Scudo Sports

Yokuş çıkacak olanlara altın değerinde tavsiyeler

Scudo
@ferhat köse

Eğimden konuşurken kıvrımların bir önemi yoktur, gidilen yolun uzunluğunun da aynı şekilde bir önemi yoktur. Her kıvrımdaki rampanın kendi eğimi vardır. Gidilen yolu binlerce/milyonlarda üçgene ayırıp her üçgenin eğimini hesaplamak mümkündür. Sizin hatanız mesafeyi eğim formulüne ekliyor olmanızdır.
 
merhaba, geçen sene yaptığım datça bodrum akyaka turunda yokuşun ne demek olduğunu anladım :) bence tur amaçlı çıkıyorsanız olabildiğince basit yüklerle gitmeli, ağırlık azaltılmalı. Ve olabildiğince yüksek vites oranları olmalı önde 22diş aynakol, arkada 34 gibi bir rubleniz varsa hiçbirşeyden korkmanıza gerek yok. ama yiğitlik yapıp 2 li aynakolla çıkarsanız vay halinize :)

hiç unutmuyorum o yokuşları 35 derece sıcak su yok, arabalar zor çıkıyor kilometreler bitmiyor rüzgar vay anam vay. Allah yardımcınız olsun yokuşlarda :)

herkesin vites ruble aynakol hesabı yapması gerekiyor, yoksa %10 eğimler bazı bölgelerde zulüm olur keyfi kalmaz, en kötüsü de eline alıp yürümek, moral bozuyor.
 
@candas

Gerçekten meraktan soruyorum. Bu veriler neye dayanıyor ve bir video veya fotoğraf koyabilir misiniz? Çünkü ben bir belgeselde (maden belgeseli ama yabancı) %27 lik bir yeri zincir ve merdivenle tırmandıklarını görmüştüm bırakın bisikleti merdiven olmadan çıkmak imkansız gibi... 350 mt çok fazla değil ama yinede tereddüte düştüm fotoğraf veye video çok yardımcı olur.
 
Dün Yalova Su Döken Şelalesi'ne gittim. 2200m de sanırım. toplam 8 Km ve inişli çıkışlı. Gitmez olaydım arkadaş. Yokuşlar çok dik ve kısa ama gel gelelim inişler ise S şeklinde. Ben %70 bölümünü bisikletten indim öyle çıktım. Ama her adım bir ölüm gibiydi. Bir daha kimse beni şelaleye götüremez. Beni ancak karayolundaki rampalar paklar. Hele ki uzun bir aradan sonra bisiklet kullanmaya başlamış iseniz unutun o şelaleyi. Hatta bütün şelaleleri unutun.
 
@cenkduran
Sevgili cenkduran! Dilimin döndügü kadar izah etmeye calistim. Karayolunda her 50 metreye bir trafik levhasi koyup "egim su kadar yazmak mümkün degil".
Az evvel oglumla beraber 46 km. lik kisa bir tur attim. En dik yokus % 12, ana yokus 450 metreden 900 metreye cikiyor, ama ana yokusa kadar, arada 18 kilometrelik mesafe icerisinde de iki tane yokus var , birincisi 40 metre %14 egimli, ama 40 metrede 14 metre irtifa cikmiyorum herhalde, nasil biliyorum peki? Bir trafik levhasi oldugu icin.Irtifa belki 7 metreye yakin. Simdi ben bu parkuru analize kalksam, bir hafta ugrasmam lazim. Bu yüzden kisaca 300 metre irtifadan 450 metre irtifaya kadar olan kismina düz diyorum. Sonra 8 kilometre uzunlugunda %6 lik bir yokus var diyorum. O kadar! Gercekte ne o yokusun basina kadar olan kisim düz (o da yokus cünkü), yokus dedigim kisimda %1- %12 arasinda degisiyor. (450/8000 = 5,6.... yani %6)
Hic kimse tutupta bir parkuru 1000 parcaya bölmez. Eger özel olarak bir yaris icin inceleniyorsa, böyle cok zor olan, cok dik olan bölümlerin uzunluguna, bisikletcinin durumuna bakilarak bir disli secimi yapilir. Ama hic bir yerde bununla ugrasilmaz. Teorik olarak mutlaka milyonlarca parcaya(!) bölerek daha dogru bir hesap yapilabilir. Hatta cok meraklisi bir fonksiyon olarak tanimlayip entegral- diferansiyel hesaplara da girebilir. Ama bisiklet literatüründe bunlara ayiracak ne zaman, ne de gerek var. Bisiklet sporunda yokuslar icin ortalama egim söz konusudur ki, ne oldugunu (teoride hata da icerse) izah ettik, bir de icerik olarak arada belirli olagan disi egim olan noktalara isaret edilir vesselam!
 
