Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Merhabalar. Boyum 203 cm 85 kg. Daha önce cannondale quick 5 jumbo boy bisikletim vardı. Kullanmam diye satmıştım. Şimdi tekrar bir bisiklet almak istiyorum, ahir bisikleti. Jumbo boy hangi markada bulabilirim, fikirlerinizi almak istedim
Şöyle bi bisiklet var cromoly 62 kadro. Yakışır bence.

(link)

(link)
 
Scudo
Triban 540 kullanıyorum normalde hangi grupset var ustunde bilmiyorum ama bende ultegra r6800 var gayet memnunum 2. El piyasasina bi bakin derim
 
Sizce

Salcano xrs001 tiagra rim brake mi ?

Kron r2 105 mi ?

Salcano kadro olarak daha iyi sanırım.
 
Sizce

Salcano xrs001 tiagra rim brake mi ?

Kron r2 105 mi ?

Salcano kadro olarak daha iyi sanırım.
Bütçe ne kadar ve boy kaç? İkinci el düşünür müsün?
 
Boyum 1.80 ama malesef 12 taksitle filan alabilcegim icin sıfır düsünüyorum.
 
Boyum 1.80 ama malesef 12 taksitle filan alabilcegim icin sıfır düsünüyorum.
Tamam hocam sıkıntı yok siz bütçenizi de belirtin. Aluminyum düşünmez misiniz illa ki karbon mu istiyorsunuz?
 
Ustat ilk celik yol bisikletinle basladım. Su an aluminyum bisiklet kullaniyorum. Acikcasi artik karbon bisiklete gecmek istiyorum ve butce kısıtlı oldugu icin pek fazla secenek yok malesef :( (butce 55 bin civarı) almisken artık en az 105 olsun istiyorum ama malesef hem karbon hem 105 bi secenek bulamadım.
Diger bi secenek aluminyum olarak carraro 062 rim aklıma gelenlerden.
 
Ustat ilk celik yol bisikletinle basladım. Su an aluminyum bisiklet kullaniyorum. Acikcasi artik karbon bisiklete gecmek istiyorum ve butce kısıtlı oldugu icin pek fazla secenek yok malesef :( (butce 55 bin civarı) almisken artık en az 105 olsun istiyorum ama malesef hem karbon hem 105 bi secenek bulamadım.
2. el şansı yoksa xrs001 en iyi seçenek o zaman. Vites sistemini çok dertme tiagrada gayet iş görür.

Kron kadrosu çok agresif duruyor hem de 53-39T aynakol kullanmışlar. Arka en büyük diş de 28T olunca tırmanmak çok zor olur bununla.
 
Sizce

Salcano xrs001 tiagra rim brake mi ?

Kron r2 105 mi ?

Salcano kadro olarak daha iyi sanırım.
2side degil. Disc olmayan bir bisiklete yatirim yapmayin o fiyatlara cok guzel disc aluminyum bisikletler alinabilir. Carbon kürsü kovalamayacaksaniz çokta gerekli bir materyal değil. Eger illa carbon olsun diye dusunursen elimde 53 kadro carraro fire 3.3 uci kadro gidon sele orta gobek dahil satişta. (35bin tl)
105 r700 hidrolik set (20 - 23bin tl) ve campagnolo scirocco jant seti (15 20bin tl) alirsan tahminim 70 80bin tlye bisikleti toplarsin ve full kablolar icerde güncel bir disk bisikletin olmus olur. Bütceni arttirabilirsen senin icin güzel bir secenek sunmus oluyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: onuRide
Tam yeri burasi degil ama temudan ic lastik aldim.Sadece 28 gram ve yer kaplamiyor ufacik mutlaka cantanizda bulunsun.

(link)
 
Tam yeri burasi degil ama temudan ic lastik aldim.Sadece 28 gram ve yer kaplamiyor ufacik mutlaka cantanizda bulunsun.

(link)
Bu tipte TPU iç lastikleri 2 yıldır aktif kullanıyorum. Maalesef bunları dışarıda tskmak çok kolay değil. Standart iç lastikler kadar basit yerleşmiyor. İçerde çok rahat katlanıp, jantla dış lastik arasında sıkışıp kesilebiliyor. O yüzden yanınıza normal iç lastik de almak veya en azından bi tane daha fazladan yedek taşımak daha mantıklı. Yani tek iç lastiğe güvenmeyin derim zaten ağırlığı ve hacmi fazla değil 2 adet alıyorum ben sürekli yanıma.

Öneriniz ve bu mesaj "lastik önerileri vs." gibi bir başlık altına alınsa daha iyi olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: _Marrusia_
Halihazırda Scott Scale 965 MTB sahibiyim. Lastikleri incelttim. 700X38 şeklinde. Yine de asfaltta gerek ağrılık, gerek geometri sebebiyle istediğim performansı alamıyorum.
Yol bisikleti almak istiyorum.
2. el olabilir. Bütçe 30-40 bin arasında. Zaten MTB varken, yol bisikleti için de aşırı harcama yapmak istemiyorum.
Bu fiyat aralığında uzun süre işimi görecek yol bisikleti bulabilir miyim?
30-40'a güzel aluminyum bisiklet bulunur 105 yada ultegra setli.

