Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Bilgi için teşekkürler, bianchi nirone 7 gravel kullanıyorum 2x12 sistem ama dişli ve aynakol ya da ruble ile ilgili teknik bilgim yok malesef
Merhaba,
Önümüzdeki günlerde yol bisikleti almayı planlıyorum. Yol bisikletine ilk geçişim olacak. Endurance kadro bir bisiklet düşünüyorum. İlk defa alacağımdan dolayı ilk bütçemi 30-40bin TL civarı düşünüyorum. Giriş seviyesinde Mosso Claris veya Sora mı tercih edilmeli, Carraro Race 022 veya 042 mi tercih edersiniz.

Decathlon'daki Triban RC500 hakkındaki yorumunuz nedir.

Bu fiyatlardan 50-60bin TL civarına çıkıp Bianchi R0013D / Nirone 7, Carraro Race 062 gibi modelleri almak daha mı mantıklı(Fiyat farkına değer mi)? önerilerinizi paylaşabilirsen sevinirim.
 
Scudo
Merhaba,
Önümüzdeki günlerde yol bisikleti almayı planlıyorum. Yol bisikletine ilk geçişim olacak. Endurance kadro bir bisiklet düşünüyorum. İlk defa alacağımdan dolayı ilk bütçemi 30-40bin TL civarı düşünüyorum. Giriş seviyesinde Mosso Claris veya Sora mı tercih edilmeli, Carraro Race 022 veya 042 mi tercih edersiniz.

Decathlon'daki Triban RC500 hakkındaki yorumunuz nedir.

Bu fiyatlardan 50-60bin TL civarına çıkıp Bianchi R0013D / Nirone 7, Carraro Race 062 gibi modelleri almak daha mı mantıklı(Fiyat farkına değer mi)? önerilerinizi paylaşabilirsen sevinirim.
O paralara 0 olsun derseniz bence en iyisi Mosso Cavalier Sora yeni çıkanları, disk fren var ve kablolar gidon boğazından geçiyor.

Eğer 2. El olursa carraro 062 (benim de kullandığım), Bianchi birine 7 ve r0013, Salcano xrs001 olabilir.

Suanki aklım olsa Salcano xrs001 tiagra ve ya 105 alırdım. Ama 2. Elleri karbon olduğu için çok düzgün kontrol edilmeli. Mümkünse 0 alınmalı. Karbon olacaksa carraro fire 1.1 de güzel. Xrs001 için geçerli olanlar bunun için de geçerli.

Saydıklarım temiz düşürürseniz 2. Elde ucuza alırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Merhaba,
Önümüzdeki günlerde yol bisikleti almayı planlıyorum. Yol bisikletine ilk geçişim olacak. Endurance kadro bir bisiklet düşünüyorum. İlk defa alacağımdan dolayı ilk bütçemi 30-40bin TL civarı düşünüyorum. Giriş seviyesinde Mosso Claris veya Sora mı tercih edilmeli, Carraro Race 022 veya 042 mi tercih edersiniz.

Decathlon'daki Triban RC500 hakkındaki yorumunuz nedir.

Bu fiyatlardan 50-60bin TL civarına çıkıp Bianchi R0013D / Nirone 7, Carraro Race 062 gibi modelleri almak daha mı mantıklı(Fiyat farkına değer mi)? önerilerinizi paylaşabilirsen sevinirim.
Bianchi R0013D en mantikli secenek. 2.el bisan mithrada bakabilirsiniz. Gercek bir endurance bisiklet istiyorsaniz. Bianchi nirone7 gravel alip yol bisikleti lastigi takipta kullanabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
O paralara 0 olsun derseniz bence en iyisi Mosso Cavalier Sora yeni çıkanları, disk fren var ve kablolar gidon boğazından geçiyor.

Eğer 2. El olursa carraro 062 (benim de kullandığım), Bianchi birine 7 ve r0013, Salcano xrs001 olabilir.

