Yol bisikletinde lastik seçimi

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.144
Tepki
7.015
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trainspotting35
Ben 3 sezondur işe gidip geldiğim bisikletimde vittoria zaffiro pro slick kullanıyorum ve ayda ortalama 1000+ km sürüyorum ssdece işe gidip gelmek için. Nazar değmesin henüz patlamadı. Sürekli yağmur yağan bir yerde yaşadığımı göz önüne alırsak ıslak zemin performanıda gayet iyi. Fiyat ise gayet mâkul. :)

@Ziya On Road
Geçen gün grup sürüşte muhabbeti geçmişti GP5000 lastiğin. Bir alt modelinden daha iyi olduğu konusunda birçok kişi hemfikirdi ancak çoğu kişide lastiğin bir alt modeline göre daha çabuk erimesinden şikâyetçiydi. GP4000 antrenman yaparken kullanıyorum ve gayet memnunum. Bir üst modeli denemek nasip olmadı henüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo

özgür duygu

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
1.284
Tepki
2.492
Şehir
istanbul
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
(link)
Siparişi vermiştim wiggledan. Bugün geldi. 232 gram 120 tpi. İncelemesi de yukarıda bakalım ben deneyince deneyimlerimi paylaşacağım..
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
300-400 km kadar kullandığım continental 5000 ile ilgili deneyimimi aktarmak istiyorum.
Öncelikle Kilom 72 ve arka lastiği 110PSI önü ise 105PSI basınçta kullanıyorum.

Önceki lastiğim stok olarak gelen continental ultrasport 2 ye göre hafiflik mi diyeyim hız mı diyeyim bilemedim ama hissedilir ciddi bir fark var.
Virajlardaki performansını yorumlayamayacağım çünkü ya bisikletimin yapısından ya da benim tekniğimin zayıflığından bilemiyorum virajlarda hep temkinli ve yavaş kullanıyorum.

Lastiğin patlama direncine gelirsek;
Geçen hafta arka lastiğimin yanağında küçük bir yarılma oldu. Yarılmaya neden olan şeyi bile anlayamadım. Lastiğe idareten iç lastik yaması yaptım, kullanıma engel gibi görünmüyor ama dayanır mı bilmiyorum. Bununla ilgili bir tavsiyeniz olur da aktarırsanız sevinirim.
Dünkü sürüşümde de bu kez ön lastiğim tam da en kalın olan alın kısmından patladı. Lastikte delik vardı fakat patlatan her ne ise saplanmamıştı.

Bence bu lastikler antreman için bizim yolların koşullarına uygun dayanımda değiller. Belki yarışlara özel kullanılabilir.
 

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.865
Tepki
4.398
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
eveeet

değerli dostlar, lastik almak istiyorum :D

sizlere mevcut durumu ve beklentilerimi anlatacağım. bana bu doğrultuda tavsiyede bulunursanız sevinirim.

scultura 300 bisikletim var. 52 kadro. geçen yıl ekim ayında ikinci el olarak aldım. token ec22w jant seti ile maxxis re-fuse patlamaya karşı dirençli 23mm lastik var.

arka lastiğin yere değen kısmın tam ortasında 10-15 cm kadar boylamasına biraz derin bir çizik var. ayrıca yoldaki zımbırtıların batıp çıkması sonucu oluşan delikler var. bir tanesinin içinde metal parça da duruyor. eski sahibi ne kadar kullandı bilmiyorum ama yüzeyde de aşınma olduğu aşikar. ben de 400 km yaptım bu lastikler ile.

bu ilk yol bisikletim ve lastiğim. başka lastiklerin bana ne katacağı ya da ne götüreceği konusunda hiç bir fikrim yok. temel beklentim şunlar, patlamaya karşı direnci olsun. en azından çukurlardan hızlı geçince ya da ufacık bir parça saplanınca hemen patlamasın. asfalt dışında sürmüyorum. uzun ömürlü olsun. bazı performans lastikleri gibi çabuk erimesin. performans sürücüsü değilim. sürüşlerim genelde 20km ortalama ile oluyor. düz yolda sabit 30-35 km ile gidebiliyorum. 25 mm olmasını istiyorum. 28mm destekliyor mu bilmiyorum. geniş lastiği sırf konfor için tercih edeceğim. bu konuda da bana yol gösterirseniz sevinirim. artısı ve eksisi ne olur? 28 mm takabilir miyim?

son olarak, eski tur bisikletimin lastikleri duvara değdiği yeri simsiyah yapıyordu. bu lastiklerin ortası mavi ama kenardaki siyah yerler de değse siyahlık bırakmıyor. çok dikkatimi çekmişti. bisikleti evin içinde kapılardan geçerek balkona koyan birisi olarak evliliğimin selameti için önemli bir durum :D almadan önce böyle olup olmadığını anlayabilir miyiz?
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@volkan ismail
Hocam lastik basinciniz cok yuksek degil mi? Lastik genisligi nedir bilmiyorum ama en genel olan 25'ler icin Continental'in kendi sitesinde 95 oneriliyor. Lastigin yarilma sebebi belki de bu yuksek basinc kaynakli olabilir.

Ben de GP 5000 tubeless'a gectim bir sure once. 300 km'den biraz fazla olmus. 28 mm'lil lastikleri 85-90 psi ile kullaniyorum. Eskiden kullandigim bontrager r2'ye gore daha akici, diger bisiklette kullandigim gp 4 season ile arasinda da daglar kadar fark var.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@umutcelik

25mm kullanıyorum. Max basınç değerinin altında ama evet üst sınıra oldukça yakın bu değer. Yine de sonuçta basınç sınırının içerisinde kullanıyorum.
Ultrasport2 yi de aynı basınç değerlerinde kullanıyordum. O da yarılmıştı fakat otoyolda grup içerisinde iken yerdeki farkedemediğim metal parçanın üzerinden geçtiğim içindi ve rahat 6000 km kullanılmış bir lastik idi. Daha 300 km kondisyondaki 5000i ise neyin yardığını bile anlayamadım.
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@volkan ismail
Max degerin altindasiniz ama tavsiye edilen degerin uzerindesiniz yine de. Tavsiye edilen degerlerin surekli kullanim icin uygun oldugunu dusunuyorum. Kaldi ki yuksek basincli lastik surus guvenligi acisindan cok da iyi degil. Ozellikle islak havalarda tehlikeli, cukur/tumseklerde ise cok fazla sekme/ziplama yapiyor bisikletin kontrolu zorlasiyor. Konforu azaltmasi ise cabasi. Gerci ben de tavsiye edilen degerden yuksekte kullaniyorum yaz aylarinda ama kullandigim yollar buyuk olcude bisiklet yolu, konfor olayini da isospeed hallediyor.

Neyse, benim tahminim tavsiye edilenin uzerinde, max degerlere yakin hava basinci sebep olmustur diye tahmin ediyorum ama tabi ki isin uzmani degilim.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@umutcelik
25c Lastik için yaz kış, haftanın 5-6 günü 110psi ile kullanıyorum bisikleti. Sadece kışın yağmurlu günlerde eğer yağacağı belliyse 105 yapıyorum. 12bin km'dir basınçla ilgili bir sorun yaşamadım. (70 kiloyum)
Continental'de yaşanan yanak yarılmasını ise çok sık görüyorum etrafımda. Sanırım kronik bir sorun bu.
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@BerkEvren
Abi nasıl rahat edebiliyorsunuz o lastik basıncıyla? Bisikletin on tekerleği en ufak tümsekte sekiyor ben 25 lik lastiklere 100 bassam ( 74 kiloyum bu arada )
Kışın 70 psi ile gidiyorum usul usul. Frenleme mesafesi bile farkediyor yüksek basınçla.

