Scudo Sports

Yok mu Granfondo

Bursa sonuclari aciklanmis bekledigimden iyi bitirmisim.
365/105 genel klasman yasta 37.
Cok kisi ama OTL olmus o dikkatimi cekti parkur ciddi zordu.Ve her yer kasisti sacma sapan ziplaya ziplaya top olduk.Millet deli fisek valla cok saglam iniyorlar.Sirf su duzluk ve yokustan 10-15 sira gitmistir.Yokusta ben geciyorum iniste duzlukte milletin masallahi var.
Samsun 56 KM 77 metre irtifa kisa parkur 1 saat 39 dk surmustu.
Bursa 56 KM 700 metre irtifa 1 saat 55 dk surmus :)

Kasisten dolayi sulugumda cop oldu yolda dusmus istasyonda mecbur durup su aldim 20.km de elimi bir attim :D
 
Scudo
Ben de 1 dakikayla OTL oldum. Aslında yarış sürem duraklama dahil 2 saat 28 dk ama arkalardan yarışa başlayınca da biraz böyle dezavantajı oluyor. Problem değil ama genel klasmanda kaçıncı olduğumu öğrenmek isterdim.

Yarış değelendirmem şöyle:
1) En önemli sorun araçların parkura girmeleriydi. 1-2 araç olur anlarımda özellikle ilk büyük çıkışın olduğu kısımda sol şeritten sürekli araçlar çıktı. Allahtan dikkatli sürdüler (benim gördüklerim) ama netice olarak bunu engellemeleri lazımdı. Ankara'da çok daha ana caddelerde, bulvarlarda sürdük, 1 tane araç çıkmamıştı. Üstelik yarışın ilk yarım saatinde bu şekilde araçlara nasıl izin verilmiş anlamak mümkün değil.
2) Parkur zorlayıcıydı ama sürüş dinamiği açısından keyifliydi. Özellikle inişleri bu kadar keskin olan bir granfondoya katılmamıştım. Dikkatli süreyim derken heralde en az 20 kişi beni inişlerde geçmiştir 😄
3) Parkurun görsel keyfi ise zeytinliklerin olduğu yerlerde hoştu, bazı yerlerde keskin kokular kendini hissettiriyordu. Şehir içi kısmı ise normaldi, bu konularda zaten estetik manada bir beklentim yok bizim büyük şehirlerden.
4) Yarış dışı konularda ise: Yarış madalyası güzel tasarlanmış, beğendim. Makarna ok ama Çeşme'de kumruda sonra tabii kesmiyor 😄 Fuar alanı da daha güzel olabilirdi, pek bir albenisi yoktu.
 
Ben de 1 dakikayla OTL oldum. Aslında yarış sürem duraklama dahil 2 saat 28 dk ama arkalardan yarışa başlayınca da biraz böyle dezavantajı oluyor. Problem değil ama genel klasmanda kaçıncı olduğumu öğrenmek isterdim.

Yarış değelendirmem şöyle:
1) En önemli sorun araçların parkura girmeleriydi. 1-2 araç olur anlarımda özellikle ilk büyük çıkışın olduğu kısımda sol şeritten sürekli araçlar çıktı. Allahtan dikkatli sürdüler (benim gördüklerim) ama netice olarak bunu engellemeleri lazımdı. Ankara'da çok daha ana caddelerde, bulvarlarda sürdük, 1 tane araç çıkmamıştı. Üstelik yarışın ilk yarım saatinde bu şekilde araçlara nasıl izin verilmiş anlamak mümkün değil.
2) Parkur zorlayıcıydı ama sürüş dinamiği açısından keyifliydi. Özellikle inişleri bu kadar keskin olan bir granfondoya katılmamıştım. Dikkatli süreyim derken heralde en az 20 kişi beni inişlerde geçmiştir 😄
3) Parkurun görsel keyfi ise zeytinliklerin olduğu yerlerde hoştu, bazı yerlerde keskin kokular kendini hissettiriyordu. Şehir içi kısmı ise normaldi, bu konularda zaten estetik manada bir beklentim yok bizim büyük şehirlerden.
4) Yarış dışı konularda ise: Yarış madalyası güzel tasarlanmış, beğendim. Makarna ok ama Çeşme'de kumruda sonra tabii kesmiyor 😄 Fuar alanı da daha güzel olabilirdi, pek bir albenisi yoktu.
Sonuçlara nereden ulaştınız? web sitesinde göremedim.
 
