Scudo Sports

Yaşam için acil dayanışma çağrısı

etkinlik günü ve saatini belirledikten sonra basını haberdar etme noktasında ben de yardımcı olmak isterim. istanbul da çeşitli yayın kuruluşlarında çalışan duyarlı arkadaşlarımız var..
 
Scudo
Kudret abi sen aslında en güzel örneksin hep bisiklet üstündesn dimi?2 senede yanılmıyorsam 30 000 km yol yaptın ne kadar zaman kaldın bisiklet üstünde varmı yol bilgisayarında kayıt abi?Sana harcadıgın kaloriyi bulurum ve o harcadıgın kaori için ne kadar dünyanın kaynaklarını tükettiğini söylüyebilirim.Bir araba alıp aynı km yapsan daha az vakittte yaparsın ve herşey eşitlenir dimi?Burda tek ayrıştırıcı senin mutlu olman.

Süper yanlış,

Bisikletli Kudret Bey taş çatlasa 80 - 90 kg'dır.Otomobili ile 1000 küsur kilo olacak olan Kudret Bey kat be kat fazla enerji harcayarak ve kaynak kullanarak yol alır ve daha hızlı gidemez.

Mutlu olduğu konusunda haklısınız.Koca bir aracı bir yerlere taşıyıp , sığdırmakla uğraşmadığı için bisikletli Kudret Bey ,otomobilli Kudret Bey'den çok daha mutludur.

Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: yolcu...
batur bey....
ben tam tamına 62 kiloyum yaşım 54 ve boyum 1.75 buçuğuda var yalnız şu bir gerçekki 2008 in martında bu karbonu aldım 2 seneyi geçiyoruz ...
2005-2010 arası bi fiil haftanın 3-4 günü bisikletle geçirdim şimdi gerçekte ne kadar kalori harcadığımın hesabını yapmadım ....
ben bisiklete 1976 senesinde başladım sonra kısa aralıklar oldu..benim sağ kolum bisiklettir ve en iyi ulaşım aracı olmuştur ....
bu bisiklete çok para harcadım ve 10 kiloya düştü artık başka bir bisiklet düşünmüyorum elime ilerde toplu para geçerse bu bisikleti modifiye ederim ...
ben hiç bir zaman araba meraklısı olmadım artı teknoloji manyağıda değilim
herkesi tenzih ederim cep kullanmam ...yaşantım boyunca elektronik cihazlardan çok bisikletim olmuştur ben 70 lerde mahallede benim yaşıtlarım araba alırken ,ben bisiklet aldım benle dalga geçtiler hep ama şimdi onları görüyorumda hepsi sağlığından oldu kelli melli 100 kilo oldular ...spor yapılacak yaşantımızı dengeleyen başka bir aktivite yok ...ya koşacağız ya yüzeceğiz ya basket oynayacağız ya kano yapacağız spor yapacağız ....
benim kötü bir huyum vardır bi yazmaya başlıyorum çok uzun yazıyorum kendimi bu konuda affetmeyeceğim............
evet dediğiniz doğru bisikletli kudret daha mutlu oldu yıllarca arabalı arkadaşlarımdan ,ben bu ülkede hem araba kullanıp hemde bu trafikten acaip zevk alıyorum arkadaş bu sıkışık trafikte beklemek dünyanın en güzel olayı diyecek adamında alnını karışlarım benim en büyük zevkim o sıkışık trafikte duran ve yere çakılmış olan araçların sağından basarak geçmek ,otobüstekiler bana gıpta ile bakıyorlar olay bu özendirecen insanlarıda ama bizim insanlarımız salyangoz gibi yürümekte ....ve nihai hedefleri bir türlü yakalayamamakta...
şimdi bu topiğin sahibi arkadaşımızın affına sığınarak konu dışına taşma gösterdim ama burda birbirimizi tanımalıyız düşüncelerimizi paylaşmalıyız burası bisiklet forum ise ve bu topik çevre sorunu ile ilgili ise biz bisikletliler olarak tabiki çevre dostu olan bisikletle ne gibi katkılarımız olur bunları gözler önüne sermeliyiz daha önceki mesajlarımda asuan barajının yaptığı tahribatı yazdım mısırda ve bu topiğin sahibi arkadaşta aynı şekilde barajın yaptığı tahribatlar hakkında bilgi verdi arka sayfalarda mevcut ....
balıkların ölmesinden tutunda toprağın kuraklaşmasına ve ekolojik dengenin bozulmasına ...şimdi ahlaklı olacağız insan olarak adam gibi düşüneceğiz ve diyeceğiz arkadaş ben bu ülkenin topraklarını kurutmadan ve ekolojik dengeyi bozmadan enerji sorunlarımı nasıl çözerim bütün mesele bu....

