Scudo Sports

Yol bisikletinde hızınızı artırmak için 10 ipucu

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.003
Tepki
24.914
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Merhabalar :)

GCN'nin çok tatlı bir videosunu buldum ve konusunu açıyorum ;)

Videoyu izleyelim:


Kilo verin!
Averaj hızınızı geliştirmenin en iyi yollarından biri kilo vermektir, özellikle de yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız.
Örnek vermek gerekirse, 80 kiloluk bir sporcu, 5 kilo verip 75 kiloya indiğinde %8 eğimli, 1 kilometrelik bir tırmanışta 17 saniye hızlanır. Aynı güçle, yani 250 watt ile tırmandığını varsayıyoruz. Yani uygulanan güç değişmeyecek. Yani 15 kilometrelik bir tırmanışta 4 dakika kazanacaksınız! Kartepe'nin 16 kilometre olduğunu hatırlatalım :) Yani sadece kilo vererek bile, Kartepe'ye neredeyse 5 dakika daha erken çıkmanızdan bahsediyoruz!

Pozisyonunuzu ayarlayın
Özellikle düz yolda tempo yaparken ve yokuş inerken aero pozisyonda sürmek önemli. Araştırmalar gösteriyor ki, dirsekleri 90 derece bükerek hoodlardan tuttuğumuzda en iyi aero pozisyonlardan birini alıyoruz. Dirseklerimizi 90 derece bükmek, bize %14'e kadar enerji tasarrufu sağlıyormuş.

2.png


Bu posizyon size bir yarışı hatırlattı mı? Bu seneki Dubai turu 6. etabın galibi yarış boyunca bu pozisyonda sürmüştü :)


Bisikletinizi ve giyiminizi daha aero yapın
Bu madde biraz "heralde yani" maddesi :) Cüzdanın durumuna bakıyor. Fakat giyiminizi seçerken vücudunuza iyi yapışmasını ve sarmasını seçin. Özellikle Aliexpress ürünleri çok bol duruyor...

1239190789908-rs5vw0athlw5-399-75.jpg




FTP'nizi artırın
Yani uygulayabildiğiniz maksimum gücü artırın, 1 saat boyunca koruyabildiğiniz maksimum gücü artırın.
3.png

Strava'da antrenmanlarınız sonunda ortalama gücünüzü görebiliyorsunuz. Bu, tabiki bir tahmini değer. Güç, güç ölçersiz tam olarak ölçülemez. Fakat antrenmanlarınız sonundaki güç değerlerinizi birbiriyle kıyaslayarak, gelişip gelişmediğinizi görebilirsiniz. Örneğin Strava'daki watt değerinizi 170'ten 250'ye çıkarmayı hedefleyin. Fakat dikkat edin, bu hedefi her antrenman için koymayın. Farklı tipte antrenmanlarınız olmalı. Bahsettiğin hedef, performans antrenmanları için geçerli :) Aktif dinlenme antrenmanlarınızdaki watt değerini dikkate almayın. Orada sadece amaç pedal çevirmek, güç uygulamak değil.

Aero bar
Fren kabiliyetimizi kısıtladığı için, İstanbul'da riskli olduğunu düşünsem de, aerobarın bizi hızlandırdığı kesin. Sahilyolu gibi yollarda aerobar kullanılabilir. Yol gidonuna takılabilen aerobarlar var bildiğiniz gibi:
ONECOL.jpg


Yuvarlanma direncinizi düşürün
Yuvarlanma direnci daha düşük lastikler seçmek ve lastik basıncınızı yüksek tutmak hızınızı arttırmak için oldukça önemli.

Virajları doğru alın
Virajı olabildiğince geniş, dıştan almak ve çok gereğinden fazla yavaşlamamak önemli, ortalama bir sürüşte, 120 dönüş yaptığımızı varsayarsak, bunların her birinden yarım saniye tasarruf edersek, antrenman sonunda 1 dakika tasarruf etmiş oluyoruz!
4.png

5.png


Grup sürüşü yapın
Grup sürüşlerinde, önünüzdeki sporcuların rüzgarınızı kesmesi sayesinde aynı enerjiyle daha yüksek ortalama çıkarabilirsiniz. Önünüzdeki bisikletçinin kestiği rüzgar sayesinde %30'a kadar enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.
team-sky-echelon-996.jpg


Daha güvenli rotaları tercih edin
Trafikten uzak yollar iyi bir tercih olacaktır. En olmadı, emniyet şeridi olsa bile yeterli :)
 
Scudo
velodrom sürüşü için aerobar almayı düşünüyorum ben de..Yalnız decathlonda 140 TL namussuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geçen veledromda ridley le ilk üçe kalan adam cervelo bisikletle 10 saniye fark yemişti. resimleri görünce onu hatırladım :)
 
Daha guvenli rotalari tercih edin butunlugu bozmus sayin Mistinoglu, farkli seyler deniyor videoda gozden kacmadi degil :D Ama tabii Turkiye icin ufak bir editleme de yapmakta fayda vardi.
 
Teşekkür ederim bunlara bakacağım hele bisikleti alayım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu
Teşekkürler paylaşım için çok işime yaradı :) Hocam şimdi bu pozisyonda değil de gidonun aşşağısından tutsak yine aero olmuyor mu? Bu pozisyon daha az yorduğu için mi bu şekilde sürdüler, benim bildiğim gidon aşşağısından daha çok rüzgar kesiyor
 
@Auron Sanchez evet, aerodinamik açısından doğru. Fakat gidonu hood kısmında tuttuğumuzdan hem gidondan daha güç alıyoruz hem de sırtımız biraz daha dik kaldığı için bacağımız pedala biraz daha iyi basıyor. Adamların hepsine dikkat ettim, Katar turunda hiçbirisi gidonu alttan tutmadı. Sanırım sebep bu saydığım 2 şey.
 
@Serkan Mıstınoğlu
bın kere deyıp de anlatamadıgım konu...aynı aeroa acısı ama pedala daha yukzek basınc...en kral surus pozısyonu bu..ben kendı kendıme bulmustum..megerse ozel bı sey degılmıs )))))))))))) sırrım acıga cımıs oldu..zıra boyle usre pek rastlamamıstım bızım amator camıada )))
 
Trafikte hood pozisyonda sürebiliyor musunuz peki? Yoksa gidonu alttan mı tutmak lazım daha güvenli sürüş için?
 
Geri