Suanki aklım olsa Salcano xrs001 tiagra ve ya 105 alırdım. Ama 2. Elleri karbon olduğu için çok düzgün kontrol edilmeli. Mümkünse 0 alınmalı. Karbon olacaksa carraro fire 1.1 de güzel. Xrs001 için geçerli olanlar bunun için de geçerli.

Saydıklarım temiz düşürürseniz 2. Elde ucuza alırsınız.
2. el olarak çok düşünüyorum. Fiyatlarda baya düşüş yaşanıyor çünkü ancak 2. el alım yapmayı ne yalan söyleyeyim pek sevmiyorum. Bilgi sahibi olmadığından dolayı da özellikle 2. elden uzak durmak istiyorum ama o tarafa bakmaya da devam ediyorum bir yandan. Uyguna bulursam alabilirim.

Bianchi R0013D en mantikli secenek. 2.el bisan mithrada bakabilirsiniz. Gercek bir endurance bisiklet istiyorsaniz. Bianchi nirone7 gravel alip yol bisikleti lastigi takipta kullanabilirsiniz.
Gravel alıp ince lastik takmayı çok düşündüm. Buna en uygun nirone 7 gravel midir? Nirone 7 105 ve gravel (gravel alıp ince teker kullanmak) ikilisinden hangisi daha tercih sebebi olur? Ve gravelin uzun yolda rahatlığı nasıl olur

Bunun dışında dediğim gibi Bianchi'de 105'te 52-54 ve gravelde 50-52 kadro boyları bulunuyor. 184cm boyla bana uygun olur mu?
 
2. el olarak çok düşünüyorum. Fiyatlarda baya düşüş yaşanıyor çünkü ancak 2. el alım yapmayı ne yalan söyleyeyim pek sevmiyorum. Bilgi sahibi olmadığından dolayı da özellikle 2. elden uzak durmak istiyorum ama o tarafa bakmaya da devam ediyorum bir yandan. Uyguna bulursam alabilirim.


Gravel alıp ince lastik takmayı çok düşündüm. Buna en uygun nirone 7 gravel midir? Nirone 7 105 ve gravel (gravel alıp ince teker kullanmak) ikilisinden hangisi daha tercih sebebi olur? Ve gravelin uzun yolda rahatlığı nasıl olur

Bunun dışında dediğim gibi Bianchi'de 105'te 52-54 ve gravelde 50-52 kadro boyları bulunuyor. 184cm boyla bana uygun olur mu?
184 boya 54 kadro uygun olur. Graveller normal yol bisikletlerinden daha agir oluyor daha sağlam yapida olduklari için. Birde dişli oranlari daha dusuk oldugu icin arkadaslariniz yokus asagiya 50 60km ile kaptırırken vites disli oraniniz bitip hüzünlü bir ayrilik yasayabilirsiniz. Eger yarişmak gibi bir niyetiniz yoksa. Güzel bir yol bisikleti lastigi ile gayet çok yönlü bir bisikletiniz olabilir. Hatta ekstra bir jant seti alarak hem gravel hemde yol bisikleti şeklindede kullanabilirsiniz. Bende suan kullandigim bisikleti o sekilde kullaniyorum. 2 tane ayni jant setim fren disklerim ve rublem var. Sadece üstündeki lastikler farkli. Gidecegim rotaya göre jantlari degişiyorum sadece.
 
Son düzenleme:
2. el olarak çok düşünüyorum. Fiyatlarda baya düşüş yaşanıyor çünkü ancak 2. el alım yapmayı ne yalan söyleyeyim pek sevmiyorum. Bilgi sahibi olmadığından dolayı da özellikle 2. elden uzak durmak istiyorum ama o tarafa bakmaya da devam ediyorum bir yandan. Uyguna bulursam alabilirim.


