Scudo Sports

Yol bisikleti ile yapılacak şehirler arası turlar için lastik sorunsalı

700*25 lastiklerin ortalama basıncı 100PSI civarı (+-10PSI) Ben 75 kiloyum ve yaklaşık 12 kg (+-2 kg) yükle seyahat ediyorum. El pompası ile maks. 80PSI basabiliyorum. Tek başıma konforlu sürüş istediğimde yeterli geliyor; çok dikkatli sürmek kaydıyla, diğer durumlarda bisikletçilerde 105psı bastırtıyorum. Bisikletçi dediğin her yerde var yoksa ayak pompası illaki bir yerlerden buluyorsun :p Ancak bu sizin lastiğinize yüzkünüze bağlı bir durum.(bazı lastikler daha sert , bazıları daha yumuşak) Lastiği kullandıkça ne kadar basınç gerektiğini daha iyi kavrayabiliyorsunuz. Her yerde olduğu gibi tecrübe yine ön planda :)

Şu anda 700*28 leri 100psı bile çok yumuşak geliyor. Ancak; benim lastiğim yumuşak hamurlu. Arkadaşım 700*25 Schwalbe Green Guard kullanıyor; onun bisikletini kullandığımda 100 psı oldukça set gelmişti. Yani lastiğin hamuruna ve yüke bağlı biraz...

Bu arada jantın ölçüleride etkili 622 18 janttan 622 14 janta geçiş yaptım.. Buda konforu arttırdı. Sanırım lastiğin yaptığı bombe artıyor ; buda yan yanaklara daha fazla yük bindiriyor, yumuşak olan yan kısım konfor hissi yaratıyor. Tabii; bu benim düşüncem. Burda önemli konu bu ölçülerde bir janta alabileceği maks. lastik ebadının bir altı ölçüsünü takmak... Hem konfor hem güvenilirlik açışından... :)
 
Scudo
El pompası eğer uzatmalı boru bağlantısı yoksa 100 psi basmanız imkansız. Direk bağlantılı en iyi pompayla 20 dakika dinlenerek 90 psi basa bildim. Bu konuda tartışılmaz co2 tüp yol lastiğine 110 dağ lastiğine 35mm de 40 psi ı buluyor. El pompası alınacağına co2 almak daha mantıklı. Yedek lastik ve co2 patlak tamiri 10 dakika.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT
@Fatih Ç.T.

marathon temelde endurance desenli ve diş kalınlığı olan bir tur lastiği, duranodan daha konforlu olacağı kesin. sizin aldığınız rubino lastiklere ben de zamanında gönül koymuştum 25c ebatını uygun fiyata bulamadığım için continental gatorskin almıştım. Vittorianın sitesinde rubinolar 4 mevsim diye öneriliyor, üstüne tech korumalı olanı ile o fiyata alınacak en faydalı lastiği almışsınız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT
Güzel bir başlık yenisini açmama gerek kalmadı.Aynı soruyu soracaktım bende. Şu an 700x35 kullanıyorum bisikletin kullanım tavsiyesi 700x28 geçiyor ama bu değerleri rahat aşıyor. 700x40 bile kullanmadan denedim ama çok sınırda. (Elimde fazladan sıfır set var)

700x28 almayı düşünüyorum bende bu ebat alırsam halihazır janta uyumlu. Ama jantlarıda değişmek istiyorum o zaman 700x25 almak şart olucak gibi. Baktığım karbon yol jantları 700x25 üzeri uyumlu değil. Alü. yol jantlarıda genelde 700x25 uyumlu. Acaba 700x25 alsam komfor ve patlama yüzünden pişman olurmuyum ? Bisiklet mosso monza cyclocross
 
Güzel bir başlık yenisini açmama gerek kalmadı.Aynı soruyu soracaktım bende. Şu an 700x35 kullanıyorum bisikletin kullanım tavsiyesi 700x28 geçiyor ama bu değerleri rahat aşıyor. 700x40 bile kullanmadan denedim ama çok sınırda. (Elimde fazladan sıfır set var)

700x28 almayı düşünüyorum bende bu ebat alırsam halihazır janta uyumlu. Ama jantlarıda değişmek istiyorum o zaman 700x25 almak şart olucak gibi. Baktığım karbon yol jantları 700x25 üzeri uyumlu değil. Alü. yol jantlarıda genelde 700x25 uyumlu. Acaba 700x25 alsam komfor ve patlama yüzünden pişman olurmuyum ? Bisiklet mosso monza cyclocross


Daha önce çeşitli markalarda 700x25, 700x32, 700x35 ve 700x40 lastikler kullandım. (23 ve 28mm hiç kullanmadım). Birbirine bu kadar yakın ölçüde lastikler için şunu söyleyebilirim; yolda ne kadar konforlu hissettiğinizi belirleyen faktörler arasında lastik üçüncü sırada. (İlk sırada kadro, maşa ve sele üçlüsü), ikinci sırada da o anki mental ve psikolojik durum var. Tabii ki benim düşüncem.

