Yol bisikleti fren mesafesi

Ziya On Road

Hem Yolcu Hem Turcu
Kayıt
20 Şubat 2017
Başlık
9
Mesaj
535
Tepki
2.317
Yaş
32
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim rim fren tecrübem yok ama özellikle virajlı inişlerde rim fren kullanan arkadaşlarımın yüzünden okunuyor gerildikleri. Benim gravelimde de yol bisikletimde de disk var ani frenlerde dahil hiç korkutmadılar. Ön teker üzerinde 3 metre gitmişliğim de oldu, tabi planlamadan. Hala o ön teker üzerinde gitme olayını çözmeye çalışıyorum. :D
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
396
Tepki
662
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
@Yagizz2
Hocam ben 1000kmden biraz daha uzun bir süredir ultegra pabuçları kullanıyorum. Önceden Sram Apex ile gelen swiss stop pabuçları kullanıyordum. Özellikle ıslak havalar için kesinlikle ama kesinlikle swiss stop tavsiye ederim. Ben ultegraya geçtiğimde eski pabuçlarımın performansını yakalayamadım maalesef.
 
Tepkiler: Yagizz2

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.682
Tepki
8.356
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Ziya On Road

Bu daha çok ayarsız ya da yanlış ekipman kullanımı sonucu oluyor.
Hem disk, hem jant frenli onlarca bisiklet test etme şansı yakaladım. (Sram, Shimano disk frenler, karbon ve alüminyum jant freninde üç markayı da kullandım, hatta kendi bisikletimde TRP marka aero V frenler var). Yol bisikleti disk frenleri, standart bir jant freninden öyle çok daha güçlü değil. İkisi de jantı yaklaşık aynı eforla jantı kitleyecek güçte. Disk frenin avantajı ise modülasyon. Freni kitlemden, istediğiniz seviyede fren yapma işi daha kolay. Genelde yol bisikletçilerinin korkusu da yanlış frenleme sonucu lastiği kitleyip kaza yapmak, en azından freni tutan yol bisikletçilerinin en büyük korkusu :D

Onun dışında, fren ayarını yaparken;
İki pabuç da janta aynı anda ve tam olarak basmalı. Sesi kesmek için pabucun arka kısmını biraz daha geniş bıraksalar da, ben fren hissini bozduğu için onu sevmiyorum. Çok ses ya da titreşim yapmıyorsa bence gerek yok.
Fren pabuçları janta çok yakın ya da çok uzak olmamalı. Çok yakın olduğu zaman kol çok hızlı tepki veriyor ve daha çok uzaktayken fren kitleniyor.
Pedler çok uzak olduğu zaman da yeterli güç uygulamak mümkün olmuyor. Kol hiçbir zaman gidona değecek kadar sıkılamamalı.
Tellerin ve kablonun da düzgün bir şekilde takılmış olması ve hasarsız olması gerekiyor. Dış kablo kanalı hasarlı olduğu zaman esniyor. Aynı şekilde daha önce katlanmış tel de esnediği için fren gücünü ve hissini emiyor.
Jant ve pabuç uyumu, aynı zamanda iki yüzeyin temiz olması da önemli tabi.
 

Yagizz2

Düşündüğünü, yapabildiğin kadar özgürsün
Kayıt
18 Mart 2018
Başlık
2
Mesaj
503
Tepki
798
Şehir
İstanbul
İsim
Yağız
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@CeRKeZ ultegrada swisstopu yakalayamadıysan ben baradinle felan boşa uğrasırım :) en iyisi swisstop alıp kafamızı rahat ettircez kesenin ağzı açılıcak belliki :)
 
Tepkiler: CeRKeZ

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
396
Tepki
662
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
@Yagizz2
ben pişman oldum açıkçası yeni pabuçlarım bitince mutlaka gerekirse dışarıdan alacağım ama swiss stop alacağım.

ayrıca kesenin ağzı burada açılmak zorunda zira fren en önemli şey duramazsan sonu tahtalı köy olabilir :D
 
Tepkiler: Yagizz2
Yukarı Alt