Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Vücut geliştirme sporu yapıyorum hocam, planlı olarak kilo arttırımına gidiyorum yani.

Dağ bisikleti ile devam etmeliyim o zaman sanırım.
Dağ bisikletlerinde de sınırlar var. İyisi mi siz markaların üst sınır kg değerlerine göre seçin derim. Tur bisikletleri daha fazla ağırlık taşıyabilme özelliğine sahipler diye biliyorum.
 
Scudo
Dağ bisikletlerinde de sınırlar var. İyisi mi siz markaların üst sınır kg değerlerine göre seçin derim. Tur bisikletleri daha fazla ağırlık taşıyabilme özelliğine sahipler diye biliyorum.
Şuanda bir adet yol bir adet dağ bisikletine sahibim, onlar ile idare ediyorum. 50kg kas kütlesi kazanmam 5-10 seneyi bulacaktır ondan acelem yok. Sadece antika yol bisikleti gördüm ve çok hoşuma gitti, şehir bisikletini verip onu alayım dedim de kilo olayı çok sonradan aklıma geldi. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Vücut geliştirme sporu yapıyorum hocam, planlı olarak kilo arttırımına gidiyorum yani.

Dağ bisikleti ile devam etmeliyim o zaman sanırım.

Buradaki arkadaş Orbea kullanıyor. Ama kendisinin kilosu hakkında bilgi bulamadım...

 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve can^
Şuanda bir adet yol bir adet dağ bisikletine sahibim, onlar ile idare ediyorum. 50kg kas kütlesi kazanmam 5-10 seneyi bulacaktır ondan acelem yok. Sadece antika yol bisikleti gördüm ve çok hoşuma gitti, şehir bisikletini verip onu alayım dedim de kilo olayı çok sonradan aklıma geldi. :D
Antika bisiklet çelik kadro olacağı için kaynak yerleri de sağlıklı durumdaysa belki olabilir. Belki 😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Buradaki arkadaş Orbea kullanıyor. Ama kendisinin kilosu hakkında bilgi bulamadım...

Bu arkadaş 110 kilonun altında değildir takribi, benim formuma yakın. Fakar orbea bisikletlerin fiyatları çok ciddi yüksek.
Antika bisiklet çelik kadro olacağı için kaynak yerleri de sağlıklı durumdaysa belki olabilir. Belki 😉
Klasik konusunda da bir ton seçenek var hangi marka hangi ülkenin olmalı ve alırken nelere bakılmalı kısmına hiç hakim değilim. Hatta ben kısacası bilinçli bir bisiklet kullanıcısı değilim. Kendi bisikletime bakım vs hiç yapmadım, o da korkutuyor. :D
 
Bu arkadaş 110 kilonun altında değildir takribi, benim formuma yakın. Fakar orbea bisikletlerin fiyatları çok ciddi yüksek.

Klasik konusunda da bir ton seçenek var hangi marka hangi ülkenin olmalı ve alırken nelere bakılmalı kısmına hiç hakim değilim. Hatta ben kısacası bilinçli bir bisiklet kullanıcısı değilim. Kendi bisikletime bakım vs hiç yapmadım, o da korkutuyor. :D
Şu an için bence yol bisikleti almayın,kilonuzu kaldırma haricinde, başlangıç olarak yol bisikleti kullanmak açıları gereği sizi zorlayabilir,orta ayar mosso legarda tarzı bir şehir bisikleti işinizi görecektir, muhtemelen kondisyonu artırmak için kullanacaksınız ,uzun yıllar vücut geliştirme yaptıktan sonra yaşım gereği artık bisiklet sporuna yoğunlaştım bende.
 
Merhabalar, 6 aydir sehir bisikleti kullaniyorum ancak artik bana yetmedigine karar verip, Yaris/Yol bisikletine gecmeye karar verdim fakat cok fazla secenek var.

Yeni birisi olarak aslinda bana en uygun bisikleti ariyorum. Uzun KM'leri konforlu bir sekilde yapmak istiyorum, bu mesafeleri hizlica bitirmek gibi bir amacim su an icin yok.

Aklimda 3 tane bisiklet var aralarindan birini alacagim ama biri digerinden daha avantajli gozuktugu icin kafam cok karisti. Sizin de goruslerinizi almak istedim.

Simdiden yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Iyi Pedallamalar :)

Screen Shot 2022-10-15 at 22.21.18.png

Screen Shot 2022-10-15 at 22.21.59.png

Screen Shot 2022-10-15 at 22.22.54.png

Tüm spec şu şekilde:

Focus Cayo 1.0 kadro

Garmin Edge 510 GPS + hız ve kadans sensörleri

SRAM Force 22 karbon grupset (52-36 aynakol , 11-32 ruble)

SRAM Force chain catcher (zincir atmasını önleyici)

F’zi:ik Cryano R5 gidon

F’iz:ik Cryano R5 gidon boğazı

F’iz:ik Cryano R5 sele borusu

F’iz:ik Antares R3 karbon sele

F’iz:ik gidon bandı (sıfır)

Campagnolo Zonda jant seti

Continental GP5000 lastikler (çok yeni)

Look Keo Blade karbon yaylı pedallar

Elite Custom Race matara kafesleri

Jagwire Elite kablo kanalları ve kablolar
 
Merhabalar, 6 aydir sehir bisikleti kullaniyorum ancak artik bana yetmedigine karar verip, Yaris/Yol bisikletine gecmeye karar verdim fakat cok fazla secenek var.

Yeni birisi olarak aslinda bana en uygun bisikleti ariyorum. Uzun KM'leri konforlu bir sekilde yapmak istiyorum, bu mesafeleri hizlica bitirmek gibi bir amacim su an icin yok.

Aklimda 3 tane bisiklet var aralarindan birini alacagim ama biri digerinden daha avantajli gozuktugu icin kafam cok karisti. Sizin de goruslerinizi almak istedim.

Simdiden yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Iyi Pedallamalar :)

295761 dosyayı görüntüle

295762 dosyayı görüntüle

295763 dosyayı görüntüle

Tüm spec şu şekilde:

Focus Cayo 1.0 kadro

Garmin Edge 510 GPS + hız ve kadans sensörleri

SRAM Force 22 karbon grupset (52-36 aynakol , 11-32 ruble)

SRAM Force chain catcher (zincir atmasını önleyici)

F’zi:ik Cryano R5 gidon

F’iz:ik Cryano R5 gidon boğazı

F’iz:ik Cryano R5 sele borusu

F’iz:ik Antares R3 karbon sele

F’iz:ik gidon bandı (sıfır)

Campagnolo Zonda jant seti

Continental GP5000 lastikler (çok yeni)

Look Keo Blade karbon yaylı pedallar

Elite Custom Race matara kafesleri

Jagwire Elite kablo kanalları ve kablolar
Selam, ille de bu üç bisikletten birisi olacak ise,

Canyon da problem yoksa iyi gibi duruyor. Ama sorun biraz var gibi.

6800 lı orbea için iyi bir pazarlık yapıp onu almaya çalışırdım sanırım.

3.bisiket garmin ilavesi ile diğerleri ile yakın fiyata gelmiş gibi görünüyor. Sram pek sevmiyorum ya da ondan 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: muratdemir
Selam, ille de bu üç bisikletten birisi olacak ise,

Canyon da problem yoksa iyi gibi duruyor. Ama sorun biraz var gibi.

6800 lı orbea için iyi bir pazarlık yapıp onu almaya çalışırdım sanırım.

3.bisiket garmin ilavesi ile diğerleri ile yakın fiyata gelmiş gibi görünüyor. Sram pek sevmiyorum ya da ondan 😁


Selamlar, yorumlarinizi icin tesekkur ederim :)

Orbea'nin sahibi 1 lira bile indirim yapmiyor maalesef :/

Canyon sanki daha agresif surusler icin gibi duruyor ama yaniliyor olabilirim tabii ki.

Bu 3 bisiklet benim amacim uygun mudur sizce? Uzun ve konforlu surusler icin soruyorum.
 
Selamlar, yorumlarinizi icin tesekkur ederim :)

Orbea'nin sahibi 1 lira bile indirim yapmiyor maalesef :/

Canyon sanki daha agresif surusler icin gibi duruyor ama yaniliyor olabilirim tabii ki.