Şimdiki bisikletimde 700x25 lastikler var. Tecrübe ettiğim en kıvrak lastikler diyebilirim. Patlama konusunda da, basınçları yüksek tutmaya özen gösterirseniz, 25'liklerle de kolay kolay sorun yaşamazsınız.
 
Güzel bir başlık yenisini açmama gerek kalmadı.Aynı soruyu soracaktım bende. Şu an 700x35 kullanıyorum bisikletin kullanım tavsiyesi 700x28 geçiyor ama bu değerleri rahat aşıyor. 700x40 bile kullanmadan denedim ama çok sınırda. (Elimde fazladan sıfır set var)

700x28 almayı düşünüyorum bende bu ebat alırsam halihazır janta uyumlu. Ama jantlarıda değişmek istiyorum o zaman 700x25 almak şart olucak gibi. Baktığım karbon yol jantları 700x25 üzeri uyumlu değil. Alü. yol jantlarıda genelde 700x25 uyumlu. Acaba 700x25 alsam komfor ve patlama yüzünden pişman olurmuyum ? Bisiklet mosso monza cyclocross
Cyclocross kadro geometrisi uzun yol için biraz yorucu olacaktır.Zaten asıl yorgunluklar 100+ kmlerden sonra başlar ama oraya gelene kadar yaşanan titreşim yanlış vucut pozisyonun gibi etmenlerin toplamıdır o yorgunluk. Birinci önerim mümkünse gravel veya tur bisikleti benzeri bisiklet tercih etmeniz.
Lastik konusunda yol bisikletinde Tubeless kullanınca asıl farkı anlıyorsunuz. Ancak uzun yolda biraz riskli . İçinde ki sıvının kapatamayacağı patlak olduğunda iç lastikle devam edeyim derseniz el pompasıyla riskli. Bazen şişiremiyorsunuz bazen de şişiyor. Ben iki durumu da yaşadım.
İç lastikli devam edeceğinize göre dikkat etmeniz gereken diğer husus her 25 veya 28 aynı genişlik ve yükseklikte olmuyor. Örneğin bende schwalbe ve Conti 25 var biri enlemesine geniş diğeri diklemesine . Enlemesine geniş olan lastik daha konfor hissi yaratıyor ama uzun yolda yanaklardan kesik olur mu bilemem. 23,25,28 kullanmış biri olarak önerim 28 olur . Hem düşük basınç hem şişirmesi kolay hem hız duygusu şahane.
 
Cevaplar için teşekkürler. Halihazırda jantım min. 28 destekliyor. (MTB jantı galiba içi 19mm) Max. 28 destekleyen bir jant alıcam böylece ikinizin tavsiyesine uyup yazın 25 kışın 28 yağmur kanallı kullanıcam. Yağmurlu havalarda bisiklet sürmeyi sevmek gibi tuhaf huylarım var :) Aslında direk 25 alıcaktım ama KEL az desenli lastiklerin ıslak yollarda frenaj ve yol tutuşundan şüpheliyim.?
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Aslında direk 25 alıcaktım ama KEL az desenli lastiklerin ıslak yollarda frenaj ve yol tutuşundan şüpheliyim.?

Şimdiden hayırlı olsun.

Şüphenizde haklısınız. Tarif ettiğiniz lastiklerle daha iki hafta önce kayıp düştüm. Gerçi birkaç gün önce aynı yerden geçerken baktım da, tamamen benim tedbirsizliğimmiş. Kuru lastikle ıslak zemine girerken durup bir nefes almak lazım.
 
