Yerli oto hakkında son tahminler

maviox

Aktif Üye
Kayıt
23 Ocak 2015
Mesaj
127
Tepki
107
Yaş
49
Şehir
İstanbul
İsim
Mehmet Yılmaz
Bisiklet
Giant
Arkadaşlar haberi Hürriyet gazetesi Emre Özpeynircinin yazısının bir kısmı olarak aldım. Sanırım Türkiye yerli otoyu Saab 9.3 modeli üzerinden kuruyor. Okumayanlar için detay aşağıda.
1) Yerli oto projesinin muhtemel ortakları arasında TÜBİTAK’la birlikte Malezyalı Proton, BMC ve İngiliz tasarım firması Frezer-Nash’ın yer aldığı iddia ediliyor. Bunları bir çok yerden teyit ettim ve aynı isimler karşıma çıktı.
2) Bu 4 ortağın, yaklaşık 3 yıl önce iflas edip, Çinlilerin bünyesine giren İsveçli Saab’ın geçtiğimiz yıl 9-3 modeli üzerinde geliştirdiği elektrikli araç prototipi üzerinde çalıştıkları söyleniyor. Hatta bir iddiaya göre Saab’ın üretim hattını da Türkiye’de kurmak için çalışma yaptıkları söyleniyor.
3) 4 ortaklı grubun halen zorda olan Saab’ı alarak yerlihibrit ve sonrasında elektrikli aracı tanıtmak üzere çalıştığı da iddia ediliyor. Ortaklık yapısı hakkında ise herhangi bir ipucu yok. ‘Saab’ detayını Hürriyet Ankara Bürosu muhabirlerinden Erdinç Çelikkan, TÜBİTAK’a sordu. Ne hayır ne de evet dediler. Yani sessiz kaldılar. Bunun ne anlama geldiği aslında ortada.
4) Bakan Fikri Işık’ın kısa zamanda açıklayacağız dediği araçlardan 4 tanesi şu anda TÜBİTAK’ın İzmit tesislerinde test ediliyor. Sadece mevcut araç ve teknolojisi üzerinde inceleme yapan TÜBİTAK’tan ‘proje sıfırdan geliştiriliyor’ gibi göstermesi istendiği de iddia ediliyor.
5) Aselsan’ın da bu işin içine çekilmeye çalışıldığı ancak kurumun hem kendi geliştirdiği bir teknoloji olmaması hem de eski bir teknoloji olması nedeniyle buna dahil olmak istemediği de gelen haberler arasında. Yapılan incelemeler sonucunda Aselsan ve TÜBİTAK’ta bazı yetkililerin bunun gerçek anlamda yerli otomobil olarak anılamayacağını söyledikleri de belirtiliyor. Ama bunların sadece projeye yakın kulislerde konuşulan iddialar olduğunun altını çizmem lazım.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/f5d7f006a9ac592efc2df24e7dd5644a.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/ae86c8468c2b29dc3cb48a57447c6a34.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/287f51642d08c750eb99d507233c6483.jpg
 
Scudo

sinemaperdesi

Aktif Üye
Kayıt
25 Haziran 2015
Mesaj
116
Tepki
134
Şehir
ankara
İsim
A. Ay
Bisiklet
Mosso
Onu TÜBİTAK'a sormuş, bunu TÜBİTAK'a sormuş, "Tübitak'ta ne evet ne de hayır demiş. " Tübitak'ta uzman kalmadı ki. Müdürü de AOÇ'nin oradan naklen atandı. Biz uzmanlarımıza ve yetişmiş beyinlere karşı törpüleyen, horlayan ve hak etmedikleri muameleyi göstermeye devam ettikçe yerli otoyu... üretemeyiz.
 

Erdem C.

Daimi Üye
Kayıt
22 Haziran 2015
Mesaj
247
Tepki
157
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
çin buyuk firmaların cep telefonlarının fasonlugunu yapıyordu ürete ürete tecrübe edinerek sonunda kendi firmalarını ortaya çıkartıp dünya arenasına sürdüler bir şekilde satıyorlarda. türkiye olarak yıllardır dünya markaların araç üretimlerini ülkemizde yapıyoruz fakat ne hikmetse kendi aracımız söz konusu olduğunda bir atılım yok. biz neyi yanlış yapıyoruz.
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Tahminlerim: Saab ile ortaklık doğru, 9-3 şasisi kullanılacağını düşünmüyorum. Elektrikli motor var ama bence elektrik motorunu şarj eden bir benzinli motor olacak. Şu anda denemeler başlamıştır mutlaka.
Türkiye pazarına bakacak olursak kompakt bir sedan en çok sayıda kişiye hitap edecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: maviox

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu tasarım tutmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: maviox

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Saab işi yattı zaten iyiki yatmış şuan dünya zarar yazardı 3 yıl önce alınmış olsaydı. Türkiye'de proton un bir fabrikası var eski onu alıp bir üretim düşündüler fabrikanın çatısı yok. Tr otomativ sektörüne enjeksiyon plastik ve tekerlek ile girer başkaca bir şey yapamaz.
Yapamamasının nedeni sadece kabileyet değil maliyet. Maliyeti ortadan kaldırmak için yüksek maliyetli ürünleri dışarıdan alır. Bir arabanın motoru 5 tl kaporta markanik 3 tl 3 tl den ancak 1 tl maliyet Düşerken 5 tl den 1.5 tl düşebilir yani motor dışarıdan olur. Mercedes 1600 litre altı motorları renodan alıyor. Yani artık eski işler yok kar elde etmek maliyetten geçiyor.
Elektrikli otomobil daha da büyük teknoloji onu yapamazlar yapsalarda okadar çok problem çıkarır ki 100 bin garantisi bile veremezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: engin444 ve maviox

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.602
Tepki
2.933
Yaş
39
Şehir
Kayseri
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@einhander

Dünya sanayileşmeye başladığından bu yana bu topraklarda sadece iki büyük insan zamanında bu ülke kendi sanayisini geliştirebilmiş 1. Abdülhamit han 2.si ise Mustafa Kemal ATATÜRK. Fakat ne yazıktırki ikisinde de başarılı olunamamıştır.
Abdulhamit tahttan indirilmiş yerine gelen ve onu yönetenler zaten bu gelişimi istemeyenler. Kemal Paşa zamanında ise çok şeyler yapılmış fakat savaştan çıkmanın yorgunluğu ve fakir olan devlet ve milleti kalkındırmak aynı zamanda sanayinin gelişmesine engel olmuştur. Daha sonra gelenler Abdülhamitten sonra gelenlerden farklı değil.

Savaştan sonra palazlanan şirketler olmuş. Zaten savaşlar, bu savaşı çıkaranlara bağlı olan şirketler palazlansın diye çıkarılmıyor mu? İşte senin bahsettiğin bu fason araba üretimi yapanlarda bunlar arasında. Malesef sizin bahsettiğiniz gibi olmuyor. 1000 yıl fason üretsen 1001. yılda eğer maddi ve siyasi gücün yoksa 1001. yılında kendi arabanı üretemezsin, ürettirmezler!!! Zaten Türkiye sanayiinin %70i fason üreten fabrikalar ve imalathanelerle dolu. Yüksek teknoloji ürünü üreten fabrika sayımız on ikiymiş(12). Benimde içinde bulunduğum Kayseri organize sanayinde 500ü aşkın fabrika var alayı fason üretim yapıyor.
Ama yıllardır millete büyükşehirlerde ultrasonik hiper süper ürünler üretliyor ve çok güzel hayatlar sunuluyor izlenimi verildi hep. Köyden şehre göçün en büyük nedeni işte budur. Bu durumun en kötü tarafı metropollerdeki kargaşa ve keşmekeşlik değil; ülke sanayileşme adına bir atılım gerçekleştiremediği gibi artık tarım ve hayvancılıkta yapamaz oluşumuzdır. Neden? Çünkü artık köylerde bu işleri yapacak vatandaş kalmadı.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
hohaohoahoa bu mu yerli araba?
şase isveç, tasarım ingiliz, ortak malezyalı
hee işçi Türk.. tamam yerli araba oldu o zaman.
 

umutcanv

Aktif Üye
Kayıt
10 Temmuz 2015
Mesaj
121
Tepki
118
Yaş
31
Şehir
İzmir
İsim
Umutcan Vurgun
Bisiklet
Carraro
Bu iddayı destekleyecek bir gelişme de Vestel cephesinde an itibariyle yaşanıyor. Ceo, Ömer Yüngül'ün 3 ayda bir tüm çalışanlara attığı Ceo gündemi başlıklı mail'den bir alıntıyı paylaşmak isterim ;

" Vestel'in elektronik alanındaki bilgi ve donanımını farklı birçok alanda kullanabileceğimize inanıyoruz. Sera gazı konusundaki kısıtlamalarla birlikte artması beklenen elektrikli otomobillerin elektrik motoru, elektrik motoru kontrol mekanizmaları ve motoru çalıştıran ana kartın tasarımını yapabilecek yetkinlikteyiz. Bu konuda değerlendirme / fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. "

Neticeyi zaman gösterecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: maviox

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
"eğer müslüman bir kadın börek yapmasını bilmiyorsa o aile dağılmaya mahkumdur" - ayşen gürcan (aile ve sosyal politikalar bakanı)
bu kadını bakan yapmışlar, gelmiş burada teknoloji üretmekten bahsediyorsunuz. çok iyimsersiniz.
 

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.096
Tepki
1.089
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
@umutcanv
Aha arabaya yeni vestel vergileri geliyo :koptum:
Bu gidisle mercedes vb tr ye ozel yaptigi 1600 cc leri 800 lerle degistirecek:p
ALLAH hidayet versin
 
  • Beğen
Tepkiler: maviox

-Paşa-

askssy
Kayıt
11 Aralık 2009
Mesaj
959
Tepki
579
Şehir
Malatya
Bisiklet
Specialized
Ben yerli araç üretilse de çok ucuz fiyattan satılacağını düşünmüyorum Dacia 'dan bile pahalı olabilir. Sonuçta yeni üretim her araç kalite standartizasyonlarını uygulayarak geçer not alırsa iyi araçtır. (euroncap gibi) Ben de Türk otomobilin iyi olacağını ancak pahalı olacağını düşünüyorum. Bu nedenle çok hevesli değilim doğrusu..
 
  • Beğen
Tepkiler: maviox

umutcanv

Aktif Üye
Kayıt
10 Temmuz 2015
Mesaj
121
Tepki
118
Yaş
31
Şehir
İzmir
İsim
Umutcan Vurgun
Bisiklet
Carraro
@gmfaruk
Vestel vergileri mi :D ?
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk