Yol bisikletinde lastik seçimi

ilkercom

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2010
Mesaj
509
Tepki
533
Şehir
Çanakkale - Biga
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Triban 500 üzerinde gelen hutchinson equinox 2 lastiklerden çok memnunum. aldığımdan beri sadece bir turda patladı. onda da ilk önce ön lastiğe deve dikeni girdi. sonra baraj gölünün etrafında dikenli ve taşlı yola girdik orası rezaletti. maraton plus lastik haricinde her lastik dağılır.

100 110 psi ile iyi yuvarlanıyor. Bu sabah yağmurda 20 km kadar sürdüm yol çok iyi asfalt biraz temkinli gidince sıkıntı olmadı.

kısaca genel kullanıcı için çok yeterli bir lastik. Patladığında kolay söktüm taktım. Eskiyince belki daha iyi alternatiflere bakarım. ama şu an için çok çok yeterli.
 
Scudo

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.166
Tepki
23.503
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@kobalamin İyi günler önceki lastiklerim 700x28 Vera corsa Fuji bisikletimin üzerinde gelen lastiklerdi. Yaklaşık 2500 km yi gördükten sonra üzerinde yer yer yarıklar oluşmaya başladı. Daha sonra 700x25 continental ultra Sport 2 aldım wiggle kargo dahil çiftini 80 TL ye. Yuvarlanma direnci gibi verilerden anlamasamda yol tutuşu ıslak Ve kuru zeminde iyi gibi. 750 km de 1 kez sağlam bir çakıl taşı kütlesi içinden ve cam kırığı yığınından geçtiğimde patladı. Çakıl taşlarıda ufak 2 iz oluşturdu üzerinde. Eski lastiklerime nazaran biraz yumuşak bir hamura sahip.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
12.168
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Benim kullanmış olduğum lastikler:
Specializes Espoir Sport (23mm)
Continental GP4000S (25mm)
Schwalbe One (25mm)
Veloflex Master (25mm)
Challange Paris Roubaix Pro (27mm)
Vittoria Corsa G+ (25mm)
Continental Gatorskin (25mm)
Mavic Aksium (25mm)

Bunlardan Continental GP4000S ve Mavic Aksium'u hiç kimseye tavsiye etmem. Diğerlerinin hepsinin üstün ve zayıf olduğu yönler var.
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.704
Tepki
3.680
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Yaklaşık 1000-1500 km'dir Conti GP 4000S II kullanıyorum. ( 700x23 )

Islak da iyi değil,önermiyorum.
Kuru zeminde muazzam gidiyor.
Biraz hızlı yıpranıyorlar.
Patlak koruması ayrıca yok ama doğru basınçta kullanıyorum,hiç patlatmadım.

Bu lastiğim eskiyince aynı lastiğin 25c olanına geçeceğim
.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.640
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Recep-Şahin
+1 Veloflex Master Clinchers...
 
B

BF Okuru

Misafir
Continental Grand Prix 4000 S II

Ağırlık: 215gr (23c) 225g (25c)

Yol tutuş: 10/9
+ Yol tutuşu gayet başarılı.

Islakta yol tutuş: 10/4
- En ufak ıslak zeminde dahi çok rahat kayabiliyor

Yuvarlanma direnci: 10/9
+ Piyasanın en düşük yuvarlanma direncine sahip lastiklerinden bir tanesi. Test sonucu (link)

Patlak direnci: 10/7
+ Ortama bir patlak koruma katmanı var doğru basınçda kullanılırsa çok fazla patlak sıkıntısı çıkarmıyor.

Kullanım ömrü: 5.000km (ortalama değer kullanım alanına ve tarzına göre değişir.)
+ Sürüş yapılan zemine bağlı olarak zamanla lastik üzerinde ufak tefek kesikler oluşabiliyor buna genelde mıcırlı yollarda taş kesmesinden kaynaklanıyor. Genel olarak kullanım ömrü 5.000 km seviyesinde bununda performans lastiği için iyi bir değer olduğunu söylenebilinir.