Burada hocam: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bytayyar
Evet parkura arac girmesi tamamen sacma idi kasisler ayri sacma abi her yerde kasis mi olur 60 km hizla kasisten gectik cok sakat.Samsunla kiyaslarsam net Samsun daha iyiydi.

Istanbula yakin oldugu icin yine giderim ama uzak bir yer olsa asla katilmazdim.Parkur cok guzeldi ama iste hatalar organizasyonu fiyasko yapmaktan oteye goturmuyor.Ankarada gorusmek uzere 😅
 
Bursa sonuclari aciklanmis bekledigimden iyi bitirmisim.
365/105 genel klasman yasta 37.
Cok kisi ama OTL olmus o dikkatimi cekti parkur ciddi zordu.Ve her yer kasisti sacma sapan ziplaya ziplaya top olduk.Millet deli fisek valla cok saglam iniyorlar.Sirf su duzluk ve yokustan 10-15 sira gitmistir.Yokusta ben geciyorum iniste duzlukte milletin masallahi var.
Samsun 56 KM 77 metre irtifa kisa parkur 1 saat 39 dk surmustu.
Bursa 56 KM 700 metre irtifa 1 saat 55 dk surmus :)

Kasisten dolayi sulugumda cop oldu yolda dusmus istasyonda mecbur durup su aldim 20.km de elimi bir attim :D

Hocam parkur kesinlikle zor değildi. Sadece hızlıydı. Gerçi biz bursalılara göre yorumladım bunu.
Kasisler vardı evet. Ama boyamışlar bir çoğunu bu iyiydi.
Geçen sene expo alanın çok daha iyiydi. Bu sene rezalet.
Geçen sene yol köyüydü bu sene çok daha iyi.
Su istasyonu mu vardı :komik: :komik: Hiç fark etmedim neredeydi.
Ben de 1 dakikayla OTL oldum. Aslında yarış sürem duraklama dahil 2 saat 28 dk ama arkalardan yarışa başlayınca da biraz böyle dezavantajı oluyor. Problem değil ama genel klasmanda kaçıncı olduğumu öğrenmek isterdim.