Gravel alıp ince lastik takmayı çok düşündüm. Buna en uygun nirone 7 gravel midir? Nirone 7 105 ve gravel (gravel alıp ince teker kullanmak) ikilisinden hangisi daha tercih sebebi olur? Ve gravelin uzun yolda rahatlığı nasıl olur

Bunun dışında dediğim gibi Bianchi'de 105'te 52-54 ve gravelde 50-52 kadro boyları bulunuyor. 184cm boyla bana uygun olur mu?
2. el karbon 105 kadro bir bisiklet alabilirsiniz. İkinci ele bulaşmak istemiyorsanız ve 105 setli aluminyum kadro bisikletlere bütçeniz yetiyorsa 105 set aluminyum alın tabii.

Sadece asfalt ve az bozuk toprak yollarda kullanma amacınız yoksa, ileride bir gün çok bozuk çamurlu taşlı yollara da girerim diyorsanız ve "hız" kaygınız yoksa gravel alabilirsiniz.
AMA bozuk yollara gireceğim zaman kalın lastikleri takarım, asfaltta süreceğim zaman ince lastikleri takarım diyerek gravel almayın. Çünkü lastik değişimi çok uğraştırıcı. En iyisi 2 jant seti ve 2 çift lastik almak olur. Hızlı ve uğraşsız değiştirebilmek için.

Via nirone gravelda 19c iç genişlikte jant var yani ince teker ile kullanıma uygun. Konfor ve tırmanış oranı olarak yol bisikletine göre daha iyidir ama maximum hız olarak daha kötüdür. Bütçeniz yeterse gravel grx 820 modelini alın. Yetmezse grx400 de iş görür. En önemlisi boyunuza uygun olanı alın.
Gravelda 52'sini yolda 54'ünü alın daha küçüğünü almayın bence.
Bir de r0013D max 700x28 destekliyor olabilir. Via nirone 7 yol modeli bu konuda daha avantajlı yani 700x32 desteklediği için.
 
Eger yarişmak gibi bir niyetiniz yoksa. Güzel bir yol bisikleti lastigi ile gayet çok yönlü bir bisikletiniz olabilir.
Sadece asfalt ve az bozuk toprak yollarda kullanma amacınız yoksa, ileride bir gün çok bozuk çamurlu taşlı yollara da girerim diyorsanız ve "hız" kaygınız yoksa gravel alabilirsiniz.
Türkiye İstanbul'un yollarının durumu malum. Çamur taşlı yollarda açıkçası çok kullanma niyetim yok. Şehir içinde ve Şile - İstanbul gibi aralarda, sahil yolları gibi yerlerde kullanmayı planlıyorum. O sebeple MTB'yi aklımdan eledim direk. Mutlaka bozuk yollar ile karşılaşacağım. Belirttiğim gibi ilk defa yol bisikleti alacağım zaten. O yüzden biraz bozuk biraz toprak yolların geri tepmesi çok aşırı olmayacağını varsayarak yol bisikleti düşündüm. Birazda bu türü kullanmak istiyorum hevesim bu farklılığı istememden geliyor.

Lastik değişimi dediğiniz gibi çok uğraştıracaktır eminim. Ancak en azından başlangıçta 2 set yapmayı pek düşünmüyorum. Belki ileride daha aktif hale geldiğimde bu yatırımı yapabilirim. O zamana dek stok lastik ile devam edeceğimi varsayıyorum. Nirone 7 almak hali hazırda bütçemi zorlayacaktır.
Bu bilgiler ışığında gravel mi endurance 105 setli mi sizin gözünüzde daha mantıklı hale geliyor. Yani ince lastik ile ufak tefek toprak kötü yollara girebileceğimden sorun yaşatır mı?
Gravelda 52'sini yolda 54'ünü alın daha küçüğünü almayın bence.
Bir de r0013D max 700x28 destekliyor olabilir. Via nirone 7 yol modeli bu konuda daha avantajlı yani 700x32 desteklediği için.
Zaten bianchi için en büyük boylar bu şekilde. Sadece çoğu yerde 58 kadro boyu çıkmasından dolayı bu boylar tam olur mu ondan emin olamıyordum. Lastik olayından dolayı da Nirone 7 tercih sebebi olacaktır bu durumda. Bazı dükkanlarda fiyatları neredeyse aynı. Fırsat yakalayıp almak mantıklı olabilir.

