Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.894
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Merhabalar
GCN'nin çok tatlı bir videosunu buldum ve konusunu açıyorum
Videoyu izleyelim:
Kilo verin!
Averaj hızınızı geliştirmenin en iyi yollarından biri kilo vermektir, özellikle de yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız.
Örnek vermek gerekirse, 80 kiloluk bir sporcu, 5 kilo verip 75 kiloya indiğinde %8 eğimli, 1 kilometrelik bir tırmanışta 17 saniye hızlanır. Aynı güçle, yani 250 watt ile tırmandığını varsayıyoruz. Yani uygulanan güç değişmeyecek. Yani 15 kilometrelik bir tırmanışta 4 dakika kazanacaksınız! Kartepe'nin 16 kilometre olduğunu hatırlatalım Yani sadece kilo vererek bile, Kartepe'ye neredeyse 5 dakika daha erken çıkmanızdan bahsediyoruz!
Pozisyonunuzu ayarlayın
Özellikle düz yolda tempo yaparken ve yokuş inerken aero pozisyonda sürmek önemli. Araştırmalar gösteriyor ki, dirsekleri 90 derece bükerek hoodlardan tuttuğumuzda en iyi aero pozisyonlardan birini alıyoruz. Dirseklerimizi 90 derece bükmek, bize %14'e kadar enerji tasarrufu sağlıyormuş.
Bu posizyon size bir yarışı hatırlattı mı? Bu seneki Dubai turu 6. etabın galibi yarış boyunca bu pozisyonda sürmüştü
Bisikletinizi ve giyiminizi daha aero yapın
Bu madde biraz "heralde yani" maddesi Cüzdanın durumuna bakıyor. Fakat giyiminizi seçerken vücudunuza iyi yapışmasını ve sarmasını seçin. Özellikle Aliexpress ürünleri çok bol duruyor...
FTP'nizi artırın
Yani uygulayabildiğiniz maksimum gücü artırın, 1 saat boyunca koruyabildiğiniz maksimum gücü artırın.
Strava'da antrenmanlarınız sonunda ortalama gücünüzü görebiliyorsunuz. Bu, tabiki bir tahmini değer. Güç, güç ölçersiz tam olarak ölçülemez. Fakat antrenmanlarınız sonundaki güç değerlerinizi birbiriyle kıyaslayarak, gelişip gelişmediğinizi görebilirsiniz. Örneğin Strava'daki watt değerinizi 170'ten 250'ye çıkarmayı hedefleyin. Fakat dikkat edin, bu hedefi her antrenman için koymayın. Farklı tipte antrenmanlarınız olmalı. Bahsettiğin hedef, performans antrenmanları için geçerli Aktif dinlenme antrenmanlarınızdaki watt değerini dikkate almayın. Orada sadece amaç pedal çevirmek, güç uygulamak değil.
Aero bar
Fren kabiliyetimizi kısıtladığı için, İstanbul'da riskli olduğunu düşünsem de, aerobarın bizi hızlandırdığı kesin. Sahilyolu gibi yollarda aerobar kullanılabilir. Yol gidonuna takılabilen aerobarlar var bildiğiniz gibi:
Yuvarlanma direncinizi düşürün
Yuvarlanma direnci daha düşük lastikler seçmek ve lastik basıncınızı yüksek tutmak hızınızı arttırmak için oldukça önemli.
Virajları doğru alın
Virajı olabildiğince geniş, dıştan almak ve çok gereğinden fazla yavaşlamamak önemli, ortalama bir sürüşte, 120 dönüş yaptığımızı varsayarsak, bunların her birinden yarım saniye tasarruf edersek, antrenman sonunda 1 dakika tasarruf etmiş oluyoruz!
Grup sürüşü yapın
Grup sürüşlerinde, önünüzdeki sporcuların rüzgarınızı kesmesi sayesinde aynı enerjiyle daha yüksek ortalama çıkarabilirsiniz. Önünüzdeki bisikletçinin kestiği rüzgar sayesinde %30'a kadar enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.
