Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Aşağıdaki bisiklet için hatırı sayılır bir indirim yapmışlar. Bu donanım seviyesi için makul değerlendirme yapamasam da gözüken o ki üstündeki bileşenler bu fiyattan daha fazlası edebilir. Tabi fiyat avantajı v fren ve di2 olmayan grup setin tercih edilmemesi olarak görülebilir. Bu bisiklet karbon olmasa benim aradığım tüm özellikleri barındırmış olacaktı. Ben bilen arkadaşlardan yorum almak isterim. V fren bir kadroya bu para verilmez mi derler yoksa bu bisiklet bu paraya alınabilir mi?

(link)
 
Scudo
Grupset 1 nesil, kadro 2 nesil eski. Fiyat bana disk ve di2 olmayan bi bisiklet için hala yüksek geldi. 120-130 bandında olsa düşünülebilir diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve mostrider
Aşağıdaki bisiklet için hatırı sayılır bir indirim yapmışlar. Bu donanım seviyesi için makul değerlendirme yapamasam da gözüken o ki üstündeki bileşenler bu fiyattan daha fazlası edebilir. Tabi fiyat avantajı v fren ve di2 olmayan grup setin tercih edilmemesi olarak görülebilir. Bu bisiklet karbon olmasa benim aradığım tüm özellikleri barındırmış olacaktı. Ben bilen arkadaşlardan yorum almak isterim. V fren bir kadroya bu para verilmez mi derler yoksa bu bisiklet bu paraya alınabilir mi?

(link)
hem di2 değil değil hem disk fren değil yoksa Tarmac sl6 hem de durace çok iyi bisiklet
 
Aşağıdaki bisiklet için hatırı sayılır bir indirim yapmışlar. Bu donanım seviyesi için makul değerlendirme yapamasam da gözüken o ki üstündeki bileşenler bu fiyattan daha fazlası edebilir. Tabi fiyat avantajı v fren ve di2 olmayan grup setin tercih edilmemesi olarak görülebilir. Bu bisiklet karbon olmasa benim aradığım tüm özellikleri barındırmış olacaktı. Ben bilen arkadaşlardan yorum almak isterim. V fren bir kadroya bu para verilmez mi derler yoksa bu bisiklet bu paraya alınabilir mi?

(link)
Tamamen tercih meselesi. Kadro Fact 12r karbon, aynı karbon SL8'de de kullanılmış. Üzerindeki jant seti piyasayı bilmiyorum ama 40 bin eder rahat eder. Kendi sitesinde 2450 euro sıfır jantın fiyatı Grup setide 9100 serisi iyi bir set ama şahsen ben ikinci el bir bisiklete 200 bin verecek olsam en azından di2 olmasını tercih ederdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve mostrider
Aşağıdaki bisiklet için hatırı sayılır bir indirim yapmışlar. Bu donanım seviyesi için makul değerlendirme yapamasam da gözüken o ki üstündeki bileşenler bu fiyattan daha fazlası edebilir. Tabi fiyat avantajı v fren ve di2 olmayan grup setin tercih edilmemesi olarak görülebilir. Bu bisiklet karbon olmasa benim aradığım tüm özellikleri barındırmış olacaktı. Ben bilen arkadaşlardan yorum almak isterim. V fren bir kadroya bu para verilmez mi derler yoksa bu bisiklet bu paraya alınabilir mi?

(link)

Bu kadronun desteklemediği birçok özellik (kabloların gizlenmesi, entegre kokpit, disk fren) en giriş seviye bisikletlerde bile standart haline geldi. Hatta ve hatta aktif olarak yarışan biri değilseniz ve 400gr fark önemli değilse, 105 Di2'nun bu Dura Ace'ten daha ideal olduğunu da söyleyebilirim. Böyle olunca bu bisiklet, gerçekten S-Works meraklısı değilseniz, bu paraya alınmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
Tamamen tercih meselesi. Kadro Fact 12r karbon, aynı karbon SL8'de de kullanılmış. Üzerindeki jant seti piyasayı bilmiyorum ama 40 bin eder rahat eder. Kendi sitesinde 2450 euro sıfır jantın fiyatı Grup setide 9100 serisi iyi bir set ama şahsen ben ikinci el bir bisiklete 200 bin verecek olsam en azından di2 olmasını tercih ederdim.
ikinci el değil sanırım
 
Tamamen tercih meselesi. Kadro Fact 12r karbon, aynı karbon SL8'de de kullanılmış. Üzerindeki jant seti piyasayı bilmiyorum ama 40 bin eder rahat eder. Kendi sitesinde 2450 euro sıfır jantın fiyatı Grup setide 9100 serisi iyi bir set ama şahsen ben ikinci el bir bisiklete 200 bin verecek olsam en azından di2 olmasını tercih ederdim.
Sadece bu bisiklet sıfır diye düşünmüştüm. Acaba ikinci el olduğu bir yerde yazıyor ve ben kaçırdım mı?
 
