Scudo Sports

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

Giresun'da yol bisikleti ile hergün en az 30 km yol yapıcam.Schwalbe Lugano 700x23 yol lastikleri takılı.
Bu lastikler beni birazda olsa kurtarır mı?
Uzun kollu formam ve uzun taytım var maalesef formam pek iş yapmıyor termal içlik almayı düşünüyorum. Üstüne decathlondaki normal yağmurluklardan(50Tl civarı )almayı düşünüyorum. Beni birazda olsa kurtarır mı?
Spd üstüne alabileceğim Türkiye'de ki kılıfların ortalama değeri ne olmalı ne önerirsiniz?
Bizim buralarda rüzgar çok olduğu için soğuk daha da artıyor, bu yüzden beni sıcak tutucak başka fikirleriniz varmı ve son sorum da
Taytın altına termal içlik ya da normal bir tayt giysem sıcak tutacak ne olur?
Şimdiden teşekkürler
 
Scudo
Decathlondan yağmurluk aldım çok güzel sauna etkisi yaratıyor ama. Sonra formalarım var işte içime giyebileceğim . Birde standart turcu pantolonu var onu kullanıyorum .

Bir adet çamurluk seti aldım ne iğrenç bir settir. Önerilerinizi bekliyorum boşa 70 tl vermişim . 28 sedona 300 için çamurluk önerirseniz memnun olurum.

Birde kışın bisiklet kullanmak harika sabırsızlıkla bekliyorum. . .

Tekerinize taş değmesin.

İyi forumlar.
 
@AnılDemir41 tabii anıl da durur mu patlattı espiriyi... Ondan sonra gül Allah gül...
 
Bisikletçi adam uysal olur gülünç olur herşey teknik tecrübe de bitmiyor. Kavga edecekseniz Tartışma konusunda açın bi konu yiyin birbirinizi :) ben bu konuyu teknik bilgilerimizi birbirimize açalım diye paylaştım birbirimizi provake edelim ya da birbirimize surat yapalım diye değil
 
@anti panik

Progressive grooving rate with more grooves at the shoulders for excellent grip on wet and greasy surfaces.

Michelin bu işi bilmiyor ..gereksiz yere bir sürü yiv (grooves) Koymuş.:D:D

Bunlar ıslak ve kaygan yolda mükemnel tutunma sağlıyormuş.:p:p:islik::islik:

@AnılDemir41
Hocam Ozan K. Gene bir nebze konuşulur arkadaşımız.
Bu başlık yüzünden forumda ilk kez iki forumdaşı engelleme listeme ekledim.
Ben bilirim bu böyledir..at gözlüğü yaklaşımı..:)
Böyle olmamalı bence

Herkese saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: AnılDemir41
Ben de ilk başlarda bisiklet lastiği sırtındaki bu desenlerin araba lastiklerinde olduğu gibi su tahliyesine yaradığını sanırdım. Öyle bir fonksiyonu olmadığını bisikletforumda öğrendim.
Forumda ki tartışmalar çok verimli olmasa da arada bir şeyler öğrenmek mümkün oluyor. Aynı konuların bir sonuca bağlanamadan tekrar tekrar tartışılması, Neyin savunulduğunun anlaşılamaması da az raslanan bir durumlardan değil maalesef.
 
Kendi deneyimlerime göre, az yağmış yağmurda çok dikkatli olunmalı. Geçen hafta yerlerin nemli olduğu, çiselemiş yağmurlu asfaltta, viraja hızlı girmem sonucu asfalt ile selamlaştım. Lastiklerim Schwalbe M+ 700x38C ve 60 psi olmasına rağmen düştüm, iyi kötü kurtuldum. Siz aman dikkatli olun (bkz:swh)
 
