Yamanın tutmaması/katlanması

doyle35

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2019
Başlık
0
Mesaj
19
Tepki
25
Yaş
46
Şehir
Tekirdağ
İsim
Gürsel
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Decathlonda satılan 700x25 ince iç lastikler için kullanabileceğimiz yama seti hangisidir?, link yollayabilirmisiniz, ben tek tip bi set görmüştüm içinde ufak ve büyük yama vardi.Verimli oluyor mu? Yol bisikletinden soğudum arkadaş ne dertmiş
Decathlonda satılan set kaliteli ancak içinden az ve karma ebatlarda çıkıyor yine de tavsiye ederim. Size tavsiyem lastik içine konulan patlak önleyici zırh almanız. Ben de bıkmıştım lastik tamirinden bu sayede kurtuldum. Zırh koruyucuyu taktığından beridir belki 500 km yol yatım ve lastiğim henüz patlamadı. Paylaşımlarıma bakarsanız bu konuda bazı deneyimlerimi bu sitede paylaşmıştım.
Zefal patlak önleyici şerit
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Başlık
35
Mesaj
1.563
Tepki
1.934
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sürün yazmıyor ilk resmini koyduğunuz ürün için. Kutusunda yazan kullanım tarifinde;
3. Madde de; ‘When the rubber solution dry, removing the foil of patch and stitch down repair area ‘ yazıyor. Yani tamir bölgesinin kuruduğunda yamayı açıp yapıştırın yazıyor.
Hocam bende öyle biliyordum ama bazı arkadaşlar yamayada yapıştırıcıyı sürün garanti olur demişlerdi. Kimisi yamayı yaptıktan sonra iyice kurutmadan takmayın diyor, kimi satıcıda yapuştırdıktan sonra hemen tekere takın ki basınç eşit dağılsın diyor. Bana kalırsa ince lastiklerde yama iyi tutmuyor çünkü yüzey küçük olynca tam oturmayabiliyor,diğer yandan ciddi basınca maruz kalıyor. 110-120psi lık. Bize gene iç lastik alma yolu gözüktü,buna güvenerek yola çıkılmaz...
 

Çağdaş78

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.538
Tepki
2.820
Yaş
41
Şehir
İZMİR
İsim
Çağdaş
Bazen parayı bir seferde vererek daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.
Tavsiyem;
Sağlam bir dış lastik .
Tur sirasinda saglam ic lastik ile degisimi.
Daha sakin kafayla daha temiz bir işçilik uygulayabileceğimiz evde yama yapma.

Sağlıcakla pedallayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: redcat1.6slx

Devilsbutcher

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2018
Başlık
1
Mesaj
242
Tepki
177
Yaş
29
Şehir
Ankara
İsim
Tuncay
Bisiklet
Carraro
Bende zefal yama yaptım. Pompa ile 35-40 psi arası hava bastım sorun yok ama benzinlikte 75-80 psi (700*35c) basınca yama atıyor. Yüksek psi de dayanmıyor. İki üç kere denedim olmadı. Yeni iç lastik taktım. Bakalım zaten 1700 km de ilk defa patladı ve ilk yama deneyimimdi. Bir daha patlarsa daha dikkatli yama yapacağım yine olmazsa artık yapacak bir şey yok.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Başlık
35
Mesaj
1.563
Tepki
1.934
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sürün yazmıyor ilk resmini koyduğunuz ürün için. Kutusunda yazan kullanım tarifinde;
3. Madde de; ‘When the rubber solution dry, removing the foil of patch and stitch down repair area ‘ yazıyor. Yani tamir bölgesinin kuruduğunda yamayı açıp yapıştırın yazıyor.
Hocam yamayada yapıştırı sürmenin ne sakıncası olabilir ki? Sonuçta zaten temas edeceği yüzeyde bu yapıştırı yamayla bütünleşecek. Yamanın tutmamasındaki temel sıkıntı o siyah halkanın kenarlarındaki turuncu kısımların düzgün yapışmamasından kaynaklanıyor. İnce iç lastiklerde düzgün yapıştırmak biraz zor. Kalın iç lastiklede denedim onda sıkıntı olmuyordu. Burada sormak istediğim noktalar:
1) Yapıştırıcı sürdükten sonra bir süre kurumasını beklemeli miyiz yoksa direk yamayı dayayıp işlemi bitirmeli miyiz? (Kimisinde dediğin gibi kurumasını bekleyin yazıyor kimisinde yazmıyor)
2)Yamayı yaptık diyelim, direk kullanıma mı alalım yoksa bir kenarda 1-2 gün bırakmak mı lazım? (yolda patlamalarda zaten yedek lastik