2. el karbon 105 kadro bir bisiklet alabilirsiniz.
2. elde karbon 105 olarak hangi modellere bakmam gerekir. Bu yönde tavsiyeniz ne olacaktır.

Sağladığınız bilgiler baya yol gösterdi bana çok teşekkürler tekrardan
 
Türkiye İstanbul'un yollarının durumu malum. Çamur taşlı yollarda açıkçası çok kullanma niyetim yok. Şehir içinde ve Şile - İstanbul gibi aralarda, sahil yolları gibi yerlerde kullanmayı planlıyorum. O sebeple MTB'yi aklımdan eledim direk. Mutlaka bozuk yollar ile karşılaşacağım. Belirttiğim gibi ilk defa yol bisikleti alacağım zaten. O yüzden biraz bozuk biraz toprak yolların geri tepmesi çok aşırı olmayacağını varsayarak yol bisikleti düşündüm. Birazda bu türü kullanmak istiyorum hevesim bu farklılığı istememden geliyor.

Lastik değişimi dediğiniz gibi çok uğraştıracaktır eminim. Ancak en azından başlangıçta 2 set yapmayı pek düşünmüyorum. Belki ileride daha aktif hale geldiğimde bu yatırımı yapabilirim. O zamana dek stok lastik ile devam edeceğimi varsayıyorum. Nirone 7 almak hali hazırda bütçemi zorlayacaktır.
Bu bilgiler ışığında gravel mi endurance 105 setli mi sizin gözünüzde daha mantıklı hale geliyor. Yani ince lastik ile ufak tefek toprak kötü yollara girebileceğimden sorun yaşatır mı?

Zaten bianchi için en büyük boylar bu şekilde. Sadece çoğu yerde 58 kadro boyu çıkmasından dolayı bu boylar tam olur mu ondan emin olamıyordum. Lastik olayından dolayı da Nirone 7 tercih sebebi olacaktır bu durumda. Bazı dükkanlarda fiyatları neredeyse aynı. Fırsat yakalayıp almak mantıklı olabilir.


2. elde karbon 105 olarak hangi modellere bakmam gerekir. Bu yönde tavsiyeniz ne olacaktır.

Sağladığınız bilgiler baya yol gösterdi bana çok teşekkürler tekrardan
Suan dusundugunuz sey ilerde ayni olmuyor iste. Bende graveli hic dusunmezdim eskiden. Ama simdi bakiyorum bu sene yaptigim 5200km 3.5k kmsi gravel rotası. Doğada araçlarin olmadigi sesligin hakim oldugu yerlerde sürmek gerçekten başka birşey. Onun için gravel alıp yol bisikleti lastigi ile kullanmanizi tavsiye ederim. Ilerde kafaniza eserse gravele girersiniz. Endurance alirsaniz yüzde 5 10 daha hizli olabilirsiniz ama gravel yollara girme şansiniz çok azalir.
 
Suan dusundugunuz sey ilerde ayni olmuyor iste. Bende graveli hic dusunmezdim eskiden. Ama simdi bakiyorum bu sene yaptigim 5200km 3.5k kmsi gravel rotası.

:)

Katılıyorum. Bisiklete başladığımda , "yok yaw, yol bisikleti bana göre değil" diyip, şehir / gezi kullandım. Sonra gravel aldım, bir ay sonra da yol bisikleti aldım :))
 
Bir yerden başlamak lazım o yüzden :)
Ama nereden buna daha karar veremedim :(
 
Türkiye İstanbul'un yollarının durumu malum. Çamur taşlı yollarda açıkçası çok kullanma niyetim yok. Şehir içinde ve Şile - İstanbul gibi aralarda, sahil yolları gibi yerlerde kullanmayı planlıyorum. O sebeple MTB'yi aklımdan eledim direk. Mutlaka bozuk yollar ile karşılaşacağım. Belirttiğim gibi ilk defa yol bisikleti alacağım zaten. O yüzden biraz bozuk biraz toprak yolların geri tepmesi çok aşırı olmayacağını varsayarak yol bisikleti düşündüm. Birazda bu türü kullanmak istiyorum hevesim bu farklılığı istememden geliyor.

Lastik değişimi dediğiniz gibi çok uğraştıracaktır eminim. Ancak en azından başlangıçta 2 set yapmayı pek düşünmüyorum. Belki ileride daha aktif hale geldiğimde bu yatırımı yapabilirim. O zamana dek stok lastik ile devam edeceğimi varsayıyorum. Nirone 7 almak hali hazırda bütçemi zorlayacaktır.
Bu bilgiler ışığında gravel mi endurance 105 setli mi sizin gözünüzde daha mantıklı hale geliyor. Yani ince lastik ile ufak tefek toprak kötü yollara girebileceğimden sorun yaşatır mı?

Zaten bianchi için en büyük boylar bu şekilde. Sadece çoğu yerde 58 kadro boyu çıkmasından dolayı bu boylar tam olur mu ondan emin olamıyordum. Lastik olayından dolayı da Nirone 7 tercih sebebi olacaktır bu durumda. Bazı dükkanlarda fiyatları neredeyse aynı. Fırsat yakalayıp almak mantıklı olabilir.


2. elde karbon 105 olarak hangi modellere bakmam gerekir. Bu yönde tavsiyeniz ne olacaktır.

Sağladığınız bilgiler baya yol gösterdi bana çok teşekkürler tekrardan
Bisiklette yeniyseniz ve çok bir tecrübeniz yoksa ilk etapta karbon bisiklete bulaşmayın derim. Alüminyum bisiklete göre kullanmak daha çok dikkat ister ki kilitli pedal vs illaki ilk başlarda çok düşeceksiniz.

Endurance kadro yol bisikleti ve aynı zamanda da biraz gravel diyeceğimiz bir bisikleti tavsiye edeceğim. Yol+gravel diyorum çünkü 700x36 ölçülerde lastik destekliyor. 2 arkadaşıma tavsiye ettim ve ikisi de çok memnun kaldı. 2. el tavsiye ediyorum, 22-25 bin civarına bulabilirsiniz.

O bisiklet: Van Rysel Rc500, 105 ön, Sora arka aktarıcı (Tabii bulabiliyorsaniz ön -arka 105 setli Rc520)
 
Bisiklette yeniyseniz ve çok bir tecrübeniz yoksa ilk etapta karbon bisiklete bulaşmayın derim. Alüminyum bisiklete göre kullanmak daha çok dikkat ister ki kilitli pedal vs illaki ilk başlarda çok düşeceksiniz.

Endurance kadro yol bisikleti ve aynı zamanda da biraz gravel diyeceğimiz bir bisikleti tavsiye edeceğim. Yol+gravel diyorum çünkü 700x36 ölçülerde lastik destekliyor. 2 arkadaşıma tavsiye ettim ve ikisi de çok memnun kaldı. 2. el tavsiye ediyorum, 22-25 bin civarına bulabilirsiniz.

O bisiklet: Van Rysel Rc500, 105 ön, Sora arka aktarıcı (Tabii bulabiliyorsaniz ön -arka 105 setli Rc520)
Bende aman sakın yaklaşmayin derim mesela bu bisiklete. Günümüz şartlarinda ve teknolojisinde kumpas frenden uzak durun ammaaa mekanik disk fren gördüğünüz an kaçınnn.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Amanita
Bir yerden başlamak lazım o yüzden :)
Ama nereden buna daha karar veremedim :(
Hali hazırda yol bisikletine sahip arkadaş grubunuz yoksa ve onlarla sürüş yapmayacaksanız, kendi başınıza keyfe keder gezi için kullanacaksanız gravel alın o zaman. Canınızın istediği yere girip çıkarsınız.
Karbon yol bisikleti alan bi kişi genelde yol bilgisayarıyla kıyafetiyle ayakkabısıyla tam bi yarışçı gibi giyinip antreman ve sürüşlerini "performans" odaklı yapar genelde. Böyle bir hedefiniz yoksa yol bisikletini es geçebilirsiniz.
Almayacaksanız bile yine de yazayım. İkinci elde en meşhur karbon uygut fiyatlı yol bisikletleri Bisan mithra, salcano xrs001 ve carraro fire serisi modeller. Disk fren ve grup setine göre 30-70 bin arasında bulunur ikinci el.