Mtb ci olarak bende geleyim dedim, gerçi apaci tarzına daha yakınım şu sıralar :cool: sebebi kış kullanımı için, iş yeri takım elbise yanımda sırt çantası, arkada heybe çanta, çantalarda kıyafet yedek yağmurluk +2lt su 1,5lt sıcak su, kuşburnu, adaçayı, şeker, ayakkabı boyası fazladan pil vs vs vs, çok şey var konuyu uzatmıyayım. :okyrm:

İlk başta mtb ile ne yapacağız, tabiyki şehirde şehir bisikletlileri tıbki arabaları solladığımız gibi kaldırımlardan devam edip sollayıp, arada sırada asfaltta cennetmiş diyip turluyacağız. ;)

Mtb de dişli lastik varsa, asfalt ağırlıklı kullanıcaksak kanallı lastiğe geçiş yapacağız, bizim işimiz mtb, her ne kadar asfaltta uzun süre gitsekte, mtp dişli lastiğiniz dişleri refleks anlarında bizim tepkilerimize karşılık veremiyecektir. Peki neden yağmur kanallı, tüm aklınıza gelecek su birikintileri bizim için "0" problem olmalı, bizi şehirde mtp yapan bu :D Öte yandan lastik basınçlarımızı öyle inç hesabıyla, yok efendim çetvelle filan ayarlamıyoruz, su lastik üzerinde az bir kir bırakacak, yere tam değen kısım temiz kalacak, bu tam temiz kalan kısım lastik tabanının onda sekizi olacak. Peki neden bu şekilde? Çünkü mtb deyiz o_O asfalt, kaldırım, görme engelli şeritleri, yağmur kanalları, çukurlar, lağım kapakları, mazgallar, çamur bize dert olmaktan çıkmalı, bunun içinde tutunma oranını arttırıyoruz. Yokuşlarda patiyide önleyecektir;) Yaz sezonu bitti, öyle lastiğe maksimum basınç basıp, 26" lastiği 29" ayarına yaklaştırmak yok, kayarsınız, düşerşiniz, kol bacak kırılabilir;)

Çamurluk şart, ancak çamur çamurluğu değil, dede bisikletlerindeki gibi tam kapatan çamurluklar olmalı.

Yağmurluk, alt ve üst ve birde üst yedek olmalı, üst yedek yırtılma durumunda kullanmak için. Çok soğuksa su geçirmeyen baş kısmı korumalıkları olmalı, fakat motorcuların kullandıklarından uzak durun, onlar terlemiyoro_O

İşik çok önemli, bu kısım mtb yi aşan ve tüm bisikletler için önemli. Özellikle taşıtlar yağış sırasında sizin reflektörlerinizi hiç görmeyebilir. Çakarlı pilli veya bataryalı hem ön hem arka için, en az (bisikletinizi bir yere sabitleyip, kendiniz kontrol edin) 50 metreden farkedilebilmeli. :harika:

Zincirinizi sık sık kontrol edin.

Çift amasörlü kadro kullanıyorsanız, kömürlüğe kitleme vakti gelmiştir, "V" veya "C" tipi fren varsa aynı kaide geçerli, kol bacak olarak yedek parçamız yok ve aylar içinde kaynak oluyor, aksiyona değmez:srnsml: balata frense, hidrolik hiç değinmeye gerek yok, mekanik ise baskıyı hafif arttırıyoruz ve sık sık kontrol ediyoruz, alet çantamız hep yanımızda olmalı.

Fırtına tipi bir yağmur var ise, aksiyona gerek yok, o gün için bisiklet izinli ya da yolda yakalandıysanız, yeni arkadaşınızın elinden tutup bisikletle birlikte aşırı yağış bitene kadar, kaldırımdan yürüyoruz :uzgnm:

Mtb nin durumu şudur, bakarsan bağ, bakmazsan apaçi olur, bu yüzden kışın bu bisikletlerin tık sesini duyduğunuz pedal, aynakol, zincir, yani tüm bakımlarını sık sık kontrol etmek ve yapmak gerekiyor.
Tabi bunların hepsi benim düşüncelerim :) eksik yanlış veya fazla olabilir.
 
