Mtb ci olarak bende geleyim dedim, gerçi apaci tarzına daha yakınım şu sıralar

sebebi kış kullanımı için, iş yeri takım elbise yanımda sırt çantası, arkada heybe çanta, çantalarda kıyafet yedek yağmurluk +2lt su 1,5lt sıcak su, kuşburnu, adaçayı, şeker, ayakkabı boyası fazladan pil vs vs vs, çok şey var konuyu uzatmıyayım.
İlk başta mtb ile ne yapacağız, tabiyki şehirde şehir bisikletlileri tıbki arabaları solladığımız gibi kaldırımlardan devam edip sollayıp, arada sırada asfaltta cennetmiş diyip turluyacağız.
Mtb de dişli lastik varsa, asfalt ağırlıklı kullanıcaksak kanallı lastiğe geçiş yapacağız, bizim işimiz mtb, her ne kadar asfaltta uzun süre gitsekte, mtp dişli lastiğiniz dişleri refleks anlarında bizim tepkilerimize karşılık veremiyecektir. Peki neden yağmur kanallı, tüm aklınıza gelecek su birikintileri bizim için "0" problem olmalı, bizi şehirde mtp yapan bu

Öte yandan lastik basınçlarımızı öyle inç hesabıyla, yok efendim çetvelle filan ayarlamıyoruz, su lastik üzerinde az bir kir bırakacak, yere tam değen kısım temiz kalacak, bu tam temiz kalan kısım lastik tabanının onda sekizi olacak. Peki neden bu şekilde? Çünkü mtb deyiz

asfalt, kaldırım, görme engelli şeritleri, yağmur kanalları, çukurlar, lağım kapakları, mazgallar, çamur bize dert olmaktan çıkmalı, bunun içinde tutunma oranını arttırıyoruz. Yokuşlarda patiyide önleyecektir

Yaz sezonu bitti, öyle lastiğe maksimum basınç basıp, 26" lastiği 29" ayarına yaklaştırmak yok, kayarsınız, düşerşiniz, kol bacak kırılabilir
Çamurluk şart, ancak çamur çamurluğu değil, dede bisikletlerindeki gibi tam kapatan çamurluklar olmalı.
Yağmurluk, alt ve üst ve birde üst yedek olmalı, üst yedek yırtılma durumunda kullanmak için. Çok soğuksa su geçirmeyen baş kısmı korumalıkları olmalı, fakat motorcuların kullandıklarından uzak durun, onlar terlemiyor
İşik çok önemli, bu kısım mtb yi aşan ve tüm bisikletler için önemli. Özellikle taşıtlar yağış sırasında sizin reflektörlerinizi hiç görmeyebilir. Çakarlı pilli veya bataryalı hem ön hem arka için, en az (bisikletinizi bir yere sabitleyip, kendiniz kontrol edin) 50 metreden farkedilebilmeli.
Zincirinizi sık sık kontrol edin.
Çift amasörlü kadro kullanıyorsanız, kömürlüğe kitleme vakti gelmiştir, "V" veya "C" tipi fren varsa aynı kaide geçerli, kol bacak olarak yedek parçamız yok ve aylar içinde kaynak oluyor, aksiyona değmez

balata frense, hidrolik hiç değinmeye gerek yok, mekanik ise baskıyı hafif arttırıyoruz ve sık sık kontrol ediyoruz, alet çantamız hep yanımızda olmalı.
Fırtına tipi bir yağmur var ise, aksiyona gerek yok, o gün için bisiklet izinli ya da yolda yakalandıysanız, yeni arkadaşınızın elinden tutup bisikletle birlikte aşırı yağış bitene kadar, kaldırımdan yürüyoruz
Mtb nin durumu şudur, bakarsan bağ, bakmazsan apaçi olur, bu yüzden kışın bu bisikletlerin tık sesini duyduğunuz pedal, aynakol, zincir, yani tüm bakımlarını sık sık kontrol etmek ve yapmak gerekiyor.
Tabi bunların hepsi benim düşüncelerim

eksik yanlış veya fazla olabilir.