bakın kızılderililierin bir sözü vardır akan suyun yönünü değiştirmeyin diye bi şey biliyorlardı evet neyi doğanın taşlarını oynatırsan denge bozulur ama biçare insan ne yapsın nefsaniyet var ego var kibir var hakim olma duygusu var bunlar bana göre bomboş duygulardır önemli olan bu dünya ile barışık yaşamanın uygarlığını yaratmaktı....ama kazın ayağı öyle değil bundan sonra başımıza gelecek olanlar bizim ektiklerimizin , yani bu uygarlığın ektikleri olacak...
 
kudret abi istanbula gelince seinle tanışmak istiyorum, bir mahsuru yoksa:
 
@Kudret Kurtcebe

teşekkürler, gelince mutlaka arıyacağım sizi...selamlar ve saygılar..
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret Bey,

Bisiklete ne kadar uğraşsanız otomobil kadar para harcayamazsınız.Otomobiller sürekli birşeyler ister.Bir de tüketimi körüklemek mantığıyla üretildikleri için birkaç yılda dağılıp saçılmaya başlarlar ki yenisini edinmek için sıraya girin.

Ben ikisini de kullanıyorum.Üniversite öğrencisiyken aldığım bisiklet ( 25 sene önce) 4 araba eskitti.Hala,sahilde gezmek,çarşıya pazara gitmek için severek kullanıyorum.

Kişisel olarak enerji sorununu çözecek buluşlar üzerinde kafa yoramayabiliriz ama sorunu yaratmamak ya da körüklememek için hepimizin yapabilecekleri var.Bisiklet ise bu anlamda tam bir sembol.

Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: yolcu...
Batur unuttugun bir veri var ZAMAN 1 tonluk arabayla bisiklet eşitleniyor zaman faktörünü sokarsan ortaya.Ve şunu unutma terlemek kıyafetlerinin daha çok yıkamak mevcut kas ve vucut kütleni korumak için daha çok yemek yemek bunların hepsi bisikletle arabayı hatta uçağı hatta uzay mekiğini eşitler.Bunların denklemleri bile yapıldı yurt dışında sana dilersen siteleri atabilirim.O kadar ince detaylar varki sen bile inanamazsın.(link)
Ben mantıgımla haraket ederim,hücrelerim hayatta kalmak için hep çıkarına göre iş görür.Bu birey olarak benim çıkarımı maksimize etmemdir bunu yapmıyan birey zaten evrimde devam edemez tekrar carbon olarak başa döner,ülkelerde bizim büyük ölçekli hallerimizdir çıkarına baraj yapmak yada savaş çıkarmak varsa bunları gerçekleştirirler.
Tekrar başa dönücem doğa dediğimiz oluşum bizim çıkarlarımız doğrultusunda şekillenir çünkü biz şu anda bu gezegendeki hegomon gücüz ve türümüz eğer ilerlemeyi yeni dünyalara yolculuk yapmayı ve sonsuz gelişimde bir adım daha atmak istiyorsa çevreyide yok eder kendi türündekileride bunun önünde kimse duramaz.
Doğa bazen çok abartılıyor evet bende kişisel olarak doğayı abartıyorum etrafımın yeşil olmasını seviyorum, neden? tamamen estetik kaygıdan,ama mantıklı olan doğaya kendi çıkarlarımız doğrultusunda kullanmaktır eğer biz şimdi kendi çıkarlarımız doğrultusunda kullanmaksak türümüz devam edemez büyük ölçekte düşünürsek.ÇEvrecilere kalsak ,ben onlara pasif organizma diyorum çünkü herzaman vardır agresifler tarafından yok edilirler hep,Hiçbirşey üretmemiz gerekir,peki dış etkenlere karşı çevremize şekil vermeden nasıl hayatta kalıcaz?Nasıl uzun vadede tüketim yapmadan başka yıldızlara açılcaz?Tanrımı geliek alın sizi götürüyorum dicek?
Benim şu anda sizin gösterdiğiniz fotograf karesinde gördüğüm orda yaşıyanlar kendi çıkarları doğrultusunda bölgeyi savunmaları geleceği görememeleri ve değişimin kaçınılmaz oldugu.
Aslında en basit örnek kominizm ve kapitalizm örneğidir.Nasıl kominizm evrim ve doğanın yapısına aykırı bir model oldugu için yıkıldıysa kapitalizmde doğaya ve evrime en yakın model oldugu için ayakta olması gibi.
Hayattan zevk almaya bakın,ve yaşadığını şu kısa zaman zarfında nihai sorunun cevabını bulmaya biraz daha bizi yaklaştırıcak konulara enerjimizi sarf edelim derim.

