Scudo Sports

Wiggle

Skynet Türkiye bacağı Solmaz Nakliyat ile ilgili ilginç birşey paylaşayım. Wiggle gönderimi dün teslim aldım. Toplam teslim süresi atılan mailer, gümrük bedellerinin ödenmesi vs ile birlikte 14 günü buldu. SkyNet' ten gelen kargoyu gümrüktek çekip MNG kargo ile bana yollarken Solmaz adresteki cadde adını alıcı adı olarak girmiş. Ahmet Demir caddesini, Alıcı: Ahmet Demir olarak girmiş. Benim adım hiç geçmiyor. Neyse ki bu etiketi Wiggle etiketinin üstüne değil de başka bir yere yapıştırmış. kargocu ikaz etti. "Abi isimle takip etmeye çalışsan bulamazdın. Alıcı adı diye cadde adını yazmışlar, eski etiketin üstüne etiket yapıştırılsaydı paketi teslim edemezdik" dedi. O an farkettim. Çok komik hata. Ancak paketin size ulaşmasında sorun çıkarabilir.
Birde kargo takip numarasını, dekontu gönderdikten sonra paylaşsalar iyi olacak, illa tekrar mail atıp istemek gerekiyor. Şahsen ben bir daha wiggle dan takipli kargo ile gönderim yaptırmam. Aynı gün sipariş ettiğim takipsiz kargo elime geçeli 2 gün oldu, daha solmaz gönderecek ürünü😡
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop ve sccetin
Scudo
Evet, eksik gelen ürün, tekrar gönderim, mükerrer vergi alımı ve iadesi hakkındaki süreç sonuçlandı. Bilgi vermesi açısından adım adım süreci paylaşıyorum:

- Bir jant seti ve trainer almıştım. Skynet (Solmaz Nakliyat) aracılığıyla geldi. Klasik e-posta geldi; ikisinin de vergisini ödedim.
- MNG Kargo ile jant geldi; trainer eksikti. Chainreactioncycles (Wiggle'in iştiraki ve faturada da wiggle yazıyordu) ve Solmaz Nakliyat ile yazılı iletişime geçtim.
- Burada 2 hafta kadar bir bekleme süresi yaşandı nerede kayboldu diye. 4-5 günde bir güncelleme için ikisini de yokladım.
- En sonunda basit bir kayıp ürün formu doldurttular ve yenisini gönderdiler.
- Bu sefer PTT ile yürüdüğü için tekrar vergi çıktı (60 TL). Solmaz'ı arayıp iade istedim. Gümrüğe ibraz edilen belgenin üzerinde iki ürünün de toplamı olduğu için biz mu meblağı devlete ödedik; geri iade edemeyiz. Chainreactioncycles ile görüşün dedi.
- Durumu tane tane izah edip indirim kodu değil kartıma iade istiyorum, dedim.
- Iadeyi gerçekleştirdiler; traineri ise PTT'ye gidip aldım.

Biraz uzun sürdü fakat hiçbir taraf mağdur olmadı diye düşünüyorum. Hatta en kazançlı fazladan vergi alan devlet baba oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram ve ZirZop
@sccetin Evet sanırım benim bugün başıma gelen şey bu. Benim olaylarımı aktarayım:

20 Ocak'ta verdiğim toplam 6 parça ürün içinde Jant seti de vardı. Bunları 2 paket olarak gönderdiler. Büyük ihtimal jant seti ayrı diğer 5 ürün ayrı paketlendi. 28 Ocak günü tüm ürünlerin gümrük vergisi vs. ücretlerini ödedim. Bugün (30 Ocak) itibarı ile az önce MNG kargo geldi ve sadece ufak bir kutu getirdi. Ancak üzerindeki faturada bütün aldıklarımın faturası vardı. Ancak Jant setinin kutunun içinde olmadığı belliydi.

Bu yüzden teslim almadım. Solmaz Nakliyat ile telefonla görüştüm.

