Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

btwin alur700 2500 tl bu fiyata alabileceğin en iyi fiyat performans bisikleti
 
Scudo
Alur 700 için bütün Decathlon mağazalarını aradım, hiçbirinde "XL" boyu yokmuş. Sadece tek bir mağazada "L" boy buldum onunda kadro boyu 57 cm dediler.
Ayakkabısız bacak boyum 88 cm, yaklaşık 58-59 cm kadro boyu olmalı sanırsam benim için. 57 cm sıkıntı çıkartır mı acaba?
 
bence sorun olmaz etrafında 57 kadro kullanan biri varsa dene boyum 1.85 57 kadro kullanıyorum bacak boyun 3 cm fazla bile olsa sıkıntı yaşamazsın bence
 
@apocalypse

Bugün Bayrampaşa Decathlon mağazasından Alur 700 ü aldım. Bisiklet gerçekten güzel fakat selesini değiştireceğim gibi duruyor. Biraz fazla sert. Geri kalan donanımlar, bisikletin ağırlığı, görünüşü gayet tatmin edici.
Arka alt tarafa koyulmuş ama pek bir sıkıntı çıkartacağını sanmıyorum. L boy aldım gayet iyi, şuan için bir sıkıntı yok, ilerleyen zamanlarda kullandıkça gördüğüm eksi ve artı yönlerini yazarım.
 
Merhaba arkadaşlar, 5 aydır adam gibi bir bisiklete sahibim. (carraro sportive 227) Uzun araştırmalar sonucu bu bisikleti almıştım. Gayet de memnunum hala büyük bir keyifle biniyorum. Hafta sonları 50-100 km arasında değişen turlar yapıyorum. İstanbulda yaşıyorum. Dediğim gibi bisikletimden memnunum ama son zamanlarda anladım ki aslında benim olayım Yol/Yarış bisikletiymiş. Nasıl anladım bunu peki? Daha fazla hız yapma isteği, yokuşlarda daha rahat tırmanış, daha hafif kilo ve tabii ki daha estetik duruşa sahip bisiklet türü olması beni yol bisikletlerine itti. Epeydir araştırıyorum bu bisikletleri ve seçeneklerimi kendi çapımda 3'e kadar indirdim.

Bisiklet konusunda teknik bilgim yoktur. Forumda gördüğüm kadarıyla ufak tefek bilgilerim var. Hangi vites daha iyi, fren kolları nasıl olmalı vs. Yeni bisiklete geçmemdeki en önemli sebep Daha fazla hız ve performans isteğidir. Bisikleti şile yollarında, çavuşbaşı-beykoz yollarında sürüyorum daha çok. Bol bol inişili çıkışlı, tırmanlışlı yollar yani. Bütçem aşağıdaki 3 modeli almaya el veriyor. Lütfen yazdıklarımı da dikkate alarak doğru bir bisiklet edinmeme yardımcı olun.


Scott speedster 10 (fiyat: 4013 tl)
http://www.bikeandoutdoor.com/2016-scott-speedster-10-yol-bisikleti-16481-50-B.jpg
Marka
Scott
Kullanım AlanıYOL
KadroSpeedster Aero / D.Butted 6061 Alloy / Road geometry / Integrated Headtube
MateryalAliminyum
Kadro BoyuXS,S,M,L,XL,XXL
Jant Ebatı28"
Vites Sayısı22
Amortisör / MaşaSpeedster Carbon/Alloy 1 1/8" Alloy steerer
Fren SistemiShimano BR-R561 Black Super SLR Dual pivot
Ayna KolShimano FC-RS500 Black Hyperdrive 34x50 T
Vites KollarıShimano Ultegra ST-6800 Carbon Dual control 22 Speed
Arka AktarıcıShimano Ultegra RD-6800-GS 22 Speed
Ön AktarıcıShimano 105 Black FD-5800
RubleShimano 105 CS-5800 11 Speed 11-32 T
Zincir KMC X11
Jant Seti/ÇemberiSyncros Race 27 Aero Profile 20 Front / 24 Rear
Jant Ön GöbekFormula Team 20 H
Jant Arka GöbekFormula Team 24 H
Jant TelleriHTI - Standard Black 2mm
FurçIntegrated Steel Cup
GidonSyncros RR2.0 Anatomic 31.8mm
Gidon BoğazıSyncros FL2.0 1 1/8" / four Bolt 31.8mm
ElcikSyncros
PedalYok
SeleSyncros FL2.5
Sele BorusuSyncros RR1.4 Carbon/Alloy 31.6/300mm
Sele KelepçesiSyncros
Ön Dış LastikKenda Kontender 700x25C
Arka Dış LastikKenda Kontender 700x25C
Ağırlık9.42kg


