Yol Bisikleti ile Mtb Arasındaki Hız Farkı

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

çaylak26

Daimi Üye
Kayıt
5 Nisan 2007
Mesaj
270
Tepki
141
Şehir
eskişehir
öncelikle merhaba arkadaşlar sizce road ile mtb arasında gerçektende büyük hız farkları varmı
 
Scudo

smhcnr

Aktif Üye
Kayıt
14 Mart 2006
Mesaj
124
Tepki
29
Şehir
Maltepe/İstanbul
Hangi zeminde kullandığına bağlı:)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Zeminden zemine, bacaktan bacağa, bisikletten bisiklete, havadan havaya vs.den vs'ye değişir ;).
 

mcaliskan23

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
992
Tepki
239
Şehir
Ankara
Aynı zeminde aynı bacakla yol 9 mtb 12 kg hava açık sıcaklık 25 derece :)
 

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
----aynakol ----ruble
mtb -44---11
yol -53---9-10-11 duruma göre

yere temas eden lastik yüzeyinde çok fark var
direkt sürtünme

oturuş açısından rüzgara direnç de mtb de ki konum ile yoldaki konum ve gidonu elleri tutarken ki rüzgara direnç çok farklı...

bence de 10km oynamasına sebeptir bu ve daha fazlası...
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
arkadaşlar sürtünmeden bağımsız basit bir hesap bile yapsak, aynı kadans sayısında teker devrindeki fark 44-11 ruble ile 53-9 ruble arasında neredeyse % 50 , ayrıca 26 inç lastiğe karşı 28 inçlik yol lastiklerindeki farkla beraber, basit bir hesapla 60 kadans çevrildiğinde bisikletlerden birisi yaklaşık 30 km yaparken diğeri 47 km yapıyor, kadans sayısı arttıkça bu fark daha da artar.üstüne birde aerodinamik koydukmu 60 kadansda aralarındaki fark 20 km üzerine rahatlıkla çıkar..
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Ercan'ım söylediklerin doğru ancak 9 no'lu dişlisi olan ruble ben hiç görmedim yahu var mı öyle bir şey?
10'lusunu gördüm, onun da göbeği standart dışı bir şeydi. Fındık kadar bir şey zaten :)
 

Turkishflier

Aktif Üye
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
173
Tepki
143
Şehir
İzmir
Yok canım o kadar da abartmayın:) 20 km/s fark olsaydı;ortalama 25 km ile gidebilen amatör bir mtb ciye yol bisikleti versek Fransa Turunu koşardı heralde rahatça.Maksimum 5-8 km/s arası oynuyor;taş çatlasa 10 km oynar ki o da imkansız gibi birşey.
 
  • Beğen
Tepkiler: heng

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Yok aradaki fark cidden 10 km/s veya üzerinde olabilir en ağır vites kombinasyonu, sabit kadans göz önüne alırsak. Çünkü bir defa ayna kol büyük olduğu için her bir pedal basışta arka tekerlek bir tur fazla dönüyor. Eh bir de tekerlekler büyük, lastikler dişsiz... :)
25'le giden bir amatör dağ bisikletçisi Fransa Turu'nu koşamaz ;). Fransa turunda mesele hızlı gitmek değil, 150 km boyunca tüm o baskıya rağmen iradeni koruyup hızlı gidebilmek :cool: ve tabi ki bunu 3 hafta sürdürmek :).
 

Turkishflier

Aktif Üye
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
173
Tepki
143
Şehir
İzmir
Merhaba.Halil,vites kombinasyonun hızlı gitmede bir etkisi yok ki.Oranlar büyük ama oranın büyük olması sana yüksek hızda avantaj sağlıyor.Yani bir Ford Focusa,Ferrarinin şanzımanını taksak daha hızlı mı gider.Gitmez tabi ki,hatta olduğu yere çakılır kalır.

@HaliliOzturk

Tur koşmak için ne gerektiğini bende biliyorum tabi ki.Söylediğim şey
arada o kadar fark olmayacağını göstermek için yapılan bir espri zaten.Eğer yol bisikleti kullanmadıysan,kullanınca ne demek istediğimi anlayacaksın.