İnce yol bisikleti tekeriyle az bozuk toprak yada az çamurlu yollar sorun olmaz.
 
Bende aman sakın yaklaşmayin derim mesela bu bisiklete. Günümüz şartlarinda ve teknolojisinde kumpas frenden uzak durun ammaaa mekanik disk fren gördüğünüz an kaçınnn.
Tabii kişisel düşüncelere her zaman saygı duyarım.

Yol bisikletinde kumpas frenin kim ne zararını görmüş? Üreticiler ve sistem, hidrolik frene özendiriyor diye pro peletonda yıllardır kullanılan kumpas frenden neden uzak durulması gerekiyor, orası ilginç.

Rc modelinde hidrolik disk olsaydı düşük bütçeli alıcılar için bir cazibesi olmazdı. Gerek kadro açıları, gerek jantın 36mm'ye kadar desteklemesi Rc modelleri için bir avantaj.

Daha biz bir sıkıntısını görmedik.
 
Hali hazırda yol bisikletine sahip arkadaş grubunuz yoksa ve onlarla sürüş yapmayacaksanız, kendi başınıza keyfe keder gezi için kullanacaksanız gravel alın o zaman. Canınızın istediği yere girip çıkarsınız.
Karbon yol bisikleti alan bi kişi genelde yol bilgisayarıyla kıyafetiyle ayakkabısıyla tam bi yarışçı gibi giyinip antreman ve sürüşlerini "performans" odaklı yapar genelde. Böyle bir hedefiniz yoksa yol bisikletini es geçebilirsiniz.
Almayacaksanız bile yine de yazayım. İkinci elde en meşhur karbon uygut fiyatlı yol bisikletleri Bisan mithra, salcano xrs001 ve carraro fire serisi modeller. Disk fren ve grup
Tabii kişisel düşüncelere her zaman saygı duyarım.

Yol bisikletinde kumpas frenin kim ne zararını görmüş? Üreticiler ve sistem, hidrolik frene özendiriyor diye pro peletonda yıllardır kullanılan kumpas frenden neden uzak durulması gerekiyor, orası ilginç.

Rc modelinde hidrolik disk olsaydı düşük bütçeli alıcılar için bir cazibesi olmazdı. Gerek kadro açıları, gerek jantın 36mm'ye kadar desteklemesi Rc modelleri için bir avantaj.

Daha biz bir sıkıntısını görmedik.
Insallah görmessiniz. Zaten mekanik disc fren bi sorun verdimi ya degiseceksin komple hidrolikle yada bisikleti satacaksin. Rc520nin ucuz olmasinin en buyuk sebebi o lanet frenler zaten yoksa cok guzel bisiklet. Mekanik disk frenin en tehlikeli yani aslinda tutmamasi sürtmesi ayarlanamamasi problem cikarmasi surekli değil. O freni sikan celik kablo uzun bir inisten sonra asiri isiniyor ve sürekli ufak ufakta olsa hasar aliyor ve en sonunda paaat diye kopup allah göstermesin ölümlü bir kazaya bile sebep olabilir. Hidroliklerdede bu risk var ama size durmaniz için bir vakit taniyor ariza durumunda mekanikte diskte ise fren direk bosaliyor. Kumpas frende kablo kopmasi durumunda çok rastlanan birsey değil ama ayni tehlike geçerli. Bazi motorlardada ayni sistem var ama onlarin kablosu bisikletteki gibi ince degil. Ondan dolayi mekanik disk frenden bisiklette kaçin derim. Ilk bisikletim kron xc150 ile rumeli fenerine inerken fren yaptigimda yasadigim kablo kopmasi ile bu olayi yasadim ben. Allahtan kopan tel arka frenin teli idi.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
Önümüzdeki günlerde yol bisikleti almayı planlıyorum. Yol bisikletine ilk geçişim olacak. Endurance kadro bir bisiklet düşünüyorum. İlk defa alacağımdan dolayı ilk bütçemi 30-40bin TL civarı düşünüyorum. Giriş seviyesinde Mosso Claris veya Sora mı tercih edilmeli, Carraro Race 022 veya 042 mi tercih edersiniz.