Cevap "Evet Türkiye'ye böyle tek bir paket geldi. Ben bununla ilgili 28 Ocakta Wiggle'a mail attım. Henüz bilgi verilmedi. Bunlar sık yaşanan şeyler. Paketinizi Türkiye'ye yeniden isteteceğiz. Yeniden vergi çıkacak. Ben de o vergiyi Wiggle'a fatura edeceğim"

Şimdi bu durumda neler yapmalıyım arkadaşlar?
Ayrıca gelen paketi teslim alayım mı?
 
@sccetin Evet sanırım benim bugün başıma gelen şey bu. Benim olaylarımı aktarayım:

20 Ocak'ta verdiğim toplam 6 parça ürün içinde Jant seti de vardı. Bunları 2 paket olarak gönderdiler. Büyük ihtimal jant seti ayrı diğer 5 ürün ayrı paketlendi. 28 Ocak günü tüm ürünlerin gümrük vergisi vs. ücretlerini ödedim. Bugün (30 Ocak) itibarı ile az önce MNG kargo geldi ve sadece ufak bir kutu getirdi. Ancak üzerindeki faturada bütün aldıklarımın faturası vardı. Ancak Jant setinin kutunun içinde olmadığı belliydi.

Bu yüzden teslim almadım. Solmaz Nakliyat ile telefonla görüştüm.

Cevap "Evet Türkiye'ye böyle tek bir paket geldi. Ben bununla ilgili 28 Ocakta Wiggle'a mail attım. Henüz bilgi verilmedi. Bunlar sık yaşanan şeyler. Paketinizi Türkiye'ye yeniden isteteceğiz. Yeniden vergi çıkacak. Ben de o vergiyi Wiggle'a fatura edeceğim"

Şimdi bu durumda neler yapmalıyım arkadaşlar?
Ayrıca gelen paketi teslim alayım mı?
Saçma bir durum olmuş. Hata yapan SkyNet olabilir. Email üzerinden çalışan bir şirket. Benim gönderdiğim mailleri görmediler. Aynı maili 3 kez yollamak zorunda kaldım. Burda paket yeniden etiketlenirken isminiz yazılmamış da olabilir bende olduğu gibi. Bence teslimatla ilgili bu konuda Wiggle müşteri hizmetleri ile görüşmeden bir şey yapmayın. Onların söylediği şekilde davranın. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: asibol
SKYNET yurtdışında yorumları pek iyi değil takipsiz almak en iyisi gibi..
 
Güya takipli alıyoruz. En az 10 defa Solmaz'ı aradım.
Bu arada paketin birini teslim aldım. Diğer paketi bulamıyorlar.
Wiggle'a da yazdım. Kesinlikle skynet'e teslim etmişler. Skynet ile iletişim içindeyiz size 3 gün içerisinde cevap vereceğiz dediler.
Bu arada @ZirZop sizin "... hiç birşey yapmayın" tavsiyenizi çek geç gördüm. Ve paketin birini teslim aldım.
Forumda yazdım uzun süre cevap gelmeyince ne yapacağımı bilemedim.

Kimsenin başına böyle bir şey gelmedi mi yahu? Bendeki şansa bak.
Bu arada arkadaşlar az önce hem wiggle hem de skynet takip sayfasına girdim iki paket için de "teslim edildi' bilgisi yazılmış.
 
Son düzenleme:
Bir de size ulaşmayan malın vergisini ödediniz. Bu konuşmalar sonucunda SkyNet ve Solmaz üzerinden birşeyler ısmarlamanın pek akıl karı olmadığını düşünmeye başladım.
Wiggle' dan alınan ürünlerde iade süreci nasıl işliyor. Bu konuda tecrübesi olan var mı?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
Arkadaşlar wiggle iadeler de , gümrük ücretini nasıl geri alabiliriz? Daha önce ürün iade eden oldumu?
 
