@Ziya On Road
Bu daha çok ayarsız ya da yanlış ekipman kullanımı sonucu oluyor.
Hem disk, hem jant frenli onlarca bisiklet test etme şansı yakaladım. (Sram, Shimano disk frenler, karbon ve alüminyum jant freninde üç markayı da kullandım, hatta kendi bisikletimde TRP marka aero V frenler var). Yol bisikleti disk frenleri, standart bir jant freninden öyle çok daha güçlü değil. İkisi de jantı yaklaşık aynı eforla jantı kitleyecek güçte. Disk frenin avantajı ise modülasyon. Freni kitlemden, istediğiniz seviyede fren yapma işi daha kolay. Genelde yol bisikletçilerinin korkusu da yanlış frenleme sonucu lastiği kitleyip kaza yapmak, en azından freni tutan yol bisikletçilerinin en büyük korkusu
Onun dışında, fren ayarını yaparken;
İki pabuç da janta aynı anda ve tam olarak basmalı. Sesi kesmek için pabucun arka kısmını biraz daha geniş bıraksalar da, ben fren hissini bozduğu için onu sevmiyorum. Çok ses ya da titreşim yapmıyorsa bence gerek yok.
Fren pabuçları janta çok yakın ya da çok uzak olmamalı. Çok yakın olduğu zaman kol çok hızlı tepki veriyor ve daha çok uzaktayken fren kitleniyor.
Pedler çok uzak olduğu zaman da yeterli güç uygulamak mümkün olmuyor. Kol hiçbir zaman gidona değecek kadar sıkılamamalı.
Tellerin ve kablonun da düzgün bir şekilde takılmış olması ve hasarsız olması gerekiyor. Dış kablo kanalı hasarlı olduğu zaman esniyor. Aynı şekilde daha önce katlanmış tel de esnediği için fren gücünü ve hissini emiyor.
Jant ve pabuç uyumu, aynı zamanda iki yüzeyin temiz olması da önemli tabi.