Alıntı koyim ingilizcesini çeviremedim üşendim ama biliyorsunuzdur diye tahmin ediyorum
Using a bicycle under ordinary conditions, one can travel about 25 times as far on a Calorie of food than on a Calorie of gasoline (by automobile). Unfortunately, it took perhaps 15 Calories of fuel to create that Calorie of food, so the bicycle is only about 5/3 as energy-efficient per person-mile of travel if one doesn't count the energy cost of the extra time it takes to travel by bicycle.

It takes about 15 times more mechanical energy to transport one by auto as compared to a bicycle. Even though automobile engines are at best about 50% more efficient than a human bicyclist pedalling, the bicyclist is typically about 2/3 more efficient than the auto engine in converting food/fuel into useful work, due to the failure of autos to fully utilize their higher efficiency. So considering only the mechanical and engine efficiencies (including the human "engine") the bicycle is about 25 times more energy-efficient. But the high fossil fuel energy cost of making food reduces the 25-times advantage to less than 2-times. Counting the energy cost of the additional time it takes to get somewhere by bicycle may result in the overall energy-efficiency of the bicycle being worse than the auto

Then there is the high energy cost of making and maintaining bicycles and autos with quantitative estimates still in the "to-do" state and the situation is complex since currently the bicycle energy is high due to very poor utilization of most bicycles purchased. This might make the above "less than 2-times" advantage of the bicycle go even lower (to roughly one ??). In other words, the bicycle may not save any energy at all ??

But a bicycle does save energy in many cases, since it limits the distance people can travel and some (or all) of the energy used for bicycling might be used anyway for the exercise needed for health. To make it many times more more energy efficient (before counting the energy cost of time) requires greatly reducing the energy required to create and transport food
Kısaca söylim biz insanlar bisikletlerin motoruyuz,ve her motor gibi bizimde enerji almamız lazım bunun içinde yemek yemeliyiz.yemeği oluşturmanında bir maliyeti var işte buda arabalarla bisikletleri neredeyse eşitliyor.Zaman faktörünüde için içine koydukmu denklem eşitleniyor.TAbi bu tamamen utopik bir yapı sonuçta şehirlerde yaşıyoruz ve arabalar trafikte kalıyorlar boşuna enerji harcıyorlar durdukları yerde ve zamandanda kazanmıyorlar burda avantaj bisiklette gibi görünsede çevresel faktörler arabalardan çıkan kurşundur zarttır zurttur bize sağlık sorunu olarak geri döner.
Amerikada ve italyada kaç bisikletçi gırtlak ve dudak kanserine yakalanıyor biliyormusunuz?Herşeyin artısı eksisi var ve sonuçta herşey eşitleniyor.
 
Konu kendi branşıma geldiği için yazmadan edemedim.Dünya'da verimlilik diye bir şey var.Verimlilik arttıkça tüketim azalır.Şöyle bir denklem yaparsak;

Giren ürün(enerji,hammadde...v.b.)=Çıkan ürün(iş,güç,yapı..v.b.)+Kullanılamayam bölüm,artık

Kullanılamayan bölüm,artık kısmı ne kadar azaltılsak o kadar çevreci olmuş oluruz.Giren ürün ile çıkan ürün eşit olduğu zaman %100 verimliliğe ulaşmış oluruz.%100 verimlilik,istenen ve bilim adamlarınca beyaz bilim denen olay.
Bir de insanların egosu için yapılan ve sanat diye ortaya atılan çalışmalar var ki,hepimizin kullandığı ve yakınımızda olan bazı şeyler.Kısaca örneklerle açıklayacağım.

