Scudo Sports

Yol bisikletinde 50 mi 53 mü aynakol kullanıyorsunuz?

Yol bisikletinde aynakol tercihiniz nedir?


  • Toplam katılım
    255
düz yolu değilde iniş ve çıkış ağırlıklı düşünenler için aslında 56/32 aynakolda üretilmeli aslında diye düşünüyorum. hem inişte hem çıkışta güzel olabilir
 
Scudo
valla, tour de france referans alabileceğim son nokta benim için, orda bile 56 yoksa gerek yok bence :cool:
 
53-39 ayna,11-23 ruble kullanıyorum yokuşlarda can acıtıyor :) 50-34 hobi kullanıcısı için ideal bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
@Sertaç EKİCİ
Sertac ciddi anlamda merak ediyorum 180 devire ciktigin ani.saniyede 3 tam tur pedal demektir ki ciddi anlamda bunun videosunu cekip koyarsan cok sevinecegim.ha birde bunu 53-11 ile yaptigini soyluyorsun ki insallah gormek nasip olur.hatta bu videoyu kaliteli cekersen senin adina team sky a basvuracagim emin ol seni transfer edeceklerdir.cunku okudugum kadariyla 220 nabizlarda pedal cevirebiliyorsun simdi okuduk 180 kadans yapiyormussun bu kalitede ve gucte bir insani tum pro takimlar ister bizde gurur duyariz Turk oldugun ivin arada transfer komisyinu da alip zengin olabilirim :)

not:180 kadansi illa 53-11 cevirmene gerek yok istedigin disli orani ile goster avrupaya transfer garanti
 
Geçen ay 56 Feridun lakaplı Feridun üstadla tanıştım, yaş 60 civarı. Lakabı 56 aynakoldan geliyor. Geçmiş yıllarda Türkiye'nin en iyi yarışçısı olduğu söyleniyor; 56 aynakol kullanarak yarışıyormuş.

Atilla da bisikletinde 56 aynakol kullanmaya başladı bir süredir. Kaynarca-F1 arasını 56'yla çıktığını gördüm. Önce Alanya yarışına hazırlanıyor sandım, değilmiş. Urfa'da 180 km/s motor arkası hız rekoru deneyeceğini söyledi.

Ben 50-34/11-28 kullanıyorum. 50-11 benim kapasitem için düz yolda yeterli hızı sağlıyor. Bazı rampaları da 50 aynakolla çıkıyorum, 53 olsa zorlardı sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
Tek kelime söyleyeceğim, aklınızda bulunsun:

"Zeka, kaba kuvvetten üstündür"

Yeterli bilginiz varsa, az bir güç ile bile yüksek hızlara çıkabilirsiniz.
 
@Bahadır Gürel




bahadır bey iyi bir koduya değindiniz aslında; büyük dişliyle yokuş çıkmak!
orta göbeği çok zorlamıyor muyuz bu durumda?
büyük dişliyle yokuş çıkarken pedala uyguladığımız kuvvet kaç watta kadar çıkıyor bilmiyorum ama muazzam bir güç uyguluyoruz.. ben bacağım için değil de bisiklet için endişeleniyorum :)
 
180 kadans ve 53-11 dişli bu anı görmek için türkiyenin öbür ucuna bile giderim :) %27 eğimde pedal çevirerek 50-12 sistemde görebildiğim 72 km hız idi ve bu hız ile okadar eğim ve eforla yolda tutunabilmek o yokuşu çıkmaktan çok daha zor gelmişti :) 100 km hızlardan bahsediyoruz 180 kadans yokuş aşağı ve rüzgara karşı................ kuantum fiziği biraz daha mantıklı gelmeye başladı sanki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail eren
eleştiri, ihtiyaçtır. illaki :)
gerekiyorsa eleştireceğiz, fakat burda Sertaç beye yöneltilen eleştirilerin büyük bir kısmı bence bu şekilde yapılmamalıydı..
üslup yanlış bence
 
@Lammarth

Teşekkürler.Sıkıntı yok eleştirebilirler tabii ki. Forum ortamı, kimseye kırgınlığım yok. İşte gel gelelim bazen, insanların görmesi gereklidir bazı şeyleri video kaydı olsun,güzel olsun. O zaman sözcükler biter, gerçekler konuşur. Biraz sabır.