Bu 3 bisiklet benim amacim uygun mudur sizce? Uzun ve konforlu surusler icin soruyorum.
Yanılmıyorsam eğer, sizin istediğiniz tür enduro tarzı bir kadro. Hem tırmanır hem iner, uzun yolda da yormaz. Bende bu kadro yapısında scott cr 1 var. Gayet rahat, her yola geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratdemir
Merhabalar, 6 aydir sehir bisikleti kullaniyorum ancak artik bana yetmedigine karar verip, Yaris/Yol bisikletine gecmeye karar verdim fakat cok fazla secenek var.

Yeni birisi olarak aslinda bana en uygun bisikleti ariyorum. Uzun KM'leri konforlu bir sekilde yapmak istiyorum, bu mesafeleri hizlica bitirmek gibi bir amacim su an icin yok.

Aklimda 3 tane bisiklet var aralarindan birini alacagim ama biri digerinden daha avantajli gozuktugu icin kafam cok karisti. Sizin de goruslerinizi almak istedim.

Simdiden yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Iyi Pedallamalar :)

295761 dosyayı görüntüle

295762 dosyayı görüntüle

295763 dosyayı görüntüle

Tüm spec şu şekilde:

Focus Cayo 1.0 kadro

Garmin Edge 510 GPS + hız ve kadans sensörleri

SRAM Force 22 karbon grupset (52-36 aynakol , 11-32 ruble)

SRAM Force chain catcher (zincir atmasını önleyici)

F’zi:ik Cryano R5 gidon

F’iz:ik Cryano R5 gidon boğazı

F’iz:ik Cryano R5 sele borusu

F’iz:ik Antares R3 karbon sele

F’iz:ik gidon bandı (sıfır)

Campagnolo Zonda jant seti

Continental GP5000 lastikler (çok yeni)

Look Keo Blade karbon yaylı pedallar

Elite Custom Race matara kafesleri

Jagwire Elite kablo kanalları ve kablolar
Bu gösterdiğiniz bisikletler agresif yapıya sahip. Hız yapma gibi bir niyetim yok yazmışınız, bakmanız gereken yol bisikleti endurance olmalı.
 
Bu gösterdiğiniz bisikletler agresif yapıya sahip. Hız yapma gibi bir niyetim yok yazmışınız, bakmanız gereken yol bisikleti endurance olmalı.

Selamlar, yorumunuz icin tesekkur ederim.

Bikeradar incelemelerinde cok agresif olmayan endruance kadrolar diye geciyor diye aslinda bakmistim. Yorumunuzdan sunu anliyorum sadece endruance bisiklere bakmaliyim.
 
Selamlar, yorumlarinizi icin tesekkur ederim :)

Orbea'nin sahibi 1 lira bile indirim yapmiyor maalesef :/

Canyon sanki daha agresif surusler icin gibi duruyor ama yaniliyor olabilirim tabii ki.

Bu 3 bisiklet benim amacim uygun mudur sizce? Uzun ve konforlu surusler icin soruyorum.
Konforlu sürüş istiyorsan Canyonu baştan sil. Canyon aero kadro, elbette uzun sürüşler yapılabilir ama aradığın konforu bulamazsın. Orbea all round kadro ve bildiğim kadarıyla 35mm kadar lastik takılabiliyor, yani arzu ettiğinde gravel gibide kullanabilirsin.
 
Selamlar, yorumunuz icin tesekkur ederim.

Bikeradar incelemelerinde cok agresif olmayan endruance kadrolar diye geciyor diye aslinda bakmistim. Yorumunuzdan sunu anliyorum sadece endruance bisiklere bakmaliyim.
Bikeradar yanlış bilgi vermiş o zaman. Zaten ilk baştaki canyon bisiklete bakarsak aero kadro olduğunu görebiliriz, aero yol bisikletlerinde en agresif ve en konforsuz kadroya sahip olan bir yol bisikletidir. Yarış veya aşırı hız tutkunu değilseniz aero kadrodan uzak durmanız gerekir.
 
Vücut geliştirme sporu yapıyorum hocam, planlı olarak kilo arttırımına gidiyorum yani.

Dağ bisikleti ile devam etmeliyim o zaman sanırım.
Yol bisikleti kullanan kaslı kaslı adamlar var, o kadar narin bisikletler değiller tabi ki, ama kas hacmi arttıkça uzun mesafe sürüşler zorlaşıyor
 
Merhabalar, 6 aydir sehir bisikleti kullaniyorum ancak artik bana yetmedigine karar verip, Yaris/Yol bisikletine gecmeye karar verdim fakat cok fazla secenek var.

Yeni birisi olarak aslinda bana en uygun bisikleti ariyorum. Uzun KM'leri konforlu bir sekilde yapmak istiyorum, bu mesafeleri hizlica bitirmek gibi bir amacim su an icin yok.

Aklimda 3 tane bisiklet var aralarindan birini alacagim ama biri digerinden daha avantajli gozuktugu icin kafam cok karisti. Sizin de goruslerinizi almak istedim.

Simdiden yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Iyi Pedallamalar :)

295761 dosyayı görüntüle

295762 dosyayı görüntüle

295763 dosyayı görüntüle

Tüm spec şu şekilde:

Focus Cayo 1.0 kadro

Garmin Edge 510 GPS + hız ve kadans sensörleri

SRAM Force 22 karbon grupset (52-36 aynakol , 11-32 ruble)

SRAM Force chain catcher (zincir atmasını önleyici)

F’zi:ik Cryano R5 gidon

F’iz:ik Cryano R5 gidon boğazı

F’iz:ik Cryano R5 sele borusu

F’iz:ik Antares R3 karbon sele

F’iz:ik gidon bandı (sıfır)

Campagnolo Zonda jant seti

Continental GP5000 lastikler (çok yeni)

Look Keo Blade karbon yaylı pedallar

Elite Custom Race matara kafesleri

Jagwire Elite kablo kanalları ve kablolar
Kesinlikle endurance kadrolara yönelmelisiniz. Bu bisikletler agresifler ve uzun yolda ağrı oluştururlar. Siz yeni başlayan bir kullanıcı olarak konforu ön planda tutmalısınız.
 
Evimde üç tip geometri de bisikletim de var.

Burada yazıldığı gibi öyle aralarında müthiş keskin ayrımlar yok.

Aero çok rahatsız, tırmanış yapmaz.

Climber çok güzel çıkar ama düz de gitmez.

Endurance çok rahattır, kilometrelerce gitsen banamısın demezsin vs...

Zaten böyle keskin ayrımların olmadığını fark eden üreticiler ve tüketiciler her yola gelen all rounder bisikletlere yöneliyorlar (Belki de bu da yeni tip satış stratejisi zaman gösterecek)

Özetle: Bisiklet seçiminin matematiği bir o kadar çok, bir o kadar da az.

Endurance kadro bana iyi dersin kafan da, sonraki soru hangi markanın endurance kadrosu olur.

Çok bisiklet değiştirmiş birisi olarak söylüyorum, bir markanın aero kadrosu, diğer markanın endurance kadrosundan daha konforlu olabiliyor. Yine bu farkı anlamak ve kendince ortaya sebep sonuçlarını ortaya koymak için çok zaman ve para harcamak gerekiyor.
 
Şu an için bence yol bisikleti almayın,kilonuzu kaldırma haricinde, başlangıç olarak yol bisikleti kullanmak açıları gereği sizi zorlayabilir,orta ayar mosso legarda tarzı bir şehir bisikleti işinizi görecektir, muhtemelen kondisyonu artırmak için kullanacaksınız ,uzun yıllar vücut geliştirme yaptıktan sonra yaşım gereği artık bisiklet sporuna yoğunlaştım bende.
Kondisyonum yeterince yüksek hocam aslında, koşu bandı ile o işi halletim. :D Benim isteğim sadece estetik duran bir klasik bisikletti fakat metal yorgunluğu meselesi sebebi ile cesaret edemedim.
Yol bisikleti kullanan kaslı kaslı adamlar var, o kadar narin bisikletler değiller tabi ki, ama kas hacmi arttıkça uzun mesafe sürüşler zorlaşıyor
Max 2-3km kullanacağım hocam. Haftadını 6 günü... Zaten mezun senem, evde sınava hazırlanıp spora gitmekten başka yaptığım bir iş yok :D .
 
Merhabalar, genellikle uzun yol yapmayı seven bir kullanıcıyım, yol bisikletine geçiş yapmak istiyorum ve birkaç eleme sonucu şu anda kafamda Mosso Cavalier 700 Sora var ancak içime sinmeyen birkaç husus var. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


>>Bazı sitelerde mosso sora'nın vitesinin uzun yollarda sıkıntı çıkardığını ancak kısa sürüşlerde sorun olmadığını belirtmişler ama deneyimler 6-7 yıl öncesine ait olduğundan tereddüt ettim. Öte yandan başkalarının sora setli diğer bisikletlerde sorun yaşamadıklarını okudum. Yani özetle sora, sora mıdır? Markaların kullanım şekline göre değişir mi? Uzun yolda kullanılır mı?

>>Viteslerde sorun yaşanabilecekse -genelde aralarında pek farkın olmadığı söylenir- claris seti mi almalıyım? Bir de claris setle alakalı hiçbir olumsuz yorum okumadım/duymadım.

>>Cavalier 700 serisinde profilli(profilimsi) jant kullanmışlar. Yalnızca jantlar -yanlışım olabilir- 2.8 kg deniliyor. Jant ağırlığının düz yolda hızlanma ve yokuş tırmanma konusunda dezavantajı olur mu, yoksa ivmelenme ve yokuş tırmanma toplam kg ile mi alakalı?

>>Cavalier 700 jantları rüzgardan ekstra etkilenir mi?


Ayriyeten bu tür giriş seviyesinde muadili ve tabii ki bu fiyat bandında(10k-12k) önerebileceğiniz başka marka modellere açığım. Tekrardan teşekkürler.
 
Merhabalar, genellikle uzun yol yapmayı seven bir kullanıcıyım, yol bisikletine geçiş yapmak istiyorum ve birkaç eleme sonucu şu anda kafamda Mosso Cavalier 700 Sora var ancak içime sinmeyen birkaç husus var. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.


>>Bazı sitelerde mosso sora'nın vitesinin uzun yollarda sıkıntı çıkardığını ancak kısa sürüşlerde sorun olmadığını belirtmişler ama deneyimler 6-7 yıl öncesine ait olduğundan tereddüt ettim. Öte yandan başkalarının sora setli diğer bisikletlerde sorun yaşamadıklarını okudum. Yani özetle sora, sora mıdır? Markaların kullanım şekline göre değişir mi? Uzun yolda kullanılır mı?

>>Viteslerde sorun yaşanabilecekse -genelde aralarında pek farkın olmadığı söylenir- claris seti mi almalıyım? Bir de claris setle alakalı hiçbir olumsuz yorum okumadım/duymadım.

>>Cavalier 700 serisinde profilli(profilimsi) jant kullanmışlar. Yalnızca jantlar -yanlışım olabilir- 2.8 kg deniliyor. Jant ağırlığının düz yolda hızlanma ve yokuş tırmanma konusunda dezavantajı olur mu, yoksa ivmelenme ve yokuş tırmanma toplam kg ile mi alakalı?

>>Cavalier 700 jantları rüzgardan ekstra etkilenir mi?


Ayriyeten bu tür giriş seviyesinde muadili ve tabii ki bu fiyat bandında(10k-12k) önerebileceğiniz başka marka modellere açığım. Tekrardan teşekkürler.

6-7 yıl önceki Sora ile şimdiki Sora aynı nesil değil. (link) ile (link)'yı en rahat tellerin STI koldan çıkışından tanırsınız. Yeni nesil doğal olarak daha iyi.
Sora'nın Claris'ten daha çok sorun yaşatması için bir sebep yok. Claris de yeterince iyi ve sorunsuz ama Sora daha iyi.
Cavalier'lerin yüksek profilli jantları ağır oldukları için sık sık eleştiriliyor. Jantların ağırlığının dezavantajı olur ki zaten toplam ağırlığa de etkisi var.
Profil ne kadar yükselirse yan rüzgarlardan o kadar etkileniyor. Aero olmayan ve o amaçla kullanılmayan bir bisiklette yüksek profilli jant kullanmanın pek anlamı yok.
 
Geri