Scudo Sports

Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

Bizde @Neil deGrasse Tyson 'un Ankara'ya gelişi ile beraber soluğu Eymir'de aldık.
Malumunuz kendisi yeni bir Canyon Strive 7.0 AL 2016 Almıştı. Geçmiş mesajlardan hatırlayacaksınızdır.
Oldukça eğlenceli ve dolu dolu 30 küsür kilometre pedal bastık beraber. Kendisi evden de bisikletle gelip - geri döndüğü için 50 km civarında pedallamıştır Cumartesi günü :)
Videoları editlemeye pek vakit bulamadım. CaneCreek DB Inline şok kesinlikle muazzam görev yapıyor. Fox Float X ile kıyaslayacak olursak 10 üzerinden birisi 3 alırsa diğeri çok rahat 6 alır bence.
Zaman içinde gözlemlerimi tekrar aktaracağım.
Şimdilik konu bunu buraya bırakayım. Kalanları muntazaman yüklerim.:harika:

 
Scudo
Benim bir sorum olacaktı türkiyede 2000-2500tl civarı hem önde hem arka şokta kilitleme özelliği olan dağ bisikleti bulunabilirmi yoksa ya 5-6 binlere çıkmak yada yurtdışından mı getirtmek lazım. Veya kilitleme özelliksiz bir tane alıp kilitlenebilir şok kendimiz takabilirmiyiz acaba
 
@eatmc


Hocam yanlış anlamayın, sıfır olması koşuluyla 2000-2500 TL normalde 150 - 160mm kilitli kalbur üstü düzgün bir maşa fiyatıdır ( Çok üst seviyelere hiç girmiyorum DVO - Cane Creek Helm , Fox Kashima 2018 FIT vb. maşalar 950 -1100 Dolara satılıyorlar, buraya sipariş ederseniz 5/1 oranında vergi ekleniyor).

Gene aynı rakamlara da düzgün bir şok alınır. (Üst düzeyler gene 750 - 900 Dolar civarında + %18 vergi)

Toplamda orta seviye eli yüzü düzgün bir şok ve maşa 4.5-5 Bin'e maal olur yurtdışından alınırsa. (Vergiler hariç)

Kilidi olmayan şok'a kilit takamazsınız, kilidi olmayan maşaya kilit takmak ise 300 / 400 Euroluk bir işlem gerektiriyor çok mantıklı değil.

Ama eski ve bakımsız veya charger - damper'i Fonksyonları arızalı olması kaydı ile 2. el - 3.el 2500 TL'ye kilitli şok ve maşa bulusunuz, ancak kilit çalışır mı / maşa kaç kere daha sağlıklı kullanılır bir şey diyemiyorum.
Çünkü bu aletlerin her 100 saatlik servis bakım ücreti yurtdışında 150 Euro (Parça değişimi hariç). Bkz: Stendec Racing , TFTuned , Vorsprungsuspension Gibi servisler.

Adamlar 150 euro + Kargo ücreti verip bakım yaptıracağına, maşa ya da şok bitene kadar 200 - 300 - 400 Saat biniyor hunharca. Maşa ya da Şok artık çöp olunca da 300 - 400 Euroya 2. el olarak satıyor, ama tabi artık o ürünü adam etmek için 300 euro daha harcamak gerekiyor.
Adam da satıştan gelen parayı + biriktirdiği servis parasının üzerine koyup kendine sıfır maşa ya da şok alıyor. Bizimki gibi 3. sınıf gelişmekte olan dünya ülkeleri de adamların hurdalarıyla mutlu oluyor (Maalesef gerçek bu)

Ben gidip geldikçe yurtdışından bakım malzemelerini ve tool'larını, yedek parçaları alıp getiriyorum. Çünkü sıvı ve katı yağlar gümrükten geçemiyor kargo ile geldiklerinde.
Kendi bisikletlerimin bakım ve parça değişimlerini hallediyorum. Yakın arkadaşlarımın da ücreti mukabilinde 100 saatlik bakımlarını vs. yapıyorum. Yapamadıklarımızı da mecburen servise yolluyoruz( Özel ve sadece servislerde olan aletler gerekebiliyor) ama bazen gümrükteki memur arkadaşlar işgüzarlık yapıp servisten bakım gören / tamir olup gelen maşa ya da şoka "sıfır" ürün muamelesi yapıp güzel bir vergi çıkarıyor (2 kez yaşadım) evlat acısı gibi yerleşiyor insanın için.