Fiyat: 28 euro adet (yurtdışı)

Genel değerlendirme :

+ Piyasının yıllardan beri en çok tutulan kullanıcılarının büyük çoğunluğundan yüksek puan alan bir lastik. Hem hızlı, hem patlak koruması ve ömrü kötü olmayan iyi bir performans lastiği.
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.016
Tepki
2.718
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Standart trek 1 serisi üzerinde gelen katlanmayan adını hatırlamadığım lastiği saymazsak iki tane lastiği uzun süre farklı sıcaklıklarda ve ıslak kuru olarak kullandım .

Conti 4 seasons 25c.
Hamuru Bayağı yumuşak bir lastik. Dolayısıyla soğukta, ıslakta iyi yol tutuyor. Güven veriyor. Patlak koruması da gayet iyi. 800km Hiç patlamadı.

Yuvarlanma direnci bu denli patlak koruması iyi olan bir lastik için fena değil ama o paraya biraz daha iyi olması gerekirdi.

Benim gibi 85-90kg bir sürücü, soğuk asfaltta sıcak yaz günlerinde lastiği çok çabuk yıpratabiliyor. Sıcak yaz günlerinde güneşli havada asfalt iyice ısınınca 4seasons artık fazla yumuşayıp zorladıça ufaktan kaymaya başlıyor. Ben Türkiye'nin yaz sezonuna çok uygun bulmadım. En azından 60-70 kg değilseniz bu lastiği 3 mevsim gibi düşünün 4seasons değil.

Michelin pro4 endurance v2

Bu hiç aklımda yokken aldığım bir lastik oldu. Rollingresistance sitesinde dikkatimi çekti. Patlak koruması 4seasons 'a yakın, Yuvarlanma direnci daha az. Biraz daha sert gibi geldi bana ama şimdilik ıslakta kuruda çok iyi yol tutuyor. 5derecede nasıl tutar bakacağız. Ama sanki 4seasons çok soğukta daha iyi tutar gibi geliyor. Bu da 3 mevsim lastiği gibi geldi bana ama yaz ve bahar lastiği. 4seasons ise kış ve bahar lastiği.

Benim gibi patlak direncini önemseyen birine bu iki lastik ideal. Kışın 4seasons yazın pro4 endurance kullanacağım sanıyorum.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
12.168
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Recep-Şahin

Vittoria Corsa'nın yol tutuşu ıslakta da kuruda da çok iyi; muhtemelen benim kullandıklarımın en iyisi. Muhtemelen diyorum, çünkü virajlarda sınırları zorlayan birisi değilim, bu gözlemi fren performansına göre yapıyorum. Oldukça yumuşak yapılı bir lastik olduğu için 10-15PSI daha düşük basınçla kullanıyormuşsunuz gibi konfor sunuyor ve bozuk yollarda yol tutuşu daha az kötüleşiyor. Sağlamlık ve patlak koruması bakımından da kötü lastikler değiller. Ben 2000 kilometreden fazla kullandım ve bir kez patladı, o da yağmur sonrası yolların hala ıslak olduğu bir gündü (yollar ıslakken lastiklerin patlama riski artıyor). Şu anda bu lastikleri eşim kullanıyor, onun en az 500km kullanımında hiç patlamadı. 3000 kilometreye yakın kullanım sonrasında lastiklerin üzerinde bolca küçük kesik var ama ömrülerinin yarısına daha gelmemişlerdir.

@uguryilmaz144
Veloflex Corsa'lar, Vittoria Corsa'ya çok yakın lastikler. Yumuşaklık ve hissiyat olarak biraz daha iyiler, ancak yol tutuşu ve dayanıklılık bakımından bir tık daha aşağıdalar. Ben hiç patlak yaşamadım ama patlak koruması da bildiğim kadarıyla biraz daha zayıf. Powermeter kullanıyor olamama rağmen yuvarlanma dirençlerinde bir fark göremedim, fakat laboratuvarda yapılan testlere bakarsanız Vittoria Corsa'nın yuvarlanma direnci çok daha iyi.
 