Kronik sorunu ise bilmiyordum, yarılırsa garanti süresi içinde olay cıkartıcam o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
28 mm lik Pirelli P zero velo kullanıyorum.Şu anda 80 kiloyum, ideal lastik basıncı tablolarında 90 psi civarı yazıyor ve ben de öyle kullanıyorum.2800 kmden beri Trans Türkiye Ultra Bike Race antrenmanlarımı bu lastik ile yaptım.Yumuşak,hızlı,konforlu ve yol tutuşu çok iyi bir lastik.1700 küsuruncu kilometrede bir kerecik patladı.Yumuşak hamurlu olduğundan yıpranmalar ,ufak ufak delikler görünmeye başladı.Arka lastiğin yanal kısımlarında çatlamalar da bulunuyor.Bu lastikler çok iyi ama çok uzun ömürlü değil.Yarışlar ve performans sürüşleri için iyi ancak antrenman için biraz nazik lastikler.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@umutcelik
Yumuşak ve konforlu olmasını istiyorsanız, benim tavsiyem Conti gibi sert lastiği alıp düşük basınçta kullanmak yerine TPI değeri daha yüksek ve hamuru daha yumuşak lastiklere yönelin. Mesela Vittoria Corsa alıp 90-100psi basınçla kullanırsanız, yuvarlanma direnci ve konfor aşağı yukarı aynı kalırken yol tutuşu çok daha iyi olur ve daha az sorun yaşarsınız.

Sizin kilonuzda birisi için 70 psi, sınır sayılabilecek bir değer; "mutlaka sorun yaşarsınız" denemez ama riski arttırır... Özellikle karbon jant kullanıyorsanız lastiğin tele en yakın kısmı janta temas ederek aşınır ve zamanla yırtılabilir. Çukura falan girdiğinizde iç lastik jant ile dış lastik arasında sıkışıp patlayabilir. Ayrıca, her sürüşten önce lastikleri kontrol etmiyor, 2 haftada bir falan 70 psi olacak şekilde şişiriyorsanız, bazı sürüşlerinizde 60psi'in bile altında basınçla kullanıyor olabilirsiniz.
 

bilalfidanboy

İstanbul
Kayıt
12 Eylül 2013
Mesaj
912
Tepki
2.328
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Bilal Fidanboy
Başlangıç
2004—05
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Continental grand prix 4 season 2018 den bu yana 10000+ km kadar kullandım arka lastiğin miyadı doldu emekliye ayırdım önde kullandığımı ise arka janta taktım, 500km de üzerine o oldu. Bu süre zarfında toplamda 10 patlak dahi görmedi (ön ise 1 kere patladı) bir ara uzun bir turda güvenmediğim ve son zamanlarda continental için duyduğum kronik sorunlardan dolayı Michelin pro3 aldım ve taktım, istanbul-ankara arası 400 kmde tek patlak vermedi.(Yol o kadar düzgün olmadığı halde)sonradan 180 km lik ve 200 kmlik ayrı zamanlarda yaptığım turlarda toplamda 2 kere patladı, artık lastik işinde kalite aranıyorsa biraz bütçe ve maalesef Tr şartlarında oldukça yüksek bir maliyet gerektiğinden ben şansımı deneyip yurtdışı dahi olsa vergi vs eklenince 600 gibi rakama lastik alacağıma alternatif 250 liraya bir çift Michelin Pro 3 aldım ve sezonu inşallah bitiririm..sırada aklımda kullanıcı yorumlarında beni cezbeden schwalbe one serisi var.(sanırım yanlışım yoksa vergi+kargo dahil güncel kurlar üzerinden 450 artı eksi 10 lira fazlası ile bir çift olarak gelir), linkteki lastikten varsa kullanan bilgi paylaşırsa makbule geçer

(link)
 

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
923
Tepki
1.599
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@bilalfidanboy
Almışken Pro One alsan daha iyi olur. bir üst modeli.
İstersen daha sonra içlastiksiz de kullanabilirsin.
(link)

Ben bike24 ten almıştım. sorunsuz gelmişti.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@Murat B.

Sürüşe çıktığım bisiklette isospeed var, konfor için yeterince iyi daha fazlasını beklemiyorum. Ama tavsiye için çok teşekkürler yazdım aklımın köşesine. Gp 5000 tl lastikleri indirimde görünce tubeless'a geçmeye niyetim vardı diye aldım. Çok konfor hedefine yönelik seçim değildi.

Işe gittiğim bisiklette 70 psi var, rahat ediyorum diye o kadar indirdim ama arttırmakta fayda var demek ki. :harika:
 
Son düzenleme:

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@umutcelik

Lastikler tubeless ise basıncı arttırmanız o kadar da gerekli değil aslında, yılan ısırığı denen tarzda lastik patlatmanız pek mümkün değil sonuçta.

Ulaşım amaçlı bisiklette ben de 60-70psi arası kullanıyorum ama lastikler 27mm (o da üreticinin verdiği ölçü, gerçekte 30mm falan).
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.507
Tepki
8.025
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@Murat B.
Tavsiye edilen 80 sanırım 28mm için. 75-80 yapıp biraz da öyle kullanayim onu bakalım bir değişiklik olacak mi.

Ulaşım için 25 çok dar ama malesef daha geniş takılmıyor o bisiklete. Şeytan diyor sat ikinci yol bisikletini ve şehir bisikletini al bi tane carbon belt 40 mm lastikli güzel bir commuter bakim falan da yok kafa rahat etsin diye ama fiyatları da el yakıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Murat B.

fahrettin akansu

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Mesaj
280
Tepki
596
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Genelde lastik olayında gözardı edilen diğer etken de jant iç genişliği;

@Murat B. dediği gibi Tubeless setup ilerleyecekseniz 5000TL kutusunun arkasındaki değerler standart modelden daha farklı,
yaklaşık 10psi daha düşüğe aynı akıcılığı ve tutuşu daha konforlu biçimde yakalayabiliyorsunuz.

Bu noktadaki değerler üreticilerin o dönemdeki ortalamayı hedefleyen tablolarından bağımsız tamamen jantın iç genişliği ile doğrudan alakalı...
örnek vermek gerekirse son 10 yılda eski modellerdeki 13-13.5mm civarı jant iç genişlikleri;
önce 14.5-15mm civarına, 2015 trendi ile Mavic, Campy, Fulcrum gibi butik olmayan çoğu markada 17mm seviyesine, DT Swiss gibi markalarda 18mm seviyesine çıktı.

jantın iç genişliğinin artması, lastik içerisindeki hava odacığını büyüterek daha fazla hava hapsetmesine olanak vermektedir.
Bu da, bir üst genişlikteki lastiğe gereken minimum hava basıncının, daha düşük bir değer olması gibi basit mantık ile açıklanabilir.
kullanıcı alışkanlıklarına göre değişse de 1mm 5psi gibi değişim sağlamakta, tubeless setup yaklaşık 2mm iç genişliği büyütmüş gibi hacim sunmaktadır.

ön yargıların aksine aynı model 25mm lastiklerin aynı 23mm seçeneklerine göre göre daha akıcı olduğunun kanıtlandığı gibi,
güncel jant ve lastiklerde 60-70psi ile çoğu 110-120psi kullanan arkadaştan daha akıcı, daha iyi yol tutan ve fren mesafesi daha kısa seçenekler mümkün.

Klasik severler için ipek, pamuk geleneksel üretim lastikler ve latex iç tüpler, hem akıcılık hem de yoldaki pürüzleri sönümleme açısından hala tercih sebebi.
Ben de uzun süre hiçbir şikayet yaşamadan Veloflex ve Vittoria kullandım ama son jantımın kurulum amacı tubeless olduğu için 5000TL aldım.
28mm 60-63psi olarak kullanmaktayım ama jantımın özelliği sektör standardının biraz dışında 23mm iç genişlikte olmasından ötürü bu değerlere mecburum.
aynı zamanda jantım hookless olmasından dolayı normal iç genişlikten 1,5mm civarı daha fazla hacim sunuyor.

ama bisikletim de gravel veya cx değil bu değerler ile :)
aero bir jant ile 100psi lastik sertliğindeki gibi akıcı ama parke taşta giderken de 60psi gibi sekip takırdamadan sürüş mümkün :)


@umutcelik
@Murat B.
@Murat B.
 
Son düzenleme:

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.865
Tepki
4.398
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@makaram

kimse beni beyenmiyor :(
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Performans önceliğinizin olmadığını,patlak direncinin yüksek olmasını istediğinizi ve çabuk erimesini istemediğinizi düşündüğümüzde "Schwalbe Durano Plus" iyi bir seçim olacaktır. @makaram