Yol bisikleti fren mesafesi

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
9
Mesaj
294
Tepki
381
Şehir
istanbul
merhabalar,
Haftasonu ormanlık bir yolda yokuş aşağı inerken önümdeki arabanın beklemediğim şekilde durması ancak benim duramamam sonucunda şarampole uçtum. Neyseki bir kaç sızlayan yer dışında maddi manevi bir hasar yok.
Aslında arabanın yavaşladığını gördüm ve frenleri sıktım. Hızım tahmin ediyorum 40-45 gibiydi. Araba başta epey uzaktaydı ve benden epey hızlı gidiyordu. Sonra karşıdan araba geliyor diye yavaşladı ve herhalde yan yana geçemeyeceğini düşündü ki birden durdu. Öyle de kaldı. Ben ise başta biraz hızımı kesip araba hareket edince arkasından giderim diye düşünüyordum. arabanın hemen tekrar hareket etmeyeceğini anlayınca dehşet içinde frenlere asıldım. Ve tabi fren tutmadı
30-40 metre belki daha fazla vardı ama biraz yavaşlasam da duramadım. En son bagaja kafadan çarpmaktansa şansımı deneyeyim dedim ve arabanın yanından yarım metrelik şarampole daldım. Sonra da ormanın içine doğru yuvarlanarak ve şans eseri hiç bir dal orama burama girmeden durdum.

Şimdi tecrübeli arkadalardan sorularım şunlar:

İyi bir fren sistemiyle durabilir miydim? Böyle bir durumda beklenen durma mesafesi ne kadar olur? İyileştirmek için ne yapılabilir? Arabaya göre yol bisikletinde ciddi ölçüde daha uzun bir mesafe gerektiği açık, ancak sürekli böyle bir test imkanı olamayacağından fikrinizi almak istiyorum. En iyi ve en kötü malzemeyle ne olur, siz ne kadar mesafe bırakıyorsunuz? onları da belirtebilirseniz süper olur.

Not: yokuş%5 eğim, yerler kuru, hız 30-40 km arası (ilk yavaşlama sonrası ve ani fren öncesi), frenler sora ayarında ve tekerler 28 mm diyebiliriz.

Not2: Olması gerekenden hızlı kullandığımı anlıyorum. Bundan sonrası için yönetilebilir risk almak için soruyorum.
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
472
Tepki
781
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
frenlerinizin marka modeli nedir (fren bacakları ve pabuçlar)
 

ippon

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ekim 2018
Başlık
0
Mesaj
928
Tepki
4.243
Şehir
denizli
İsim
behço
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Trek
Disk fren mi ? Kumpas fren mi? Kullanıyorsunuz. Bu arada büyük geçmiş olsun
 

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
9
Mesaj
294
Tepki
381
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
Shimano yazıyor ama o kadar:)

Normal caliper yol freni, shimano

Triban 520 üzerinde gelen fren ayakları ve pabuçlar. Pabuçların durumu iyi, genelde ani frene gerek kalmayacak şekilde kullanırım.
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
472
Tepki
781
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
Frenlerin giriş seviyesi olmasından kaynaklı gibi geldi bana. Bende sram apex fren bacakları ve ultegra pabuçlar var özellikle soğuk olmayan havalarda fren mesafem gerçekten çok kısa. Ön lastiğim Rubena Syrinx, arka lastiğim CST Correre CLXX EPS.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
9
Mesaj
294
Tepki
381
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@CeRKeZ

Soğuk etkiler mi?
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
472
Tepki
781
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
@estudiante
Benim frenlerimi etkiliyor. Soğuk havada frenleme mesafesinde artış olduğunu fark ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: estudiante

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
9
Mesaj
294
Tepki
381
Şehir
istanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
@ippon
Teşekkürler, epey şanslıydım. Ağaçlara çarpmadan toprağa düştüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: ippon ve CeRKeZ