wiggle değil de başka bir firma ile iade süreci sonrasında hesaba ücret iadesi yapalım diye önerdiler ama bir miktarı havale masrafı adı altında eksileceği için indirim kuponu opsiyonu ile süreci sonlandırdık. Sanıyorum bu iki ihtimalden birisini önerir wiggle da.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
Arkadaşlar wiggle iadeler de , gümrük ücretini nasıl geri alabiliriz? Daha önce ürün iade eden oldumu?
Wiggle' iade yapmış birisiyle konuştum. İade edeceğin ürün için bir barkod ve adres veriyormuş Wiggle. Oraya posta ile gönderiyormuşssun. Gönderdiğin posta ücreti ve alış veriş esnasında ödediğin gümrükler senin cebinden çıkıyormuş. Gümrük bedelinin ve posta masrafının iadesi yok yani. Ürünün bedelini ise kredi kartına iade ediyormuş. SkyNet üzerinden alanların gümrük ücreti için Solmaz' la konuşması gerekir. Ama o konuda pek umudum yok. Bana gümrük bedeliyle ilgili herhangi bir fatura, belge verilmedi. Sadece ödeme yaptım. Fatura vs olmalı ki, "ben şu bedeli ödemiştim, ama ürünü iade ettim" deyip para talep edilebilsin. Gümrük parası devlete yardım hanesine yazıldı gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
@ZirZop

Gumruk bedeli teoride devletten geri alinabiliyor. Ama basarmis biri var mi bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
@ZirZop o dediğiniz barkotlu belgeyi hazırladım,ürün PTT ile geldi, posta ücretini benden nasıl alacaklarki? Ücretsiz iade olmuyormu.
90BC9284-8FB9-4650-8CAC-4A27648F6627.jpeg2E80D956-CD12-4124-B35C-2442138DF3DB.jpeg
böyle ufak bir açıklık var , şimdilik bit sıkıntısı yok ama iletide iyice açılırmı diye endişe ettiğim için, iade etmek istedim, ama verdiğim vergi hiç olacak birde posta ücretini keserler ise Hiç deymez gibi geliyor.
 
@ZirZop o dediğiniz barkotlu belgeyi hazırladım,ürün PTT ile geldi, posta ücretini benden nasıl alacaklarki? Ücretsiz iade olmuyormu.
218297 dosyayı görüntüle218298 dosyayı görüntüle
böyle ufak bir açıklık var , şimdilik bit sıkıntısı yok ama iletide iyice açılırmı diye endişe ettiğim için, iade etmek istedim, ama verdiğim vergi hiç olacak birde posta ücretini keserler ise Hiç deymez gibi geliyor.
Iade etmeyeceksen , telâfi iste (belli bir ücret iadesi, indirim kodu vs) sonuçta ayıplı mal göndermişler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
Sanırım iade için posta belelini sen ödüyorsun. Cepten gidiyor gibi. Ben de bir kask aldım. Ama küçük gedi. Büyükce paketi olduğu için epey tutar gibi posta bedeli. Yarın iade yaparken görcez artık.
Benim bir sorum var. Bir ayda 5 adet yurtdışı alış veriş diye Temmuz 2019 da sınır gelmiş. Yolda bir paketim var ama bu içinde 3 parça ıvır zıvır var. Daha önce de ay içinde alış veriş yapmıştım. O paketin içinde 3 kalem malzeme vardı. Acaba paket içindeki parça sayısına göre mi yoksa paket sayısına göre sınır var onu bilemedim.
 
@Adrenalin26 siz urunun kusurlu olduguna dair mesaj atin. Yenisini gonderirler. Hata sizden kaynakli degil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Benim lastik hatali cikmisti, yenisini gondermislerdi.
 
@ZirZop Kutunun içindeki ürünlerin sayılarını tek tek kayıt altında tutacaklarını sanmıyorum. Hatta bence kaç sefer kargo geldiği ile de ilgili bir kayıt yoktur ellerinde ama yine de temkinli olmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
@ZirZop Yıllardır posta limitine takılıp ekstra bedel ödeyen veya ürünlerini alamayan kimseyi duymadım. Rahat olun, sadece 2019 yılında onlarca siparişim oldu.
@Adrenalin26 Wiggle'a mail atın. Fotoğrafları ile durumu izah edin. Mutlaka yardımcı olacaklardır. Ürünü iade etmeyin, onlar da bizim kargo bedellerimizin çok pahalı olduğunu biliyor. Ya yenisini gönderirler ya da size belli bir miktarda para iadesi ya da kupon tanımlarlar.
 
@soulless 10 £ bir kupon teklif ettiler iade etmiyeceğim dediğimde.
 
Geri