Yol bisikletinde yağmurda kayma olmaz.(Buz ve kar ayrı ) Yol lastiği araba lastiği kadar geniş olmadığı için 'suda kızaklama' yapmaz. Suyu yarar geçer. Bisiklet lastikleri için suda kızaklama imkansıza yakındır. Bilinenin aksine lastik ne kadar az desenliyse yolla teması o kadar artacağından tutunma artar. Sadece kışın lastiğin üzerinde belirtilen basınç aralığının alt sınırında kullanılması ilave güvenlik sağlar. Ne kadar yolla temas o kadar az kayma. Dişli/desenli lastikler arazi performansı içindir. Yol bisikletinde üreticiler tüketicilerin bu algısını bildiği için belli belirsiz desen koyup piyasa sürerler. Örneğin Conti'lerde desen yola temas etmeyen yana yakın yerlerde olur. Sadece yeni birkaç araştırma var bu konuda . O da ıslak koşullarda Conti lerde ki gibi yanal desenlerin viraj almada kolaylık sağladığını iddia ediyor ama yine yola direk temas yüzeyinde değil. Lastik kalitesi desenden daha önemlidir. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Yol bisikletinde yağmurda kayma olmaz.(Buz ve kar ayrı ) Yol lastiği araba lastiği kadar geniş olmadığı için 'suda kızaklama' yapmaz. Suyu yarar geçer. Bisiklet lastikleri için suda kızaklama imkansıza yakındır. Bilinenin aksine lastik ne kadar az desenliyse yolla teması o kadar artacağından tutunma artar. Sadece kışın lastiğin üzerinde belirtilen basınç aralığının alt sınırında kullanılması ilave güvenlik sağlar. Ne kadar yolla temas o kadar az kayma. Dişli/desenli lastikler arazi performansı içindir. Yol bisikletinde üreticiler tüketicilerin bu algısını bildiği için belli belirsiz desen koyup piyasa sürerler. Örneğin Conti'lerde desen yola temas etmeyen yana yakın yerlerde olur. Sadece yeni birkaç araştırma var bu konuda . O da ıslak koşullarda Conti lerde ki gibi yanal desenlerin viraj almada kolaylık sağladığını iddia ediyor ama yine yola direk temas yüzeyinde değil. Lastik kalitesi desenden daha önemlidir. ;)
Hocam bu yazıdan sonra tırsa tırsada olsa 25 lik deniycem ıslakda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serdarunalan
@Pisiklet Süren Adam Cx kadrolarda 25c desteklemeyen jant takmalarında bir sebep var, bence boşuna masraf yaparak denemeyin. 28c lastikte tur yükü ile bisikletin agresifliğini anca idare edilebilir oluyor. Yüksüz 28c kullanmak daha makul. Size ayrıca bir püf noktası vermem gerekirse; 28c dış lastiğe 700x19-23c iç lastik kullanırsanız 28c dış lastiğinizin 28c'den daha küçük kaldığını göreceksiniz ;)
 
Eskiden ne kadar ince o kadar iyiydi . O dönem 700x21c kullandık . Hala ince lastiklerin TT veya aşırı düz Triathlon yarışlarında avantajları var bu arada ;) Fakat günümüzde daha geniş lastiklerin yuvarlanma direnci basta olmak üzere bir sürü avantajı ispatlanınca tüm sektör buna yöneldi. Bence iyi de oldu. Disk frenlerin yaygınlaşmasıyla kadrolarda artık müsait Ancak lastik genişliği veya desenden ziyade kalite ve lastiğin km si daha önemli onu belirtmek istedim. :) Yol bisikleti yağmurda kayacaksa genişlikten son sıralarda olacaktır. Viraja girme hızı apex çizgisini takip etme ve vucut pozisyonu ilk sıralarda olacaktır. Bunlar doğru iken lastik 30 veya 25 büyük fark yaratmaz. ( Yarış koşulları farklı tabii ki )
 
Cx kadrolarda 25c desteklemeyen jant takmalarında bir sebep var, bence boşuna masraf yaparak denemeyin. 28c lastikte tur yükü ile bisikletin agresifliğini anca idare edilebilir oluyor. Yüksüz 28c kullanmak daha makul. Size ayrıca bir püf noktası vermem gerekirse; 28c dış lastiğe 700x19-23c iç lastik kullanırsanız 28c dış lastiğinizin 28c'den daha küçük kaldığını göreceksiniz ;)
C.x. lerde 28 den küçük lastik takıldığını bilmiyordum bisikleti kendim toplayıp jantları kendim örmüştüm forum sayesinde. Pedallayarak 20 kg verince jant ve lastikleri küçültme isteği doğdu.