İkinci el ile uğraşmayın bence bütçeniz yetiyorken. Şu anda Bisan rx 9500 105 set çok güzel indirimde ama agresif yapıda bi kadrosu var. Kadro boyunu doğru alın yeter.

2. el alacaksanız karbon bisiklet bakabilirsiniz onlar da 40-60bin arasında bulunabiliyor.

(link)


2. el xrs001 tiagra setli 54 kadro var ama 180 civarı olmanız lazım. 39 bin fiyatı güzel biraz daha pazarlık yapabilirsiniz belki.

(link)


İlk yol bisikleti için yarışmayacaksanız "endurance" yani daha dik oturuş sağlayan bi model daha iyi olur ama 40 bin altına yok sanırım şu anda parasına değecek.

Bisan grand tour 105 olabilir ama 45 bin civarında. Sıfır ben olsam almam. İkinci el 30-35 arasına bulunur ama 35bine zaten rx 9500 varken ben olsam tercih etmem. Agresif kadroda biraz acı çekmeyi sevmek gerekiyor tabii :D
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
En kral bisikleti alacak bütçem var ama orta halli bi bisikletin bu kadar pahalı olmasına anlam veremiyorum, hep böyle pahalımıydı bunlar yoksa yeni yeni mi böyle oldu piyasa? Tamam zevk işi hobi falan filan ama motor alırım o paraya
 
En kral bisikleti alacak bütçem var ama orta halli bi bisikletin bu kadar pahalı olmasına anlam veremiyorum, hep böyle pahalımıydı bunlar yoksa yeni yeni mi böyle oldu piyasa? Tamam zevk işi hobi falan filan ama motor alırım o paraya
Evet hep pahalıydı,işin içinde bisiklet kelimesi varsa kıyafetide çok para alet edavatıda çok para,özellikle son yıllarda gelişen teknoloji ile elektronik vites sistemlerinin gelmesi,hidrolik disk fren sistemleri ve görsellikte ön plana çıkınca,rakamlar astronomik seviyelere çıktı,bu rakamların bu hale gelmesinin en büyük sebebide Türk lirasının euro ve dolar karşısında eriyip gitmesi tabiki,ürünler yerli üretimi olmadığından vergi yüküyle birlikte avrupa fiyatlarının 3misline almak zorunda kalmak daha da acı.
 
En kral bisikleti alacak bütçem var ama orta halli bi bisikletin bu kadar pahalı olmasına anlam veremiyorum, hep böyle pahalımıydı bunlar yoksa yeni yeni mi böyle oldu piyasa? Tamam zevk işi hobi falan filan ama motor alırım o paraya
Bu hep yapılan bi kıyas. 2010'larda da bisiklet ve motosiklet hatta araba karşılaştırması yapılıyordu.

Bisiklet biraz niş bi spor olarak kalıyor hep. Motosiklet üreticisi sürümden çok daha fazla kazanabiliyor. Bisiklette ise firmalar kar oranı yüksek tutmak zorunda kalıyorlar. Yoksa onbinlerce vida ve parçadan oluşan elektronik aksamları vs. si olan bi motosikletle, üst düzey bi bisikletin aynı maliyette olması pek akıl alır bi durum değil. Ama buna rağmen bi çok firma çok da aman aman paralar kazanamıyor gibi. Bir de kadrolar genelde ömürlük oluyor(kaza yapılmadığı sürece). Ruble, zincir gibi değişen parçalar da direkt firmalara kazanç getiren bi kaynak değil. Shimano ve Sram kazanıyor. Dolayısıyla bugün aldığınız karbon bir kadro belki 10 yıl altınızda değişme gereği duymadan kalıyor ki o halde bile 2. el olarak birine satıyorsunuz. Bizde gümrükten ve firmaların tekrar tekrar kar etmesi gerektiğinden vs. ötürü pahalı ama yurtdışında da bisikletin anlamsız pahalılığından yakınıyor insanlar.

Motosiklet veya otomobile göre çok daha az bi kitleye hitap eden bi sektör olmasından kaynaklı. Hatta bildiğim kadarıyla yerel üreticiler market veya çocuk bisikleti dediğimiz tarzda bisikletlerden, üst düzey bisikletlere göre çok daha fazla paralar kazanıyorlar.1746564607899.png
 
Bu hep yapılan bi kıyas. 2010'larda da bisiklet ve motosiklet hatta araba karşılaştırması yapılıyordu.

Bisiklet biraz niş bi spor olarak kalıyor hep. Motosiklet üreticisi sürümden çok daha fazla kazanabiliyor. Bisiklette ise firmalar kar oranı yüksek tutmak zorunda kalıyorlar. Yoksa onbinlerce vida ve parçadan oluşan elektronik aksamları vs. si olan bi motosikletle, üst düzey bi bisikletin aynı maliyette olması pek akıl alır bi durum değil. Ama buna rağmen bi çok firma çok da aman aman paralar kazanamıyor gibi. Bir de kadrolar genelde ömürlük oluyor(kaza yapılmadığı sürece). Ruble, zincir gibi değişen parçalar da direkt firmalara kazanç getiren bi kaynak değil. Shimano ve Sram kazanıyor. Dolayısıyla bugün aldığınız karbon bir kadro belki 10 yıl altınızda değişme gereği duymadan kalıyor ki o halde bile 2. el olarak birine satıyorsunuz. Bizde gümrükten ve firmaların tekrar tekrar kar etmesi gerektiğinden vs. ötürü pahalı ama yurtdışında da bisikletin anlamsız pahalılığından yakınıyor insanlar.