Yarış değelendirmem şöyle:
1) En önemli sorun araçların parkura girmeleriydi. 1-2 araç olur anlarımda özellikle ilk büyük çıkışın olduğu kısımda sol şeritten sürekli araçlar çıktı. Allahtan dikkatli sürdüler (benim gördüklerim) ama netice olarak bunu engellemeleri lazımdı. Ankara'da çok daha ana caddelerde, bulvarlarda sürdük, 1 tane araç çıkmamıştı. Üstelik yarışın ilk yarım saatinde bu şekilde araçlara nasıl izin verilmiş anlamak mümkün değil.
2) Parkur zorlayıcıydı ama sürüş dinamiği açısından keyifliydi. Özellikle inişleri bu kadar keskin olan bir granfondoya katılmamıştım. Dikkatli süreyim derken heralde en az 20 kişi beni inişlerde geçmiştir 😄
3) Parkurun görsel keyfi ise zeytinliklerin olduğu yerlerde hoştu, bazı yerlerde keskin kokular kendini hissettiriyordu. Şehir içi kısmı ise normaldi, bu konularda zaten estetik manada bir beklentim yok bizim büyük şehirlerden.
4) Yarış dışı konularda ise: Yarış madalyası güzel tasarlanmış, beğendim. Makarna ok ama Çeşme'de kumruda sonra tabii kesmiyor 😄 Fuar alanı da daha güzel olabilirdi, pek bir albenisi yoktu.
Sürdüğümüz rota üzerinde bir çok site girişi müstakil ev sokak vs vardı. Oraların hepsini kapatmak için abartmıyorum yüzlerde polis ve jandarma lazım. Parkura girenlerin bir çoğu sitelerden çıkan araçlardı.
2. Evet inişler çok teknik ve hızlıydı. Belirleyici noktalar oldular.
3. Zeytinlikler ve zeytin yağı fabrikalarının bazı keskin kokuları oluyor. Bol bol içine çekseydin hocam şifa şifaaa :komik::komik:
4. kesinlikle katılıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ŞenolKalyoncu
Granfondolara yarış amaçlı katılanların dışında, büyük bir kısım, bize ayrılmış daha güvenli bir parkurda toplu sürüş yapmak için katılıyoruz. Onu da yapmayacaksanız, karşıdan araç eglecekse, neden para verip yine trafik içinde sürüş yapıyoruz ki?
Aynı güzergahı başka bir gün yine 3-5 arkadaş süreriz.
 
Granfondolara yarış amaçlı katılanların dışında, büyük bir kısım, bize ayrılmış daha güvenli bir parkurda toplu sürüş yapmak için katılıyoruz. Onu da yapmayacaksanız, karşıdan araç eglecekse, neden para verip yine trafik içinde sürüş yapıyoruz ki?
Aynı güzergahı başka bir gün yine 3-5 arkadaş süreriz.

Sizde haklısınız, güvenli sürüş imkanı sunmaları en büyük görevleri.
3-5 arkadaşınız ile tabi sürersiniz ama 700 kişi süremezsiniz.
Yarışa katıldınız mı bilmiyorum ama yarıştan sonra yarış müdürü, expo sorumlusu ve genel koordinasyon sorumlusu ile bizzat konuştuk(abim ile). Bize göre güzel olan ve kesinlikle geliştirilmesi gereken yerleri üzerine basa basa söyledik. Hepsi yapıcı ve olumlu konuşmalar oldu. Not aldılar.
Keşke sizde veya eleştirisi olan sporcu arkadaşlarım da bu şekilde yapıcı yorumlasak olayları.

Örnek veriyorum.
1-Bitiş çizgisinde ki su dağıtma işi kesinlikle saçmalıktı. İnsanlar bitiş çizgisine +30 km hızlar ile giriş yaptılar insanlar orada su, çip, havlu madalya derdine düşmüş. Kaza riski fazlaydı. Çöp kutuları yetersizdi ve her yerde yemek ve su şişeleri vardı. Ha sonradan tabi ki temizlenir ama görüntü hiç hoş değildi.
2-Yolların temizliği, kasislerin boyanması ve bazı yerlere yama yapılması ile ilgili öncesinden de çok baskı kurmuştuk. İstediğimiz yerlerin nasıl olması gerektiğini resimler ile anlattık hangi kmlerde olduğuna kadar(kısa parkur için) birçok yere müdahale edilmiş olduğunu görmek bizi mutlu etti.(bunları gönüllü olarak yaptık) Bursa da ana yolları kapatamazsın. Alternatif yok. Tüm şehir felç olur. Bu yüzden batı tarafında (dağ köyleri, zeytinlikler ve deniz görme imkanı olsun için) rotalar düzenleniyor.

Kişisel düşüncelerimi paylaştım...
 
