Scudo Sports

Yokuş çıkacak olanlara altın değerinde tavsiyeler

@Ömer Ş.

Şu %20'den bahseden arkadaşa hak vereceğiz nerdeyse :D
 
Scudo
yararı olurmu bilmem ama eğimi google Earth den de görülebilir söyle pc den google Earth e gidilir başlangıç ve bitiş noktalarına üstte sarı yer isaretinden koyulur başlangıçtaki yer işaretinin üzerine sağ tıklayıp buradan yol Tarifi seçilir aynı şekilde bitisteki yer işaretine de sağ tıklayıp bu noktaya yol Tarifi seçeneği seçilir ve Rota planlama yönteminde de yaya seçilir (bisiklet için yol tarifi mümkün olmayabilir) iki nokta arasında mavi bir çizgi belirir çizgiye yakinlasarak sağ tıklanır ve yükseklik profilini göster seçilir ekranın alt kısmında böyle bir pencere açılır mause u pencerede istenildiği yere tutularak google Earth ün harita üzerinde oraya gitmesi de sağlanabilir

http://img16.imageshack.us/img16/2535/aq2q.jpg
 
@olgun şenel

Bizim oralardan bir yokus. Bazi noktalarda virajlari dönerken azami egim % 27,3. Hatta yillar önce 38/21 ile ciktim bir defa !:agla:

http://img194.imageshack.us/img194/1084/z00g.jpg
 
(link)

Ordunun Kabadüz ilçesine bağlı, Çambaşı yaylasına son bir ay içinde iki çıkış gerçekleştirdim. yukarıdaki rota ilk tırmanışımda izlediğim yol. rotanın başı hariç tamamı yokuş ve bu yokuş öyle dinlenmeye imkan veren bir yapıda değil, başlıyor ve 50 km boyunca, hiçbir düzlüğün olmadığı bir tırmanışa giriyorsunuz. bisiklet ise yükleriyle birlikte 50 - 60 kg civarında.

hatta Çambaşı'na ikinci tırmanışımda çambaşı yaylasından sonra inişe geçmedim, daha da ileriye devam ederek, Aygır gölünün de bulunduğu Karagöl dağının zirve noktalarına (Karagöl dağı 3100 metre civarında olması lazım) kadar sürdüm.

her iki çıkışta da yumurta aynakol ve spd pedal kullandım.

ilk çıkışta aynakolu yer yer ortaya alarak ayakta sürüşler yaptım. sürekli farklı vites kombinasyonları denedim. 1.4 lük silik lastik kullandım. çok keyifliyfi.

ikinci çıkışta 60 km boyunca hep birinci viteste gittim. 2.0" shawalbe marathon mondial kullandım, silik lastiğin keyfini vermedi ancak rotamdaki offroad böüm için gerekliydi.

benim gözlemim yokuşu karın ve kol kaslarımız çıkıyor.
ikinci gözlemim yokuş çıkarken vücut gözle görülür bir karbonhidrat ihtiyacı hissediyor ve sürekli pestil, kuru kayısı, üzüm, incir, ceviz ...vb yiyiyorsunuz. aşırı derecede su tüketimi gözlemlemedim ancak suyu da düz yola oranla fazla tüketiyorsunuz. ancak suyu yokuşta içmek kesilmelere yol açıyor, fakat yol hep yokuş olduğundan suyu da bir aralıkta içmeniz lazım, en güzeli ikişer üçer dakikada bir ağzınızı ıslatacak şekilde bir yudum su almak.


bende yolda %15 eğim tabelası gördüğümde bunun neyi ifade ettiğini bir türlü anlayamıyorum. yolun bir noktasındaki en eğimli yeri mi ifade ediyor yoksa bir mesafe birdirme ereği taşıyor mu* zira bu tabelaları gördükten sonra kıvrıla kıvrıla uzun bir yokuş çıkıyoruz.
 
(link)

Benim de bu anlamda çıktığım en sağlam yokuştur yukarıdaki rota. Zaten HC (Hors Categorie) olarak gösteriyor zaten. Kısaca adamlar eşşek anırtan diyor yani :) High Climbing de denebilir. Turun son günüydü ve yeterli dinlenemediğim için de çoğu yerde elimde götürdüm. Bisikletli trekking yaptım desem yeridir.
 
Arkadaslar guzel konu, butun 11 sayfayi okumadim, belki sozu gecmishtir ama ayakta tirmanishlarda vitesi, vucudun da agirligini kullanacak shekilde ayarlanirsa (yani ayaga kalkarken 1 saniye once 1 veya 2 vites artirma) yokush cok daha kolay, fazla efor sarfetmeden tirmanilabilir. Tabii ki vucudun belden ust kismini, eller kollar da dahil, kasmamamak gerekiyor, nefese dikkat ederek, mumkun mertebe relax olmak gerek, gereksiz kasilma enerji cok fazla yiyor ))

Tabii ki bu ayakta tirmanish mevzusu maksimum 1km 7-8% yokush ichin gecerli, daha uzunsa ve daha dikse yokush, oturarak pedallanmali ) yoksa biteriz :)
 
Selamlar,
Veloviewer sitesini keşfedene kadar herhangi bir rampanın farklı eğimler içerebileceğini, bisikletçiler arasında ise genelde ortalama eğimden bahsedildiğini pek bilmiyordum. Eğimleri detaylı incelemek isteyenler için Strava-Veloviewer kombinasyonu çok faydalı.

Aşağıda Macar Tabyası'na ait rampa bilgilerini Veloviewer'dan aldım (istatistik kısmının sağ tarafındaki değerler bana ait, KOM'la kıyaslayınca kaplumbağa gibi gittiğim kolayca anlaşılıyor)
https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2941&d=1376313129
https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2942&d=1376313129

Rampa çıkarken benim bildiklerim şöyle:

Rampa kısaysa istediğiniz gibi çıkabilirsiniz (örneğin düz yolda ilk hızı kazanıp rampaya öyle başlayabilirsiniz vb.). Ancak rampa öyle tek solukta çıkılacak gibi değilse işin içine taktikler giriyor. Örneğin benim uyguladığım yöntem şu: rampa başına geldiğimde o rampayı çıkabileceğim kadans/vites/hız kombinasyonunun daha altında başlarım. Örneğin 12 hızla çıkabileceksem ve rampa uzunsa 9-10'la başlarım. Rampanın ortalarına kadar güç toplayabileceğim hızda giderim. Yani istersem bir anda hızımı yükseltebileceğim bir hızla ilerlerim. Rampanın ortalarına geldiğimde hızımı yükseltirim. Bu hız doğal olarak ortalama çıkacağım hızın daha üzerinde olacaktır.

Rampada orta yere gelip de dişli yükseltmek dışında başka yerlerde kalp/kas durumunu dengelemek için vitesle oynamanın doğru olmadığını düşünüyorum. (kalp/kas dengesinden kastım; kalp atımı ideal değerin üzerine çıkıyorsa dişli yükseltip kaslara yüklenmek ya da tam tersi). İdeal olanı gücümü ivmelenme için harcamamak yani tempoyu korumak ve sabit kuvvet uygulamak. Burada ivmelenmeden kastım şu: rampanın eğimi grafikten de görüleceği üzere hep aynı değil, sürekli değişiyor. Eğer biz de dişlileri buna göre değiştiriyorsak pedalın gösterdiği direnç de değişeceğinden sürekli ivme için güç harcayacağız. Buradan kolayca görüleceği üzere ideal rampa her noktası aynı eğimde olan rampadır, böylece aynı tempoyu bozmadan yani en az enerjiyle optimum yol alırız. Ancak gerçek hayat böyle değil, öyleyse yapılacak şey vitesle oynamak yerine eğimin ortalamadan saptığı yerlerde kadansı korumak adına kaslara fazla yüklenmek.

Kadansı korumayı bir tecrübemle paylaşayım: bir yıl boyunca bir bisiklet takımıyla her hafta antrenmana katıldım. Takımın önünde gidenler bir yıldır çıktığımız aynı rampada eğer sürekli hız değiştirirlerse rampayı yorularak bitkin halde çıkarken, sabit hızla çıktığımızda hem tempo yüksek oluyordu hem de daha az yoruluyorduk. Bunu açıklamak zor ama yaşayınca anlaşılıyor.
 
@Kudret Kurtcebe

şimdi geçmişe dönük olan bu mesajda düzeltmeler yapayım maşukiyeden kuzu yaylasına sadece 14 km rampadır evet sert eğimler vardır otelin ora 17 üzeri yazar ..ama bu yoldan artık çıkmıyorum son 2014 mayıs ayında yapılan 13 üncü kartepe seferi güneyden olmuştur toplam 203 km bi günde olmuştur 12 saat sele üstü 2 saat 15 dakika mola bunun 45 dakikası feribotta geçmiştir ,suadiye eğimleri değişmektedir 300 metrede 13 eğim 700 metrede 15 eğim 5 km sonra 11.3 eğim böyle böyle değişe değişe gider 7 eğim olan yerlerde vardır 6 eğimde ama genelde eğimler 7 den fazla olan yerlerde vardır 16 km rampayı biz tam köy içinden alırız onun için 16 km yazar ,evet 12 'inci seferde altımda trek karbon yol bisikleti var idi ,8 kilo idi sistem 50-34 idi arka ruble ise 11-28 idi ve 99 km sonra 16 km rampanın başına çok iyi geldimde, gerisi gelmedi ,3 üncü km de eğimi alamadım 34-28 i çekemedim kaslar yenik düştü, ama 13 üncü seferde ise 22-34 ile devirdim 16 km rampayı, bu bana şunu gösterdi, benim kaslarım aynen 44-32-22 arka ruble 11-34 e göre gelişti ,hiç çalışmadığım için uzun zaman 50-34 arka ruble 11-28 ile kazın ayağı değişik oldu evet mesajımda 48 ayna kol demişim ama orada da değişiklik olacak tabi 48 en büyük diş uzun yolda eyvallah ,peki 3 üncü dişli ne olacak onun 22 olması lazım ha arkada ruble ise aynen 11-34 olacak o vakit 48 ayna kol benim işime gelir ,sistem açıkça 48-34-22 arka ruble ise 11-34 olur ise en azından sahil yolunda 130 km de hıza kavuşurum 44 diş biraz yavaş kalıyor tabi 44-11 'i hep korudum 130 km boyunca, düz sayılacak yolda çok az eğimler var idi ama buraları bile 44-11 ile geçtim evet son kartepe turu fena sayılmaz idi ,bu süreyi yani 203 km yi 10 saatte almak için bana parada verilmiyor onun için bu derece benim için yeterlidir ..
 
Geçenlerde Bolu'da bu yokuşu keşfettik. Tavsiyeleri bekliyoruz. :komik:

https://i.hizliresim.com/zrQby9.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Ozan k. Evet dediğiniz kısım %26 ortalama eğime sahip. İnmek bile gerçekten çok zormuş ancak ben gidemedim henüz. :uzgnm:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@Oğuzhan Y. google earth de ben bu rota çizme işini yapamıyorum, google map de olduğu gibi yolu nasıl belirliyoruz cetvelde yola tıkladığımda yolu okumuyor düz çizgiler çiziyor
 
@Fırat Y. Sol üstte sarı yer işareti ekle butonu ile iki noktayı işaretliyoruz. Sonra birinin üstüne basıp buradan yol tarifi'ne tıklıyorsunuz, sonra diğer noktaya tıklayıp bu noktaya tıklıyorsunuz.

Eğimi öğrenmek için iki nokta arasında çıkan mavi çizgiye sağ tıklayıp yükseklik profilini göstere tıklıyorsunuz.
 
@mehmetsunu tekrar hoş geldiniz hocam. fakat demedi demeyin forum bu ara çok agresif. :)
 
@Ertuğrul
umuttepe rampasini bilir misiniz? Bazi noktalari %27 egimlidir. Cikmayi denedik ve ciktik ama hizimiz 3 4 km/h idi hrr turli cikilir ama tempoyu arttirmak zor is vesselam
 
'Hatay künefesinin peyniri gibi uzaaaarrrr gider' çok iyi çok :D Ayrıca açıklamalar on numara beş yıldız.Teşekkürler
 
Bütün yorumları okudum, çok eğlendim ve bilgilendim.
Yorum yazan herkese teşekkürler.
Kendi deneyimim şöyle;
Uzun nefesler alıp vererek kalp atışını düşürmek çok önemli.
Doğru vitesi bulup (belki dakikada 60-70 pedal çevirerek) başaracağına inanmak.

Çok dik çıkışlardan veya en süratli çıkışlardan söz edilmiş.
Kaslarınızı 3-5 km yol aştıktan sonra ısıttığınızda en baba yokuşu bile aşmak mümkün ama 140 km sonunda 500 m lik %14 lük yokuşta hala gülebiliyorsanız o zaman bu işi öğrenmişsiniz demektir. ;)

Sevgiler...
 
Geri