Motosiklet veya otomobile göre çok daha az bi kitleye hitap eden bi sektör olmasından kaynaklı. Hatta bildiğim kadarıyla yerel üreticiler market veya çocuk bisikleti dediğimiz tarzda bisikletlerden, üst düzey bisikletlere göre çok daha fazla paralar kazanıyorlar.326865 dosyayı görüntüle
Bisiklet bir centilmenler klubu sporudur. Benim size nacizane tavsiyem ucuzundan herhangi bi bisiklet bulun ve foruma sadece kadro boyunun uygun olup olmadigi konusunu danisin. Her bisiklet yol goturur. Bunun disinda kesinlikle bisiklet arastirmayin sadece cikip surun
@gravelworld
 
Merhaba. Forumda yeniyim. Öncelikle hayırlı yolculuklar, kazasız belasız sürüşler dilerim. Benim bir sorum olacaktı yardımcı olursanız çok sevinirim.
Uzun Türkiye turları yapmayı planlıyorum. Kondüsyonuma ve bisiklet tecrübeme güveniyorum. Zaten uzun tur motorcusuyum. Fakat bisikletten çok fazla anlamayorum. Bütçem şu marka modele yetiyor ve görünüş olarak benim içime sindi. Lakin siz uzun seyehatler gerçekleştiren arkadaşlara en çok bu konuda danışmak istedim. Acaba bu ürünle uzun sürüşler yapabilir miyim? Bir sorun çıkarır mı ya da sizlerin 10 - 20.000 aralığında başka tavsiye edebileceğiniz makine var mıdır? Ayrıca arkasına 9 kg'lık mamut marka adventure modeli römork bağlamayı düşünüyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20250507-211353.png
    Screenshot_20250507-211353.png
    242,8 KB · Okunma: 27
  • Screenshot_20250507-211337.png
    Screenshot_20250507-211337.png
    212 KB · Okunma: 28
Merhaba. Forumda yeniyim. Öncelikle hayırlı yolculuklar, kazasız belasız sürüşler dilerim. Benim bir sorum olacaktı yardımcı olursanız çok sevinirim.
Uzun Türkiye turları yapmayı planlıyorum. Kondüsyonuma ve bisiklet tecrübeme güveniyorum. Zaten uzun tur motorcusuyum. Fakat bisikletten çok fazla anlamayorum. Bütçem şu marka modele yetiyor ve görünüş olarak benim içime sindi. Lakin siz uzun seyehatler gerçekleştiren arkadaşlara en çok bu konuda danışmak istedim. Acaba bu ürünle uzun sürüşler yapabilir miyim? Bir sorun çıkarır mı ya da sizlerin 10 - 20.000 aralığında başka tavsiye edebileceğiniz makine var mıdır? Ayrıca arkasına 9 kg'lık mamut marka adventure modeli römork bağlamayı düşünüyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.
Bunu alin butceniz varken 18500e. Fiyat farkina deger aralarinda cok fark var trx 8100 ile. Kadro boyunu dogru secin.

Konuyu da yanlis yere acmissiniz. Tur yada sehir bisikleti konularina yazmaniz lazim. Burasi “yol” yarış bisikleti icin.


(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Tavsiyeniz için çok teşekkürler direk bunu önerdiğiniz için size güveniyorum seçimim bu olacak. Yanlış yere yazdığım için kusuruma bakmayın. Uzun yol bisiklet tavsiyeleri yazmıştım burası çıktı. Bu arada ilk yazdığım ürünün neredeyse aynı olanı "Mosso Legarda 2321 CT MSM H" nin marka yada donanımdan dolayı bu iki bisandan bir üstünlüğü var mıdır? Parça konusunda karşılaştırma yapmak ve bu konuda bilgi sahibi olmak açısından soruyorum. Tekrar kusuruma bakmayın ve zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.
 
Tavsiyeniz için çok teşekkürler direk bunu önerdiğiniz için size güveniyorum seçimim bu olacak. Yanlış yere yazdığım için kusuruma bakmayın. Uzun yol bisiklet tavsiyeleri yazmıştım burası çıktı. Bu arada ilk yazdığım ürünün neredeyse aynı olanı "Mosso Legarda 2321 CT MSM H" nin marka yada donanımdan dolayı bu iki bisandan bir üstünlüğü var mıdır? Parça konusunda karşılaştırma yapmak ve bu konuda bilgi sahibi olmak açısından soruyorum. Tekrar kusuruma bakmayın ve zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.
Mosso 2321 cst modeli trx 8100e denk sadece hidrolik fren artısı var. Trx 8500 ikisinden de çok daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Geri