Bu kadronun desteklemediği birçok özellik (kabloların gizlenmesi, entegre kokpit, disk fren) en giriş seviye bisikletlerde bile standart haline geldi. Hatta ve hatta aktif olarak yarışan biri değilseniz ve 400gr fark önemli değilse, 105 Di2'nun bu Dura Ace'ten daha ideal olduğunu da söyleyebilirim. Böyle olunca bu bisiklet, gerçekten S-Works meraklısı değilseniz, bu paraya alınmaz.
bu elektronik bileşenlerin mekanik olanları bana daha güvenli geliyor. Bir bakıma tamire ihtiyaç duysam kendim yapamayacaksam ne gerek var diye düşünüyorum. Tabi benim yola çıkış noktam sadece jant 2500 eur ise çok iyi değil mi?
 
bu elektronik bileşenlerin mekanik olanları bana daha güvenli geliyor. Bir bakıma tamire ihtiyaç duysam kendim yapamayacaksam ne gerek var diye düşünüyorum. Tabi benim yola çıkış noktam sadece jant 2500 eur ise çok iyi değil mi?
Bisiklet parçalarında böyle bi yanılgı var. Mesela kadroyu da aratırsanız zamanında belki 3-4 bin euro'ya gittiğini göreceksiniz. Ama güncel için fiyatı budur demek mümkün değil. Bugün 2500 euro'ya o jantı satsalar kimsenin alacağını sanmıyorum. Bir de "MSRP" denen tavsiye fiyat var. Şahsen 200dolar diye satılan karbon bi gidonu 40 dolar gibi bir fiyata(ChainReaction üzerinden) aldığımı biliyorum. Yani internetten fiyat bakmak biraz yanıltıcı olabiliyor.

Jantın Güncel disk versiyonu:
(link) (1.250 euro)

Direkt alıp 2. ele koysanız satabileceğiniz max. tutar 100-120 arası olur diye düşünüyorum.

Elektronik setlerle ilgili genelde eski nesillerde kazaya karşı pek önlem olmadığından böyle bir yanılgı var ama çok daha sorunsuzlar mekaniklere göre. Tel kopması ve sıkışması, ayar kaçırması vs. gibi sorunları olmuyor. Bakım ve ayarlamaları mekaniklere göre daha kolay. Yani tamirden kastınız parça değiştirebilmekse vites kolu tamiri, arka aktarıcıda parça değişimi gibi şeylerden bahsediyorsanız farklı. Ama ona ne kadar ihtiyaç duyabilirsiniz bilemedim. Açıkça elektroniğe geçen kimse pek dönmek istemiyor. Şimdi 105 seviyesine kadar geldiği için parçalar bi nebze daha ucuza halledebiliyorsunuz en kötü senaryoda bile.


Yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi özellikle bu bisiklete bi tutkunuz yoksa bunu alırım evladiyelik kullanırım demediğiniz sürece pek mantıklı bi tercih değil. Bisiklette ben de 2. el olduğuna dair bi ifade göremedim. Sadece fotoların çekiliş şekliyle alakalı sanırım.

Yine de 2. elde atölye25.4 gibi dükkanlardan veya görüp alabileceğiniz sahibinden üzerinden içinize sinecek sorunsuza yakın gayet güzel bisikletler de alabilirsiniz bu fiyatlara.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve mostrider
bu elektronik bileşenlerin mekanik olanları bana daha güvenli geliyor. Bir bakıma tamire ihtiyaç duysam kendim yapamayacaksam ne gerek var diye düşünüyorum. Tabi benim yola çıkış noktam sadece jant 2500 eur ise çok iyi değil mi?

Dura Ace grupsette çıkan bakım tamir ihtiyaçlarını da kendiniz giderebilir misiniz, o muamma. Bu grupsetler yarışlarda kullanılmak için optimize edilen, oldukça narin parçalardan oluşan grupsetler. Ayrıca Shimano'nun en pahalı grupseti olduğu için, eskiyen zincirini, kasedini değiştirmek bile bir dünya para. Hele ki aktarıcılardan ya da kollardan biri bozulsa, vay halinize.

Jantların 2500€ olmasına gelecek olursak, günümüzde kim v-fren jantlara o kadar para verir bilmiyorum. Eminim çok kaliteli ve zamanının en iyi jantlarıdır, ancak dediğim gibi, iPhone 11 Pro da ilk çıktığında 1000$'dı ama bugün kimse sıfırına gidip 1000$ vermez.
 
Bisiklet parçalarında böyle bi yanılgı var. Mesela kadroyu da aratırsanız zamanında belki 3-4 bin euro'ya gittiğini göreceksiniz. Ama güncel için fiyatı budur demek mümkün değil. Bugün 2500 euro'ya o jantı satsalar kimsenin alacağını sanmıyorum. Bir de MSRP denen (Tavsiye Fiyat) var. Şahsen 200dolar diye satılan karbon bi gidonu 40 dolar gibi bir fiyata(ChainReaction üzerinden) aldığımı biliyorum. Yani internetten fiyat bakmak biraz yanıltıcı olabiliyor.

Jantın Güncel disk versiyonu:
(link) (1.250 euro)

Direkt alıp 2. ele koysanız satabileceğiniz max. tutar 100-120 arası olur diye düşünüyorum.

Elektronik setlerle ilgili genelde eski nesillerde kazaya karşı pek önlem olmadığından böyle bir yanılgı var ama çok daha sorunsuzlar mekaniklere göre. Tel kopması ve sıkışması, ayar kaçırması vs. gibi sorunları olmuyor. Bakım ve ayarlamaları mekaniklere göre daha kolay. Yani tamirden kastınız parça değiştirebilmekse vites kolu tamiri, arka aktarıcıda parça değişimi gibi şeylerden bahsediyorsanız farklı. Ama ona ne kadar ihtiyaç duyabilirsiniz bilemedim. Açıkça elektroniğe geçen kimse pek dönmek istemiyor. Şimdi 105 seviyesine kadar geldiği için parçalar bi nebze daha ucuza halledebiliyorsunuz en kötü senaryoda bile.


Yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi özellikle bu bisiklete bi tutkunuz yoksa bunu alırım evladiyelik kullanırım demediğiniz sürece pek mantıklı bi tercih değil. Bisiklette ben de 2. el olduğuna dair bi ifade göremedim. Sadece fotoların çekiliş şekliyle alakalı sanırım.

Yine de 2. elde atölye25.4 gibi dükkanlardan veya görüp alabileceğiniz sahibinden üzerinden içinize sinecek sorunsuza yakın gayet güzel bisikletler de alabilirsiniz bu fiyatlara.
Şimdilik Di2'ye bakış açımı değiştiren bir yorum oldu. Kesinlikle almam demiyordum zaten ama hayalimdeki bisiklet karbon olmayan ve mekanik grup setli bir bisikletti. V frenden bile vaz geçmek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eduardo Bianchi
Van Rysel yeni bir endurance bisiklet piyasaya sürüyor " EDR CF ULTRA ". Kadro ağırlığı 830 gr. 38mm kadar lastik takılabiliyor. Ayrıca DT Swiss jant setinde dinamo varmış. 3 farklı grup seti ile satışa sunulacak. En uygunu 105 Di2 ile 3500 euro. Türkiye'de satılır mı, satılırsa fiyatı ne olur bilemem ancak yurtdışından vergi iadesi ile alındığı zaman, hem yol bisikletim olsun hemde gravel olsun diyenler için gayet makul bir bisklet bence.

(link)
 
Van Rysel yeni bir endurance bisiklet piyasaya sürüyor edr cf ultra Kadro ağırlığı 830 gr. 38mm kadar lastik takılabiliyor. Ayrıca DT Swiss jant setinde dinamo varmış. 3 farklı grup seti ile satışa sunulacak. En uygunu 105 Di2 ile 3500 euro. Türkiye'de satılır mı, satılırsa fiyatı ne olur bilemem ancak yurtdışından vergi iadesi ile alındığı zaman, hem yol bisikletim olsun hemde gravel olsun diyenler için gayet makul bir bisklet bence.

