Yol bisikleti ergonomik ayarlar hakkında

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.463
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Bu ayarlari ucretli yapan bir yerde mi calisiyorsunuz yada sahibisiniz merak ettim dogrusu.gizli bilgi degilse paylasir misiniz. Neden sorduğuma da gelince yazdığınız bazı cümleler tavsiyeden çok müşteri esnaf cümlelerine benzemiş.mesela zayıf kas yoktur cümleniz. tabiki de zayıf çalıştırılmamış güçlenmemiş kas vardır bu bilimsel gerçektir.Bisiklet(yol bisikleti) üzerinde oturma şekli insan anatomisine çok uygun değildir bilakis performans ve hız için böyle durulur ve bu duruşta normalde kullanılmayan etkili olmayan yani zayıf kalmış kas gurupları devreye girer ve sıkıntılar böyle başlar.uzun süre bu duruşta nasıl ayar yaparsanız yapın ağrılarınız muhakkak olacaktır hiç 300 km durmaksızın pedal çevirdiniz mi mesela merak ediyorum ağrısız sızısız ayar ile oluyor mu ?

Acı ağrı varsa gelişme değil yanlış vardır cümleniz diğer bana göre hatalı cümle acı ve ağrı olmadan nasıl kas guruplarını geliştirebiliyorsunuz anlatırsanız çok mutlu olacağım. tüm performans sporlarında acı da vardır ağrı da vardır acı ağrı olmadan gelişim olmaz ama sizin bahsettiğiniz ağrı acı bisiklet ayarsızlıklarından olan ise onun tek sebebi ayar değildir hatta en büyük sebebi ayar değildir diğer etkenlerdir ilk mesajımda yazdım 187 boy ile 52 kadro da kullandım 56 da 61 de bu 3 kadroyla 30 üstü ortalamalar ile 200-350 km lik turlar yaptım (gün doğumu gün batımı) hiç o kadar hassas ayarım olmadı ertesi güne kalan ağrım da olmadı çok şükür.

Bu konuda şehir tur bisikletinden bahsetmiyoruz yol bisikletinden bahsediyoruz ve yol bisikletinin kullanım amacı bellidir.Siz vucut yağ endeksi yüzde 20 lerde olan bir arkadaşa yani kısaca göbekli bir arkadaşı yol bisikletinde sprint vaziyetinde kaç dakika rahat ettirebilirsiniz ki 100 kadans üzeri bir pedal çevriminde. bunun kadro boyu gidon uzunluğu veya sele ayarı ile minimuma indirebilirsiniz ama asla sıfırlayamazsınız çünkü arkadaş müsait değil.Haftada sadece bir gün bisiklet kullanan diğer 6 gün masa başında çalışıp başka hiçbir aktivite yapmayan birisini ayar ile ne kadar ağrısız sürüşler kazandırabilirsiniz.Tüm bisiklet sporcularının antreman proğramında üst bölge kas guruplarının çalıştırılması haftada en az 2 gün vardır.

tekrar belirtmek istiyorum yazdığınız yorumlar sanki dükkana girmişiz de fitting yaptırma hakkında bilgi istiyoruz ona verilen cevaplar gibi geldi bana inşallah yanılıyorumdur.Tamam faydalı ve bilimsel payı çok fazladır ama insan yani sürücü baş faktördür. ilk mesajlardan beri ihtiyar abinin de yazdığı gibi yeterli antreman düzeyine gelmeden bu tip arayışlar kendi kişisel görüşüm abes ile iştigal etmektir.

Hasan bey bu arada yazdıklarımı kesinlikle tartışma veya bu tip amaçlı almayın sadece konu hakkındaki kendi düşüncelerimdir. siz benim mesajımı alıntı yaptıgınız için bende sizin mesajınızı alıntı yaptım o kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
İmzamda görebileceğiniz üzere evet bu işi meslek olarak da yapıyorum. Esnaf ağzı olmuş biraz haklısınız o da mesleki deformasyon diyelim :) bisikletin spor dışındaki tarafında 8. yılım dolmak üzere. Şimdiye kadar 180km civarı sürüşlerim en fazla, 300km sürme ihtiyacım olmadı hiç açıkçası. 300km binmek binebilmek başlı başına ayrı bir konu bence. Süren ve sürebilen arkadaşlara saygım sonsuz. Ama keşke ilk yol bisikleti aldığınızda bu konular gündemde olsaydı da o zaman bunları konuşuyor olsaydık. Belki o zaman sizde 3 defa kadro değiştirmez ve belki de olduğunuzdan daha da iyi bir sporcu olurdunuz.