B

BF Okuru

Misafir
Michelin Power Competition

Şu lastiği aramızda kullanan birisi varsa eğer değerlendirse çok memnun olurum.

(link)
 

tırıvırı.

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Mart 2015
Mesaj
988
Tepki
613
Şehir
antalya,Bursa.
Maxxis Re-Fuse,patlak koruması muhteşem ama bazen jilet gibi kayabiliyor,şu an hali hazırda bisikletimde takılı olan gerçi dün taktım,connti clasig diye bir model var,schwable durano pulus 4 bin km oldu haala çok iyi durumda,tubular olarakta vittoria ve velloflex var,birde spez var tubular o da

bu arada erkese tavsiyem arkadaşlar hem kış hem ülkemiz için en güzel çap 25mm olan lastiktir,25 mm tercih edin inanın hiç bir farkı yok yuvarlanma direnci yada hızda felan,daha konforlu daha sağlam her zaman 25mm dir,gerçi yarışlarda bile 25mm kulanılıyor

@Furkan TK değerlendirmeniz çok güzel olmuş bende belirticektim millet şimdi kızar diye yazmadım,gerçekten contiler ıslak zeminde beş kuruş etmez,bildğiniz jilet gibi kayıyor,yabancı forumlarda bile yazılıp cizliyor,sanrım bu connti en çok bizim ülkemizde abartılıp şişirlmiş bir marka lastik,sonuç olarak ülkeye fazla marka model girmedği için,beli başlı markları tanıyoruz bundan bir connti furyası tutmuş gitmiş :)

yurt dışından alma imkanınız varsa süper lasti,Vittoria Corsa G+
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

Mehmet 38

Aktif Üye
Kayıt
26 Mart 2016
Mesaj
129
Tepki
172
Yaş
43
Şehir
İstanbul
İsim
Mehmet Alay
Bisiklet
Salcano
Merhaba
Ben iki farklı lastik kullandım bunlar michelin pro3 ve schwalbe durono plus
MİCHELİN PRO 3 le düşünem yuvarlanması basıncı iyi durumda ise çok iyi yol tutuşu da fena değil ancak ıslak zeminde yol tutuşu çokta güvenilir değil sağlamlık olarak 3000 km ye kadar patlak görmedi ancak daha sonra sıkıntılar başladı sözün özü kuru ve düzgün yolda hız için ideal
  • Michelin PRO3 Race 700x23C (Service Course) Dış Lastik
  • Tasarım: Katlanır
  • Gövde : 127 tpi
  • Renk : Siyah+kırmızı+gri
  • Boyut : 700x23c
  • Etrto : 23-622
  • Ağırlık: 205 gram
  • Hava basınç: 87-116 psi
  • Fiyat : 70 tl DECATHLON

  • SCHWALBE DURONO PLUS ile düşüncem yuvarlanması bence pek iyi değil şöyle yazayım pro 3 ile gittim aynı yolda aynı ortalamayı tutturmak için fazladan güç harcamam gerekti yol tutuşunda pro 3 ile kuru yolda pek fark göremedim ancak ıslak zeminde daha güvenli patlak konusunda zaten en üst koruma ve ömrü 10000 km sözün özü benim için koruma ve yol tutuşu önemli diyenler için ideal
  • Boyut:
    ETRTO 23-622 (Franz.Bez. 700x23C)
    Tipi:katlama
    Bileşik:Çift
    yürütme:SmartGuard
    Renk:Siyah
    Cilt:İkiz
    Ağırlık:340 gr (12 oz)
    Basınç:6,00-10,00 Bar (85-145 psi)
    Maksimum yük:70 kg
    EPI:67
    Profil:HS464
    Makale numarası:11600680
    EAN:4026495743938
    Tüp:15, 20