Ahanda makinam(Ayarlarıma dikkat-Fitting):

https://www.bisikletforum.com/a/img35/2428/u382.jpg
 
Aslolan kuantum fiziği zaten, klasik fiziğin çoğu kısmı bir çok kısmı açıklamakta yetersiz kalıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@Lammarth

Ben daha önce aynısını 37+ ortalamayı 100 küsür km'de çıkardığını söylediği konuda GPS kayıtlarını istemiştim. Hala bekliyoruz :)
Geçenlerde de 6w/kg'ı mı, öyle bir değeri 1 saat koruduğunu söyleyen bir yazı yazmıştı.
Armstrong dopingli zamanlarında o kadar basıyordu zaten :D

Siz arkadaşı daha tanımıyorsunuz. Her konuda yazar öyle ara ara. Gülüp geçiyoruz artık. Kendisi de kusura bakmasın artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Daywalker
@Lammarth

Yarışlara gireceksen önemli bir farktır yoksa spor için kullanıyorsan önemli bir fark değildir.
 
yarışlar şimdilik bir hayal cenk bey
ölmeden önce yapılması gereken şeylerden biri :D

kendi kendimi havaya sokmayı seviyorum. sanırım bu yüzden 53 denicem :)
 
@Sertaç EKİCİ

Sertac kimsenin senin zekandan ve gucunden suphesi yok alay eden de yok gayet net soyluyorum saniyede 3 tam tur yani 180 kadansi goster tem sky da takim kaptani gorevin hazir.yada Turkiyedeki tum yol yarislarinda birinciligin garanti gayet net ve reel birsey yaziyorum muhendis insansin anlarsin.

Kilo basina 6 watt yazdigin yaziya hic yorum yapmiyorum hesaplama hatasi oldugunu varsayiyorum eger bunu da ispatlarsan zaten transfer ucretin sadece beni degil forumdan birkac arkadasi zengin eder sende ekonomik sikinti cekmezsin
 
@ferhat köse

kendim Denizliliyim ve bana bisikleti sevdiren ve bu spora başlatan kişi şüphesiz ki Sertaç abidir. kendisiyle bir çok kez tura çıkma bisiklet sürme imkanı buldum. halada görüşmekteyim. bisiklet hakkında durum ne olursa olsun ilk danışacağım kişi odur. sürüş tarzını ve antrenman durumunu gayet iyi biliyorum. bu yaz şuan kullandığı yol bisikletini toplarken aldığı ultegra 6700 39*53 aynakolun kendisine yetmeyeceğini aynakolun ilk geldiği gün söylemiştim zaten. çünkü yaklaşık 2 yıl kadar önce kullandığı mossoda da 39* 53 aynakol 23*11 ruble kullanıyordu. şuan ki bisikleti içinde ne kadar ince detaylarla uğraşıp topladığınıda ona yardım ederken görmüş oldum. uzun zamandır yapılan günde çift antrenman ve bisikletin sağladığı artı faydalarda var. gayet doğal olarak o bisiklette 56 dişli kullanabileceğini düşünüyorum. kendisiyle bu yaz çıktığım bir turda 39*53 aynakol 23*11 ruble ile 92.34 hız a ulaştığımı bende gördüm ve uygun şartlarda 100+ e ulaşabileceğine inanıyorum. ( takdir edersiniz ki bu hızlara her gün her zaman ulaşılamaz rüzgar yönü kuvveti hava koşulları vs. etkenler söz konusu) eğer ki resim video herhangi bir görsellede yapabildiklerini forumla paylaşırsa mutluluktan havaya uçacak ilk kişiyim. konu hakkında inşallah bi iddaa inatlaşma ortamı oluşturulup birşeyler yapalım derken insanların can sağlığına zarar verici olaylarla karşılaşılmaz. eğer burada paylaşmak için bir video vs çekimine gireceksede Sertaç abiden kendine çok dikkat etmesini istiyorum.
altındaki ne olursa olsun bisiklette motor sensin. Sertaç abi bu sözü çok kez söylemiştir bana. insan kendini geliştirdikçe yaptığı işi ciddiye alıp sürekli sınırlarını aşmaya çalıştıkça çok uzak görünen hedefler yapılamayacak değildir diye düşünüyorum.
 
Geri