Decathlon'daki Triban RC500 hakkındaki yorumunuz nedir.

Bu fiyatlardan 50-60bin TL civarına çıkıp Bianchi R0013D / Nirone 7, Carraro Race 062 gibi modelleri almak daha mı mantıklı(Fiyat farkına değer mi)? önerilerinizi paylaşabilirsen sevinirim.
Merhabalar, bisiklet tercihlerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken bazı temel konular var. Bunlar; hedef/bütçe/ihtiyaçlar ekseninde herkes için geçerli olabilir diyebilirim. Beden ölçüleriniz de elbette önemli, beklentileriniz de... Bu konuları işlediğim bir video çekmiştim, oradan da size faydalı olabileceğini düşündüğüm detaylar yer alıyor.

 
Gravel bisiklet hiz konusunda cok yerilmis. Granfondo da derece yapma gibi hevesi olmayan herkesi,gravel hiz konusunda tatmin eder. Ek olarak yol pedali yerine sehirde bile olsa mtb pedali alin vs..
 
Merhabalar, bisiklet tercihlerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken bazı temel konular var. Bunlar; hedef/bütçe/ihtiyaçlar ekseninde herkes için geçerli olabilir diyebilirim. Beden ölçüleriniz de elbette önemli, beklentileriniz de... Bu konuları işlediğim bir video çekmiştim, oradan da size faydalı olabileceğini düşündüğüm detaylar yer alıyor.

Müsait bir vakitte ilgili videolara göz gezdireceğim
 
Gravel bisiklet hiz konusunda cok yerilmis. Granfondo da derece yapma gibi hevesi olmayan herkesi,gravel hiz konusunda tatmin eder. Ek olarak yol pedali yerine sehirde bile olsa mtb pedali alin vs..
Ben bunun testini veledromda ufak çapli bir test ile yaptim. 42mm gravel lastigi ile 28mm yol lastigini denedim ayni yolda ayni kadansta ayni hizda. 30km/h hizda sabit kadansta 27watt ortalama daha fazla güç uygulamak zorunda kaldim gravel lastikleriyle. 34-35km/h hiza kadar pek problem yok yokus olmayan asfalt bir yolda. 34 35km/h hızdan sonrasinda gravel lastikleriyle dahada hizlanabilmek icin çok fazla güç arttirmaniz gerekiyor. Yokuslu rotalarda ise lastigin surtunme kuvvetine ek olarak hem lastıgın kendısı agır oldugu ıcın moment kuvvetınden bır kaybınız var hemde bısıkletın genel agırlıgını arttırdıgı ıcın yercekımı kuvvetıne karsı bır kaybınız var. Onunda testını uygun zamanda uygun bır yokusta yapmayı planlıyorum.

Demem oki gravel bisiklete yol lastigi takin kullanin endurance bisikleti aramassiniz. Konfor olarakta daha rahat. Grx vites kollari olsun acili gidon olsun bunlar konforu arttiran ekipmanlar.
 
Son düzenleme:
Bisikletimin durumu ve yapmam gereken bakimlar hakkinda falan cok bi bilgim yok. Toplama bir bisikletim var ve bagzi noktalarda icime sinmeyen seyler vqr (sti kolunun icinde paslanmalar gibi) bunun hakkinda fotoğraf yukleyerek bilgi almak istiyorum bu baslikta atmam uygun olurmu sizce
 
Geri