maviox
Aktif Üye
- Kayıt
- 23 Ocak 2015
- Mesaj
- 125
- Tepki
- 107
- Yaş
- 49
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Mehmet Yılmaz
- Bisiklet
- Giant
Arkadaşlar haberi Hürriyet gazetesi Emre Özpeynircinin yazısının bir kısmı olarak aldım. Sanırım Türkiye yerli otoyu Saab 9.3 modeli üzerinden kuruyor. Okumayanlar için detay aşağıda.
1) Yerli oto projesinin muhtemel ortakları arasında TÜBİTAK’la birlikte Malezyalı Proton, BMC ve İngiliz tasarım firması Frezer-Nash’ın yer aldığı iddia ediliyor. Bunları bir çok yerden teyit ettim ve aynı isimler karşıma çıktı.
2) Bu 4 ortağın, yaklaşık 3 yıl önce iflas edip, Çinlilerin bünyesine giren İsveçli Saab’ın geçtiğimiz yıl 9-3 modeli üzerinde geliştirdiği elektrikli araç prototipi üzerinde çalıştıkları söyleniyor. Hatta bir iddiaya göre Saab’ın üretim hattını da Türkiye’de kurmak için çalışma yaptıkları söyleniyor.
3) 4 ortaklı grubun halen zorda olan Saab’ı alarak yerlihibrit ve sonrasında elektrikli aracı tanıtmak üzere çalıştığı da iddia ediliyor. Ortaklık yapısı hakkında ise herhangi bir ipucu yok. ‘Saab’ detayını Hürriyet Ankara Bürosu muhabirlerinden Erdinç Çelikkan, TÜBİTAK’a sordu. Ne hayır ne de evet dediler. Yani sessiz kaldılar. Bunun ne anlama geldiği aslında ortada.
4) Bakan Fikri Işık’ın kısa zamanda açıklayacağız dediği araçlardan 4 tanesi şu anda TÜBİTAK’ın İzmit tesislerinde test ediliyor. Sadece mevcut araç ve teknolojisi üzerinde inceleme yapan TÜBİTAK’tan ‘proje sıfırdan geliştiriliyor’ gibi göstermesi istendiği de iddia ediliyor.
5) Aselsan’ın da bu işin içine çekilmeye çalışıldığı ancak kurumun hem kendi geliştirdiği bir teknoloji olmaması hem de eski bir teknoloji olması nedeniyle buna dahil olmak istemediği de gelen haberler arasında. Yapılan incelemeler sonucunda Aselsan ve TÜBİTAK’ta bazı yetkililerin bunun gerçek anlamda yerli otomobil olarak anılamayacağını söyledikleri de belirtiliyor. Ama bunların sadece projeye yakın kulislerde konuşulan iddialar olduğunun altını çizmem lazım.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/f5d7f006a9ac592efc2df24e7dd5644a.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/ae86c8468c2b29dc3cb48a57447c6a34.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/287f51642d08c750eb99d507233c6483.jpg
1) Yerli oto projesinin muhtemel ortakları arasında TÜBİTAK’la birlikte Malezyalı Proton, BMC ve İngiliz tasarım firması Frezer-Nash’ın yer aldığı iddia ediliyor. Bunları bir çok yerden teyit ettim ve aynı isimler karşıma çıktı.
2) Bu 4 ortağın, yaklaşık 3 yıl önce iflas edip, Çinlilerin bünyesine giren İsveçli Saab’ın geçtiğimiz yıl 9-3 modeli üzerinde geliştirdiği elektrikli araç prototipi üzerinde çalıştıkları söyleniyor. Hatta bir iddiaya göre Saab’ın üretim hattını da Türkiye’de kurmak için çalışma yaptıkları söyleniyor.
3) 4 ortaklı grubun halen zorda olan Saab’ı alarak yerlihibrit ve sonrasında elektrikli aracı tanıtmak üzere çalıştığı da iddia ediliyor. Ortaklık yapısı hakkında ise herhangi bir ipucu yok. ‘Saab’ detayını Hürriyet Ankara Bürosu muhabirlerinden Erdinç Çelikkan, TÜBİTAK’a sordu. Ne hayır ne de evet dediler. Yani sessiz kaldılar. Bunun ne anlama geldiği aslında ortada.
4) Bakan Fikri Işık’ın kısa zamanda açıklayacağız dediği araçlardan 4 tanesi şu anda TÜBİTAK’ın İzmit tesislerinde test ediliyor. Sadece mevcut araç ve teknolojisi üzerinde inceleme yapan TÜBİTAK’tan ‘proje sıfırdan geliştiriliyor’ gibi göstermesi istendiği de iddia ediliyor.
5) Aselsan’ın da bu işin içine çekilmeye çalışıldığı ancak kurumun hem kendi geliştirdiği bir teknoloji olmaması hem de eski bir teknoloji olması nedeniyle buna dahil olmak istemediği de gelen haberler arasında. Yapılan incelemeler sonucunda Aselsan ve TÜBİTAK’ta bazı yetkililerin bunun gerçek anlamda yerli otomobil olarak anılamayacağını söyledikleri de belirtiliyor. Ama bunların sadece projeye yakın kulislerde konuşulan iddialar olduğunun altını çizmem lazım.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/f5d7f006a9ac592efc2df24e7dd5644a.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/ae86c8468c2b29dc3cb48a57447c6a34.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/287f51642d08c750eb99d507233c6483.jpg