@AnılDemir41 yağmurlu havalarda orman sürüşü yapıyorsanız (ki bence bisiklet keyfinin top noktası) michelin mud tavsiye ederim. Arkadaşlarınız elde tırmanırken siz yanlarından pedallayarak geçebilirsiniz :)
 
Yol bisikleti mi kullanıyorsunuz? Cevabınız evetse herşeyi 5 kat daha dikkatli yapıyoruz. Sıcak havadaki gibi lastiğim iyi deyip bisikletle yatmıyoruz virajlarda
 
Bisikleti okula gidip gelirken kullanacağım. Okulun önündeki bisiklet park yerlerine park edeceğim. Yağmur yağıyorken bisikleti nasıl koruyabilirim bundan. Hemen bir problem oluşturmasa da zamanla kötü sonuçlar olabilir diye düşünüyorum haksız mıyım?
 
lastiklerin bence pek önemi yok. bende bisiklete takılabilen en kalın lastikler var ve 29 inç, dağ bisikleti ve lastik basınçları 35 psi civarı. 1500 kilometre kuru zeminde sürdüm hiç düşmedim. 100 kilometredir toplam ıslak zemin sürüşüm, 6-7 kez düştüm.

tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim; düşmemek için yoldaki en ufak zemin bozukluklarına (küçük çukurlar falan değil) şeritler, çizgiler, çizgi halinde asfalt bozuklukları, yeni asfalt-eski asfaltın tam birleşim yeri gibi yerlerde dikkat edin. kaldırımdaysanız da görüşü kısıtlı olan insanlar için yapılan sarı plastik şeritlerden uzak durun. lastik bu tarz yerlerde hemen kaptırıyor, tırrrrt diye bir ses, arkadan kayma ve yerdesiniz. kurtarmak da çok riskli ve zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
@efeozata

Geçen gün sahildeyim, önceki akşam yağış olmuş yerler ıslak, dönüş yolu artık, yorgunum. Bir yer vardı yolun sağı solu göl olmuştu, ortada sarı şerit bana sırıtıyordu. Oradan gideyim dedim. Öyle kayıyordu ki girdiğime pişman oldum, çıkamıyorum da çıksam kesin düşerim. Yorgun yorgun düşmemem mucizeydi. (lastikler 30mm)
 
Bana da Ankara tandoğandan TCDD Gar'a giderken battı çıktı var ve hemen yanında yayalar için 50m lik köprüaltı bir yer var çıkışında hafif bir merdiven yanında sarı zeminden var. Yağmurluydu kayganlaşmış iyive ritchey 1.4 lastikle girdim farketmeden çok kötü düşüyordum ucuz kurttuldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj
@deadlistcach
Ben yağmurda pek kullanmıyorum şahsen:harika: Ama denk gelirse mecbur gidiyorum:)

@AnılDemir41 Ben Bontrager öneririm yağmur için
Yeni yağmur başladıında ıslak mermerde kullandım(daha mermerin üzeri yıkanmamışken) kesinlikle kaymıyor lastik.
(Bontrager LT3 kullanıyorum):harika::harika:
 
Yağmurda bisiklet sürmesi baya zevkli oluyor. Kalin lastiklerle çıkıyorum şuana kadar bir kaza yaşamadim. Dediğim gibi epey keyifli oluyor benim için.
 
23C lastikle yağmurda 15 git 15 gel şeklinde 30km yaptım. Lastik konusu bence önemli. 20liralık dış lastikle kuru yolda bile durup dururken düştüğümü bilirim. Fakat kaliteli bi lastikle yağmurda dahi güvenli sürüş olabilir. Tabii ki hızınız, viraj alırken ki bisikleti yatırmanız bile çok önemli.
 
@Msah1n bisiklet brandaları satılıyor, onlara bakabilirsiniz. Sorun oluşturabilir, göbeklerdeki ve zincirdeki yağı akıtıyor ve açıkta kalan metal parçalar çok paslanıyor.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Msah1n
Geri