Zayıf kas ve ağrı ile söylediklerimin başında da yazdığım üzere kaba tabirlerdir. Tabi ki insan vücudunda zayıf kaslar vardır. Benim orada demek istediğim bunları gelişmeden işi çözmek değil, sürücüyü o anki hali ile bisiklet üstünde olabilecek en verimi halde olmasını sağlayıp gelişebilmesi için antrenmanlarını da en verimli hale getirebilmektir. Tabi ki antrenmanlar sonrası acı ve ağrı olabilir vücut kendini toparlarken ama. Bisiklet tepesinde giderken kullanıcının dizi acıyor ise bu duruşundan mıdır, ayak yapısından mıdır, yoksa anatomik bir hasar mı vardır, var ise sürücü nasıl rahat ettirilebilir buna çözüm bulmak gerektiğidir anlatmaya çalıştığım.

O bahsettiğiniz %20 oranlı arkadaşlardan biriside bendim ne yalan söyleyeyim. 26dan başladığım maratonda şuan 15 teyim :) ve bu maraton boyunca oturma pozisyonum zaman içerisinde biraz daha agresif bir pozisyona dönüştü vücudum geliştiği için. ama 25-26 iken de agresif idi şimdi daha agresif, sonuçta 2002 den beri bu sporu aktif olarak yapıyorum vücudum alışkın. Delta bisikletin İstanbuldaki İlk takım sporcularından birisi idim :)

BIKE FITTING ile BIKE SIZING iki farklı olgudur. Biri sadece bisikleti ayarlar diğeri de bisiklet ile sürücüyü bir bütün haline getirebilmeyi. Sürücüyü analiz etmeyi mevcut koşulları ile taleplerini birleştirip en yakınını gerçekleştirmeyi hedefler. BIKE SIZING 15dk lık kısa bir işlemken, BIKE FITTING çok detaylı en az 3 saat süren detaylı bir işlemdir. İkisini birbirine çok karıştırılınca (aldığım ve almaya devam ettiğim, bu konuda kendimi geliştirmek için harcadığım zamanın miktarı aklıma geldi) kişisel olarak beni ilgilendiren bir olgu olduğundan izah farkı anlatmak istedim. 100lerce sayfalık kitap okuyup günler süren eğitimler alıyorum ve sürekli devam ediyor bu durum.

Özetle aslen yazmak istediğim ortada iki farklı olgu olduğu ve farklarının önemli olduğu idi. Reklam gibi algılandı ise özür dilerim. Kurucularından biri olup sonradan ayrıldığım bu mecranın yazılı olmayan kurallarını biraz unutmuşum :)

Benimde amacım sadece bilgi paylaşmak, forumların vazifesi gereği insanlara bilgi verebilmek. Alıntı yapmamın sebebi yazınızda güzel noktalara parmak basmanızdı sadece.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.463
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Hasan bey öncelikle samimi söyleminiz için teşekkürler.ben sizin kim olduğunuzu biliyorum ama okuyan arkadaşlar da anlasın ve sizde söylermisiniz diye sormuştum.Söylediğiniz için teşekkürler.

Evet siz bu uygulamadan bir gelir elde etmek istediğiniz için(fitting cihazının ücreti ve masrafları olduğundan gayet doğal) bu şekilde açıklamalar yapmanız gayet doğal.Bisiklete yatırım yapan binen üst seviye gelire sahip insanların direk bu uygulamayı yaptırmasına da bir şey diyemem sonuçta faydalı bir uygulama olduğu da kesin ama ülkemizde özellikle yarış koşan insanların gençlerin ne kadar sınırlı bütçe ve zor şartlar ile bu sporu yaptıklarını iyi bildiğimden ve burayı okuyan arkadaşların da konuya tam hakim olması açısından madalyonun diğer yüzünü de anlatmak şart.