Eskiden ne kadar ince o kadar iyiydi . O dönem 700x21c kullandık . Hala ince lastiklerin TT veya aşırı düz Triathlon yarışlarında avantajları var bu arada ;) Fakat günümüzde daha geniş lastiklerin yuvarlanma direnci basta olmak üzere bir sürü avantajı ispatlanınca tüm sektör buna yöneldi. Bence iyi de oldu. Disk frenlerin yaygınlaşmasıyla kadrolarda artık müsait Ancak lastik genişliği veya desenden ziyade kalite ve lastiğin km si daha önemli onu belirtmek istedim. :) Yol bisikleti yağmurda kayacaksa genişlikten son sıralarda olacaktır. Viraja girme hızı apex çizgisini takip etme ve vucut pozisyonu ilk sıralarda olacaktır. Bunlar doğru iken lastik 30 veya 25 büyük fark yaratmaz. ( Yarış koşulları farklı tabii ki )

Üstad 21 mm lastik kullanmanın kiloylada orantısı var sanırım. Sizin kilo boy oranınız mükemmele yakın olmalı.
Ben 1.80 cm boy zayıflamış halimle 86 kg :) 39/11 ve 38 /11 ile 43km/h 48/11 ve 52/11 ile 45 km/h yapınca kafayı 700x35 lastikler kalın mtb jantlar ve disk frenlere yordum. Aslında kondisyon gitmiş galiba :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serdarunalan
C.x. lerde 28 den küçük lastik takıldığını bilmiyordum bisikleti kendim toplayıp jantları kendim örmüştüm forum sayesinde. Pedallayarak 20 kg verince jant ve lastikleri küçültme isteği doğdu.



Üstad 21 mm lastik kullanmanın kiloylada orantısı var sanırım. Sizin kilo boy oranınız mükemmele yakın olmalı.
Ben 1.80 cm boy zayıflamış halimle 86 kg :) 39/11 ve 38 /11 ile 43km/h 48/11 ve 52/11 ile 45 km/h yapınca kafayı 700x35 lastikler kalın mtb jantlar ve disk frenlere yordum. Aslında kondisyon gitmiş galiba :) :)
Kilo/boy değil lastik ince olunca hızlı gidildiği düşünülürdü. Jantlarda ona göreydi. Tabii kadrolarda öyle. 28 lastik takılacak kadro 2010 öncesi pek yoktur mesela. Lastik ince olunca da kaçınılmaz olarak 140 falan basıyorsun . Ama ispatlandı ki ince lastiğin yola temas eden alanı uzunlamasına olduğu için yuvarlanma direncini artırıyor aşırı basınçtan dolayı sürekli zıplayarak hem boşa enerji harcatıyor hem yolda ki kusurları örtmüyor. Şu an neredeyse her jant en az 19 mm iç genişlikte böyle olunca seçenek arttı. 21 mm iç genişliği olan bir janta 28 lik lastik kombinasyonu şahane olacaktır.
 
Kilo/boy değil lastik ince olunca hızlı gidildiği düşünülürdü. Jantlarda ona göreydi. Tabii kadrolarda öyle. 28 lastik takılacak kadro 2010 öncesi pek yoktur mesela. Lastik ince olunca da kaçınılmaz olarak 140 falan basıyorsun . Ama ispatlandı ki ince lastiğin yola temas eden alanı uzunlamasına olduğu için yuvarlanma direncini artırıyor aşırı basınçtan dolayı sürekli zıplayarak hem boşa enerji harcatıyor hem yolda ki kusurları örtmüyor. Şu an neredeyse her jant en az 19 mm iç genişlikte böyle olunca seçenek arttı. 21 mm iç genişliği olan bir janta 28 lik lastik kombinasyonu şahane olacaktır.

140 basmak gibi bir iddiam yok ama ben ilave 3 yada 5 km/h farkedebilir diyorum.
Oda son viteslerde 90 kadansa ulaşmamla olabilir. 120 ve üstü kadanslar için vucut ağırlığım fazla 30 seneden fazladır body/fitnes çalışıyorum amatörce. 80 kg da hortlak gibi duruyorum. ki 1.80 boyla 70 kg olmam lazım anca.

Sadece lastik tabanı değilde lastik+jant= tekerlek ağırlığının düşmesiye dönmeden dolayı bir rahatlama olur diye zannediyorum.

Tabanlarda ise yol tutuşunun desenlerden ziyade lastik hamuru kalitesiyle olduğunu öğrenmiş oldum.

(link)

Bu 25 mm lastiği bi arkadaş tavsiye etmişti. Islak içinde rubena flash 28 kullanmayı düşünüyorum.

Yine rubena flash 700x35 ile yağmur da 50 + km/h hızlarda güvenli İNİŞ yapıyorum. HD fren + lastiğin kanalları çok başarılı. Hesaplı ve başarılı lastik. Ama 1 senede bitrdim lastikleri :)
 
Geri