Velhasıl paranız kısıtlı ise full süspansiyon yerine hardtail XC'ye binmek ve haftada 2 saat bineseniz senede 1 kere, haftada 4 saat binerseniz de senede 2 kere maşayı servise yollamak daha az para isteyen bir işlem. Bu işi zaten alt sınıf malzeme ile yapamıyorsunuz malumunuz agresif arazi koşulları ve çetin şartlara dayanamıyorlar daha da can sıkıcı oluyorlar.

Acizane tavsiyelerimdir.

Saygılarımla.
 
@Çağdaş78
Maalesef hocam. Tabi bu yazdıklarım rutin bakımların ücretleri.
Biten fren balataları, aşınan - yarılan - yırtılan lastikler, jant akordu, kırılan kadro kulağı ve arka aktarıcılar, aşınan - delinen koruma ekipmanları derken zaten her sene 1 adet giriş seviyesi bir hardtail bisiklet parası bu masraflara gidiyor.
Dişinden tırnağından arttıran adam gidip de bu makinelerden bir şekilde alınca bu sefer de bu bakım - onarım maliyetleri nedeniyle doya doya binemiyor ve yaptığı spordan zevk alamıyor.
Düşük bütçelerde, Bence enduro yerine 120 - 140 mm Trail - Allmountain alıp, fazla aksiyona girmeden ormanlarda, patikalarda, arazide gezmek daha makul bir seçim olabilir.
Zira hem daha az düşüp bisikleti hem de koruma ekipmanlarını daha az aşındırmak - eskitmek ve de daha uzun süre kullanmak daha doğru bir tercih.

Downhill ve Enduro daha maliyetli ve dolayısıyla daha eğlenceli, daha sınırsız sporlar.
Ancak sürekli instagramdan ve facebook hesaplarımdan yazıştığım genç kardeşlerimden dolayı çok iyi biliyorum ki öğrenciye göre çok çok pahalı sporlar. Bir 4 pistonlu fren balatası bitince, yenisini almak 1 ay bursun yatmasını bekleyen ve o zaman zarfında bisiklete binemeyen çocuklar tanıyorum.
 
@Halilibrahim sonuna kadar katılıyorum. Alacağın bisikletin yarısı kadar kenara para koyacaksın ki rahat rahat sürebil.bisikletimi martta aldım, 1 ay kadar arka aktarıcı kırıldığı için, 2 haftadır da kadro kulağı yamulduğu için bekliyorum. Kadro kulağını almasına alırım fakat ufacık metal parçasına Türkiye' de 30 lira vermektense aliexpress' ten 1 dolara aldım. Kendime yediremiyorum o kadar para vermeyi açıkçası.

alışveriş sitelerinde gezinirken filtreyi ucuzdan pahalıya ayarlayıp parça bakıyorum. Örneğin benim baktığım maşanın fiyatıyla eşdeğer maşa bacaklarını, yayları vs görünce derin düşüncelere dalıyorum :agla:

Şunu öğrendim ki cebindeki bütün paranı bisiklete vermeyeceksin. Paranın hepsini sadece bisikleti almak için harcarsan ayın 9unu beklemek kaçınılmazmış.paranın bir dilimini alet çantası, bakım ürünlerine; bir kısmını da yedek parça için kenarda tutmak lazımmış...

Hal böyleyken bütün paranla enduro alıp bir parçası kırılırsa ne yaparım diye düşünmektense düşük segment bir bisiklet tercih edip kafam rahat kullanmayı tercih ederim. Hani 2466446 ay taksitle ayfon pılas pılas pılas alıp da telefonu yere düşürmektense kendileri düşmeyi isteyenler var ya, aklıma onlar geldi :D
 
@Halilibrahim estağfurullah hocam ne yanlış anlaması bilgim çok sınırlı dağ tarafında meraktan sordum acaba şöyle ince lastikleri takıp süspansiyonları kilitleyip yolda, kalın teker + açık süspansiyonlarla dağda sürülebilecek bir makine ne kadara mal olur diye kafamda düşünce belirince sizin de konularınız aletleriniz malum daha bilgilisini bulamam diye sormak istedim. Teşekkürler aydınlattığınız için :) Böyle bir çalışma içine girecek olursam ilk danışacaklarımdansınız müsadenizle
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@eatmc


Başım gözüm üstüne hocam. Biliyorsam söylerim. Bilmiyorsam da araştırırım hep beraber öğreniriz.

------------
Güncelleme 30.07.2017
------------

Bugün itibariyle de Mayıs 2017'de aldığım 2018 Model Sram Code R frenlerimi gıcır gıcır halde , sıfırından %25 daha alt bir fiyata sattım.
Yarın yerlerine Shimano Saint BR-M820 fren seti ve frene uygun olan 203 mm ön / 180 mm arka Shimano SM-RT86 rotor takımı sipariş edeceğim.
Normalde Frende 2015 Yılı Kışında yaşadığım kötü bir tecrübe sonrası mineral yağ kullanımına pek de sempatik bakmıyordum.
Ancak söz konusu sorunun bu modellerde giderildiğini öğrendiğim için böyle bir tercihim oldu.
Bakalım umarım gene kışın -12 -15 derecelerde biniş / iniş yaparken frenlerim donmaz :koptum::koptum:

 
İş değişikliği nedeniyle yoğun bir eğitim dönemindeyim o nedenle de foruma girip konuyu güncelleyemedim kusura bakmayın.
Daha evvel söylediğim gibi Shimano Saint M820 fren seti ve 203 / 180 SM-RT86 XT rotorlarları aldım.
Aslında Shimano Saint ve XTR fren setleri için üretilen rotorlar SM-RT99 olarak geçiyor ve Blender Bıçağı gibi görünüyor.
Örn. Foto:
SH-RT99203-NCL-TOP.jpg

Ancak bu rotorlar sadece Centerlock göbekler için üretiliyor maalesef :( O nedenle gene ICE Technologies olan ancak 6 Vidalı göbeklere uyan SM-RT86 XT Rotorlardan aldım. Bkz örn foto
ismrt86l2.jpg



Frenlerin pro çekim fotoğraflarına gelecek olursak :



break_lever_5.jpg
break_lever_4.jpg
break_lever_3.jpg
break_lever_2.jpg
break_lever_1.jpg


İlk izlenimlerim :


13 Mayıs tarihinde şöyle yazmıştım:


"Bugün 2018 Sram Code R Frenlerimi, Eymir Hızlı İnişte Parkurunda Test ettim.

Görüşlerimi aktarayım kısaca ;

İlginç Olan Şu Bu zamana Kadar Kullandığım Ucuzdan Pahalıya Sram / Avid Frenlerde Çok Net
Bir Tutum Vardı. Yani Fren Koluna Dokunduğunuzda İlk Milimetreden Başlayan Bir Sertlik Bir Güç Üretimi Söz Konusu İdi.


2018 Sram Code Serisiyle Beraber Size Verdiği His Tam Olarak Şu Bence: "Kollar Shimano Kaliperler Sram Code Gibi :)"

Şimdi Yeni Seriler Sanki Acemi Binicileri Düşünmüşler Gibi İlk Frene Basışta Shimano XT/XTR/Zee Gibi Önce Bir Yumuşaklık Geliyor (Dead Line). La Acaba Fren mi Boşaldı Diye Hava mı Bıraktım İçerde Diye Düşündüğünüz Anda Sizi Ensenizden Geriye Doğru Çekiyor. Ohhh Diyorsunuz :)
Tabi Eski Avid / Sram'cılar Frene Alışana Kadar Bir Kaç Kez Kalp Atım Hızınız Yükselebilir :)"
.
.
.

13 Mayıs tarihinde 2018 Sram Code R 'ların ilk test inişinde yukarıda yazdığım şekilde "Shimano Saint M820 Frenlerin kollarında bir Shimano Karakteristiği olarak kollarda ilk "1" cm'lik alan resmen "deadline" kola basmanız ile basmamanız arasında o bölgede bir fark yok. Ne demek istediğimi XT - XTR - Zee ve Saint kullanıcıları çok net anlayacaklardır.
Ben de 13.08.2017 tarihinde ilk inişimde viraja yaklaşırken "Sram" alışkanlığı fren kollarını hafiften sıktım. Ancak tabi o esnada 50-60 Km/s hız ile ilerlediğinizden saniyede 15 metre mesafe kat ediyorsunuz. Tabi 2 saniyelik frenleme gecikmesini az kalsın tepeden aşağı uçarak ödüyordum :D :D :D

Her zaman söylerim Homo Sapiens beyni problem algıladığında bazen derki "kardeş sen bi dur hele" Bilinci debriyaja basıp kısa bir anlık askıya alır, sizin yerinize düşünür ve karar verir, bu refleks değildir.
Yani geçmişteki yaşadığınız kazalarınız - atlattığınız kazalarınız, gördüğünüz kazalar vs. bir database'de saklanır ve ihtiyaç anında nano saniyelik hızlarla işlenir ve o fren kolunu "refleksleriniz" dibine kadar sıkarsa eğer bisikletin sizi üzerinden atacağını bilir :) İnsan gibi ölçülü bir fren yapar ve uçmaktan kıl payı kurtuluruz :D

Bana da tam olara böyle oldu. Adrenalin salınımı, kalp ritminde ve soluk alışlarda artış ve keskin duyular. Velhasıl kurtuldum.
Diyeceğim odur ki , Avid - Sram grubundan Shimano'ya geçen arazi sürücüsü arkadaşlarım biraz erken fren yaparsanız vücut sağlığınız açısından daha faydalı olur :)
Bazı arkadaşlar özellikle facebook'tan mesajla Avid mi Shimano mu Abi hangisi daha iyi? diye soruyor.
Buna cevap her ikisi de çok iyi frenler.
Bu tercih tamamen sürücünün hissiyatına kalmış bence.

Güç olarak kıyaslayacak olursak Gri Parlak 2017 Avid Code ile Shimano M820 Saint ölümüne kapışırlar bence.
Tepki olarak Code çok daha etkili ancak acemilere göre değil zira refleks olarak yanlışlıkla 0,5 cm'lik fazla bir fren kolu sıkışı sizi çok ciddi düşürebilir (Özellikle yüksek Hızlarda!)
Ancak Kolu sertçe sıktığınızda (Köklediğinizde demiyorum) üretilen gücün orantısı bağlamında Saint size neredeyse otomobillerdeki "ABS" gibi manevra şansı veriyor diyebilirim.

Hayatımda hiç "FANBOY" olmadım. Bu nedenle de gerek yabancı forumlardaki kullanıcıların gerek se test pilotlarının yazı ve incelemelerini gerekse de kendi tecrübelerimi tarafsız şekilde sizlere aktarmaya gayret ediyorum. O nedenle Sram iyi Shimano kötü ya da tam tersi bir kıyaslama tamamen saçmalık. İkisi de köklü ve çok büyük firmalar.

Performans olarak Sram bence biraz daha önde, çünkü yarışçılara ya da performansa para dökenlere yönelik ve sürekli değişen model - teknolojilerde üretim yapıyorlar. Ancak verdiği performansa karşılık istedikleri para çok fazla ve Shimanoya göre çok daha kısa ömürlü bileşenler çıkartıyorlar (Hiç adam akıllı çalışan 8-10 Senelik Avid Hidrolik fren veya grupset gördünüz mü?) Ancak bu ufak performans farkını sizden sürekli bakım olarak geri isteyecek kadar da nazlıdır. Araziden çıkınca vites ayarı, 6 ayda bir yağ değişimi gibi.

Shimano ise bir Japon karakteristiği olarak Her zaman dayanıklı ancak Sram'a göre daha düşük performanslı ürünler üretiyor. Ama 20 senelik Shimano SIS arka aktarıcılar ve 15 senelik mineral yağ kullanan hidrolik frenleri eğer bakımı düzgün yapıldı ise halen taş gibi çalışıyor. Kolay kolay vites ayarını kaçırmaz, frenlerin de yağını 2 senede bir değiştirirseniz hep ilk günkü gibi çalışmaya devam ederler. Tam bir japon :)

Bu tamamen tercih meselesi arkadaşlar.

Sözü fazla uzattım sizleri daha fazla meşgul etmeden konuyu toplarlayıp 1-2 fotoğraf bırakıyorum.
Tekrar görüşmek üzere.

2017-08-12_11-01-59.jpg

2017-08-13_08-49-18.jpg

2017-08-13_11-13-53.jpg

2017-08-13_11-18-19.jpg

2017-08-13_11-14-21_1502729271.jpg

 
Neredeyse hemen hemen hiçbir parçası hareket etmeyen bisikletlere karsilik , altinda bulundugu şartlara gore sürekli çalışan parçalara sahip bu bisikletler "makine "kavramini hakediyor.
Yalnız merak ettiğim şu ; jantlarda qr mandal gorebiliyoruz. Bu tarz makinelerde sadece sokma mil olması gerekmez mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Çağdaş78

QR = "Quick Release" demek hocam bu bir kalınlık belirtisi değil. Zira ön Jant 15mm Arka ise 12mm Sokma milli zaten :)
Ancak haklı olduğunuz nokta şudur eskiden bu yanda Sokma miller Thru Axle olarak geçtiğinden illaki söküp takmak için bir alyan gerekli gibi bir yerleşmiş yargı var :)
Şu video biraz açıklayıcı olabilir diye düşünüyorum.