delta bisikletin yol takımı varmı bilemedim bu konuda yazdıklarım yol bisikleti için yol bisikleti kullanıcısı da eğer yarış koşuyorsa zaten kendini bilmek zorundadır.bisiklet sporunun en önemli özelliklerinden bir tanesi de sporcuya kendisini öğrettirir her şeyini ezbere bilir neresi sağlam neresi zayıf hangi nabızda ne yapar spritti kaç saniye sürer rampada hangi eğimde ne yapar hangi rüzgarda nasıldır.kendini bu kadar iyi tanıyan sporcu da en rahat ettiği pozisyonu bulacaktır.benim 3 kadro değiştirmem bilmemezlikten değil elimdeki fırsatlar ve bütçem onları gerektirdiği içindi 52 kadronun ufak oldugunu biliyordum ama olan oydu ve bir yıl kullandım dediğim gibi 200 km üstü turları 30-35 ortalamalar ile aldım ama ertesi güne kalan ağrım hiç olmadı.Bunu fitting ile değil vucudumun diğer kas guruplarının çok iyi hazır olmasına ve bisiklet üzerinde çevirirken de kan dolaşımını rahatlatmayı ve vucudu dinlendirmeyi bildiğim için sağladım.

verdiğiniz bilgiler çok güzel ve yerinde, çalışılmış ve doğru bilgiler sonuna kadar katılıyorum.Son söz olarak da tekrar belirtmek istiyorum antreman düzeyi yeterli olmayan bir sporcunun, daha nabız saati, kadans saati olmayan genç bir kardeşimin, bisikleti teknik sorunlar ile dolu bir arkadaşımın bu tip ayarlara bütçe ayırmasına gerek yok.Bisiklette öncelikli yatırım sporcunun kendisine yaptığı yaptığı yatırımdır bisiklete ve diğer olgulara yapılan yatırım belirli bir seviyeye gelmeden gereksiz masraf ve boşa kürek çekmekten ileri gitmez.Fakat gelir seviyesi uygun ve bu spora bütçe ayıran insanların direk yaptırmasında ben hiç sakınca görmüyorum sporun gelişmesi için bu spora bütçe ayırabilen para harcayabilen insanlara her zaman ihtiyaç var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar ve Edip D.

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Hasan bey çıkıp da şunu diyebiliyor mu: Bike Fitting(Bisikleti insana uydurma diyelim) işlemlerinin asgari ve azami ücretleri şudur veya şu aralıktadır. Herkese göre farklı işlem vardır ona eyvallah; ama herşeyin de bir sınırı vardır. Satıcı fiyatı biçsin ki alıcı da ondan sonra baksın ürüne. Fiyat makulsa ilgilenelim, değilse hiç yorulmayalım...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Ferhat Bey sanırım aynı noktaya geldik :)

@Halil EROĞLU

Reklam olmaması açısından buradan fiyat ve isim vermemeyi tercih ederim. Ama tabiki bike fitting ve bike sizing için farklı ücretler mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.463
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@Halil EROĞLU