Merida Reacto 400 (fiyat: 4950 tl)

http://www.sedabisiklet.com/images/products/2/2312016163540_REACTO_400_T-REPLICA_MY2016%20(Custom).jpg

KADRO
Reacto Aero direct-pro
ÖLÇÜLER54 cm
RENKLAMPRE
MAŞAReacto Carbon Race
ORTA YATAKDahili
FREN KOLUDahili
ÖN FRENMerida Road Pro
ARKA FRENMerida Reacto direct
ZİNCİRKMC X11
AYNAKOLFSA Gossamer 52-36 MegaExo
ÖN VİTESShimano 105 D
ARKA VİTESShimano 105 SS
KASET DİŞLİShimano CS-5800-11 11-28
GİDONMerida Compact road OS
BOĞAZMERIDA pro OS -5
FURŞ TAKIMIBig Conoid S-bearing neck pro
ÖN HAZNERoad seal Bearing
ARKA HAZNERoad seal Bearing
PEDALNO
JANT ÇEMBERİMerida AERO 30
SELEMerida Race 5
SELE KELEPÇESİDahili
SELE BORUSUReacto carbon Comp
ÖN VİTES KOLUShimano 105
ARKA VİTES KOLUShimano 105
ÖN DIŞ LASTİKMaxxis Dolemites 23 fold
ARKA DIŞ LASTİKMaxxis Dolemites 23 fold

Cube Attain GTC (fiyat: 4505 tl)

https://coresites-cdn.factorymedia.com/rcuk/wp-content/uploads/2015/08/53-IMG_2640.jpg
Kullanım AlanıYOL
KadroGTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry
MateryalKarbon
Kadro Boyu50,53,56,58,60
Jant Ebatı28"
Vites Sayısı22
Amortisör / MaşaCUBE CSL Race, One Piece 3D-Forged Steerer/Crown, Carbon Blades, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered
Fren SistemiShimano 105 BR-5800
Fren KollarıShimano 105 ST-5800
Ayna KolShimano 105 FC-5800-L, Hollowtech II, 50x34T, 170mm (50/53cm), 172,5mm (56/58/60),
Vites KollarıShimano 105 ST-5800
Arka AktarıcıShimano 105 RD-5800GS, 11-Speed
Ön AktarıcıShimano 105 FD-5800, 31.8mm Clamp
RubleShimano 105 CS-5800, 11-32
ZincirShimano CN-HG600-11
Jant Seti/ÇemberiMavic Aksium
Jant Ön GöbekMavic Aksium
Jant Arka GöbekMavic Aksium
Jant TelleriMavic
FurçFSA I-t, Top Integrated 1 1/8", Bottom Integrated 1 1/4"
GidonCUBE Wing Race Bar Compact
Gidon BoğazıCUBE Performance Pro, 31.8mm
ElcikCUBE Performance Grips
PedalYok
SeleCUBE RP 1.0
Sele BorusuCUBE Performance Post, 27.2mm
Sele KelepçesiCUBE Screwlock, 31.8mm
Ön Dış LastikConti Grand Sport Race SL, 700x25
Arka Dış LastikConti Grand Sport Race SL, 700x25
Ağırlık8,5kg

Yorum da yaparsanız, şu şu nedenden dolayı diye çok sevinirim :)
 
Komple 105 grupseti, mavic aksium jantları ve renkleriyle Cube diyorum. Bir de cube'ün alın borusu inanılmaz estetik duruyor... 3 seçeneğin arasında kalsam cube alırdım. Reacto alüminyum kadrolu tek aero bisiklet oluşuyla aklımı çelse de jant seti, fsa aynakolu ve fazladan fiyatıyla cube'ün gerisinde kalıyor diye düşünüyorum...

Scott da neden seridışı aynakol kullanılmış bilen var mı acaba ?

Dipnot: Cube'ü alüminyum sanmıştım, meğer karbon kadroymuş. Fiyat performans olarak rakiplerinden çok daha üst konumda...
 
O fiyata karbon cube varmıymış?
 
cube o fiyata nerede var acaba sorması ayıp, o fiyat size özel değilse öğrenebilir miyim?
 
İlla bu üçü arasında olacaksa Scott olmalı bence, donanım olarak üstün. Ancak reacto geometri olarak aero kadro diğerlerinden farklı, Merida Scultura 500 hem donanım olarak üstün hem de geometri olarak diğerlerine benziyor. Eğer düşünürseniz marka olarak Merida tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: televole2
@baykuş97
Özelliklerinde karbon yazıyor ama üst borunun sele borusuna bağlantısı kaynak gibi görünüyor. Fotoğraftan mı acaba? Alın borusu haricinde kadro alüminyuma benziyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: televole2
Cube açık ara önde inişli çıkışlı yollarda sürecekseniz zaten otomatik olarak Reacto'yu listeden çıkarın ağır bisiklet. Scott ise Ultegra vites kollarıyla göz boyuyor alüminyum kadro ve diğer parçalar 105 takılmış dolayısıyla en mantıklı seçim Cube fazla düşünülecek bir şey yok. :)
 
Bence herkes fiyat farkından dolayı Meridayı aradan çıkartmıştır, asıl kıyaslama Cube ile Scott arasında. Scott da bazı parcalar Ultegra donanımlı 105 den daha üst sınıf sanırım. yani asıl soru carbon mu istiyorsun alüminyum mu. bana kalırsa alüminyum almandan yana arada 500 tl fark var. bana kalırsa Scott ama para senin seçim senin dostum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: televole2
Cube carbon değil arkadaşlar. Benim de kullandığım Cube Peloton SL'in 2016'da aldığı yeni ad bu sadece. Ha, performans olarak carbona yakın performansı var o ayrı :)
 
Konuyu cok guzel aciklamissiniz tebrikler. Ben de Cube diyenlere katiliyorum. Zaten ultegranin yenisi cikacak, eski seri olacak scottaki ultegra. Yeni 105 ile ultegra arasinda pek fark olmadigi soyleniyor ki scottaki bilesenlerin hepsi ultegra da degil zaten.

@Bora Kıraç

Yanlisiniz var. Bu cube carbon. Attain SL farkli
 
@televole2 her 3 bisikletin ozelligini de tablo halinde yazip, gorsellerini paylasman cok şık bir hareket :) ayrica ihtiyacini cok iyi anlatmissin. Cok kibar ve hos bir sekilde konu acmissin. Uzun zamandir boyle kibar tavsiye isteyen gormemistim bu sebeple cok mutluyum ve tesekkur ederim :)

Merida reactonun uzerini direk cizelim derim. Cunku yokuslu bir yerdesin ve antrenman guzergahin da in-cik seklinde. Bu bisiklet duz yolda iyidir. Ama yokusta bezdirir :)

Geri kalanlar arasinda da cube onde gorunuyor. Birincisi daha hafif. İkincisi karbon kadro. Ucuncusu daha kaliteli aynakol. Dorduncusu daha genis alin borusu demek daha tirmanis odakli bisiklet demek. Besincisi daha asagidan baslayan arka catal demek uzun yol icin daha endurance bisiklet demek.

Trekin one cikan ozellikleri ise, cubeye gore daha agresif bir kadroya sahip olmasi, bazi parcalarinin ultegra olmasi ve jant sentinin biraz daha iyi olmasi.

Tercihim kesinlikle cube olurdu :)
 
@Bora Kıraç

Bora, Cube firması geçen sene ki "Cube Agree GTC" ismi ile satışa koyduğu modelleri 2016 itibariyle "Cube Attain GTC" olarak değiştirdiler. Kadro ve maşa karbondur.

(link)
 
@Bora Kıraç
Mosso'nun bile karbon modelinin 5500tl civarında olduğunu düşünürsek şüphelenmekte haklıymışım. Zaten bağlantı yerlerinden alüminyum olduğu anlaşılıyor...

@Serkan Mıstınoğlu bu arada kırmızı yakışmış :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri