusunda da, her ne kadar kalın lastiğin rahatlığı çok ta olsa, ben genel olarak yol bisikletlerine çok kalın lastik yakıştıramıyorum. Arkadaşın aldığı bisikletin yakışıklılığı bozulmasın diye max 25'lik alsın dedim
 
@onur caliskan

Öneri isteyen arkadaş o kadar muğlak yazmış ki, size hak vermemek mümkün değil.
"Uzun tur" ne demek mesela? Bir günde 150km gitmek mi, yoksa burdan başlayıp Hindistan'a kadar bisiklet sürmek mi? "Hafif düzgün olmayan yol" hangisi? Eskimiş asfalt mı, toprak yol mu, mıcır mı? Fahrettin Bey'in belirttiği gibi "Dayanıklı"nın da birden fazla anlamı olabilir.
Madem arkadaş yeni aldığı bisiket için lastik arayışında, bisikletin üzerinde gelen lastikleri 500-1000 km kullansın; ondan sonra o lastiklerin şikayetçi olduğu yönlerine göre tavsiye veririz.
 
Geri