Ozan Duran

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Eylül 2012
Başlık
34
Mesaj
686
Tepki
812
Şehir
Burhaniye-Balıkesir
Bisiklet
Cannondale
Altınızda en iyi seviye fren seti bile olsa yüksek ihtimalle yine çarpardınız.
Yokuş aşağı hızlı giderken belirttiğiniz mesafede bisikletle durmak çok zor olurdu bence. Frenler kitlense bile lastikler kayardı.
Böyle durumlarda takip mesafesini iyi ayarlamak, refleksleri geliştirerek kaçmaya çalışmak lazım.
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.671
Tepki
16.935
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
''Yol bisikletinde frenler durmak için değil,yavaşlamak içindir'' Bu ön kabul ile yola çıkarsan daha defansif ve temkinli olabilirsin.
-Ön arka kombine fren kullanımı (lastikleri kilitlemeden)
-Vücut ağırlığını arkaya verme
Bu ikisini sağlayarak fren mesafesini kısaltabilirsiniz.
lift_rear.jpg
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Başlık
22
Mesaj
3.263
Tepki
8.780
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Geçmiş olsun.

Ne kadar hızlı durabileceğiniz (veya duramayacağınız) fren sisteminizdeki en zayıf halkaya bağlıdır. Frenlere ne kadar güç gidiyor; fren pedi, jantı veya fren rotorunu ne kadar tutuyor ve lastiğiniz yola ne kadar tutunuyor. Ayarları doğru yapılmış bir fren sisteminiz varsa; kuru havada en zayıf halka genelde lastiklerdir. Fren kolunu gidona değecek kadar çektiğiniz halde teker kitlenmediyse; sorun frenin kötü olması değil doğru ayarlanmamış olmasıdır.

@hamlet2006 ani frenlemede ön ve arka freni aynı anda kullanmak, arka tekerleğin savrulmasına sebep olabilir. Temiz ve kuru zemindeyseniz sadece ön fren kullanımı daha doğrudur.
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
472
Tepki
781
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
@hamlet2006 üstat özellikle yokuş inerken dik durarak frenlemek çok daha kısa mesafede durmanızı sağlıyor paraşüt etkisi yaratıyor ve frensiz bir şekilde hızınız düşüyor
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.671
Tepki
16.935
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B.
Üstad aslında kuru zeminde sadece ön fren kullanmanın daha doğru olduğunu bir yerlerden okudum gibi geliyor.
Kontrollü deney yapan ,bilimsel bir araştırma bulmaya çalışıyorum..:okyrm:
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.671
Tepki
16.935
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@CeRKeZ

Düşünüyorum da maksimum frenaj esnasında hava direnci oluşturulduğunda önemli olan paraşüt etkisi ile yavaşlamak değil;vücuda etkiyen rüzgar ile vücudun arkaya doğru gelerek arka tekerlerin havalanmadan maksimum frenajın sağlanması.
 

KeremOktay

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2018
Başlık
0
Mesaj
30
Tepki
69
Yaş
39
Şehir
Kocaeli
İsim
Kerem Oktay Bilgici
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok faydasını gördüm bu videonun ben de taze bir Triban 520 sürücüsüyüm, hala üst pozisyonda fren sıkma konusunda dertliyim ama şuradaki teknik işime yaradı bayağı.
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.671
Tepki
16.935
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Süper Dede

@Süper Dede Mümtaz Ağabey
2271 km ve 22305 m irtifa kazanımında fren mren kullanmayacağım.Tam saldırı modu açık olacak.:krsn:

Konuya gelecek olursak Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda:ssrtcbya:
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
 

Süper Dede

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2018
Başlık
2
Mesaj
774
Tepki
4.869
Yaş
60
Şehir
istanbul
İsim
mümtaz öztürk
Bisiklet
Colnago
@hamlet2006
"Tam saldırı modu" :eek:
ecnebiler haklı, özelliklle yokuş aşağı fren facia, tabi ki hızlı inişte ( +50 km):)
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
21
Mesaj
3.671
Tepki
16.935
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@estudiante Değerli forumdaşım geçmiş olsun dileklerimi de iletiyorum.
@Süper Dede Mümtaz Ağabey,mental olarak da yarışa hazırlanıyoruz.Maksat sizlerle,dostlarla birlikte olmak.Tam saldırı modu işin gırgırı:kedicik:
@Süper Dede
 
Yukarı Alt