Hasan bey gerekli aciklamayi yapacaktir ama su an Turkiyede bu isi 75 euroya yapanlar var.Ayrica gidon ve bogaziniz degisebilir sele borunuz hatta kadronuzun degistirilmesi gundeme gelebilir bunlarin masrafini da siz belirleyin.ust seviye bir fitting cihazi 4 bin euro civarinda tabi bunun egitimi ve gelistirilmesi de cabasi.bu kadar yatirim yapilan bir sistemde ucretler malesef boyle ama her iste oldugu gibi ulkemizde kendi pratik zekasi ile cok daha ucuza fitting cihazi yapip kullananlar mevcut onlarin fiyatlari muhtemelen daha makul.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Burada şunu belirtmeliyim. Yaptığımız işlemlerin yarısına yakınında belki sadece bir tabanlık ekleyerek yada boğazın şeklini değiştirerek bir çok şeyi çözebiliyoruz. Tabiki sizin söylediğiniz değişikler için tavsiyeler olabilir. Şimdiye kadar kimseye kadronu değiştir demedim valla :) Çünkü artık insanlarda bilinçli çünkü biraz araştıran herkez %90 kendine doğru kadro boyunu alabiliyor (belirli bir seviyenin üzerindeki kullanıcılardan bahsediyorum tabiki de muhtemel bike fitting yaptırmak isteyecek kişilerden). geriye kalan %10 da kendi farkında olmadığı vücut orantıları farklı olan kişiler olabiliyor, gövde kısa kollar uzun, gövde uzun kollar kısa bacaklar uzun vs gibi. Bir de fittingi yapan çoğunlukla teknisyen. Sürücüyü iyi analiz edebilmelidir. Aletlerin ölçüp gözlemleyemeyeceği etkenler daha fazla gerçek bir fitting uygulamasında. Çok aynı örneği verdim ama (genel problem bu oluyor çünkü) diziniz acıyor ise bu sele yüksekliğinden değil, kal ayarından yada çeşidinden, pedal genişliğinizden (q factor), belki de bacak boylarınız arasındaki farktan, ayak tabanlarınızın duruşu arasındaki farktan vs sebeplerden olabilir. Önemli olan bilgiye sahip olabilmektir. Aletler işi hızlandırırlar ve keskinleştirirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Arkadaşlar beyler merhaba benimde bir yol bisikletim var.57 kadro bana büyük olduğu söyleniyor mesela boyum 1.74,kilom 80,bacak boyum 80 cm,kollarım 71 cm.şimdi merak ettiğim sele üzerinde oturunca ayak uçlarım yere değiyor;seleden inince sele ile gidon arasındaki boru üzerinde ayakta durunca arada hiç mesafe kalmıyor bildiğim kadar ile 2-3 parmak mesafe olacakmış ama yinede çok rahatım her tutuş pozisyonunda saatlerce kullanabiliyorum.ilerde bir sıkıntı çıkarmı acaba??
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
174 boy için 57 kadro büyük müdür evet yazdıklarınıza göre büyüktür.
Apış arasında 2-3 parmak mesafe kalması gerekir demek çok doğru değil. Çünkü aynı bedendeki iki bisiklette slopping (alçalan, eğik üst borulu) olan modellerde çok geniş alan kalabilirken klasik (düz gelen üst boruya sahip) modellerde hiç yada az mesafe kalmamış olabilir.
Sele üzerine oturunca ayak uçlarınız yere değiyor ise olması gerekenden alçakta bir pozisyonda oturuyorsunuz demektir. Buda üst kısımdaki mesafenin kısalmasına sebep olduğu için daha dik bir oturuş pozisyonu sağlıyor olabilir. Bu sebeple rahat hissediyorsunuzdur. Ayrıca muhtemelen gidona uzanabilmeniz için de seleniz olması gerekenden daha önde duruyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

Nuri Alper Ulupınar

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Haziran 2010
Mesaj
844
Tepki
1.429
Şehir
İstanbul_Bahçelievler
Bisiklet
Trek
Erdal kardeşim doğru bir konuyu hortlatmış ve konuyu gündeme taşımış.

Ama herhalde önemli bir ayrıntıyı gözden kaçırmış.
Bende araştırmalarım sonucu öğrendiğim zaman şaşırmıştım.
Herhalde kendisinin esas problemi şu anlatacağım ayrıntı.

Cube bisikletlerin kadro ölçüleri diğer bisikletlerin ölçülerine uymuyor.

Yani Cube kadro boyu 56 olan bir bisiklet'in aynakol merkez sele borusu başlangıcı arası 56 cm değil. 52 cm.

Onun için Cube alıcıları bu ayrıntıyı hep gözardı ediyorlar. ve kendilerine doğal olarak küçük bisiklet alıyorlar.

Erdal boyun 184 cm ve kabaca sana olması gereken kadro boyu 56 cm yada 58 cm. Cube marka bisiklet denerken eğer sana 56 cm oluyorsa 60 kadro bir Cube Yol bisikleti denemen.

Cube kadrolarının ölçülerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsin.

(link)
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@Hasan Çağri

Yazdiklariniza katilmakla birlikte, bir noktayi tekrar vurgulamak istiyorum. Bu iki farkli olgunun biri biriyle olan ilgisini reddemeyiz. 190 lik insana 50 cm. kadro ile bike fitting yapmanin esprisi yoktur. Bu yüzden bike fitting olayi bastan cikis noktasi yanlis, ölcüleri uymayan donanimlardan yola cikilmis bir bisiklette her halükarda bir parca degistirme, yani ayri bir masraf cikaracaktir. Böyle olmasi da gerekir zaten. Insanin vücuduna ve dogasina uymayan donanimlar ve bunlarin yanlis ayarlarinin "haz alma" konusundaki menfi etkisini tartisamayiz, zaten amac insanla bisikleti birlestirerek " bisikletliyle bütünlesmis" ligi ortaya cikarmaktir.
Kisaca "bu bisiklette rahat etmiyorum, bunu lastik gibi cek cekistir, bana uysun" her bisiklet icin mümkün degildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Nuri Alper Ulupınar


Yorumunuz için teşekkürler. Şu an kullanmakta olduğum Cube 58 kadro. :) Ufak bir kaç ayar, gidon boğazı ve sele ayarı değişikliği ile gayet rahat bir sürüş elde etmiş durumdayım.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Hasan Çağri

Hasan bey teşekkürler peki yol bisikletinin üzerinde otururken ayaklarım hiçmi yere değmeyecek seleyi dahadamı yükselteyim? yada şudamı yanlış ozaman gidon ile sele aynı boyda olacak bende ayarlar öyle mesela.yanlışmı doğrumu bisikletci arkadaşım öyle ayarlamışdı bana.
 

Juan Bey

Üye
Kayıt
7 Temmuz 2015
Mesaj
14
Tepki
8
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
Juan
Bisiklet
Dahon
Merhabalar,
Malumunuz uygulayacağınız bike Fit ile uzun yolculuklarda yaşanan ağrı sızı vb şikayetleri minimuma indirerek, bisikletinizi vücudunuzun bir uzvu gibi kullanabilmek vaad ediliyor.
Free versiyon:
(link)

Profesyonel uygulamayı Türkiye'de de ücretli yapan birkaç yer varmış. Kullanan uygulayan var mı? Gerçekten de vaad edildiği gibi müthiş fark ediyor mu yoksa bol gösteriş soslu, #insta_paramvarharciyorum örneği mi? :)
Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.

Bahadır S.

Daimi Üye
Kayıt
5 Mart 2015
Mesaj
351
Tepki
698
Şehir
Ankara
İsim
Bahadır S.
Bisiklet
Canyon
Retül Bike Fit, Trek Bahçeköy mağazasında
Body Geometry Fit, Aktif Pedal

Başka da yapan yok sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Juan Bey

İbrahim A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
796
Tepki
1.011
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
Merak ettiğim bir konu, takipteyim. bir de kaça yapılıyor acaba uçuk bir rakam değilse amatör olmamıza rağmen yaptırabiliriz. ama çuk bir fiyat varsa olduğu kadar yeter :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Juan Bey

serdar k

Bize her yer 61
Kayıt
14 Mayıs 2014
Mesaj
454
Tepki
482
Yaş
43
Şehir
Antalya
Bisiklet
Focus
Benzer konular forumda daha önce uzun uzun konuşulmuş. Biraz forumu karıştırmanızı tavsiye ederim . Bir tane örnek:


(link)
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
aktif pedalın bike fitinin kapsamı ve fiyatını bilmiyorum fakat trek bahçeköy retül ve ömer haytanın bike fitlerinin hakkını verdiğini biliyorum. 300 lira civarı fiyatı var ikisinin de.

düzenli antrenmana çıkıyorsanız bike fit performansınızı gözle görülür bir biçimde etkileyecektir
 

V.K.

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2014
Mesaj
280
Tepki
246
Şehir
İstanbul - Anadolu
Bisiklet
Diğer
Aktif pedal ile telefonda gorustum, iki ay doluyuz dedi. Tamam yine de randevu almak istiyorum ama skolyoz rahatsizligim var dedim, ben bilgilerinizi alip size donus yapayim dedi. Bilgileri aldi, 2-3 haftadir arayan soran yok... Sadirdim mi? Hayir. Zaten oyle bekliyordum!

Gitmek isteyen olursa 250 TL ucreti varmis.
 
  • Beğen
Tepkiler: Juan Bey

Atacan

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2014
Mesaj
374
Tepki
385
Yaş
41
Şehir
Karşıyaka-İzmir
Bisiklet
Giant
aktif pedal geçen sene mağazalarında bikefit aletini birer günlük turlatmıştı, en azından izmir mağazasında yapılmıştı. önceden randevu ile herhangi bir marka kendi bisikletiniz ile katılabiliyordunuz ve 100dolardı sanırım fiyatı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Juan Bey