Teorik olarak hesaplamanın ne kadar geniş yapılabileceğini anlatmak için yazdım elbette. Yoksa çok da anlamlı değil. Ama bir çok kıvrımı da tek bir eğimmiş gibi hesaplamak da anlamlı değil. Her rampanın eğimi kendine göre hesaplanabilir. Forumda eğimin tanımı bu başlığın ilk mesajlarında yanlış yapılmıştı. Ortalama eğim dahi olsa hesap tanjantı hesaplamaktır. Bisikletçiler arasında eğim sık sık ifade edilir. Doğrusu neyse o şekilde ifade edilmeli.
 
@cenkduran


Cenk bey siz parcalara bolun tek tek hesaplayin bende bildigim gibi hesaplayayim. tesekkurler bilgilendirmeniz icin.ihtiyar abi gerekli aciklamayi yapmis hemde tam anlatmak istediğim gibi yapmış klavyesine sağlık. insallah karayollari da sizin gibi tek tek hesaplar bizde ugrasmayiz.Ayrica konu egim konusu degildi konudaki ilk mesajima bakarsaniz basliga uygun tavsiyelerimi yazmistim egim sonradan cikti.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Ertuğrul

Adam 350 metrede 110 metre irtifa kazanıyor. 3.5 km olsa demekki 1100 metre irtifa kaznacak. İzmirde %13lük tam 350 metre uzunluğundaki yokuşu, elimde bisiklet yürüyerek zor çıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
neyse ki arkadaşlar konu sakinleşmiş , ortak kanıya vardınız mı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat cinar
@Alperen ERTEN

O yokuşu araçla tırmanırken benim miğdem epey kötü olmuştu.
Bisiklet ile o dolambaçlı ve bol tozlu yolu nasıl tıramandınız şaşırdım doğrusu. :alkis:
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@M.Biilikci

:) Teşekkürler. neden çıktığıma gelince bisikletle iniş yapmayı çok seviyorum :) her sene 3-4 kere çıkarım. yavaş gittiğimiz icin mide problemi olmuyo ama oksijen ve basınç azaldığı için baş ağrısı kulak zonklamasi vs. oluyor. Türkiye'deki en sağlam yokuslardan diyebilirim heralde.
 
Konu çok ilginç yerlere gitmiş. Ben de görsel destek vereyim. Hem yokuşlarda bizi anlatan hem de %10'luk bir yokuş nasılmış görerek diğerlerini kıyas edersiniz :)

İzmir-Burdur turumdan. Muğla yolu...

http://s8.postimg.org/us7lhhmet/IMG_0663.jpg
 
Eğim ile ilgili teorik bilgileri şimdilik bir kenara bırakın da pratikte lazım olan şu durum hakkındaki deneyimleriniz sonucu uyguladığınız yöntemler neler?
Tırmanış esnasında nefes alımı ve verimi...

Sık sık ama kısa soluklar mı almak daha iyidir, yoksa uzun süreli ama dolu dolu nefes almak mı?

Peşin özür; Daha evvel bundan bahsedildiyse kusura bakmayın, sayısal muhabbetin arasında gözümden kaçmış olabilir.
 
@Alperen ERTEN

Ya, yokuştan inmekten çok hoşlanmayan ama çıkmaya bayılan bir tek ben mi varım? :D Gerçekten çok seviyorum tırmanmayı :) Hiç burada yazan düşüncelere kapılmadım :)
 
Gürkan Genç'in Almanya turu sırasında paylaştığı videoda tabelada yazan eğim %27

http://i.imgur.com/I5qxTV0.jpg

Videoya burdan bakabilirsiniz (link)
 
@Ertuğrul

1000 mt 1300 mt rakımlarda cok etkilemiyor ancak bahsettiğim yükseklik 2000mt + :)
 
Geri