(link)
Her ne kadar decathlon triban çizgisinden çıkıp iyi piyasaya iyi bisikletler sürse de bence yine pahalı. aslında pahalı demek istemiyorum, sadece bir bisiklete 4k euro vereceksem muhtemelen daha iyi bir markaya giderdim.

giriş ve orta seviyede güzel bisikletleri var, hatta geçen ay bir tane ncr endurance gözüme kestirmiştim fakat kadrodan dolayı daha düşük donanımlı ridley fenix e gittim.

Belirli seviyedeki donanımların arasındaki performans farkı zaten az, hal böyle olunca daha iyi bir kadroya gitmek şahsi görüşümce daha mantıklı.

Bu tarz bisikletleri bırakın türkiye ye getirmeyi fransa da bile bulmak zor olabiliyor, decathlon un ilginç bir satış stratejisi var.

Fiziksel mağazalarda bu tarz bisikletleri geçtim çoğu orta seviye bisiklet bile yok. Belli fiyat performans modellerini de her zaman stoklarda tutmuyorlar, belirli aralıklarla stoklar yenileniyor sitede.

keşke fiziksel mağazalarda daha güzel bisikletler olsa, avrupa da 1000 euro aşağısı düzgün bisiklet bulmak bu kadar zorken uygun fiyatlı sağlam modelleri çok daha fazla satabilirler. yanlış hatırlamıyorsam karbon ncr cf 1.4 ya da 1.6k idi. Bu fiyat bandında birkaç avm markası dışında düzgün karbon bisikletler neredeyse yok, hani belki canyon da vardır birkaç model o kadar.
 
herkese selamlar. 3 yıl aradan sonra tekrardan bir yol bisikleti almaya heves ettim. En son giant contend ar1 kullandım. Malum fiyatlar baya arttı. Giant gibi markalara bütçem pek yok. 50bin liraya kadar bütçem var. Tavsiyelerinize açığım.
 
@MartinEDENn boy ve iç bacak boyu bilgisine göre kadro boyu tercih edilmeli ama benim naçizane 2 tavsiyem var. carraro race 063d bu her şeyiyle tam bütçenize göre bir bisiklet. ikincisi ise bisan rx 9500 bu daha uygun hali ve agresif bir kadrosu mevcut. bisanı atmamdaki sebep uzun zaman sonra başlayacak olduğunuz için kendinizi test etmek isterseniz en azından yüksek bütçeye çıkmadan 105 setli bir bisikletle iyi bir alışma süreci geçirirsiniz. ama aldım mı bir daha uğraşmayım ve 3 yıl ara vermek beni etkilememiştir kesin devam ederim diyorsanız ilk önerim tam size göre ve arkanıza bakmadan kullanırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: onuRide
herkese selamlar. 3 yıl aradan sonra tekrardan bir yol bisikleti almaya heves ettim. En son giant contend ar1 kullandım. Malum fiyatlar baya arttı. Giant gibi markalara bütçem pek yok. 50bin liraya kadar bütçem var. Tavsiyelerinize açığım.
2. el karbon kadro temiz bi bisiklet alınır bence uğraşırım derseniz.
 
herkese selamlar. 3 yıl aradan sonra tekrardan bir yol bisikleti almaya heves ettim. En son giant contend ar1 kullandım. Malum fiyatlar baya arttı. Giant gibi markalara bütçem pek yok. 50bin liraya kadar bütçem var. Tavsiyelerinize açığım.
Benim 062 yi satayım size tertemiz😂😂

Bütçeden baya artar 😃😃
 
Merhabalar,

Daha önce muhtemelen sorulup cevaplandı, ancak tekrar sormak, güncelleme yapmak adına cevapları merak ediyorum.

Performans odaklı yol bisikleti düşünüyorum. Daha önce tur ve şehir bisikleti tecrübelerim oldu. Şimdi ise tranier kullanımı ağırlıklı olmak üzere yol bisikleti arayışındayım. Bir süre piyasadan uzak kaldığım için hangi paraya hangi jant vites sistemi idealdir konusunda tam net değilim.

Bütçem 150 bin TL'ye kadar çıkabilir. Yurt dışından alma şansım da var, ikinci elde olabilir.
 
Geri