Daha güvenli rotaları tercih edin
Trafikten uzak yollar iyi bir tercih olacaktır. En olmadı, emniyet şeridi olsa bile yeterli
GCN'nin çok tatlı bir videosunu buldum ve konusunu açıyorum
Videoyu izleyelim:
Kilo verin!
Averaj hızınızı geliştirmenin en iyi yollarından biri kilo vermektir, özellikle de yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız.
Örnek vermek gerekirse, 80 kiloluk bir sporcu, 5 kilo verip 75 kiloya indiğinde %8 eğimli, 1 kilometrelik bir tırmanışta 17 saniye hızlanır. Aynı güçle, yani 250 watt ile tırmandığını varsayıyoruz. Yani uygulanan güç değişmeyecek. Yani 15 kilometrelik bir tırmanışta 4 dakika kazanacaksınız! Kartepe'nin 16 kilometre olduğunu hatırlatalım Yani sadece kilo vererek bile, Kartepe'ye neredeyse 5 dakika daha erken çıkmanızdan bahsediyoruz!
Pozisyonunuzu ayarlayın
Özellikle düz yolda tempo yaparken ve yokuş inerken aero pozisyonda sürmek önemli. Araştırmalar gösteriyor ki, dirsekleri 90 derece bükerek hoodlardan tuttuğumuzda en iyi aero pozisyonlardan birini alıyoruz. Dirseklerimizi 90 derece bükmek, bize %14'e kadar enerji tasarrufu sağlıyormuş.
Bu posizyon size bir yarışı hatırlattı mı? Bu seneki Dubai turu 6. etabın galibi yarış boyunca bu pozisyonda sürmüştü
Bisikletinizi ve giyiminizi daha aero yapın
Bu madde biraz "heralde yani" maddesi Cüzdanın durumuna bakıyor. Fakat giyiminizi seçerken vücudunuza iyi yapışmasını ve sarmasını seçin. Özellikle Aliexpress ürünleri çok bol duruyor...
FTP'nizi artırın
Yani uygulayabildiğiniz maksimum gücü artırın, 1 saat boyunca koruyabildiğiniz maksimum gücü artırın.
Strava'da antrenmanlarınız sonunda ortalama gücünüzü görebiliyorsunuz. Bu, tabiki bir tahmini değer. Güç, güç ölçersiz tam olarak ölçülemez. Fakat antrenmanlarınız sonundaki güç değerlerinizi birbiriyle kıyaslayarak, gelişip gelişmediğinizi görebilirsiniz. Örneğin Strava'daki watt değerinizi 170'ten 250'ye çıkarmayı hedefleyin. Fakat dikkat edin, bu hedefi her antrenman için koymayın. Farklı tipte antrenmanlarınız olmalı. Bahsettiğin hedef, performans antrenmanları için geçerli Aktif dinlenme antrenmanlarınızdaki watt değerini dikkate almayın. Orada sadece amaç pedal çevirmek, güç uygulamak değil.
Aero bar
Fren kabiliyetimizi kısıtladığı için, İstanbul'da riskli olduğunu düşünsem de, aerobarın bizi hızlandırdığı kesin. Sahilyolu gibi yollarda aerobar kullanılabilir. Yol gidonuna takılabilen aerobarlar var bildiğiniz gibi:
Yuvarlanma direncinizi düşürün
Yuvarlanma direnci daha düşük lastikler seçmek ve lastik basıncınızı yüksek tutmak hızınızı arttırmak için oldukça önemli.
Virajları doğru alın
Virajı olabildiğince geniş, dıştan almak ve çok gereğinden fazla yavaşlamamak önemli, ortalama bir sürüşte, 120 dönüş yaptığımızı varsayarsak, bunların her birinden yarım saniye tasarruf edersek, antrenman sonunda 1 dakika tasarruf etmiş oluyoruz!
Grup sürüşü yapın
Grup sürüşlerinde, önünüzdeki sporcuların rüzgarınızı kesmesi sayesinde aynı enerjiyle daha yüksek ortalama çıkarabilirsiniz. Önünüzdeki bisikletçinin kestiği rüzgar sayesinde %30'a kadar enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.
Daha güvenli rotaları tercih edin
Trafikten uzak yollar iyi bir tercih olacaktır. En olmadı, emniyet şeridi olsa bile yeterli