Görüşmek üzere
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
@HaliliOzturk

shimano "capreo" vardı.shimanonun tek seri üretim 9 dişlisi.kendi göbeği özeldi.türkiyeye sanırım gelmemiştir.ama ben normal göbeklere takılan 10 dişli biliyorum.biraz farklı bir sistemdi kapağı 10t ye entegreydi.avrupa kökenli bir firmaydı.tam hatırlayamıyorum adını.
bunun dışında dağ ve yol bisikletinin hız farkını ikisinin de aynı yolda(asfalt tabiki) aynı hava direncinde aynı sürücü tarafından sürüldüğünü varsayarsak yol bisikleti fark atacaktır.optimum bi bisikletçinin kilosu ortalama 65-75 arası.yol bisikletinin tekerlerini 80 psı kadar şişirsek yere çok az sürtünmesi oluyor.mtbde bu biraz daha fazla ister istemez.eğimin sıfır olduğunu düşünsek aradaki 1.5 kilo kadar olan ağırlık farkı çok bir etki yapmaz.ama en radikal farkı ortaya çıkaran hava sürtünmesi.yol bisikletinde sürücü havayı daha iyi yaracak şekilde pozisyonlanıyor.buna ek olarak bisikletin inceliği de biraz katkı yapıyor tabi.bütün bunlara birde krank yaprağı büyüklük farkı ve teker çap farkını da ekledikmi sonuç daha belirginleşiyor.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@Turkishflier

Sinan merhaba. Vites kombinasyonundan bahsettim çünkü sözünü ettiğim şey sabit kadanstı :). Sonuçta aynı devirde büyük olan oran daha fazla sürat demek (1. vites 2000 devir, 3. vites 2000 devir gibi yani), tabi ki çevirebilene...
Yol bisikleti kullanmadım, daha doğrusu bir yol bisikletine sahip olmadım hiç ancak forumda SpeedBike veya RoadRunner diye aratırsan 39-53 ayna kolu olan bir bisikletim var onu görebilirsin. Standart dışı, antrenman ve keyif için yapılmış bir bisiklet kendileri.

Capreo ise katlanır bisikletlere özel üretilmiş bir sistem. Zaten onun ayna kolu da 45'li. Garip bir ölçü... Aynı zamanda bahsettiğim gibi onun da arka göbeği kendine özel. Onun dışında Gryars tespitlerinde oldukça haklısın.
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
@Turkishflier

matematik diye bişey var, formülde belli , verdiğim oranlardaki hesapları yaparsan hesabın doğru olduğunu görebilirsin , herşeyden önce 53-9 deil 53-11 kombinaysonunu bile yapsan sadece %25 teker devir farkı olur , ayrıca 28 inçlik her turda %5 hatta daha üzerinde fazla teker çevresinide düşününce aradaki farkların rahatlıkla 10 km nin üzerine çıkabildiğini hatta yüksek kadansda dahada arttığını görebilirsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Diğer bütün koşullar sabit kaldığında senin son hızını belirleyen şey kuvvetindir.Örneğin yeterli uzunlukta bir asfalt yol olsa ve sen de hiç yorulmayan bir insan olsan,son hızın da 75 km/s olsa;bu hızda senin kuvvetin;bisikletin yerle arasındaki sürtünme kuvveti,bisikletin iç sürtünme kuvvetleri(zincir,pedal..vs.) ve havanın sürtünme kuvvetleri toplamına eşit olur.Dağ bisikletlerinde pedalı çevirmek için harcadığın enerjinin bir kısmının amortisörleri sıkıştırmaya harcanması,yol bisikletlerinin daha aerodinamik yapıda oluşu ve yol bisikletlerinin yerle arasındaki sürtünme kuvvetinin de daha az olması;senin gücün sabitken,bu iki farklı türdeki bisikletlerde farklı son hız değerleri elde etmene sebep olur.
 

Turkishflier

Aktif Üye
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
173
Tepki
143
Şehir
İzmir
@Ginger Fergus


Matematiğim yeterli çok şükür,o hesabı ben de yapabiliyorum ama tartıştığımız o değil.Siz son hızdaki farkı söylüyorsunuz.Eğer yokuş aşağı 53-11 i bitirecek kadar hızlı gidiyorsanız mtb nin vites oranı o kadar büyük olmadığından evet arada 20 km fark olacaktır.Bizim konuştuğumuz düz yolda veya hafif bir eğimde arada ne kadar fark olacağı.Bu şartlarda da mtb üzerindeki 44-11 oranı fazlasıyla yeter pedal çevirmeye.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35

Burak Meşe

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Ocak 2007
Mesaj
586
Tepki
260
Şehir
İdealtepe-İstanbul
Burası paylaşımdan çok tartışmaya doğru gidiyor gibime geldi. Bu konu üzerine net bir cevap vermek zor olur. Hıza etki eden çok fazla durum var. En iyisi 2 tip bisikletede sahip olan birinin benzer şartlarda bir deneme yapması. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda evde bisiklet yapmaya başlıycam yoksa :D
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.023
Tepki
598
Şehir
İstanbul
@Turkishflier

44-11 ile düz yolda rüzgarsız havada 30 dakika aralıksız, dolu pedal gidecek kaç adam var TR de? Ben gidemem mesela. Nevzat Kıral belki gider. 2. kişinin çıkacağını zannetmiyorum. Bu karşılaştırmalar çok doğru değil. O zaman DH parkurunda yol bisikleti tepe aşşaaa 53-11 çevirir ve DH yi geçer :D
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.