  • Beğen
Tepkiler: ŞenolKalyoncu
Yola araç girmesine de yapıcı eleştiri yapmalım ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Sizde haklısınız, güvenli sürüş imkanı sunmaları en büyük görevleri.
3-5 arkadaşınız ile tabi sürersiniz ama 700 kişi süremezsiniz.
Yarışa katıldınız mı bilmiyorum ama yarıştan sonra yarış müdürü, expo sorumlusu ve genel koordinasyon sorumlusu ile bizzat konuştuk(abim ile). Bize göre güzel olan ve kesinlikle geliştirilmesi gereken yerleri üzerine basa basa söyledik. Hepsi yapıcı ve olumlu konuşmalar oldu. Not aldılar.
Keşke sizde veya eleştirisi olan sporcu arkadaşlarım da bu şekilde yapıcı yorumlasak olayları.

Örnek veriyorum.
1-Bitiş çizgisinde ki su dağıtma işi kesinlikle saçmalıktı. İnsanlar bitiş çizgisine +30 km hızlar ile giriş yaptılar insanlar orada su, çip, havlu madalya derdine düşmüş. Kaza riski fazlaydı. Çöp kutuları yetersizdi ve her yerde yemek ve su şişeleri vardı. Ha sonradan tabi ki temizlenir ama görüntü hiç hoş değildi.
2-Yolların temizliği, kasislerin boyanması ve bazı yerlere yama yapılması ile ilgili öncesinden de çok baskı kurmuştuk. İstediğimiz yerlerin nasıl olması gerektiğini resimler ile anlattık hangi kmlerde olduğuna kadar(kısa parkur için) birçok yere müdahale edilmiş olduğunu görmek bizi mutlu etti.(bunları gönüllü olarak yaptık) Bursa da ana yolları kapatamazsın. Alternatif yok. Tüm şehir felç olur. Bu yüzden batı tarafında (dağ köyleri, zeytinlikler ve deniz görme imkanı olsun için) rotalar düzenleniyor.

Kişisel düşüncelerimi paylaştım...

Su dağıtımında aksilik yaşanması veya mükemmel olması, temizlik vs bence hep 2. planda olacak şeyler. Aksilik olabilir, hatta su bittiği için su verilmeyen insan bile olabilir. Ama bunların hiçbiri insan canına kast eden veya edebilecek hatalar olmadığı için, konuşarak çözülebilir. Bir sonraki GF'de düzeltilebilir yada umursanmaz.

Benim bu yazdığım sadece Bursa GF ile ilgili değildi. En son 3 sene önce Kartepe Tırmanış yarışında, hem arkadan hem karşıdan gelen beton mikserlerinin sıkıştırmalarından sonra, bir daha hiçbir yarışa/GF'ye gitmeme kararı aldım.
Ama takip edebildiğim kadar, tüm yarış ve GF'leri takip etmeye ve yorumları okumaya çalışıyorum. Son zamanlarda bu "güvenlik" problemi çok ciddi olmaya başladı. Sporcuların kendi hataları ile kaza olabilir, yoldaki çukurdan vs de kaza olabilir. Ama yarış veya grafondoda, karşıdan gelen araç sebebiyle kaza olması kabul edilemez.
Maalesef Bursagranfondo'da da, virajda karşıdan gelen araçtan son anda kaçmak zorunda kalıp, yol dışına savrulup kaza yapan var. Neyse ki sadece yara bere ve bisiklet hasarı ile atlatmış. Daha kötüsü olsa sorumlusu kim olacak?
Yolu kapatıp güvenliği sağlayamayan mı? O yola giren araç mı? Yoksa bisikletçi mi?

Aksaklıkları eleştiririz, (su, yemek, dinlenme alanı vs) yapılabilecekler vardır, daha iyi olabilecekler vardır (daha iyi yemek, ucuz ve kaliteli konaklama vs). Ya da imkan gereği yapılamayacak olanlar vardır (granfondo sonu masaj alanı isteyen ama olmadığı için eleştirenler var).
Ama iş güvenlik ve can meselesi ise, ben eleştirmiyorum, suçluyorum. Sporcunun güvenliğine sağlamak zorundalar.
 