Mesela örnek olarak altın madenlerini eleştiririz.Altını bir araç olarak kullanmak yerine takı ve para kaynağı olarak kullanırsak altın çıkarmak için şirketler kuyruğa dizilir ve Afrika'da insanlar köle gibi çalıştırıılmaya devam ederler.Altın takı kullanmam ve bu sektörü gelişmesini istemem.Afrika altın madeni işçilerinin belgeselini izlemenizi tavsiye ederim.Batı temelli komandit şirketlerin neler yaptığını görmüş olursunuz(İnsanların güzel görünme egosu).
Elektrik sektöründe iletken olarak kullanılsa herhangi bir madenden farkı kalmaz.Altın üretimini azaltmak için ise gelişmiş süper iletkenler yapılabilir.Süper iletkenler sayesinde %100 verimliliğe yaklaşılmış olur.
Makine bölümüne geçersek;
Otomobiller ile bisikletleri karşılaştıralım.İlk başta tasarımlarından başlıyalım.Bisikletlerin tasarımı çok az değişti.Bunun sebebi en iyi tasarımın kullanılmasıdır.En iyi tasarımı neden değiştiresiniz ki?
Otomobillerde ise devamlı tasarımlar değişir çünkü yapılan tasarımlar en iyiyi almak için değil sadece firmanın kendi reklamını yapabileceği şekilde yapılıyor.Sanat diyorlar bence egodan başka bir şey değil.Bir insanı taşımak çok kolayken günümüzde, neden pahalı,işçilik kalitesi az olan,karmaşık ve ağır bir aracı seçiyim ki?Mühendislikte tasarım ilkesi olarak en iyi yapılar her zaman basit ama çözüme odaklı olanlardır.Örnek:Bisiklet kadrosu 2 üçgenden oluşur.Üçgen yapı kuvvetlere karşı en dayanıklı yapıdır(Kuvvetin geliş yönüne bağlı).Bisikletin üçgen yapısı,mühendise çok hafif ama büyük yükler taşıyabilen(Kendi ağırlığının 150-300 kat fazla ağırlığa karşı dayanabilen kadrolar yapabilmeyi olanak tanır).Bir otomobil şasisine kendi ağırlığının 50 katını bile yükleseniz şasi bel vermeye başlayacak,kırılacak(sünek değilse) yada eğilecektir..Mesala yol bisikletleri lastikleri birim başına en yüksek mukavemeti sağlayan lastiklerdir.Mühendislik harikası diye geçer zaten.Kendi ağırlığının 600-700 katını bile taşıyabilecek güçtedir.Bu gibi örnekler mühendisliğin güzel noktaları.Uzatmadan bu yapıları üretmek bile başlı başına tez konusu.Bu yapıların üretimini de canlılara zarar vermeyen malzemelerden yapılabilir.Üretilemezse bile üretiminden ve kullanımdan kalan artıkları geri dönüştürme yapılır ya da canlılara zarar vermeden doğaya çürümüş halde bırakılır.İmkansız değil.Çalışmalara destek olunması lazım.
Otomobillerde ise insanları tüketime alıştırmak için gereksiz donanım ve tasarımlar yapılır.Dış tasarımlar aerodinamik yapıdan uzak(yeni yeni gelişiyor) bir şekilde yapılıyor.Firma için verimlilikten çok dış güzellik önemli.Müşterileri bilinçlendirmek yerine,tüketime yönelsinler diye daha fazla donanım ve estetiğe boğuyorlar.Farı şöyle,ızgarası şöyle böyle...v.b.
Günlük hayattan örnek:
Fiat Doblo marka arabamızın(Teorik 65 BG dizel motor) sakin rüzgarda, eğimsiz ve kaliteli bir yolda 130 km/s civarlarında hıza ulaşabiliyor.65 BG Güç=yaklaşık 49000 watt eder.Varna Diablo ise bu hıza sadece 400 watt civarı bir enerji ihtiyacı ile çıkıyor.49000/400=122,5.Şimdi doblo kullanan bir insan ile recumbent kullanan insan arasında; "hangisi çevreci?".Bir de varna diablo üretimi için daha az malzeme kullanılacaktır.Resmin hepsini görürsek bisiklet kullanmak her zaman iyidir.Otomobillerde bisikletin üretim kalitesini prensip edenece kadar bu iş böyle.(7th Annual L.A. Design Challange'de kıpırdanmalar var ümitliyim)
 
derşan sezer, Anlamadığım bir iki şey var. 2 insan düşün günde 10 kilometre yol giden. Biri bisikletli biri arabalı. Bisikletli giden, arabalı gidenden daha az su ve yemek tüketerek bile gayet sağlıklı bir şekilde yaşar. Sizin dediğiniz herşey birbirini dengeler tezinin açıklanmaya ihtiyacı var. Nerde, ne zaman dengeler? Bin yıl sonra 3 milyon ışık yılı ötede mi dengeliyor? Söylediğiniz şeyler çok spekülatif. Komünizm evrim ve doğanın yapısına uygun değil o yüzden yıkılmış, kapitalizm evrim ve doğanın yapısına uygun o yüzden devam ediyor demişsiniz. Bu dediğinizin hiçbir bilimsel karşılığı yok. Birincisi komünizm yıkılmadı, Sovyetlerin sosyalizm denemesi başarısız oldu. Senin mantığınla düşünseydik, herhangi bir şeyi deneyip başaramdığımızda onun yanlış, mantık dışı olduğunu çıkarmamız gerekirdi. Kaldı ki komünizm bu dünyaya henüz gelmedi. Evrimci mantıkla düşündüğünde herşeyin dengesini bulduğu yerdir zaten komünizm. Kapitalizm, aksine insan evriminde bir basamaktır, İnsanlık kapitalizmden aldığı bazı tecrübeleri aktaracaktır sonraki yıllara. Dediğiniz gibi Tanrı bizi götürmeyecek başka gezegenlere. Başka gezegenlere gitmek için sadece kar hırsıyla kurulmuş ya da kurulacak olan HES lere ihtiyacı yok bu memleketin. İhtiyacımızın olduğunu varsaysak bile, neden birileri cebini doldursun diye HES lerin kurulmasına izin vermeliyiz ki? Bütün kaynakların sahibinin halk olduğu bir durumda, kötü de olsa bazı gerekli şeyler yapılabilir. Mesela HES gibi. Ama doğayı neden iki üç tane dolar milyarderi yaratmak için harcayalım. Dediklerinize cevap olarak 1000 sayfa yazı bile yazılabilir gerçi. Şimdilik bu kadar.

Saygılar
 
Tamam insanda yemek yiyor ama insan vücudu otomobil motorunun yanında kg başına daha az enerji harcayacaktır.Daha verimli işleyecektir(Örnek:insanların eklem sürtünmesi seramik rulmanlardan 150 kat daha azdır).Vücut gereksiz enerji harcamaz,tasarruflu kullanır.İyi bir yarışçı günde ortalama 5000 kalori yaksa bu enerjiyi karşılayacak besin 3-4 kg'yu geçmez.3-4 kg besin üretmek zor bir şey değil hem de dönüşülebilir bir enerji kaynağı.İnsan yemek yiyecek,dışkısını yapacak ve dışkı yeniden tarımda kullanılacak.Karbon döngüsü işte.İnsanlar enerji harcasa da kullandığı bütün kaynaklar organik bileşikler ve geri dönecektir.
 
Derşan Bey,

Konunun özünü mesajınızda çok güzel anlatmışsınız aslında.Motorlu araçlardan kaynaklanan kirlilik kanser yapıyor.Trafikte olsun olmasın herkes bundan nasibini alıyor ( otomobildekiler de !).Bu başlığın konusu olan hes'leri ele alın.Enerji ihtiyacımız, enerjiyi bizim kadar kullanmayan Cide'lilerin (aslında bizim de) yaşam alanlarını bozuyor.Soru şu.Peki bizim enerji ihtiyacımızın aslında ne kadarı 'ihtiyaç'?
Bozcaada enerji ihtiyacını rüzgar değirmenleri ile karşılayıp,fazlasını anakaraya gönderiyor biliyor musunuz?Varsın avm'leri olmasın.

Zaman değerlendirmesini İstanbul'da yapınca,alıntı yaptığınız kaynaktaki verilere ulaşmak zor.Ben otomobil kullanıyorum.Araç bilgisayarım kısa mesafede(örneğin Kadıköy-Bostancı) 15-16 km ortalama hızla seyrettiğimi ve 100 km'de 10 lt benzin tükettiğimi söylüyor.Bisikletimde de bir km saati var.Ortalama süratim 17 - 18 km ( lapacı modunda geziyorum) Bisikletle Kadıköy-Bostancıyı yaparken tüketeceğim fazladan bir simit inanın benzinden daha ucuz her bakımdan.

Sözünü ettiğiniz ' tabiattaki herşeyin dengeleneceği' tezi doğru, ama bundan bizim payımıza düşen hiçte hoş değil.Dengelenirken çocuklarımız, torunlarımız hatta biz sellerle ,kuraklıkla ve açlıkla boğuşup telef olacağız.Bilginize

selamlar
 
Günaydın,bence üçümüz bu tartışmayı başka bir başlık altından devam edelim.Neden derseniz burada siz bir protesto eylemi yapmak istiyorsunuz,bense hernekadar konuyu direk etkilicek birşeylerden söz ediyor olsamda sizin protestonuz güme gitmesin.Çünkü tartıştıımız konu gerçekten çok detaylı bir konu.

Batur uygun bir yere bir başlık açsana dostum ordan tartışalım ben o uygun forum alanını bulamadımda :)
 
forumun ana sayfasının en altinda cafe forum var....
çok basit orda konu açmak....
ben açabilirim konuyu ...
şöyle yazabilirim ana başlık bisikletmi çevreci yoksa otomobilmi diye....
 
YAŞAM İÇİN DAYANIŞMA TURU

TUR 1: 18/12/2010 Cumartesi (Hava durumu: Bulutlu, 5 derece)
TUR 2: 25/12/2010 Cumartesi (Hava durumu: Bulutlu, 12 derece)

Buluşma: Sirkeci Tren Garı Önü
Güzergah: Galata Köprüsü üzerinden geçilip Kemeraltı Caddesinden gidilerek Karaköy'de şirketin bulunduğu Orya Han'ın (TDİ İst. Liman İşlt. Müd. karşısı) önündeki direniş alanına gidilecektir.
Buluşma saat: 10.00
Hareket saat: 10.15

Yolculuk orta tempo hızla (15-20 km) tahmini 15 dk sürecektir. Mesafe 3 Km. dir. Eylemde ne kadar durulacağı konusunda herkes özgürdür, duruma göre dönüş yolunda güzergahı birbirine uyanlar kendi turlarını düzenleyebilirler.

Basına ve bisiklet çevrelerine haber verilecektir. Bisiklet örgütleriyle ve basınla ilişkisi bulunanlar bu kurumları ayrıca haberdar edebilirlerse bizim için daha sevindirici olur.

Hafta içi bisikletli veya yayan ziyaret etmek isteyenler olursa diye şu bilgiyi vermekte fayda görüyorum. Oturma eylemi hafta içi saat 09.00-18.00 arasında, Cumartesi günleri 09.00-15.00 arasında yapılmakta. Pazar günleri şirket kapalı olduğundan bizde orada değiliz.

TELEFON: 0538 922 05 72

TUR SABAHI YAĞMUR VARSA TUR İPTAL!
KATILMAK İSTEYENLER BU MESAJDAN SONRA ALTTA LÜTFEN BELİRTSİNLER.

Bisikletliler Derneği, Pedal Sesi ve Barışa Pedal'a e-mail ile haber verilmiştir. Geri dönüşleri forumdan aktaracağım.
 
Derşan abi aslında bunun altında tartışmamız pek doğru değil ama yine de eklemek istedim. Güzel noktalara değinmişsin ancakşöyle bir durum var ki elektrikli ürünler vs. daha temiz enerjiden ziyade enerjinin bağımsız olarak kullanılabilmesini, üretilmesini sağlayabildikleri için önemliler. Tek etken çevre temizliği değil. Ürünün imalinde çevreye zarar veriliyor olması onun kötü olduğunu göstermez, ki ürün imal edildikten sonra tamamen temizdir.
Sevgiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Geri