Bu hep yapılan bi kıyas. 2010'larda da bisiklet ve motosiklet hatta araba karşılaştırması yapılıyordu.
Bisiklet biraz niş bi spor olarak kalıyor hep. Motosiklet üreticisi sürümden çok daha fazla kazanabiliyor. Bisiklette ise firmalar kar oranı yüksek tutmak zorunda kalıyorlar. Yoksa onbinlerce vida ve parçadan oluşan elektronik aksamları vs. si olan bi motosikletle, üst düzey bi bisikletin aynı maliyette olması pek akıl alır bi durum değil. Ama buna rağmen bi çok firma çok da aman aman paralar kazanamıyor gibi. Bir de kadrolar genelde ömürlük oluyor(kaza yapılmadığı sürece). Ruble, zincir gibi değişen parçalar da direkt firmalara kazanç getiren bi kaynak değil. Shimano ve Sram kazanıyor. Dolayısıyla bugün aldığınız karbon bir kadro belki 10 yıl altınızda değişme gereği duymadan kalıyor ki o halde bile 2. el olarak birine satıyorsunuz. Bizde gümrükten ve firmaların tekrar tekrar kar etmesi gerektiğinden vs. ötürü pahalı ama yurtdışında da bisikletin anlamsız pahalılığından yakınıyor insanlar.
Motosiklet veya otomobile göre çok daha az bi kitleye hitap eden bi sektör olmasından kaynaklı. Hatta bildiğim kadarıyla yerel üreticiler market veya çocuk bisikleti dediğimiz tarzda bisikletlerden, üst düzey bisikletlere göre çok daha fazla paralar kazanıyorlar.
326865 dosyayı görüntüle