Çağdaş78
Hocam hem kelverlı(seviye 4) hemde koruyucu iç şeritli lastik kullandım ve kullanıyorum ama patlayacağı tutunca patlıyor. Hani öyle çivinin veya cam kırıntısının üzerinden geçmede değilde zımba teli gibi ince kanca uclarında bu duruma rastladım. İstavrit tutuğumuz kancanların uclarının çektiksiz olanını düşünün. Onun gibi yapılardan yine patlıyor.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Çağdaş78

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.209
Tepki
32.692
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Birkaç farklı yama denedim, en beğendiğim Decathlonunkiydi. Zefalin yamaları çok sert, esnekliği az.

yam.jpg

Zımparalamayı iyi yapmak lazım, mermer gibi olmalı yamanın yapışacağı yer. Zımparalamadan çıkan tozu iyi silmek lazım, tertemiz yapmak lazım. Yapıştırıcı kalitesi önemli değil, hepsi aynı. Lastiğe sürüyorum 1 dakika bekliyorum hafif kuruması lazım yapıştırıcının. Yamayı yapıştırınca çook iyi bastırmak birkaç dakika bunu korumak lazım. Bastırma işlemini lastiği dümdüz yatırarak yapıyorum ama sonlara doğru lastiği esneterek de bastırıyorum. Çünkü lastik janta takıldığında düz durmuyor, kıvrılıyor sonuçta. Yamayı olabildiğince bastırıp ezerek lastikle bütünleşmesini sağlamak gerekiyor. Merdane gibi bir şeyle ezince mükemmel sonuç elde ediliyor (evdeyseniz tabi :D)
 

Ceyhun Özkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2012
Başlık
28
Mesaj
867
Tepki
1.099
Yaş
25
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006 Bu sıcak yama 18-25 ölçülerindeki yol iç lastiğine rahatça uygulanabiliyor mu?Yama yapılacak alan genişliği malum, Youtube'da birkaç tane video izledim.Mengene ve lastik arasına koyulan yama boyutu büyük gibi geldi.Videolarda MTB lastiği kullanıyorlardı, onda rahatça oturuyor.
 

Cuneyt Erkman

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Temmuz 2012
Başlık
4
Mesaj
522
Tepki
746
Şehir
Ege Bölgesi
Bisiklet
Salcano
sıcak yamayı maket bıcagıyla kesip kucultup uygulayabiliyorum fakat sıcak yama sıcak ve rutubeli agustosta su koyabiliyor . geçenlerde forumda bir üyenin önerdiği sistem eskimiş iç lastiği sibop hizasından yararak sibobu çıkarıp lastik önleyici şerit olarak kullanıyorum 5km de sabit patlayan bitik dış lastik 60km yi geçti sorunsuz gidiyor lastik 2ye yarılana kadar gidermi bilmiyorum lastiğin basıncı düşük yüksek basınçta ne olur bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa

MertV

Üye
Kayıt
23 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
13
Tepki
3
Yaş
24
Şehir
istanbul
İsim
mert
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@eSEOZdee bence aldığınız iç lastiği değiştirin, Decathlon'un iç lastikleri beş para etmez..
 

air28-3

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2015
Başlık
2
Mesaj
1.020
Tepki
5.265
Yaş
36
Şehir
Kayseri
İsim
Ersin
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
-Skynet-

Yüzeyi iyice zımparalayın, patlak olan yüzeye solüsyonu sürün (yamaya sürmenize lüzum yok.) biraz bekleyin ve yamayı yapıştırın. Patlak olan yerden kenarlara doğru baş parmaklarınızla birkaç dakika hafif güç uygulayarak bastırın. Biraz hava basarak iç lastiğin dış lastik ile janta rahat yerleşmesini sağlayın. Lastiğin gerildiği kısımları levye ile çok zorlamayın ; havayı indirerek el yordamıyla dışarda kalan kısımları janta oturtun ve havayı basın. İşlem tamamdır.
 

Pawcraft

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2018
Başlık
2
Mesaj
315
Tepki
427
Şehir
Istanbul
yama kare gibidir daha geniş lastiklere de kullanılıyor. yol bisikleti lastiği için yamayı ikiye kesip dikdörtgen haline getiriyoruz.
 

Erhan1

Daimi Üye
Kayıt
3 Ocak 2006
Başlık
53
Mesaj
279
Tepki
108
Şehir
izmir
Bisiklet
Cannondale
Selam, yolda yedek taşımak ve yama işlemini mümkün olduğunca evde yapmak daha verimli olur.Benim çoğun kullandığım yöntemde öncelikle iç lastiğin yamanacak bölgesini temizlemek ,dişli bir zımparayla çaprazlama zımparalamak ve kuru olduğundan emin olmak gerekir.
Ardından en azından ucuzluk pazarlarında bulunabilen klasik yama takımı ve Bally veya Derby olarak bilinen yapıştırıcıyı kullanabiliriz.Tabi ki isteyen daha kaliteli yama takımı ve yapıştırıcı kullanabilir ,ben içinden çıkan yapıştırıcıdan daha çok verim aldığımdan bunu öneriyorum.Delik ya da kesiğin durumuna göre yuvarlak veya dikdörtgen yama kullanılabilir ,dikdörtgen tip kullanılacaksa uzun kısmın lastik hattı boyunca yerleştirilmesi daha iyidir.
Yapıştırıcı lastiğe ve yamaya düzgün bir yüzey oluşturacak şekilde bir veya iki kerede yayarak çok kalın olmayan bir katman şeklinde sürülür ve en az 15 -20 dakika bekleyip ortalayarak bir seferde sıkıca bastırılır.Lastiğe yapıştırıcı sürerken hafifçe şişkin olmasını yamayı daha düzgün yerleştirmek açısından öneriyorum.Ardından plastik çekiçle hafifçe sıkıştırabilir veya düzgün iki ahşap plaka arasında mengeneyle sıkıştırabilirsiniz.Takmadan önce biraz daha şişirip bekleyerek sorun olup olmadığına bakılabilir.
Buna ek olarak yama öncesi 10cc şırıngaya top patlak tamiri sıvısı çekip (delik üstünden ya da yakın kısmına) lastik içine ekleyerek de yama işlemini sağlamlaştırılabileceğini deneyimledim.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Başlık
56
Mesaj
2.934
Tepki
8.031
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
ben yaklaşık 30 yıldır lastik yamıyorum ve tutmadığını hiç görmedim. hatta yüksek basınçla kullandığım lastiklerde bile zaman zaman iç lastik başına 6-7 yamalı lastik kullandığım oldu. hiç sorun yaşamadım. hala lastiklerim hep yamalıdır ve çok uzun zamandır iç lastiğe para vermedim.

deliğin olduğu kısmı zımparalamaya çok gerek yok, çünkü zımpara olayı bir şehir efsanesidir, ben hiç zımparalamadan yapıyorum, lastiğin üzerindeki o ince çizgiyi hissetmem lazım. bir nevi ten uyumu bizimkisi.
yapıştırıcıyı çok bol sürmüyorum, bol yapıştırıcı sürmek demek hiçbir zaman daha iyi yapışacağı anlamına gelmiyor. hatta yapıştırıcıyı sürerken cimri davranmak bile gerekiyor, az sonra sebebini açıklayacağım.
yapıştırıcıyı lastiğe sürüp yamayı elimize alıyoruz ve yapıştırıcıya üflemeye başlıyoruz. oksijenle temas ettikçe beyazlamaya, donmaya başlıyor. hayır, henüz harekete geçmiyoruz. bekliyoruz. daha da üflüyoruz, artık bulamaç kıvamını da geçiyor, yine üflüyoruz.
sonra elimizle hafifle yokluyoruz, donmayı hissettiğimizde artık harekete geçiyoruz. yamayı düzgün bir şekilde üzerine koyuyoruz ve bırakıyoruz. bastırmıyoruz. çünkü bastırınca kayacak sağa sola. o şekilde birkaç dakika bekliyoruz, üflemeye devam ediyoruz.
cimri davranmazsak kurumaz arkadaşlar. az yapıştırıcı daha hızlı kurur.
bir süre sonra yamayı bastırıyoruz ve yapışıp kalıyor ilgili ortama. sonra çok hareket ettirmeden, yamanın kenarlarına açıkta kalan boşluklara da yapıştırıcıyı hafifçe dokunduruyoruz ve elimizle boşlukları kapatmak suretiyle birkaç dakika parmaklarımızla bastırıyoruz ve akabinde artık kurumaya bırakıyoruz. artık taş gibi sorunsuz lastiğimiz var.


lastiği patlayan ama yamalı lastik kullanmak istemeyen zengin arkadaşlarım var, onlar lastikleri patladığında iç lastiklerini bana verirler, ben de yama yapıp ihtiyacı olan fakir arkadaşlarıma dağıtırım. bir nevi modern zaman robin hood'u oldum bu sayede. sherwood ormanında tur organize ettim, kask pompa mecburi, bir de -18 için veliden izin kağıdı..
 
Son düzenleme:

Burak B.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ekim 2013
Başlık
2
Mesaj
115
Tepki
211
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Burak
Bisiklet
Giant
Tutmayan yama yoktur, sabırsız bisikletçi vardır :D Yedek lastik taşımak ve patlak lastiği evde sakince yamamak daha iyi sonuç verir. Patlak yüzey zımpara ile matlaşana kadar zımparalanır, yapıştırıcı sürülür. 3-5dakika bekledikten sonra yama yapıştırılır ve İkeadan aldıgım poset agız kilitleri ile yamayı sıkıca sabitlemek. 10-15dk bekleyin ve görün :) 120psi şişirip yola devam ediyorum. 6-7 yamalı lastiklerim var ama bi yerden sonra jant ile lastik arasındaki boşluktan patlak vermeye başlıyor. Yani kısacası çürüyor, iç lastiği max 2000km kullanabildim sürekli 110-120 psi arasında. Yüksek basınç iç lastiği daha çabuk eskitir malesef. Sürekli iç kısmından (jant tarafı) patladıgı görüyorsun o zaman içç lastik bitmiş demektir, yamasan bile başla yerde patlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve yenhesa

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Başlık
56
Mesaj
2.934
Tepki
8.031
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tutmayan yama yoktur, sabırsız bisikletçi vardır
kesinlikle haklısınız, bir önceki mesajımda bu konuya değinmiştim, avını bekleyen bir vahşi hayvan gibi son ana kadar sakinliği korumak lazım. tutkalı sürüp yamayı koyup iki dakika sonra hava basmaya kalkanlar avlanacaklar elbette. doğal selleksiyona kurban gidecekler ve genlerini sonraki nesillere aktaramayacaklar.
aslında evrim teoirisi de tam olarak bunu anlatır. "akıllı veya zeki olanlar değil, sadece ortama uyum sağlayabilenler nesillerini devam ettirebileceklerdir" der.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B. ve Atasoy

meteor

Üye
Kayıt
7 Ekim 2016
Başlık
1
Mesaj
49
Tepki
31
Şehir
İzmir
Bisiklet
Carraro
Arkadaşlar bende çok yama denedim hiç birinde tam tutmamıştı ama son 2 seferdir yamayı yapıştırdıktan sonra ağır bir nesnenin altına koyuyorum 1 2 saat falan kafama göre bu koltuk ayağı altı olur masa ayağı altı olur farketmez 2 dir tuttu yamalarım. Birde o şekilde deneyin isterseniz. Elle yapıştırmayı denediğim hiç bir yamam tutmadı.
 

MakRo

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2015
Başlık
4
Mesaj
1.121
Tepki
3.330
Yaş
27
Şehir
Denizli / Manisa (iş)
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-
Tura çıktığımda 2 tane yedek iç lastik alıyorum.Patlak lastikleri biriktiriyorum.Sonra da sıcak yama yapıyorum,temiz iş.:harika:
Bende sıcak yamaya doğru kayıyorum. Hatta yengem pişkin diye yama üreten bir yerde çalışıyordu çocuklukta bolca kullanmıştık 99 model bmx lastiğinde Yanımda her sürüşte yedek lastiğim olur.
Geçen izinde Denizlideyken Bir tanesi tam sibop yanından patlayınca sıfır iç lastiği taktım bir tanede önceden solüsyonsuz sadece yapıştırılan yamalardan vardı onun ile yamaladığım lastik vardı 2 km sonra sıfırı da patlatınca onu taktım yüksek havayı görünce kendisini saldı gitti, dağın başında kaldım. Hatta evde yama yaptığımda yapışıp iyice tutsun diye kanepenin ayağını üzerine koyuyorum gece boyunca duruyor ama biraz şişirince salıyor yine. MTB'de n11den aldığım bu kırmızı tip yuvarlak yamalardan vardı. Kendi yapıştırıcısı bitince 502 ile yapıştırıyordum.O 502'li ve sıcak yamalı iç lastikte 12 taneye kadar çok rahat kullandığımı biliyorum.

Şimdilik arayıştayım iç lastiği onarma konusunda. Hatta aklıma şu aliexpresste satılan dolma lastikler dahi geldi. 1 tane yanıma alıp acil durumda janta geçirip en azından varacağım noktaya götürmesi için.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006

yenhesa

Aktif Üye
Kayıt
10 Şubat 2019
Başlık
0
Mesaj
128
Tepki
143
Yaş
29
Şehir
adana
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Diğer
Decathlonda satılan 700x25 ince iç lastikler için kullanabileceğimiz yama seti hangisidir?, link yollayabilirmisiniz, ben tek tip bi set görmüştüm içinde ufak ve büyük yama vardi.Verimli oluyor mu? Yol bisikletinden soğudum arkadaş ne dertmiş
Ben de aynı iç lastikleri kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki kimi iç lastik adi oluyor paketten pakete göre değişiyor. 3 kez filan 100 psi üstündeki basınca dayanamadı patladı ve direkt çöp oldular çünkü patlak çok genişti.

Yine decathlon yama kullanıyorum. Büyük küçük arasında fark yok. Büyük olanda daha fazla yama var galiba ve levyesi varsı içinde yanlış hatırlamıyorsam. Sürekli indirime giriyorlar zaten uzun bir süredir.

Ben de yama tutturamamıştım başlarda sıcak yama seti filan almayı düşündüm ama sonradan bazı püflerle hallodu. Moral bozmayın, olur böylr dönemler gelir geçer.

Arkadaşlar çok değerli şeyker yazmış yukarıda. Yinelemek gerekirse. İyice kurusun sürdüğünüz solüsyon. Solüsyonu yama boyutunda turuncu çizgileri de içine alacak şekilde sürün. Lastiği kontrol edin iyice beklerken yapışmasını.
Şu sıralar çok delinen bir dış lastiğim var. Patlak önleyici sıvı ve veya koruma bandı düşünüyorum ben de.
 

hamlet2006

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Kasım 2017
Başlık
22
Mesaj
3.914
Tepki
18.599
Yaş
37
Şehir
İZMİR
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hamlet2006 Bu sıcak yama 18-25 ölçülerindeki yol iç lastiğine rahatça uygulanabiliyor mu?Yama yapılacak alan genişliği malum, Youtube'da birkaç tane video izledim.Mengene ve lastik arasına koyulan yama boyutu büyük gibi geldi.Videolarda MTB lastiği kullanıyorlardı, onda rahatça oturuyor.
700x18-28 iç lastik kullanıyorum,sıkıntı olmuyor.
 
Yukarı Alt