Merhaba, bende kısa parkurda yarışmaya çalıştım (1:57:10). Genel olarak değerlendirecek olursam ben keyif aldı ve beğendim.
Parkur tam bana göreydi. İnişler biraz tehlikeliydi, yokuşlar tadındaydı. Özellikle yokuş çıkışı araçlarla bence bir çok defa karşılaştım. Allahtan çıkış olduğundan biz de onlarda yavaştı ve sorun yaşamadım. Bu durum kabul edilebilir değil ancak önlenemez bir durum. Her binanın başına birini dikmek bence imkansız. Bu zamanla oluşacak kültürle olacak bir konu.
Expo alanı çok vasattı, daha fazla imkan ve aktivite olabilirdi. Bitiş alanı çok sıkışıktı ve kaza riski yüksekti.
Seneye nasipse tekrar katılmak isterim. :harika:
 
Ben artık bu ülkede bu tarz ürünlere para verip bir beklentiye giremiyorum. Her şeyin fiyatı İsviçre gibi alınan hizmet Pakistan seviyesinde. Mesela arkadaşların bahsettiği tırmanıştaki araçlar. Çoğunluğu orda olan bi okulun velileri ve öğretmenleri idi. Muhtemelen toplantısı yada bi başka aktivitesi vardı. Köy yolunda bi sürü çiftçi ilaç ve köy işleri için yollardaydı. demek ki rota üzerinde kimsenin haberi yoktu etkinlikten. yoksa insanlar da az bişeyde olsa özen gösterirlerdi diye düşünüyorum. Bizim sürekli sürdüğümüz rota olduğu için sıkıntı olmadı ama özellikle inişte sorun yaşayan çok arkadaş gördüm. Expo alanı tam anlamıyla rezaletti. Kendi adıma kayıt olmadığım için sadece hafta sonu sürüşü oldu. 2 saatin altında rotayı tamamlayıp iddialı bazı arkadaşlara rulörlük yaptım :) o da kategori de 4. Olunca emeklerimiz karşılıksız kaldı. Para verip gideceğim tek yarış Antalya uci olur. Diğerleri bence doğru mu bunu söylemem bilmiyorum ama kaz yolma olarak görülüyor. Herkes ekmeğinin peşinde. Kim kimi tutarsa…
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak ve Noldor
Birçok granfondo ya katıldık. Birkaç sıra dışı durum dışında parkurda araç görmedim.
 
Ben artık bu ülkede bu tarz ürünlere para verip bir beklentiye giremiyorum. Her şeyin fiyatı İsviçre gibi alınan hizmet Pakistan seviyesinde. Mesela arkadaşların bahsettiği tırmanıştaki araçlar. Çoğunluğu orda olan bi okulun velileri ve öğretmenleri idi. Muhtemelen toplantısı yada bi başka aktivitesi vardı. Köy yolunda bi sürü çiftçi ilaç ve köy işleri için yollardaydı. Bizim sürekli sürdüğümüz rota olduğu için sıkıntı olmadı ama özellikle inişte sorun yaşayan çok arkadaş gördüm. Expo alanı tam anlamıyla rezaletti. Kendi adıma kayıt olmadığım için sadece hafta sonu sürüşü oldu. 2 saatin altında rotayı tamamlayıp iddialı bazı arkadaşlara rulörlük yaptım :) o da kategori de 4. Olunca emeklerimiz karşılıksız kaldı. Para verip gideceğim tek yarış Antalya uci olur. Diğerleri bence doğru mu bunu söylemem bilmiyorum ama kaz yolma olarak görülüyor. Herkes ekmeğinin peşinde. Kim kimi tutarsa…
Aslında anlatmak istediklerim. Teşekkür ederim.
 