 
@Halilibrahim
İlk bakışta kötü bir özellik gibi görünse de bu çok iyi bir şey. Elixir 7 ilk elime geçtiğinde hızlanmaya korkuyordum, çünkü uyguladığım en ufak güce misliyle karşılık veriyordu. Eğer engebeli, taşlı bir arazideyseniz fren gücünü ayarlamak çok zordu gerçekten. Bu durumdan da ayrıca keyif aldığım doğru tabi :) gel zaman git zaman fren kolu biraz yumuşadı ve sizin de bahsettiğiniz "Dead line" frenlerin hava yapmasıyla oluştu. Fren gücünü ayarlamak kolaylaştı fakat eski keyfi de kalmadı :D

Paylaşım için çok teşekkür ederim. Sram tasarımlarını her zaman daha çok sevmişimdir ama Saint kaliper gerçekten efsane görünüyor :harika: iyi sürüşler dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@9magiko
@9magiko
fvenler çok güzel dovru mu samed?

@Mustafa Zeybek

Hocam ne demek bilgi paylaşıldıkça artar.

Sram'ın Bleed'i de Shimano kadar kolay ama pro bir set almanı tavsiye ederim 70-80 TL'ye alacağın setler sızdırma yapıyor ve bleed kalite olmuyor. Daha evvel 3-4 kere paramı çöpe attım sonra gidip pro bir set aldım ve milimetre boşluksuz bleed yapıyorum Sram'lara.

-------------------------------------
Güncelleme : 21.08.2017
-------------------------------------
2017-08-12_08-07-12_1502530020.jpg


Frenlere alıştıkça daha da sevmeye başladım. Sanırım ilk kez bir freni test ettikten hemen sonra satmayacağım.
Özellikle fren kolundan yapılan ayarlamalarla tepkileri neredeyse tam istediğim ayara getirdim diyebilirim.
Yakın zamanda Kayseri Erciyes Bike Park'a gidip gerçek Downhill koşullarında da test edip sizlere tekrar sonuçları buradan aktaracağım.
 
Hocam hayırlı olsun çok güzel bir bisiklet bende dün bir cube aldım ikinci bisiklet olarak diğeri şehir/tur bisikleti ilk başta tuhaf ve rahatsız edici gelmişti ama biraz kullanınca çok zevk aldım sizinki daha zevklidir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@C.Koc

Teşekkür ederim, en iyi bisiklet altınızdaki bisiklettir diyorum :)

Bugün 22 KM'lik bir sabah binişi yaptık, iş değişikliği nedeniyle 1 aydır binemiyordum gerçekten iyi geldi.

Toza toprağa buldandık, yıkadım makineyi 1-2 foto atıp kaçayım.

2017-09-17_15-21-45.jpg

2017-09-17_16-36-14.jpg

2017-09-17_16-36-22.jpg

2017-09-17_16-36-31.jpg

2017-09-17_16-36-31_2.jpg
2017-09-17_16-38-26.jpg

2017-09-17_16-38-31.jpg



-----------------------------
Güncelleme 06.04.2018
------------------------------
Uzun zamandır fırsat bulup konuyu güncelleyemedim arkadaşlar.
Hem otomobilimi değiştirdim tavan üstü taşıyıcı siparişim geç geldi, hem de sol dizimde düşüşe bağlı olarak sakatlığım nüksetmişti.

Fritzz'ime bir upgrade daha yaptım onu da konuya ekleyeyim.

Bisikletin Default şoku olan Fox Float X için gidondan kilit ve kol değişikliği yaptım.

İşlem 3 ana aşamada tamamlanıyor.
ilk aşamada şokun eski kilit mekanizmasını söküyoruz.
ikinci aşamada şokun yeni kilit mekanizmasını takıyoruz.
üçüncü aşamada gidona kilit kolunu bağladıktan sonra kadro içinden kabloyu geçirip bağlantıyı tamamlıyoruz.

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

2018-03-31_19-53-45.jpg

2018-03-31_19-53-41.jpg

2018-03-31_19-53-54.jpg
2018-03-31_19-55-53.jpg

2018-03-31_19-57-36.jpg


2018-03-31_19-53-31.jpg


Uygulamayı kendi makinesine yapmak isteyenler için linkler ve fiyatları

(link)
75,59 Euro

(link)
79,79 Euro

28 Euro Gümrük Vergisi
25 Euro Kargo

208 Euro Civarında bir fiyata tekabül ediyor.
 
Geri