  • FİYAT:155 TL İKİ ADET FİYATI HER ŞEY DAHİL merlincycles
 

air28-3

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2015
Mesaj
744
Tepki
4.247
Yaş
41
Şehir
Kayseri
İsim
Ersin
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Continental 4 season 1000 km yaptım alalı patlak olmadı hiç
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.640
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Konuyu hortlatıyorum. Bu soğuk kış günlerinde hangi lastikleri kullanıyorsunuz arkadaşlar? Hangi lastiklerden memmunsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
B

BF Okuru

Misafir
@uguryilmaz144
Hocam ben rubenalara devam :D kayma olmadi frenleme hariç :D
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.640
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
CST Czar EPS'ler sağlamlıklarını kanıtladı arkadaşlar. 3300km'dir her türlü sıcaklıkta, her türlü yol ve arazide lastikleri kullandım. Bu lastikleri alırken amacım patlakları minimuma indirmekti ve lastikler görevini yaptı. Yanlış hatırlamıyorsam 3300km'de sadece 4 kere patladı. İkisi hatalı jant bandı, biri de aşırı frenden dolayı patladı. Sadece 1 patlakta lastiği çelik tel saplandı. Tahmin ediyorum diğer lastikler de aynı durumda patlardı.

Yol tutuşu bakımından iyi olduğunu düşünüyorum. Yol grubunda denediğim ilk lastik olduğu için kıyaslama yapma şansım yok fakat hiçbir zaman zor durumda kalmadım. Bu sabah lastikleri kar ve buzda denemek için Kayadibi'ne tırmandım. Sonuç gayet başarılı :)

15935961_10205903729950877_1032218305_n.jpg
 

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Mesaj
313
Tepki
447
Yaş
28
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
Ben de Continental Ultrasport 2 icin konusayim madem.
@uguryilmaz144 yalniz gozume bir ayrinti takildi.O sogukta kisa taytla nasil donmadiniz helal olsun.
IMG_20161229_160700_299.jpg
P_20161125_170246_1_p.jpg
Oncesinde michelin dynamic sport kullaniyordum.Buna gore yorum yapicam.Conti. virajlarda michelin'e gore biraz daha guven veriyor.Benim bu lastigi alma amacim karda kista patlamadan kaymadan dusmeden kullanabilmekti.
Duz yolda frenleme anlaminda riskli yerlerde teker kilitlenmeye basladi.Aslinda fren pabuclarini da degistirdim belki ondan olabilir ama frenlemedeki yol tutusu anlaminda michelin'e gore biraz kotu.
Lastigin yanal patlama direnci yibe michelin'e gore cok dusuk.İlk aldigim haftada 3kez yanaklarindan lastik patladi.Normal patlak korumasi ise fena degil.
Esas beni sasirtan nokta yukaridaki yari buz-karli ortamda oldu.Rastgele olarak yukaridaki yolda surmek zorunda kaldim.Bu yila girdigimde kac kez dusup bir yerimi kiracagimi dusunuyordum.Hatta benim surdugum yerde birkac gun once de iki teker bir adam da dusmustu.İste burada neredeyse hic kaymadi bu anlamda eve sag salim donmemde cok yardimci oldu.
Son olarak su derecelendirmemi yapayim:
Marka:Continental Ultrasport 2
Karkas Yapisi:180TPİ
240gr (700cx23mm)
Yol tutus:Ortalamanin bir tik alti
İslakta yol tutus:Ortalama-karda ortalamanin uzerinde
Yuvarlama direnci:Ortalama(Michelin'e gore bir tik yukarida)
Patlak direnci:Ortalamanin biraz altinda(4/10)
Cifti 100-120tl Merlincycles
Tavsiye eder miyim:hayir
 

amd

Sic ad nauseam !
Kayıt
17 Eylül 2011
Mesaj
400
Tepki
696
Şehir
Antalya
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şimdiye kadar kullandığım lastikler ve izlenimlerim şu şekilde:

-Schwalbe Lugano : Patlak konusunda gayet iyi, kolay kolay patlamıyor ancak ıslak zeminde berbat ve yol tutuşu konusunda iyi olduğunu söyleyemem. Eğer istediğiniz lastik, ucuz ve zor patlayan türde bir şey ise alabileceğiniz en iyi lastiklerden biridir. Ancak tekrar ediyorum, yol tutuşu ortalamanın altında.

-Rubena Phoenix Racing Pro : Yol tutuşu gayet iyi ancak patlamaya karşı direnci çok düşük. 3-4 aylık kullanımdan sonra, lastik basıncı normal olmasına rağmen arka lastik yan taraftan yırtılarak patladı. Malzeme kalitesinin çok iyi olduğunu söyleyemem. Ağır sürücüler için tavsiye etmem.

-Continental Grand Prix 4000S II : Şimdiye kadar kullandığım en iyi lastik diyebilirim. Islak, kuru farketmeksizin yol tutuşu çok iyi. Doğru basınçta olduğu sürece, mıcırlı yollarda dahi kolay kolay patlamıyor. Bu arada 100 kilo olduğumu da söylemeliyim, lastiğin maruz kaldığı ağırlık ve bozuk yola rağmen sağlamlığını anlatabilmek adına. Şu an 700X25 ebatındaki lastikleri kullanıyorum ve bir çift de 700X23 ebatlı, yaz mevsimi için yedeklerim mevcut. Kesinlikle tavsiye ederim.
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.675
Tepki
1.817
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
108 kiloyum. Bugüne kadar kullandığım lastikler ve görüşlerim de şu şekilde;

Hutchinson Equinox 23c
33 TPI, 310 gr. Katlanmıyor.
Sürekli patlayan bir lastik. En ufak bir cam parçasına dahi dayanıksız. Yuvarlanma direnci 2,5/5 denilebilir. Islakta yol tutuşu ortalama.

Vittoria Zaffiro 23c
26 TPI, 330 gr. Katlanmıyor.
Patlama konusunda Hutchinson Equinox'lardan 7 TPI geride olmasına rağmen çok az daha iyi. Fakat yanlardan telleri atıyor ve parçalanıyor.
Yuvarlanma direnci konusunda geride bir lastik, 2/5. Islakta yol tutuşu ortalama

Continental Gatorskin 28c
3/180 TPI, 360 gr. Katlanabilir.
Patlak konusunda şişe dibi üzerinden geçmediğiniz ya da kapana girmediğiniz sürece size sorun yaşatmayacak bir lastik. Henüz hiç patlatamadım.
Yuvarlanma direnci hayli yüksek. 2/5 Islakta yol tutuşu ortalama.
Bunlar benim işe gidip gelme lastiklerim :) Mesela bugün kar üzerinde işe geldim. Bu lastiklerle bir kez de Yalova-Bilecik yolculuğum oldu.

MICHELIN Pro4 Service Course 25c
110 TPI, 215 gr. Katlanabilir.
Daha üstü illaki vardır. Fakat şu ana kadar kullandığım en iyi lastikler bunlar.
Patlak konusunda GatorSkin'lerden çok az geride diyebilirim. Merakımı gidermek için cam parçalarının üzerinden geçtiğim oldu.
Yuvarlanma direnci için 5/4 denilebilir. Islakta yol tutuşu 5/5. Kesinlikle kaydırmıyorlar. Arka lastiği kaydıracak kadar zorladığımda ise çok az kaydırıp tekrar yola tutunuyorlar.
Bence harikalar.
 

ATALAY16

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2015
Mesaj
1.579
Tepki
1.753
Yaş
32
Şehir
BURSA
İsim
Fatih Mehmet ATALAY
Bisiklet
Sedona
yol bisikleti konusunda size yakın olan cyclocross tipi bisikletimle katıldım lastik konusunda mtb de schwalbe tour plus kullanıyordum 600 km den fazla oldu patlama yapmadı hiç aynı lastiğin (700x35 c ) olanını buldum sipariş geçtim bisikeltin üzerinde gelen lastikler pek güven vermedi açıkçası