Antalyadan bu yarıs ıcın 5 kısı geldık expoyu görünce şok olduk. Yörük şenliği sandık ilk başta o kadar özensiz ve vasattı , rotadaki arabalalar çok komikti böyle bir yarışta böyle hatalar inanılmaz
 
Ben artık bu ülkede bu tarz ürünlere para verip bir beklentiye giremiyorum. Her şeyin fiyatı İsviçre gibi alınan hizmet Pakistan seviyesinde. Mesela arkadaşların bahsettiği tırmanıştaki araçlar. Çoğunluğu orda olan bi okulun velileri ve öğretmenleri idi. Muhtemelen toplantısı yada bi başka aktivitesi vardı. Köy yolunda bi sürü çiftçi ilaç ve köy işleri için yollardaydı. demek ki rota üzerinde kimsenin haberi yoktu etkinlikten. yoksa insanlar da az bişeyde olsa özen gösterirlerdi diye düşünüyorum. Bizim sürekli sürdüğümüz rota olduğu için sıkıntı olmadı ama özellikle inişte sorun yaşayan çok arkadaş gördüm. Expo alanı tam anlamıyla rezaletti. Kendi adıma kayıt olmadığım için sadece hafta sonu sürüşü oldu. 2 saatin altında rotayı tamamlayıp iddialı bazı arkadaşlara rulörlük yaptım :) o da kategori de 4. Olunca emeklerimiz karşılıksız kaldı. Para verip gideceğim tek yarış Antalya uci olur. Diğerleri bence doğru mu bunu söylemem bilmiyorum ama kaz yolma olarak görülüyor. Herkes ekmeğinin peşinde. Kim kimi tutarsa…
Bu yazdığınız cümleden sonra yarışa kayıt dışı katılıp bazı arkadaşlara rulörlük yapıp onları kürsüye taşımaya çalışmanız benim de bu ülkeyle alakalı beklentilerimi düşürdü. Yarış içinde takım arkadaşı yardımcı olur bir nebze anlarım ama yarışa kayıtsız girip insanların hakkına girmek çok ilginç bir kafa yapısı geldi bana. Eleştirirken önce kendimize bakmamız lazım bence.
 
Bu yazdığınız cümleden sonra yarışa kayıt dışı katılıp bazı arkadaşlara rulörlük yapıp onları kürsüye taşımaya çalışmanız benim de bu ülkeyle alakalı beklentilerimi düşürdü. Yarış içinde takım arkadaşı yardımcı olur bir nebze anlarım ama yarışa kayıtsız girip insanların hakkına girmek çok ilginç bir kafa yapısı geldi bana. Eleştirirken önce kendimize bakmamız lazım bence.
Yarışa kayıt olup rulörlük yapmak ile yapmadan rulörlük yapmak arasında nasıl bir bakış açısı farkı var? Anlamadığım için sormak istedim. Bunu açıklar mısınız?
 
Yarışa kayıt olup rulörlük yapmak ile yapmadan rulörlük yapmak arasında nasıl bir bakış açısı farkı var? Anlamadığım için sormak istedim. Bunu açıklar mısınız?
Örneğin; bisikletinizin elektrikli olup olmadığıyla ilgili bir kontrol, kanıt olmayacak, haliyle destek sağladığınız arkadaşlar haksız bir avantaj elde etmiş olmayacak mı?
 
Yarışa kayıt olup rulörlük yapmak ile yapmadan rulörlük yapmak arasında nasıl bir bakış açısı farkı var? Anlamadığım için sormak istedim. Bunu açıklar mısınız?
O zaman şöyle yapalım her yarışa katılan kayıtsız bir rulörle katılsın yarışa yani 1000 katılımcı sınırı olan yarış 2000 kişi ile başlasın. Bu uç bir örnek oldu elbette. Misal siz rulörlük yaparken herhangi bir kişiye temas edip düşürdünüz ve tatatatam numaranız ve kaydınız yok. İlk yol ayrımından yarışa elveda dediniz. Ne güzel değil mi ?
 
Geri